Tirgus jaunpienācējs mulsina pat pieredzējušus auto apskatniekus 12

 

Foto: Publicitātes attēls

Velocita | 23.decembris 2022 11:23

Cilvēki jaunas lietas pieņem vieglāk, ja spēj pielīdzināt tās kaut kam, ko jau zina. Tāpēc kuriozi atklājumi un zinātniskās inovācijas bieži vien tiek atainotas līdzās parastam, visiem labi zināmam priekšmetam – monētai, sērkociņu kastītei vai pat pašam atklājējam.

Izņēmums šajā ziņā nav arī auto žurnālisti – arī viņi apmulst, ja kādu jauno mašīnu ir grūti iekļaut tradicionālajās kategorijās.

Viens no jaunākajiem šāda veida piemēriem ir franču Peugeot 408. Vairāku īpatnību dēļ tam ir grūti atrast tiešus sāncenšus, tāpēc šis auto liek ieslīgt dziļās diskusijās pat pieredzējušākajiem apskatniekiem. Peugeot 408 tuvākais konkurents ir tehnoloģiski radniecīgais Citroën C5 X, bet patiesībā jauno modeli var pieskaitīt uzreiz divām kategorijām – 4,7 m garā virsbūve ļauj to salīdzināt ar C segmenta universāļiem, taču 1,48 m augstuma dēļ tas vairāk atgādina krosoveru.

Nosaukums mulsina

Neizpratni rada Peugeot izvēlētais modeļa apzīmējums. Iepriekš 400. sērija bija vidējā klase ar dažādām virsbūvēm, bet Eiropā pēdējam 407. modelim sekoja Peugeot 508. Tā kā 408 var uzskatīt par krosoveru, rodas vēl viena dilemma – vai nosaukumā nevajadzēja būt divām nullēm?

“Saskaņā ar ierasto nomenklatūru 408 bija jāsauc par 4008, un tam vajadzēja ieņemt vietu starp 3008. un 5008. sēriju. Tad tas būtu tieši aizstājis modeli 4007, kas tika izstrādāts sadarbībā ar Mitsubishi. Tomēr 4007 bija septiņvietīgs SUV, savukārt šī ir slaida kupeja, ko Peugeot pats dēvē par fāstbeku,” stāsta britu izdevuma Autocar žurnālists Džeimss Disdeils.

Viņš jaunā modeļa koncepciju raksturo šādi: tas ir franču mēģinājums apvienot kupejas izskatu ar pilsētas apvidnieka praktiskumu.

“Izteiksmīgās virsbūves virsmas, reljefās aizmugurējās riteņu arkas un zīmīgais LED ārējais apgaismojums izceļ jauno 408 uz citu auto fona. Turklāt tas ir nedaudz īsāks par C5 X, tāpēc izskatās brašāks un solīdāks,” skaidro Džeimss.

Spēka agregāti un lieliska piekare

Pēc Džeimsa Disdeila domām, vēl interesantāki par unikālajiem riteņu diskiem ir izvirzījumi virs aizmugurējām jumta statnēm, ko dēvē par kaķa ausīm. To funkcija ir divējāda – novirzīt gaisa plūsmu uz bagāžas nodalījuma durvju malu, kā arī nomaskēt nelīdzenumus uz jumta, kas radušies, inženieriem mēģinot iegūt vairāk vietas aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.

Peugeot 408 ir pieejams ar diviem dažādiem plug-in hibrīda agregātiem. Vājākā versija ir aprīkota ar 110 kW (150 ZS), bet jaudīgākā – ar 132 kW (180 ZS) 1,6 litru PureTech benzīna dzinēju. Abām versijām ir uzstādīts arī 81 kW elektromotors. Kopējā jauda, kas caur e-EAT8 automātisko pārnesumkārbu tiek novadīta uz priekšējiem riteņiem, ir attiecīgi 180 un 225 ZS. Eiropā tiek piedāvāts arī 1,2 litru benzīna dzinējs ar 130 ZS jaudu. Šis trīscilindru spēka agregāts izceļas ar augstu efektivitāti un atbilst jaunākajiem izmešu standartiem. Dīzeļdzinēji šim modelim netiks piedāvāti, taču ražotājs jau gatavo simtprocentīgi elektrisko versiju – E-408.

Uz ārkārtīgi līkumotiem ceļiem iezīmējas 8 pakāpju automātiskās pārnesumkārbas trūkumi. “Brīžos, kad bija nepieciešams maksimāls paātrinājums, hibrīddzinējs likās iemidzis. Turpretī ātrākos ceļa posmos bija skaidri jūtams, ka Peugeot inženieri ir īsti balstiekārtas meistari. Tur var just, ka stūres sistēma ir precīza un rada labu atgriezenisko saiti. Pat ar 20 collu riteņiem auto pietiekami ātri reaģēja uz stūresrata pagriešanu. Arī balstiekārta ir labi noregulēta – mašīna ir precīzi kontrolējama un tajā pašā laikā – komfortabla,” iespaidos dalās Džeimss Disdeils.

Piestāv visas krāsas

TV6 raidījuma vadītājam, autožurnālistam Normundam Avotiņam īpaši patīkams šķiet Peugeot 408 plašais salons, kurā ir pat vairāk vietas nekā pašreizējās paaudzes 508 sedanā. Liftbeks ir arī diezgan plats (1,86 m bez spoguļiem), tāpēc pat gari cilvēki priekšējos sēdekļos būs pietiekami tālu viens no otra, lai elkoņi nesaskartos.

“No ārpuses šī automašīna atgādina pēdējos gados ļoti iecienītos Audi Sportback, taču tajā pašā laikā ir pilnīgi citāda. Virsbūve ir ļoti praktiska – ērti iekāpt, plaši atveras bagāžnieka durvis, un sēdekļiem ir plašas regulēšanas iespējas,” skaidro Normunds.

Lai arī skaistums ir subjektīvs jēdziens un viedokļi var atšķirties, Normunds Avotiņš ekskluzīvo Peugeot 408 dizainu vērtē tikai pozitīvi. Viņš gan pieļauj, ka kādam var nepatikt melnie plastmasas elementi virsbūves apakšā. Pēc žurnālista domām, tas ir risinājums ar uzsvaru uz funkcionalitāti, jo plastmasas detaļas nosedz izvirzītās, mazāk aizsargātās virsbūves zonas – mīkstākas detaļas pie sliekšņiem mehāniska bojājuma gadījumā tik viegli neplaisās.

“Neapstrīdama jaunā 408 virsbūves priekšrocība ir tāda, ka auto izskatās labi jebkurā krāsā. Acij tīkama ir pat baltā, kas maksimāli atstaro gaismu. Tas ir rets gadījums, runājot ne tikai par jaunākajiem modeļiem, bet arī aplūkojot visu spēkratu dizaina vēsturi kopumā,” piebilst žurnālists.

Aprīkojums kā daudz dārgākiem auto

Igauņu žurnālists Aivars Pau, kurš arī piedalījās jaunpienācēja testos, vērš uzmanību uz bagātīgo aprīkojumu, tostarp tehnoloģijām, kas parasti sastopamas dārgākās automašīnās. Apsildāms stūresrats, elektriski atveramas bagāžnieka durvis, ko aktivizē ar kājas žestu, adaptīvā kruīzkontrole un priekšējie sēdekļi ar masāžas funkciju ir tikai daži aprīkojuma piemēri, kas garantē maksimālu komfortu.

“Ja jums patīk klausīties mūziku, varat pasūtīt Focal sistēmu ar 10 skaļruņiem, un, ja vēlaties vienmēr elpot tikai lielisku gaisu, automašīnu var aprīkot ar modernu papildu gaisa attīrīšanas sistēmu. Ja jums patīk dabiskais apgaismojums, izvēlieties elektriski vadāmu panorāmas stikla jumtu,” iesaka Aivars Pau.

Sēdekļi ar masāžu ilgu laiku bija ekskluzīva greznāko auto privilēģija, ko varēja atrast tādos modeļos kā Bentley Mulsanne, Audi A8, Lexus LS un Jaguar XJ. Peugeot viens no pirmajiem ražotājiem šo tehnoloģiju sāka piedāvāt arī modelī, kas bija pieejams plašākam pircēju lokam, – 3008. sērijā. Tagad tādu pašu komfortu var baudīt arī Peugeot 308 un 408 pircēji.

Ikviens vēlējās iesaistīties jaunajā projektā

Viens no testētājiem bija arī video apskatu redaktors vienā no Lielbritānijas lielākajiem auto iegādes ceļvežiem What Car? Dags Revolta. Viņš zina teikt arī, ka jaunais Peugeot 408 tika izstrādāts neparasti ilgi – septiņus gadus, taču modeļa tapšanā sniegt savu ieguldījumu vēlējies ikviens kompānijas inženieris un dizainers.

Kā pēc testa analizē Dags, vadītāja sēdvieta ļoti līdzinās modelim 308 un atkarībā no sēdpozīcijas stūresrata novietojums nebūs visiem pieņemams, taču ekrānu izkārtojums un i-Toggle īsceļu pogas ir lieliski ergonomikas risinājumi. “Jaunajā 408 tu, protams, jūti, ka sēdi nedaudz augstāk kā 308. modelī. Taču tas ir tikai tāpēc, ka mašīnai ir augstāks klīrenss,” komentē Dags Revolta.

Uzbūves specifikas dēļ 408 plug-in hibrīda bagāžnieka tilpums ir 471 litrs, bet liftbekam ar benzīna dzinēju tas sasniedz 536 litrus. Vēl lielāku praktiskumu iespējams iegūt vien prāvākā universālī, piemēram, Škoda Superb, kā bagāžnieka tilpums sasniedz 660 litrus.

 

 

 
Visi komentāri
 
srt 23.decembris 2022 13:08
8 4 Atbildēt

Ja kautkas ir mulsinošs, tad vajag to uztvert kā minoritāti!

Hujucis 23.decembris 2022 20:14
7 5 Atbildēt

Ieliki beidzot savu foto. Paldies.

Latvietis 24.decembris 2022 9:55
3 19 Atbildēt

Kurš idiots pērk fraņču ražotus auto. Tur smadzeņu deficītam jādūt!

asd 24.decembris 2022 10:08
3 3 Atbildēt

Franču auto ir pati labākā price/performance attiecība.

iAuto 25.decembris 2022 8:53
2 2 Atbildēt

Tu dzīvo vēsturē. Peugeot ir krietni pacēlies un ir izvērtējams iegādes auto. To vēl nevar teikt par Citroen.

Po 24.decembris 2022 12:56
2 3 Atbildēt

Kāds sasniegums - auto pat reaģē uz stūres rata pagriešanu, virsbūvē izrādās var iekāpt pat, skaņas sistēmu vērtē pēc skaļruņu skaita un citi sasniegumi...

pi..-da-Bolt 24.decembris 2022 13:50
2 4 Atbildēt

Kārtējais plastmasas izstrādājums. Kā saka ja gribi pajokoties un kādu sasmīdināt, tad nopērc franču sūdu. Paskatieties kaut uz vērtību otrreizējā tirgū, par sviestmaizi pat nevienam nevajag pa lietotu. Tie kas nevar no salona paņemt ko normālu, tad var sist pa krūti un teikt: re! No salona! Jauna!

Bet realitāte ir skaudra. Jau 5gadigs francūzis ir ekoloģiskā katastrofa ar grabošu salonu.

Dāvids 25.decembris 2022 9:44
2 2 Atbildēt

Ko tu muldi, man ir 7.gadīgs 1.4hdi 208, nekas negrab, nobraukums jau 300 tūkstoši, izmeši vispār nav, degvielas patēriņš kombinētais 4,2l uz simtu

Auto vajag kopt un tad viss būs normāli

vietējais 24.decembris 2022 16:30
1 1 Atbildēt

Bija man kādreiz renis un citrons. Franču žiguļi, lēti pērkot, lēti uzturēšanā, lēti pārdodot. Reni nopirku pa 1800 Ls, mēneša laikā atpelnīju, pēc 3 gadi pārdevu par 350 Ls. Nākamais īpašnieks dabūja 8 vieniniekus TA. Vai pirktu atkal francūzi? Noteikti, bez domāšanas!

Soska 25.decembris 2022 8:55
2 3 Atbildēt

Trīs gadus izturēs, tad paliks par opeli..

3.14#&$ 25.decembris 2022 16:34
1 0 Atbildēt

2-3paaudzes megānei vismaz rūsa nemetas,benzinmotori iet,par aixamu daudz labāks,par kuru prasa vēl lielāku €

650 25.decembris 2022 0:04
3 0 Atbildēt

Priekšējajiem Piesēdētājiem sēdēkļi ar/massāžu, taču pakakaļējajiem (katram) 1gab usb caurums.Ītens lohluxusa auto.Veseli 3cyl Par!/40k eur; 13.33eur/per 1cyl.. Jā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.3 saņem vēl vienu uzlabojumu paketi 8

Elektriskais Volkswagen modernizāciju piedzīvoja jau pērn, taču ražotājs pie tā nav apstājies un atradis veidu, kā elektrisko hečbeku uzlabot arī šogad. Lasīt vairāk

 

Jaunais CUPRA Leon - vēl viens trumpis spāņu ražotāja piedāvājumā (+ FOTO)

29. aprīlī Madridē notika jaunā CUPRA Leon pasaules pirmizrāde, iezīmējot nozīmīgu pagrieziena punktu zīmola attīstībā. Iespaidīgajā pasākumā tika prezentēts gan CUPRA Leon piecdurvju hečbeks, gan Sportstourer. Lasīt vairāk

 

Ar tehniskajiem līdzekļiem konstatētas braukšanas bez OCTA gadījumā sodīs ne biežāk kā reizi diennaktī 13

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Ceļu satiksmes likumā nosakot, ka par ar tehniskajām ierīcēm konstatētu braukšanu bez apdrošināšanas vai valsts tehniskās apskates sodu piemēros ne biežāk kā reizi 24 stundu laikā. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID. Code – vācu markas dizaina nākotne (+ FOTO) 6

Pekinas autoizstādē Volkswagen izlicis apskatei konceptu ID. Code, kas liek noprast kādā virzienā stūrē vācu autobūves uzņēmuma dizaina komanda. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti