"Coface" kritiski vērtē Eiropas autobūvi un pazemina reitingu

 
Nozare.lv | 22.oktobris 2013 12:22

Foto: renault.com

Kredītrisku apdrošināšanas sabiedrības "Coface" pazeminājusi globālos reitingus trim no kopumā 14 analizētajām uzņēmējdarbības nozarēm - ķīmijas rūpniecībai, farmācijai un autobūvei, informē "Coface".

"Coface" valstu biznesa vides novērtējumu pamatā ir finanšu analītiķu fiksētā uzņēmēju maksāšanas "disciplīna". Šie rādītāji pašreiz raida "trauksmes signālu" trīs nozaru virzienā, un riski novēroti kopš pagājušā gada aprīļa.

Viskritiskāk "Coface" pašreiz vērtē Eiropas auto nozari, kuras riska rādītājs paaugstināts uz vērtējumu "ļoti augsts". 2009.gada krīze krasi ietekmēja autorūpniecības nozari visā pasaulē. Eiropas auto sektoru īpaši skāra ražošanas augstās izmaksas un iekšzemes noieta trūkums. Bankrotu skaits Francijas autobūves nozarē uzskatāmi ataino situāciju Eiropā - no 2012.gada augusta līdz 2013.gada jūlijam maksātnespēju skaits pieaudzis par 11%. Tomēr vēl sliktāk ir tas, ka šie bankroti rezultējās finansiālos zaudējumos piegādātājiem, kam seko lielo kompāniju bankroti galvenokārt tirdzniecības sektorā, kā arī apakšuzņēmēju maksātnespējas, norāda "Coface".

Ņemot vērā iepriekšminēto, nozaru uzņēmumi lūkojas jaunu tirgu virzienā, un it īpaši liela interese tiek izrādīta par Turciju, kas ir orientēta uz eksportu, pateicoties tās konkurētspējīgajām izmaksām, kā arī Krieviju, kur ir liels un dinamisks vietējais tirgus.

Tomēr abas valstis cieš no vairākiem trūkumiem, piebilst "Coface". Turcijas autobūves nozarē valda nestabila situācija, kas atkarīga no ekonomiskajiem apstākļiem Eiropas Savienībā. Vēl viena no problēmām ir nepietiekams pētnieciskā darba resurss, lai konkurētu ar Austrumeiropas valstīm. Krievijā starptautiskie apakšuzņēmēji joprojām saskaras ar visur valdošo protekcionismu, neskatoties uz to, ka valsts iestājusies Pasaules Tirdzniecības organizācijā.

Neskatoties uz trūkumiem, abām valstīm - Krievijai un Turcijai - ir labi piedāvājumi investoriem un ražotājiem, norāda "Coface". Skaitliski pieaugošā vidusšķira kļūst par tirgus tendenču noteicējiem - arvien lielāks skaits mājsaimniecību vēlas iegādāties auto. Nozarei ir milzīgs attīstības potenciāls, jo Turcijā pašreiz ir 151 auto uz 1000 iedzīvotājiem, Krievijā - 260 auto uz 1000 iedzīvotājiem. Salīdzinājumam, Rietumeiropas valstīs šis skaits ir 613 auto uz 1000 iedzīvotājiem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti