Lietuvas Ceļu policija no 1.jūlija uz visu vasaras sezonu pastiprina elektrisko skrejriteņu kontroli, ņemot vērā sabiedrības uzmanības lokā nonākušos incidentus, kuros iesaistīti šie braucamrīki.
Kā ziņu aģentūrai BNS pastāstījusi Ceļu policijas pārstāve Marija Kazanoviča, kontroli paredzēts pastiprināt visas valsts mērogā, bet katrs teritoriālais policijas komisariāts varēs pats lemt, kādus uzraudzības pasākumus veikt.
Pēc viņas teiktā, paredzēti īpaši reidi, kā arī braucēju pārbaudes festivālu un citu masu pasākumu laikā, lai noskaidrotu, vai viņi nav lietojuši alkoholu vai narkotiskās vielas.
"Vērojama izteikta konfrontācija starp dažādām satiksmes dalībnieku grupām, teiksim, elektrisko skrejriteņu īpašnieki neciena gājājus, savukārt gājēji neciena riteņbraucējus," norādījusi Kazanoviča.
Elektrisko skrejriteņu lietotāji šogad bijuši iesaistīt jau aptuveni 30 satiksmes negadījumos jeb 2% no visiem Lietuvā reģistrētajiem satiksmes negadījumiem.
Uz elektriskajiem skrejriteņiem attiecināti tādi paši satiksmes noteikumi kā uz riteņbraucējiem. Tas nozīmē, ka tiem ir tiesības pārvietoties pa veloceliņiem, dalītajiem gājēju un riteņbraucēju celiņiem, kā arī velojoslām, bet vietās, kur tādu nav, - pa šim nolūkam piemērotām ceļu malām. Vietās, kur veloceliņu nav, atļauts braukt pa ietvi vai ielas braucamās daļas labo malu.
Braucot pa ceļa malu vai dalīto gājēju un riteņbraucēju celiņu, elektriskā skrejriteņa vadītājam, tāpat kā riteņbraucējam, ir jādod ceļš gājējiem, un braucējs nedrīkst viņus apdraudēt. Pabraukt garām gājējam atļauts tikai ātrumā, kas tuvs paša gājēja ātrumam, proti, trīs līdz septiņi kilometri stundā. Virzoties pa ielas vai ceļa braucamo daļu, vadītājam jāvalkā spilgtas krāsas veste ar atstarojošiem elementiem, vai arī braucamrīka priekšā jādeg baltam un aizmugurē sarkanam lukturim.
Šis: "Braucot pa ceļa malu vai dalīto gājēju un riteņbraucēju celiņu, elektriskā skrejriteņa vadītājam, tāpat kā riteņbraucējam, ir jādod ceļš gājējiem, un braucējs nedrīkst viņus apdraudēt. Pabraukt garām gājējam atļauts tikai ātrumā, kas tuvs paša gājēja ātrumam, proti, trīs līdz septiņi kilometri stundā. Virzoties pa ielas vai ceļa braucamo daļu, vadītājam jāvalkā spilgtas krāsas veste ar atstarojošiem elementiem, vai arī braucamrīka priekšā jādeg baltam un aizmugurē sarkanam lukturim."
ir izraksts no Lietuvas Ceļu Satiksmes Likuma vai tas ir pieņēmums? Kā ir LV?
Kādus murgus tu esi sarakstījis? Gan te LV, gan Lietuvā ir pavisam savādāk.
Izlasi kas rakstīts LT noteikumos pie 413. ceļa zīmes.
Ir tā, ka ja ir atdalīts gājēju un velo, tad gājējs iet pa savu un velo brauc pa savu daļu. Braucot pa jaukto abiem ir jāņem vērā vienam otru, jo kopējs gājēju un velo ceļš legalizē velo un skūteru atrašanos uz tā. Gājējam priekšroka ir tikai uz trotuāra, kurš nav apzīmēts ar kopīgu gājēju un veloceliņu.