Mercedes-Benz inženieri izstrādājuši jaunu deviņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu, ko izmantos E klases modeļu konstrukcijā.
Par pirmo modeli, kas izmēģinās jauno inženierijas sasniegumu, kļūs E klases sedans E350 BlueTEC ar aizmugurējo riteņu piedziņu, ko agrāk komplektēja ar septiņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Versija E350 BlueTec aprīkota ar trīs litru sešu cilindru benzīna dzinēju, kas attīsta 252 ZS jaudu. Neskatoties uz konstruktīvajām izmaiņām, automašīnas dinamiskie raksturlielumi nemainīsies un sedans ar deviņu pakāpju automātisko kārbu 100 km/h sasniegs to pašu 6,6 sekunžu laikā, kā agrāk, kad motors strādāja tandēmā ar septiņu pakāpju automātisko transmisiju.
Toties mainīsies degvielas patēriņa rādītāji – pateicoties jaunajai kārbai, kas kombinēta ar Start-Stop sistēmu, degvielas patēriņš kombinētajā ciklā saruks par 0,2 litriem (tagad 5,3 litri uz 100 km, agrāk 5,5, bet pilsētā par 0,5 litriem (agrāk 6,9, tagad 6,4 litri). Braucot pa automaģistrāli degvielas patēriņš nemainīsies (abos gadījumos 4,7 l/100 km). Kaitīgo CO2 izmešu daudzums samazināsies no 144 līdz 138 gramiem uz vienu kilometru.
Transmisijas nomaiņa veikta vēl vienam E klases modelim - E220 BlueEFFICIENCY, kas agrākās sešpakāpju mehānikas vietā ieguvis septiņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu. Tā rezultātā degvielas patēriņš sarucis no 4,7 līdz 4,4 litriem uz 100 km, bet CO2 izmešu daudzums atgāzēs samazinājies no 132 līdz 114 gramiem uz kilometru.
Paldies beidzot progres :))