Opel parāda Monza konceptu (+ foto)

Opel | 8.jūlijs 2013 12:34

150 gadus ilgās vēstures laikā Opel radījuši daudz spēcīgu inovāciju un tagad iepazīstina ar jaunāko no tām – kupeju Monza.

Revolucionārais Opel Monza konceptauto savu pasaules pirmizrādi piedzīvos Frankfurtes auto izstādē, kas šogad norisināsies no 12. līdz 22. septembrim (Preses dienas – 10. un 11. septembrī), bet jau šodien Opel izpilddirektors Dr. Karls-Tomass Noimans (Dr. Karl-Thomas Neumann) sniedz pirmo ieskatu šajā aizraujošajā pētījumā.

„DRIVE!2022 ir Opel zīmola un kompānijas nākotnes stratēģija, kas aptver visdažādākās jomas un elementus,” norāda Noimans. „Runājot par mūsu automašīnu modeļu nākotni, Opel Monza koncepcija iemieso visu mūsu mērķu apvienojumu. Tā ir mūsu nākotnes vīzija un ietver Opel pamatvērtības – vācu mašīnbūves precizitāti apvienojumā ar pievilcīgu dizainu un ikdienas vajadzībām piemērotām inovācijām. Monza konceptauto šos elementus ar svaigu iedvesmu un izteiktu skaidrību paceļ jaunā, modernā līmenī. Šis automobilis ir rezultāts pētījumam, kam paredzēta ilgtermiņa ietekme uz nākamās paaudzes Opel modeļiem.”

Monza koncepcija: Opel nākamās paaudzes mobilitātes sākums

Monza konceptauto iemieso to, ko klienti no Opel sagaida nākotnē. Efektivitāte un savienojamība – divas galvenās prioritātes vairāk nekā 6000 Riselsheimas inženieru, tehniķu un dizaineru, kuri strādā pie nākamās paaudzes Opel modeļu attīstības. Monza koncepcija demonstrē izcilu efektivitāti, kas balstīta uz modeļa uzbūvi un izmantotajiem materiāliem, kā arī aerodinamiku un revolucionāru dzinējspēka risinājumu. Augstā līmenī ir arī savienojamība – informācijas un izklaides sistēmu attīstība ir veikusi milzu soli un nodrošina vēl nebijušas iespējas.

Opel dažkārt no vienas modeļu paaudzes uz nākamo ir veicis drastiskas izmaiņas to dizaina valodā, savukārt Monza konceptauto dizains ir pamanāms turpinājums aizsāktajam stilam. Lai vizuāli uzsvērtu Opel tieksmi pēc paaugstinātas efektivitātes, Opel dizaina filozofija „skulpturāla māksla tiekas ar vācu precizitāte” piedzīvojusi evolūciju – virsbūves dizains tagad vairāk iemieso veiklu atlētiskumu, nevis izteikti muskuļotu spēku.

Šis uzsvars dizainā uzreiz atspoguļojas automobiļa priekšpuses stilā – zema stāja ar plūstošām līnijām, skaidri izteikts motora pārsegs un vizuāli uzkrītoši priekšējie lukturi. Tas viss apvienojumā modelim piešķir papildu devu izteiksmīgas pašpārliecinātības. Tikušas attīstītas un iekļautas kopējā dizainā arī tipiskākās Opel iezīmes – motora pārsega viduslīnija tagad izskatās vēl trīsdimensionālāka un pamanāmāka, bet hromētā plāksne, kas uz priekšējā režģa tur Opel logo, spārnu formā izstiepjas tālāk uz sāniem. Papildu sportisko pievilcību modelim piešķir arī divi raksturīgie „asmeņi” zem lukturiem. Kopumā Monza konceptauto piemīt viegls, atlētisks izskats, kas radīts, lai caur dizainu komunicētu efektivitāti, sajūsmu un braukšanas baudījumu.

Opel modeļu sportiskais izskats vienmēr ir bijis nešķirami saistīts ar to funkcionalitāti, un tieši tādēļ jaunais Monza konceptauto izrāda cieņu sākotnējam Monza kupejas modelim, kas tika ražots no 1978. līdz 1986. gadam. Arī tas sevī apvienoja eleganci un dinamisku stilu ar pārdomātiem funkcionāliem risinājumiem vadītājam un pasažieriem. Šo abu automobiļu līdzība ir novērojama to dizaina elementos kā, piemēram, plašajās, spīdīgajās virsmās un zemajā viduslīnijā.

Oriģinālais Monza modelis automobiļu tirgū bija pirmais, kuram bija digitāls informācijas displejs, un Monza konceptauto turpina šīs inovatīvās tradīcijas. Jaunais modelis iepazīstina ar revolucionārām tehnoloģijām nākotnes informācijas un izklaides sistēmu savienojamības iespējām, tādējādi ieskicējot Opel nākamo paaudžu automobiļu sasaiti ar cieši savienotu un informācijā dalīties vēlošos sabiedrību. Tā būs nākotnes individuālā mobilitāte, kas ietvers ko vairāk nekā tikai braukšanas iespējas vien.

Opel Experimental GT: IAA pētījumu pirmsākums

Modernais Monza konceptauto ir jaunākais rezultāts IAA pētījumiem, kurus Opel aizsāka 1965. gadā ar uzmanību piesaistošo Experimental GT modeli. Tajā laikā Opel bija Eiropā pirmais autoražotājs, kurš radīja konceptauto un to prezentēja auto izstādē, izpelnoties milzīgus panākumus. Experimental GT modelis radīja entuziasmu medijos un sabiedrībā un regulāri sāka piedalīties konceptauto prezentācijās, demonstrējot inovatīvas idejas un attīstības iespējas zīmola modeļu spektram. Opel pētījumi 1960. gados izrādījās tik veiksmīgi, ka visi tā konkurenti Eiropā sāka attīstīt un radīt paši savus konceptautomobiļus.

„Ar Opel Monza koncepciju mēs auto industrijas nākotni radām pieejamu jau tagad,” turpina Opel izpilddirektors Noimans un pastiprina interesi par Riselsheimas jaunāko pētījumu pirms tā pasaules pirmizrādes. „Šobrīd es vēl nevaru atklāt detaļas par to, kā Monza konceptauto interjera dizains un jo īpaši tā modernākās tehnoloģijas mainīs ierasto braukšanas pieredzi. Neraugoties uz to, es varu apsolīt, ka, veroties no jebkura skatupunkta, tā inovatīvais virsbūves dizains un perfektās proporcijas liks pacelt galvu un atskatīties. Tiesa, tie gan ir tikai vizuāli izteiksmes līdzekļi lieliskam saturam, kas slēpjas zem virsbūves. Lai tuvāk apskatītu Opel aizraujošo nākotni, iesaku ikvienam apmeklēt mūsu stendu Frankfurtes auto izstādē!”

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai tā ir drošāk, ka smagajiem virs 7.5 t Latvijā jābrauc uz 80 km/h??? (+ VIDEO) 15

CSN nosaka, ka Latvijā kraviniekam, kas smagāks par 7,5 tonnām, jābrauc 10 km/h lēnāk nekā pārejai transporta plūsmai, taču - vai tā ir drošāk? Lasīt vairāk

 

Pēc desmitiem autobraucēju ierašanās "Elkor plaza" stāvlaukumā policija nekonstatē aizliegtu pulcēšanos vai citus pārkāpumus 3

Pēc daudzu autobraucēju ierašanās universālveikala "Elkor plaza" stāvlaukumā Valsts policija (VP) piektdienas vakarā nav konstatējusi aizliegtu masveida pulcēšanos vai citus pārkāpumus, aģentūrai LETA apliecināja VP preses pārstāve Līna Kaļķe. Lasīt vairāk

 

Atjaunotā krāsa uz gājēju pārejas Bulduros pat neiztur mēnesi un neatbilst Latvijas standartam RL100 (+ VIDEO) 6

Ceļu uzturētājs atjaunojis gājēju pārejas krāsojumu Bulduros, taču atstarojuma elementu izvietojums ir nevienmērīgs un neatbilst standartam. Lasīt vairāk

 

Konstatējot masveida pulcēšanos, policija ar vairākiem tirdzniecības centriem Rīgā vienojusies pēc to darba laika slēgt automašīnu stāvlaukumus 6

Valsts policija (VP) ir konstatējusi nesankcionētas masveida pulcēšanās stāvlaukumos, tāpēc policija sadarbībā ar vairākiem tirdzniecības centriem Rīgā ir vienojusies pēc to darba laika slēgt automašīnu stāvlaukumus, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti