Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

EP un Eiropadome vienojas par iekšdedzes dzinēju aizliegumu no 2035.gada 16

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 28.oktobris 2022 9:10

Eiropas Parlaments (EP) un Eiropas Savienības (ES) dalībvalstis ceturtdien panākušas vienošanos, kas paredz, ka no 2035.gada vairs netiks pārdoti jauni automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem, paziņojusi Čehija, kas šobrīd pilda bloka prezidējošās valsts pienākumus.

Atteikšanās no iekšdedzes dzinējiem ir viens no pasākumiem, lai panākti ES nospraustos mērķus klimata izmaiņu ierobežošanai un līdz 2030.gadam samazinātu tā dēvēto siltumnīcefekta gāzu izmešu daudzumu par 55% salīdzinājumā ar 1990. gada līmeni, bet līdz 2050.gadam sasniegtu pilnīgu "klimata neitralitāti".

Automobiļi šobrīd rada 12% no ES oglekļa dioksīda izmešiem, kamēr kopumā transporta līdzekļi rada aptuveni ceturtdaļu no kopējās emisijas.

Šobrīd aptuveni 12% no Eiropā pārdotajām automašīnām ir elektromobiļi.

Konservatīvajiem, īpaši Vācijā, pret to bija zināmi iebildumi, jo tas uzkraus Eiropas autoražotājiem milzīgu finansiālo nastu, konkurējot ar rūpniekiem citviet pasaulē, kam jāievēro zemāki standarti.

Eiropas Parlaments Eiropas Komisijas (EK) ierosināto iekšdedzes dzinēju aizliegumu no 2035.gada atbalstīja jau jūnijā.

 
Visi komentāri
 
Rexx x 28.oktobris 2022 11:18
8 0 Atbildēt

Paskatīsimies kartē. Eiropā vs Ķīnā, vs Krievija, vēl virkne valstu , kurās emisiju standarti ir ļoti toleranti....vai nebūs savā veidā cīņa ar vējdzirnavām? Cik% no kopējā pasaules emisiju daudzuma rada Eiropas autotransports? Cik Austrālijas Ķīnai pārdotās akmeņogles elektrostacijām? Kāds siltumnīcas efekts ir no Sibīrijā kūstošā mūžīgā sasaluma atbrīvotā metāna? Un, vai ražojot baterijas EV, netiks radīta cita veida ekokrīze teritorijās, kur ir redzēju metāli?

. 28.oktobris 2022 11:39
3 0 Atbildēt

Divi lielākie gaisa piesārņotāji pasaulē ir ASV un Indija. ASV var samazināt, bet atklāti pateica, ka to nedarīs, ka viņiem poh. Indijai nav tehnoloģoju, lai samazinātu.

GTD2 28.oktobris 2022 13:18
1 0 Atbildēt

ja 35 gadā beigs ražot, tad pie mums līdz 70 gadam vēl būs iekshd. dz auto ,jo apmēram tik daudz gadu apmēram izspie'žam no auto

JanJan 28.oktobris 2022 13:38
4 0 Atbildēt

Pag, pag, bet te taču daudzi cītīgi klārē, ka vairums mūsdienu auto jau pēc 5-10 ir jādzen uz šrotu, jo normālus auto taču jau sen kā pārstāja ražot.

Nu tas jau skaidrs, ka LV vēl 2040.gadā elektroauto visticamāk būs mazākumā.

GTD2 28.oktobris 2022 14:57
2 1 Atbildēt

par to visu laiku klārē ,ka jaunie modeļi neizturīgi un ilgi nekaslpos, ta arī agrāk teica par golf4 modeli, tikai realitāte ir tāda ka ceturtie golpiņi pārdzīvojuši 30gadus un ripo pa mūsu ceļiem un ripos vēl ilgi, neredzu iemeslu kapēc lai golps astoņi neripotu tik pat ilgi

spainis 28.oktobris 2022 15:40
2 1 Atbildēt

Astotais golfs neripos tik ilgi tāpēc, ka pēc desmit gadiem jau būs neglābjami sarūsējis, kā tas ir šobrīd ar desmit gadus veciem vw modeļiem.

JanJan 28.oktobris 2022 15:47
0 1 Atbildēt

Varbūt nevajag sagaidīt to brīdi, kad auto jau ir neglābjami sarūsējies, bet laicīgāk jau kaut ko darīt lietas labā?

anonimikis 28.oktobris 2022 16:27
1 0 Atbildēt

piemēram, nomainīt to ar jaunu

GTD2 28.oktobris 2022 16:27
1 1 Atbildēt

kaut ka nav maniti desmit gadus veci vw, kas ir neglabjami sarusejushi, par rusēšanu , rūsēšanas čempioni ir japāņi, vw parsvaraa aprusee mainamas dalas sparni, bagaznieki, u.t.t., bet tas ir stipri vecākiem modeļiem

spainis 28.oktobris 2022 18:00
1 0 Atbildēt

Ko var teikt, sūdīgi skaties. Jastas autobūves etalons ir braukts pa mūsu ceļiem 10 gadus, tur ir kapi visam.

Mehs 28.oktobris 2022 14:06
8 1 Atbildēt

Virsraksts skaļi ziņo par ieksdedzes dzinēju aizliegumu, bet rakstā minēts par jaunu auto ar iekšdedzes dzinēju pārdošanas aizliegumu. Kāpēc vajag sameloties? Piesaistam lasītājus?

Maksims Ter-Oganesovs 28.oktobris 2022 17:49
1 0 Atbildēt

Nez autoevakuatoriem arī būs jābūt elektriskiem. Domāju te pavērsies jauna biznesa iespējas - uzbūvēt lādēšanas punktu un pašam pievest klientus.

WALA 2.novembris 2022 15:07
0 0 Atbildēt

Kamēr vien turpinās tirgot iekšdedzes dzinēju ģeneratorus - tas viss ir pie pakaļas, ražo kādus BEV vien gribi, ģenerators piekabē "2 the rescue" ...

Kloķis 30.oktobris 2022 15:13
2 0 Atbildēt

Es gribu redzēt, kā Saharova ielas rajonā no 12 stāvu bloķenes karājās vadi uz veciem elektriskiem BMW un krievi gopī viens no otra špani vai pārskrūvē baterijas

Zemesgramata 1.novembris 2022 13:02
0 1 Atbildēt

Poh...

Elektroauto netaisos pirkt

HE 3.novembris 2022 17:04
0 0 Atbildēt

Viss būs pēc japāņu sistēmas , auto varēsi iegādāties vispirms uzrādot savu personīgo vietu kur to glabāsi...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 13

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles gatavo elektrisku kupeju ar 750 km sniedzamību 2

Franču premium zīmols DS Automobiles, kas ietilpst Stellantis grupā, gada beigās prezentēs jaunu pilnībā elektrisku SUV kupeju, kuras darbības rādiuss WLTP ciklā būs līdz 750 kilometriem. Lasīt vairāk

 

Šorīt Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu , strādā 62 ziemas tehnikas vienības 9

Šorīt uz plkst. 6.30 Kurzemē, Vidzemē un valsts centrālā daļā sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas apstākļus, ceļu uzturēšanas darbos iesaistīta 62 ziemas dienesta tehnikas vienības. Lasīt vairāk

 

Lotus atsakās no pārejas uz pilnīgu elektrisko piedziņu līdz 2028. gadam 4

Britu autobūves uzņēmums Lotus Cars, kas tagad darbojas Ķīnas Geely paspārnē, pārskatījis iepriekš izziņotos plānus attiecībā uz pilnīgu pāreju uz elektrisko piedziņu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti