Opel atjauninājis minivenu Meriva (+ foto)

 

Foto: Opel

GM Media | 10.oktobris 2013 15:46

Opel Meriva jau kopš pašas pirmās parādīšanās 2003. gadā ir bijis īsta zvaigzne un mēraukla mazizmēra vienapjoma automobiļu klasē.

Otrā šī modeļa paaudze, kas tirgū parādījās 2010. gadā, paaugstināja standartus ar tādām inovatīvām iezīmēm kā FlexDoors sistēmu ar durvju eņģēm aizmugurē, izcili pielāgojamo sēdekļu sistēmu, īpaši ērtajām sēdēšanas iespējām priekšā un aizmugurē, kā arī daudzajām sīklietu un bagāžas novietnēm. Šīs īpašības tagadējo Meriva modeli padara par ergonomikas čempionu – tieši šādu titulu tam ir piešķīruši neatkarīgi veselības eksperti. Tagad Opel prezentē jauno Meriva – vēl izsmalcinātāku, vēl ekonomiskāku un vēl funkcionālāku kā jelkad agrāk. Tas savu pasaules pirmizrādi piedzīvos Briseles auto izstādē, kas norisināsies nākamā gada pirmā mēneša vidū (16.-26. janvāris).

Jaunais Opel Meriva ir konsekvents iepriekšējās koncepcijas turpinājums, kas papildināts ar smalkākām sastāvdaļām. Tam būs jauns izskats, kam piemitīs tikko Frankfurtes auto izstādē prezentētā jaunā Opel Insignia priekšpuses raksturīgākās līnijas, eleganta hromēta priekšējā reste un izcila dizaina lukturi. Tagad dienas gaismām un aizmugurējiem lukturiem būs pieejama LED tehnoloģija, kas radīs svaigu, modernu iespaidu. Smalka hromēta līste akcentēs tipisko viļņa formas mašīnas viduslīniju, padarot Meriva vēl pievilcīgāku un ierindojot to blakus ADAM, Cascada un Insignia modeļiem.

Foto: Opel

Ar iespaidīgu izskatu vien nepietiek, ir nepieciešams arī atbilstoši pirmklasīgs motors. Jaunajam Meriva būs Opel jaunākās paaudzes 1,6 CDTI dīzeļdzinējs, kas tikko piedzīvojis savu debiju Zafira Tourer modelī. Šis „čukstošais” dīzeļmotors ir visklusākais dzinējs savā klasē un sākotnēji būs pieejams 100 kW/136 ZS jaudas versijā ar 320 Nm maksimālo griezes momentu. Tā degvielas patēriņš ir tikai 4,4 litri uz 100 kilometriem, bet emisiju daudzums vien 116 g/km CO2 – par 10 % mazāk nekā tā 96 kW/130 ZS un 1,7 litru priekštecim, vienlaicīgi piedāvājot labāku paātrinājumu un jaudas sniegumu. 2014. gada laikā motoru klāstam pievienosies vēl citi 1,6 l dīzeļdzinēji, kas būs vēl ekonomiskāki un ar vēl zemāku CO2 emisiju daudzumu.

Turklāt ne tikai 1,6 l dīzeļmotors, bet arī visi jaunā Meriva benzīna un LPG agregāti atbildīs nākotnes stingrajiem Euro 6 emisiju normatīviem. 1,4 litru benzīna motori (88 kW/120 ZS un 103 kW/140 ZS) tagad tiks piedāvāti arī kombinācijā ar pārveidoto zemas berzes sešpakāpju automātisko transmisiju. Kas attiecas uz piecu un sešu pakāpju manuālajām pārnesumkārbām, tagad tās ir tikušas ievērojami uzlabotas un priecē ar vēl precīzāku slēgšanos, vienmērīgāku darbību un prasa minimālu piepūli no vadītāja puses.

Foto: Opel

Tāpat jaunajam Meriva tiks piešķirta īpaši modernā IntelliLink informācijas un izklaides sistēma ar tajā ietverto ātro un lietotājam draudzīgo navigācijas sistēmu un balss kontroli. Septiņu collu lielais augstas izšķirtspējas krāsainais ekrāns ir viegli pārskatāms un pārvaldāms. Uz tā tiek attēlots arī skats no aizmugurējās atpakaļskata videokameras. Tāpat ar Bluetooth palīdzību ir iespējams izdarīt telefona zvanus un straumēt audio datus. Navi 950 IntelliLink standartaprīkojumā ietver plašu karšu klāstu, kas ietver visu Eiropu un var tikt atjaunināts ar lejupielādes palīdzību caur USB pieslēgvietu.

“Pirms desmit gadiem pirmais Opel Meriva bija vienīgais šāda veida auto visā tirgū. Tagad šajā segmentā sacenšas vairāk nekā 20 modeļi, taču Meriva vēl arvien ir nepārspēts ergonomikas un salona pielāgojamības jomā. Turklāt jaunais Meriva modelis varēs lepoties ar ievērojamiem uzlabojumiem – dizaina atjauninājumiem, tīru un jaudīgu jaunākās paaudzes dīzeļdzinēju, uzlabotām transmisijām un jaunākās paaudzes IntelliLink informācijas un izklaides sistēmu. Ar jauno Meriva, kā mūsu produktu ofensīvas daļu, mēs vienkārši vēlamies palikt tās automobiļu klases augšgalā, ko paši pirms desmit gadiem radījām,” norāda Opel izpilddirektors Dr. Karls-Tomass Noimans (Dr. Karl-Thomas Neumann).

Foto: Opel

Pēc tādiem apbalvojumiem kā „Zelta stūre” un „Plus X” balva, Meriva J.D. Power VOSS 2013. gada Vācijas pētījuma ietvaros tika nodēvēts arī par “automobili ar visaugstāko apmierināto lietotāju skaitu kompakto vienapjoma auto segmentā”. No visiem respondentiem ar savu automobili visapmierinātākie izrādījās Meriva vadītāji – vislabākais pierādījums tam, ka nevainojami ir ne tikai Opel mazizmēra vienapjoma modeļa augstie braukšanas komforta un tehnoloģiju standarti, bet arī kvalitāte.

DETALIZĒTS PĀRSKATS

Svaigs dizains ar modernām iezīmēm un elegantiem hromētiem elementiem

Opel dizaina filozofija – „skulpturāla māksla tiekas ar vācu precizitāti” – nevainojami atbilst mazajam un īpaši daudzpusīgajam vienapjoma auto. Daudzie uzlabojumi jaunajam Meriva modelim piešķir vēl izsmalcinātāku izskatu. Priekšpusē tagad būs jauna radiatora reste ar vēl vairāk hromētu detaļu, kā arī hromētiem akcentiem, kas ieskauj miglas lukturus. Resti ietvers jauna dizaina ērgļa acs formas priekšējie lukturi. Šī būs arī pirmā reize, kad pieejami būs LED dienasgaismas lukturi. Sānos jaunā, elegantā hromētā viduslīnija izcels viļņa formas dizainu, kas akcentē aizmugurējo logu. Šī iezīme, kā arī vidū novietotie durvju rokturi akcentē inovatīvās FlexDoors – ar eņģēm aizmugurē stiprinātās aizmugurējās durvis, kas atvieglo iekāpšanu.

Pateicoties LED gaismām ar jauno augstās kvalitātes izskatu, aizmugures dinamiskais un elegantais raksturs nu ir kļuvis vēl izsmalcinātāks. Tāpat jaunais Meriva varēs lepoties ar jauna dizaina premiumlīmeņa izskata un kvalitātes 17 un 18 collu riteņiem. Līdz ar to Meriva ir un paliek vienīgais mazizmēra vienapjoma auto, kurš tiek piedāvāts ar 18 collu riteņiem – tie padara mašīnas stāju un izskatu uz ceļa unikālu, izceļot to starp konkurentiem.

Foto: Opel

Jaunais Euro 6 – tīru dīzeļdzinēju paaudze ar modernām tehnoloģijām

Jaunais Meriva lepojas ar jaunākās paaudzes Opel 1,6 CDTI vidējā tilpuma dīzeļdegvielas turbodzinēju. Šis motors ir izstrādāts pilnīgi no jauna un pašlaik savu debiju piedzīvo Zafira Tourer modelī. Meriva automobilī tā dažādās versijas pakāpeniski aizstās 1,3 un 1,7 CDTI agregātus. Jaunais 1,6 CDTI pārliecina ar savu jaudīgo sniegumu, augsto degvielas ekonomiju un iespaidīgi kluso gaitu. Tomēr tas rūpējas ne tikai par pasažieriem, bet arī par apkārtējo vidi – dzinējs jau tagad atbilst nākotnes Euro 6 emisiju standartiem, kas stāsies spēkā 2015. gada septembrī.

Sākumā Opel svaigo Meriva piedāvās ar šī jaunākās paaudzes motora 100kW/136 ZS versiju. Pilnībā no alumīnija veidotais agregāts ar common rail tiešo iesmidzināšanu un turbokompresoru ar maināmo turbīnas ģeometriju pie 2000 apgriezieniem minūtē spēj nodrošināt 320 Nm maksimālo griezes momentu. Tas ir par 6 ZS un 20 Nm vairāk nekā iepriekšējam 1,7 CDTI motoram, tādējādi ļaujot ievērojami uzlabot paātrinājumu – jaunais Meriva pavisam viegli tikai 9,1 sekundē (iepriekš 9,9 sekundēs) sasniedz 100 km/h. Pateicoties savā klasē zemākajam berzes līmenim amplitūdā starp 1500 un 2500 apgriezieniem minūtē, tas iepriecina arī ar saviem degvielas patēriņa un CO2 emisiju rādītajiem. Sagaidāms, ka degvielas patēriņš un emisiju daudzums būs attiecīgi tikai 4,4 l/100 km un 116 g/km CO2. Tas ir 10% uzlabojums salīdzinājumā ar iepriekšējo 96 kW/130 ZS 1,7 CDTI (4,9 l/100km un 129 g/km CO2). 2014. gada pirmajā pusē tiks prezentētas jaunākās paaudzes 1,6 CDTI papildu versijas ar vēl zemāku degvielas patēriņu un CO2 emisiju līmeni.

Turklāt, pateicoties efektīvai sadegšanai ar daudzkārtēju degvielas iesmidzināšanu, optimizētam komponentu dizainam un akustisko pārsegu izmantošanai, jaunākās paaudzes 1,6 CDTI dzinējs ir labākais savā klasē klusas gaitas ziņā. Neatkarīgi no tā, kāds ir motora ātrums un automobiļa krava, dzinējs patīkami pārsteidz ar savu klusumu.

Foto: Opel

Euro 6 atbilstoši benzīna dzinēji un jaunas zemas berzes transmisijas

Jaunais Meriva būs pieejams arī ar kādu no trim 1,4 litru benzīna dzinējiem. Dabiskās vilkmes vismazākā motora jauda ir 74 kW/100 ZS. Divas ar turbo apveltītās versijas piedāvā 88 kW/120 ZS un 103 kW/140 ZS jaudu, un tās abas ir iespējams aprīkot ar jaunizveidoto zemas berzes sešpakāpju automātisko transmisiju ar Active Select funkciju, kas ar transmisijas sviras palīdzību pieļauj sekvenciālu pārnesumu izvēli. Šī benzīna dzinēja un automātiskās transmisijas kombinācija ir nākamā pakāpe pēc Meriva pamata piedāvājuma un sagaidāms, ka tā šķitīs pievilcīga 15 līdz 20% klientu. Tāpat kā 1,6 CDTI, arī visi jaunā Meriva benzīna dzinēji jau tagad atbilst stingrajiem Euro 6 standartiem.

Tāpat arī jaunā Meriva LPG versija atbilst Euro 6 prasībām. 88 kW/120 ZS 1,4 litru Turbo LPG ne tikai ļauj samazināt CO2 emisiju daudzumu līdz aptuveni 121 g/km, bet arī gandrīz uz pusi ļauj ietaupīt degvielas izmaksas. Turklāt netrūkst arī LPG uzpildīšanas iespēju – visā Eiropā aptuveni 30 000 vietās pieejama šāda iespēja.

Pateicoties Opel 50 miljonu eiro lielajām investīcijām tagadējo piecu un sešu pakāpju transmisiju optimizēšanā, neatkarīgi no dzinējiem, visas jaunā Meriva versijas nodrošinās arī jauna līmeņa pārnesumu slēgšanas komfortu. Daudzās pārnesumkārbu komponentu un slēgšanās mehānismu izmaiņas, kā arī to integrēšana automobilī ir nodrošinājušas ievērojamas izmaiņas. Tās īpaši var novērot pēc tā, ka jaunā Meriva manuālās transmisijas ātrumu pārslēgšana tagad prasa mazāk pūļu un notiek ātrāk, maigāk un precīzāk.

Foto: Opel

Modernā IntelliLink informācijas un izklaides sistēma ar tajā iekļautu navigāciju

Tāpat jaunais Meriva tiks ekipēts arī jaunākās paaudzes moderno IntelliLink informācijas un izklaides sistēmu, kas nemanāmi ļaus automobilī integrēt viedtālruni Septiņu collu lielais augstas izšķirtspējas krāsainais ekrāns piedāvā jaunu interfeisu ar IntelliLink grafikām, kas ir viegli nolasāmas un atvieglo šīs ierīces pārvaldīšanu. Sistēmā arīdzan ietilpst Bluetooth brīvroku telefona zvanu veikšanas savienojums un audio straumēšanas iespēja, bet papildu savienošanas iespējas nodrošina USB.

Jaunā Meriva IntelliLink standartaprīkojumā būs CD atskaņotājs, bet pēc izvēles tiks piedāvāta arī digitālā radio apraide DAB (Digital Audio Broadcast), kas nodrošina vēl augstākas kvalitātes radio uztveršanu un skaņas kvalitāti. Navi 650 un Navi 950 IntelliLink sistēmā būs ietverta arī navigācija. Tā ir ārkārtīgi ātra un precīza – ceļa mērķus pavisam vienkārši ir iespējams ievadīt ar balss kontroles palīdzību, izmantojot ātro „vienas frāzes ievadi” (pieprasiet navigāciju un vienkārši izrunājiet adresi vienā frāzē) funkciju, kāda jau ir pieejama Insignia modelī. Karšu atjauninājumus iespējams veikt caur USB pieslēgvietu. Vadošajā Navi 950 IntelliLink sistēmā ietilpst visas Eiropas kartes, un tā nolasa arī ziņojumus. Papildus ierastajai balss kontrolei, jaunā Meriva IntelliLink sistēma atbalsta un integrē arī paša viedtālruņa balss kontroles funkcijas – līdzīgi kā, piemēram, iPhone SIRI.

Meriva salons – nemainīgi ergonomisks, praktisks un daudzpusīgs

Meriva ir pirmais un vienīgais automobilis pasaulē, kas spējis iegūt balvu par savu īpašo ergonomisko koncepciju. 2010. gadā Vācijas Muguras veselības asociācijas AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) neatkarīgie eksperti Meriva modeli apbalvoja ar prestižo AGR kvalitātes sertifikātu, kas garantē ergonomiku un muguras aizsardzību. Šo speciālistu apliecinājums balstījās tikai uz Meriva raksturīgajām ekskluzīvajām inovācijām – FlexSpace sēdekļu koncepciju, FlexDoors sistēmu, ergonomiskajiem priekšējiem sēdekļiem un unikālo FlexFix integrēto velosipēdu pārvadāšanas sistēmu. Šīs iezīmes vēl arvien padara Meriva par līderi pielāgojamības un ergonomikas ziņā.

Jaunais Meriva tiks apveltīts ar pārveidoto multifunkcionālo FlexRail centrālo konsoli, kurai uzlabota funkcionalitāte, un, pateicoties tās saīsinātajām sliedēm, aizmugurē sēdošā vidējā pasažiera kājām arī tikusi palielināta vieta. FlexRail piedāvā atbilstošu uzglabāšanas vietu, kur novietot dažādas ceļā vajadzīgas lietas, un tādas papildu funkcijas kā roku balstus, glāžu turētājus un sīklietu novietnes.

Svarīga Meriva modeļa lieliskās ergonomikas koncepcijas daļa ir revolucionārā patentētā FlexDoors sistēma ar eņģēm aizmugurē stiprinātajām aizmugurējām durvīm. Būdamas vieglākas un estētiskākas, tās vietas daudzumu aizmugurē sēdošajiem pasažieriem ietekmē mazāk kā slīdošās durvis. Tās atveras 84 grādu leņķī (“normālais” leņķis ir 68 grādi) un, pretēji ierasti veramām durvīm, nodrošina ārkārtīgi ērtu iekāpšanu automobiļa aizmugurējā daļā. Papildus tam, atvieglota tiek arī bērnu sēdeklīšu uzstādīšanu abās sēdekļa malās.

Tāpat AGR muguras veselības ekspertu atzinību izpelnījās arī Meriva palīgierīces, kas to padara par komforta čempionu savā klasē. FlexSpace aizmugurējo sēdekļu sistēma ļauj salonu ātri un vienkārši pārvērst par piecu, četru, trīs un divu vietu automobili un piedāvā unikālo Lounge Seating funkciju ar izcilo plašumu aizmugurējo pasažieru plecu un kāju apvidum. FlexFix sistēma ar bamperī integrēto velosipēdu pārvadāšanas sistēmu vēl vairāk uzlabo Meriva modeļa mobilitāti. Laikā, kad velosipēdu turētājs nav nepieciešams, tas nemanāmi ieslīd atpakaļ aizmugurējā bamperī – tipiskā un vieglā Opel stilā.

Papildus tam, tagad vadītājam automobili stāvvietā viegli novietot palīdzēs arī aizmugurējā atpakaļskata videokamera, kuras fiksētais attēls ir redzams uz 7 collu ekrāna priekšējā panelī. Meriva plašo aprīkojuma klāstu noslēdz apsildāmā stūre un plašs panorāmas tipa stikla jumts, kas paredzēts labākai zvaigžņu lūkošanai.

Foto: Opel

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti