Bankrotējušais hibrīdautomobiļu ražotājs Fisker no ASV turpina meklēt investorus. Jaunākās ziņas liecina, ka glābiņu kalifornieši varētu atrast Ķīnā.
China Daily interneta vietne vēsta, ka par Fisker ieinteresējusies Ķīnas kompānija Beijing Automotive Industry Corp. (BAIC), kas vēlētos radīt savu modeli uz Fisker Atlantic bāzes, kas tā arī līdz sērijveida ražošanai nenonāca. Iegādājoties amerikāņu kompāniju vai noslēdzot atsevišķu līgumu, ķīnieši varētu piekļūt Fisker tehnoloģijām, kas ievērojami atvieglotu un paātrinātu pašu plānus. BAIC ģenerāldirektora vietnieks atklājis, ka līdz 2015.gadam plānots izgatavot modeli, kas varētu konkurēt ar elektromobili Tesla Model S. BAIC vadība jau paciemojusies Kalifornijā, kur pēc mediju ziņām, notikušas slēgtas pārrunas par iespējamo sadarbību.
Foto: Fisker Karma
Fisker Atlantic bija aprīkots ar hibrīdiekārtu, kurā apvienots BMW četru cilindru turbo benzīna motors, divi elektromotori un 20 kilovatstundu litija jonu akumulatoru bloks. Sākotnēji bija plānots, ka Atlantic tirdzniecībā nonāks 2014.gadā, taču Fisker nonāca finansiālās problēmās un 2013.gada aprīlī bija spiests pieteikt bankrotu.
Šobrīd Fisker Automotive parāds ASV valsts budžetam ir 200 miljonu dolāru. Agrāk tika ziņots, ka par parādu jūgā iestigušo Kalifornijas kompāniju interesējas cita amerikāņu kompānija – bijušā General Motors viceprezidenta Boba Luca vadītā VL Automotive, kas kopā ar Ķīnas partneri Wanxiang Group plāno luksusa klases sedanu Destino, ko varētu radīt uz Fisker vienīgā modeļa Karma (ražoja līdz 2012.gadam) bāzes.
Foto: VL Destino
Lai bankrotē un miers šie Tesla Motors tehnoloģiju zagļi.