Ķīnas akumulatoru ražotājs CATL izstrādājis jauna veida akumulatorus, kas varēs nodrošināt par 10-20% lielāku enerģijas blīvumu.
Ķīnas akumulatoru ražošanas gigants CATL (Contemporary Amperex Technology Co. Limited) pieteicis jauna veida akumulatoru ar nosaukumu M3P, kas ir dzelzs fosfāta bateriju nākamā attīstības pakāpe.
Šāda akumulatora enerģijas blīvums uz vienu akumulatora kilogramu ir par 10 līdz 20 procentiem lielāks, salīdzinot ar zināmajiem dzelzs fosfāta akumulatoriem. Tajā pašā laikā izmaksas ievērojami samazinās salīdzinājumā ar akumulatoriem, kuru ražošanai nepieciešams niķelis un kobalts.
Par jauno M3P akumulatoru uzņēmuma vadītājs Zeng Juguns paziņoja augusta beigās, precīzus tehniskos datus paturot noslēpumā, taču liekot noprast, ka tas ir ražošanai gatavs produkts, ko pirmie klienti saņems jau 2023.gadā.
Interesanti, ka ražotājam tuvi ziņu avoti kā pirmo klientu nosaukuši amerikāņu Tesla, pavēstot, ka jauno bateriju 2023.gada pirmajā ceturksnī saņems Tesla Model Y – Ķīnā visvairāk pārdotais elektroautomobilis.
Var kaut kā palūgt šitādus pastulbus saukļus nelikt visnaz virsrakstos, "brīnumakumlators" butu ja tā ietilpiba no kg butu salidzinama ar AES kodolreakcijās iegūstamo, 10-20% ir tikai nelielu tehnologisku un ražošanas procesu uzlabojumi, pie kam tie tāpat ir mārketinga cipari ...