EP un Eiropadome vienojas par iekšdedzes dzinēju aizliegumu no 2035.gada 16

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 28.oktobris 2022 9:10

Eiropas Parlaments (EP) un Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis ceturtdien panākušas vienošanos, kas paredz, ka no 2035.gada vairs netiks pārdoti jauni automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem, paziņojusi Čehija, kas šobrīd pilda bloka prezidējošās valsts pienākumus.

Atteikšanās no iekšdedzes dzinējiem ir viens no pasākumiem, lai panākti ES nospraustos mērķus klimata izmaiņu ierobežošanai un līdz 2030.gadam samazinātu tā dēvēto siltumnīcefekta gāzu izmešu daudzumu par 55% salīdzinājumā ar 1990. gada līmeni, bet līdz 2050.gadam sasniegtu pilnīgu "klimata neitralitāti".

Automobiļi šobrīd rada 12% no ES oglekļa dioksīda izmešiem, kamēr kopumā transporta līdzekļi rada aptuveni ceturtdaļu no kopējās emisijas.

Šobrīd aptuveni 12% no Eiropā pārdotajām automašīnām ir elektromobiļi.

Konservatīvajiem, īpaši Vācijā, pret to bija zināmi iebildumi, jo tas uzkraus Eiropas autoražotājiem milzīgu finansiālo nastu, konkurējot ar rūpniekiem citviet pasaulē, kam jāievēro zemāki standarti.

Eiropas Parlaments Eiropas Komisijas (EK) ierosināto iekšdedzes dzinēju aizliegumu no 2035.gada atbalstīja jau jūnijā.

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Rexx x 28.oktobris 2022 11:18
8 0 Atbildēt

Paskatīsimies kartē. Eiropā vs Ķīnā, vs Krievija, vēl virkne valstu , kurās emisiju standarti ir ļoti toleranti....vai nebūs savā veidā cīņa ar vējdzirnavām? Cik% no kopējā pasaules emisiju daudzuma rada Eiropas autotransports? Cik Austrālijas Ķīnai pārdotās akmeņogles elektrostacijām? Kāds siltumnīcas efekts ir no Sibīrijā kūstošā mūžīgā sasaluma atbrīvotā metāna? Un, vai ražojot baterijas EV, netiks radīta cita veida ekokrīze teritorijās, kur ir redzēju metāli?

Mehs 28.oktobris 2022 14:06
8 1 Atbildēt

Virsraksts skaļi ziņo par ieksdedzes dzinēju aizliegumu, bet rakstā minēts par jaunu auto ar iekšdedzes dzinēju pārdošanas aizliegumu. Kāpēc vajag sameloties? Piesaistam lasītājus?

JanJan 28.oktobris 2022 13:38
4 0 Atbildēt

Pag, pag, bet te taču daudzi cītīgi klārē, ka vairums mūsdienu auto jau pēc 5-10 ir jādzen uz šrotu, jo normālus auto taču jau sen kā pārstāja ražot.

Nu tas jau skaidrs, ka LV vēl 2040.gadā elektroauto visticamāk būs mazākumā.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tesla elektriskie kravas auto beidzot dodas pie pasūtītāja

ASV elektroautomobiļu ražotājs Tesla beidzot uzsācis pirmo kravas auto Semi piegādes klientiem. Līdz tam brīdim pasūtītājam nācās gaidīt piecus gadus. Lasīt vairāk

 

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā eksperti rosina noteikt stingrākas prasības ziemas riepu lietošanā 9

Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā eksperti drošības uzlabošanai uz ceļiem rosina noteikt stingrākas prasības ziemas riepu lietošanā, kā arī kravas automašīnām noteikt prasību tehnisko apskati veikt divreiz gadā. Lasīt vairāk

 

Pret 14 dzērājšoferiem sākts kriminālprocess (+ VIDEO) 2

Aug to šoferu skaits, kuriem atbilstīgi jaunajām likumu normām par braukšanu reibumā, alkohola koncentrācijai asinīs pārsniedzot 1,5 promiles, piemērojama kriminālatbildība un auto konfiskācija. Lasīt vairāk

 

Kad bremzes netur (+ VIDEO) 11

Šausmu filmai līdzīgu sižetu izdzīvo kāds vieglā automobiļa vadītājs, kuru aizķer bez bremzēm palicis kravas auto un vairākus simtus metru stumj sev pa priekšu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti