Neraugoties uz nestabilo ekonomisko situāciju Eiropā un kredītrisku apdrošināšanas sabiedrības "Coface" ārkārtīgi kritiski novērtēto autobūves nozares nākotni, „Renault” grupas automašīnu reģistrācijas apjoms Eiropā šā gada trešajā ceturksnī ir palielinājies.
Foto: renault.com
Kā portālu „iAuto” informēja ražotāja pārstāvji, „Renault” grupas kopējie ieņēmumi 2013. gada trešajā ceturksnī bija 7,998 miljardi eiro, kas ir par 3,2% mazāk nekā pērn, taču reģistrācijas apjoms pieaudzis par 3,1%, sasniedzot 614 888 vienības. Visos reģionos, izņemot Āzijas un Klusā okeāna reģionu, bija vērojams pārdošanas apjoma pieaugums un tirgus daļas uzlabojums.
Autotirgus Eiropā ir stabilizējies, un trešajā ceturksnī kopumā pieaudzis par 2,5%. Tomēr „Renault” grupai izdevies sasniegt 10,2% pārdošanas apjoma pieaugumu un tirgus daļas palielinājumu par 0,6 punktiem līdz 9,1%. Šo darbības rādītāju uzlabošanos veicinājuši arī to jauno modeļu panākumi, kuri laisti tirgū 2012. gada beigās un 2013. gada sākumā.
Īpaši „Renault” pārstāvji izceļ jauno „Captur”, kas kopš laišanas tirgū pārdots vairāk nekā 48 000 vienībās, un pašlaik tas ir visvairāk pārdotais B segmenta krosovers Eiropā.
Lielbritānijā lielu popularitātes pieaugumu piedživo „Dacia” automobiļi, kuru reģistrācijas apjoms palielinājies par 42,5%.
Tirgus daļa „Renault” dzimtenē Francijā sasniedza 26,4%, un visvairāk pārdotie transportlīdzekļi visos segmentos ir jau pieminētais „Captur” un arī „Clio”. Par 30% palielinājies „Renault” noiets krīzes nomocītajā Spānijā, kur ceturkšņa laikā kopējais tirgus pieauga par 8,9%. Tikmēr Vācijā jauno automašīnu noiets turpināja samazināties – kopējais tirgus saruka par 1,3%, bet „Renault” grupas pārdošanas apjomi samazinājās par 3%.
Pārdošanas apjomi ārpus Eiropas veidoja 52% no kopējiem pārdošanas apjomiem — tas ir par 3 punktiem mazāk nekā 2012. gadā.
Amerikā reģistrācijas apjoms palielinājās par 0,5%, bet tirgus samazinājās par 2,8%. Brazīlijā, kas ir grupas otrais lielākais tirgus, „Renault” reģistrācijas apjoms samazinājās par 5,1%, bet kopējais tirgus saruka par 10%. Savukārt Argentīnā automobiļu tirgus pieauga par 18,7%, un arī „Renault” grupas pārdošanas rādītāji uzlabojās par 18,1%.
Eirāzijā pārdošanas apjoms palielinājās par 18,2%, bet tirgus samazinājās par 4,2%. Krievijā, kas ir trešais lielākais „Renault” tirgus pasaulē, kopējie jauno automašīnu pārdošanas apjomi samazinājās par 7,8%, kamēr grupas reģistrācijas apjoms pieauga pat par 17,5%. „Renault” to skaidro ar „Duster” popularitāti.
Āzijas un Klusā okeāna reģionā grupas reģistrācijas apjoms samazinājās par 30,4%, bet tirgus daļa pieauga par 6,1%. Dienvidkorejā komerciālā situācija stabilizējās, un grupa atguva savu tirgus daļu (par 0,4 punktiem), par 16,4% palielinot pārdošanas apjomu tirgū, kas pieauga par 6%.