Opel Monza koncepts (+ foto) 1

 

Foto: Opel

Opel | 21.augusts 2013 12:05

Viegls, atlētisks izskats no ārpuses, unikāla projekciju tehnoloģija no iekšpuses apvienojumā ar specifiskiem tīkla savienojumiem un modulāru dizainu, kas ļauj izmantot ilgtspējīgas piedziņas sistēmas to pārākajā izpausmē – Opel Monza koncepts ir kā stilīga, moderna efektivitāte uz četriem riteņiem. Tas ir paraugs, kam centīsies līdzināties nākamā Opel automobiļu paaudze. Šis revolucionārais konceptautomobilis piedzīvos savu pasaules pirmizrādi Frankfurtes starptautiskajā autoizstādē no 12. – 22.septembrim (preses dienas: 10. un 11.septembris). Tas parādīs, ko cilvēki var sagaidīt no Opel nākotnē.

“Monza koncepts iemieso Opel nākotnes automobili”, teic Opel izpilddirektors Dr. Karls-Tomass Noimans (Karl-Thomas Neumann). “No vienas puses tas demonstrē visu, kas jau tagad raksturīgs Opel – vācu precizitāte apvienojumā ar inovatīvām tehnoloģijām, ietērptām aizraujošā dizainā. Taču vēl papildus tas ieskicē tēmas, kas būs noteicošās nākamās paaudzes Opel automobiļu izstrādē: maksimālu savienojamību un optimālu efektivitāti.”

 

“Savienojamību demonstrē revolucionārā LED projekcijas tehnoloģija instrumentiem un instrumentu displejiem. Efektivitāte tiek nodrošināta daudzējādi: ar vieglas virsbūves dizainu, optimālu salona telpas izmantojumu un modernām motoru tehnoloģijām. Monza koncepts balstās uz dažādu ikdienā izmantojamo automobiļu elektrifikācijas iespēju palielināšanu. Kas attiecas uz dizainu, mēs mēģinājām šo efektivitātes iemiesojumu izteikt ar mūsu tipiskajām skulpturālajām formām jaunā, atlētiskā interpretācijā. Opel Monza koncepts ir nekas cits, kā vien mūsu vīzija par automobiļu nākotni.”

Foto: Opel

 

Vieglums: dizains iemieso drīzāk atlētisku efektivitāti, nevis tīru muskuļu spēku

 

Opel Monza jau ir piedzīvojis savu pirmizrādi Frankfurtes auto izstādē tālajā 1977. gadā: liela kupeja ar maigas, vienmērīgas gaitas sešcilindru motoru. Monza tika ražots līdz 1986.gadam, kopš tā laika šis modelis ir ietilpis elitārajā automobiļu ikonu saimē. Jaunais Monza koncepts seko priekšteča četrriteņu pēdās: skaisti veidotais motora pārsegs ar izteikto centrālo izliekumu turpina Monza priekšpuses tipisko Opel pacēlumu tradīcijas. Bumeranga formas gaisa ieplūdes atveres pie riteņu arkām papildina eleganta hromēta līste, kas lepni balsta zīmola logotipu.

 

Ar Monza Marka Adamsa (Mark Adams) dizaineru komanda prezentē skulpturālā dizaina, kas savu ceļu uz ražošanu sāka ar Insignia modeli, jaunu interpretāciju. Dizaina filozofijas, kas izteikta vārdiem “Skulpturāls mākslinieciskums tiekas ar vācu precizitāti”, centrā vēl arvien paliek atsevišķas izteiktas līnijas, īpaši precīzs dizains un nevainojamas, plūstošas kontūras. Savukārt jaunā, atlētiskā dvesma demonstrē automašīnas viscaur efektīvo dabu. “Šis ir nākamais drosmīgais solis mūsu ceļā uz nākotni, bet tas arī vienlaicīgi parāda, ka nu jau esam izstrādājuši pastāvīgu dizainu, kura noturīgumam pircēji var uzticēties”, saka Opel dizaina nodaļas vadītājs Marks Adamss.

 

4.69 metrus garā četrvietīgā Monza konceptauto skulpturālās virsmas ir veidotas, iedvesmojoties no okeāna viļņiem, kas skalojas pret krastu. Šīs plūstošās virsmas rada viegluma efektu, ko dramatiski izceļ sānu sliekšņi, kas sašaurinās pirms aizmugurējo riteņu arkām. Šis unikālais dizaina elements ir radīts, iespaidojoties no kurta sugas suņu tievā vidukļa, slaidā ķermeņa un gaitas, kas izskatās, it kā tie ar spēcīgu eleganci skrietu uz pirkstgaliem. Monza virsbūves sānu dizains ļauj aizmugures un priekšējiem pasažieriem viegli iekāpt un izkāpt no salona, vienlaicīgi izceļot sportiskās aizmugurējās riteņu arkas, kas ir tikpat platas kā priekšējās.

 

Foto: Opel

Monza konceptauto jumta līnija ir īpaši pārdomāta – vispirms tai ir pusloka forma kā klasiskai kupejai, bet tad īsi pirms aizmugures sasniegšanas tā pēkšņi paliecas nedaudz uz augšu. Par spīti sportiskajam izskatam un zemajam siluetam ar tikai 1.31 metra augstumu, bagāžnieks vēl arvien ir ļoti ietilpīgs (500 litri) bet pasažieru galvām netrūks vietas, jo visa salona struktūra ir par 15 centimetriem zemāka nekā parastajiem modeļiem. Patiesībā Monza salons ir tikpat plašs kā vidējās klases automobilī.

 

Plašās durvis lepojas ar maksimālu funkcionalitāti un izcilu skatu brīdī, kad atveras. Tās tiecas augšup kā izplesti kondora spārni, ļaujot netraucēti ielūkoties plašajā atvērtajā salonā (vai arī uz apkārtni, skatoties no iekšpuses), jo šim automobilim nav vidējā statņa.

 

Savienojamība: efektīvs un tīklā saslēgts arī ar citiem nākotnes automobiļiem

 

Efektivitāte un savienojamība ir galvenais izstrādes virziens ar skatu uz nākamās paaudzes Opel modeļiem. Monza koncepts piedāvā aizraujošu šo attīstības tendenču demonstrāciju. Kolīdz piesēdīsieties pie stūres, Monza Concept aizvedīs jūs pavisam jaunā un unikālā instrumentu un informācijas un izklaides sistēmu pasaulē. Arī oriģinālais Monza ar savu digitālo displeju priekšējā panelī pirms 35 gadiem apsteidza laiku.

 

Monza inovācijas turpinās ar modernu LED projekcijas tehnoloģiju. Vadītājs vairs neredzēs ierastos atsevišķos monitorus, uz kuriem parādīta dažāda informācija, to vietā viņš skatīsies uz plašu, skulpturālu priekšējo paneli, kas sniedzas no vienām durvīm līdz otrām, un kas tiek izmantots kā viena projekcijas virsma. Informācija un dekoratīvie elementi tiek parādīti uz virsmas, kuras iestatījumus vadītājs var mainīt saskaņā ar savām vajadzībām, gaumi vai noskaņojumu. Kopā 18 LED projektori rada nepārtraukti adaptējamu daudzfunkcionālu displeju. Šādas sistēmas izmantošana automobilī piedzīvos savu pasaules pirmizrādi. Šī tehnoloģija jau ir sevi pierādījusi dažādos pasākumos un, piemēram, karalienes Elizabetes jubilejas svinībās tā izraisīja veselu sensāciju. Opel dizaineri bija pirmie, kas izdomāja, ka to var pielietot arī pasažieru automobilī. 3D grafikas ir iespaidīgas un aptver visas svarīgās funkcijas no precīzas automobiļa un vadītāja informācijas līdz interneta un komunikāciju iespējām, kā arī dekoratīvus elementus. Gan informāciju attēlojošo, gan fona displeju ir iespējams iestatīt atsevišķi ar balss komandas vai slēdžu uz stūres palīdzību.

 

Foto: Opel

Arīdzan šeit prioritāra ir efektivitāte un skaidrība: kad vajadzēja izlemt, kā displeji parādīs informāciju, Opel inženieri koncentrējās uz vislabāko un personiskāko veidu, kā svarīgus datus padarīt pieejamus vadītājam. Pieeju nosauca par “kopuma vienkāršošanu” un saskaņā ar to dati par automašīnu, navigācijas sistēmu un viedtālruņa iestatījumi parādās tikai tad, kad ir vēlami vai vajadzīgi. Tādējādi vadītājs var izmantot plašu informācijas klāstu bez tekstu vai attēlu nomācošās iedarbības. Tas arīdzan padara Monza konceptauto par nākotnes HMI (Human-Machine-Interface) jeb cilvēka-mašīnas interfeisa sistēmu modeli, jo tā salona dizains ir balstīts uz jaunākajiem pētījumiem šajā jomā.

 

Tas attiecas arī uz plašajām viedtālruņu savienojamības iespējām Monza konceptautomobilī. Pateicoties trim sakaru pasaulēm – sauktām par ESMĒS un VISI – vadītājs var koncentrēties vai nu tikai uz braukšanu, vai nodibināt sakarus ar draugiem un ģimeni, vai arī nodrošināt pieeju visai interneta sabiedrībai. Ar ES informācijas un izklaides sistēma virtuāli atslēdz vadītāja viedtālruni un izceļ informāciju, kas svarīga braukšanai. MĒS ļauj Monza pasažieriem savienoties ar konkrētu cilvēku grupu, piemēram, ar draugiem vai ģimenes locekļiem: viņi var ar savām ierīcēm pieslēgties automašīnas informācijas un izklaides sistēmai un apmainīties ar informāciju, mūziku vai attēliem, čatot, norunāt tikšanās utt. VISI sniedzas vēl tālāk par MĒS. Tas ļauj virtuāli komunicēt vadītājam un visai pasaulei. Vadītājs var, piemēram, spontāni padalīties par savu plānoto maršrutu ar viedtālruņa vai planšetdatora palīdzību, lai potenciālie līdzbraucēji varētu viņam pa ceļam pievienoties – tā varētu būt jauna tipa dalīšanās ceļa izmaksās. Ar šo revolucionāro informācijas, izklaides un tīkla savienojumu tehnoloģiju Monza koncepts parāda, cik tālu savā domāšanā jau ir tikuši Opel dizaineri un inženieri, lai jau nākamā automobiļu paaudze sniegtu savu ieguldījumu harmoniskas un vienotas sabiedrības veidošanā.

 

Modernajām sensoru un savienojumu tehnoloģijām Monza modelī ir vēl vairāk, ko piedāvāt: tās sniedz ieskatu par progresu “no mašīnas uz mašīnu” un “no mašīnas uz X” sistēmās – priekšnoteikums nākotnes autonomās braukšanas iespējai un citām jomām, kurās Opel izpētes nodaļa jau darbojas visai intensīvi. Visaptveroši savienojot ceļa lietotājus, iespējams palielināt savstarpējo komunikāciju, kā arī drošību, jo tādā gadījumā ātrāk un precīzāk kā līdz šim tiek uztverta informācija par bīstamām satiksmes situācijām.

 

Pielāgojamība: modulārs dizains motoru dažādībai

 

Monza koncepts ir balstīts uz modulārā dizaina principu, kas pieļauj vislielāko brīvību, izvēloties piedziņas sistēmu. Pieļaujama plaša izvēle no piedziņas agregātu klāsta, kas balstīti uz arvien pieaugošo automobiļu elektrifikācijas tendenci. Monza modelim, kas tiks rādīts Frankfurtes autoizstādē, inženieri izvēlējās elektrisko piedziņu ar CNG (Compressed Natural Gas) saspiestās dabasgāzes distances pagarinātāju – Ampera revolucionārās tehnoloģijas nākamā attīstības fāze. Jaunākās paaudzes trīscilindru 1.0 SIDI turbo – kas arīdzan piedzīvos savu pirmizrādi Frankfurtes autoizstādē – uzņemsies distances pagarinātāja lomu, taču šoreiz nevis ar benzīnu, bet gan dabasgāzi, tādējādi vēl vairāk uzlabojot automašīnas CO2 rādītājus. Ar savu revolucionāro pieeju Opel turpina apvienot elektriskās piedziņas potenciālu ar iekšdedzes dzinēja priekšrocībām.

 

“Mums ir skaidrs priekšstats, kādas būs Opel automašīnas nākotnē, un mums ir skaidra stratēģija, kā mēs šo mērķi sasniegsim. Monza koncepts piešķir šai stratēģijai nepārprotamu identitāti,” saka Dr. Karls-Tomass Noimans. “Tas iemieso visu, ko mūsu pircēji varēs no mums sagaidīt nākamo gadu laikā ne tikai dizaina, bet arī efektivitātes un savienojamības starp braucēju un interneta sabiedrību jomā. Tātad tas jau zina, kāda būs nākotnes automobiļu ikdienas dzīve un kalpo kā svarīgs iedvesmas avots ceļā uz šo mērķi – un ne tikai Opel markai.”

 
Visi komentāri
 
IkdienasViesis 23.augusts 2013 11:07
0 0 Atbildēt

savulaik jau arī vecā Monza, kas bija būvēta uz Senatora bāzes, skaitījās itin interesants auto. Glīts, nedaudz amerikanisks dizains, 3,o motors , priekš kupejas pietiekoši plašs salons, līgana gaita. Pats arī savulaik gadu nobraucu ar 84.gada Senatoru 2,0 - labs auto bija. Diemžēl, rūsas dēļ ātri vien tas auto bija jāpārdod.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti