Arī jaunie dīzeļdzinēji izrādās kaitīgāki nekā domāts 78

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

iAuto | 22.septembris 2019 13:19

Arī jaunie Euro-6 dīzeļdzinēji izrādās kaitīgāki nekā domāts, nodarot vairāk posta cilvēkiem un apkārtējai videi nekā benzīna dzinēji, brīdina ekologi.

Pētījums, ko pēc Parīzes mērijas pasūtījuma veikuši Starptautiskās tīrā transporta padomes speciālisti, apliecina, ka Euro-6 normatīviem atbilstošie dīzeļdzinēji ir gandrīz piecas reizes bīstamāki nekā jaunās paaudzes benzīna motori.

Pārbaudot 180 000 automobiļu 2018.gada vasarā, eksperti trīs vietās Francijas galvaspilsētā izmērīja kaitīgo izmešu daudzumu izplūdes gāzēs vienlaikus reģistrējot to ražošanas gadu un motora tipu.

Kā izrādījās, pat tie dīzeļdzinēji, kas atbilst pašreizējam vides standartam Euro-6, ir ievērojami kaitīgāki nekā tā paša standarta benzīna dzinēji.

Slāpekļa oksīda (NOx) izmeši no Euro 6 dīzeļa automašīnām Parīzes ielās bija 4,8 reizes lielāki nekā Euro 6 benzīna automobiļiem. Jaunie dīzeļdzinēji ir tikai par 18% tīrāki nekā benzīna dzinēji, kas atbilst iepriekšējiem ekoloģiskajiem standartiem.

Euro-5 un Euro-6 standartu dīzeļdzinēji rada 63% no kopējā atmosfēras piesārņojuma ar slāpekļa oksīdiem, kas rodas ar iekšdedzes dzinējiem apgādāto transportlīdzekļu ekspluatācijas rezultātā. Francijas vides aizstāvji bija noraizējušies arī par to, ka emisiju līmeņa mērījumu rezultāti reālos apstākļos atšķiras no laboratorijas rādītājiem vairāk nekā sešas reizes. Visticamāk, tas notiek tādēļ, ka karstā laikā strauji palielinās slāpekļa oksīda izmeši: gaisa temperatūrā, kas pārsniedz 30 grādus, atmosfērā izdalās par 20–30% vairāk bīstamu vielu nekā tad, ja temperatūra svārstās no 20 līdz 30 grādiem pēc Celsija.

 
78 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 22.septembris 2019 15:14
115 117 Atbildēt

Es ar gribu lai vieglos mīzelistus aizliedz, pat dūmojošs benzīnnieks tā nesit elpu ciet kā šie mēsli.

WALA 22.septembris 2019 17:24
75 2 Atbildēt

nu kas tā par tādu modi parādījusies, pētīt to kam rezultāts ir paredzams. Skaidrs ka dīzelim vienmēr būs kaut kādi NOx rādījumi, bet vai kāds pēta cik tāpaša NOx izdalās kamēr vien Ķīnas elektroverkis līdz mums atkuģo. Ķīnu ņemu speciāli jo nobturienes tad saņemtu verķi kas tapis nevadajot izejvielas apkārt pus-pasaulei, kas na videi draudzīgi, bet tikai gala produktu atvedot līdz teiksim Vācijai.

ezis71 22.septembris 2019 14:50
70 6 Atbildēt

Biku jāpagaida,tad arī benzīna dzinēji būs kaitīgi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Xiaomi SU7 salūst jau pēc 39 kilometriem; pilnīgi jauno auto salabot nevar (+ VIDEO) 5

Kāds pilnīgi jauna Xiaomi SU7 īpašnieks savā pirkumā vīlās jau pirmajā dienā, jo no iegādes vietas viņam ar elektrisko SUV izdevās nobraukt vien 39 kilometrus. Lasīt vairāk

 

Ar jaudīgāko dīzeli - prezentēts modernizētais Land Rover Defender (+ FOTO) 3

Land Rover Defender tas ir pirmais uzlabojums četru gadu laikā. Lasīt vairāk

 

Laukā minūte dārga.Kāpēc kombainiem vajadzīga laba degviela? (+VIDEO)

Sākot ar šī gada 1. aprīli fosilajām degvielām atsākta obligātās biopiedevas pievienošana. Neste Latvija pievieno 7% atjaunīgās biodegvielas Neste MY. Degvielas kvalitātes jautājums sevišķi būtisks ir lauksaimniekiem, kas izmanto dārgu lielgabarīta tehniku. Lasīt vairāk

 

Kā jaunajā Škoda Superb Combi jūtas basketbolists? (+VIDEO)

Škoda Superb lielākoties ir dienesta automašīna, taču cik šim uzdevumam gatavs ir jaunais modelis? Tā kā jaunais Škoda Superb Combi ir garš auto, mēs vēlamies noskaidrot, kā tajā jūtas patiesi garš cilvēks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti