Pilnīga elektrifikācija dažos gados: Peugeot paātrina elektroautomobiļu ražošanas tempu 8

 

Foto: Peugeot

iAuto | 28.janvāris 2023 5:22

Sākot ar 2023.gadu Francijas autobūves uzņēmuma modeļu piedāvājumā katrā sērijā būs vismaz viens elektrificēts automobilis.

Peugeot paātrina tempu, lai sasniegtu iepriekš uzstādītos mērķus, no 2025.gada piedāvājot tikai elektrificētus transportlīdzekļus, kas līdz 2030.gadam pārtaps par pilnībā elektrisku transportu un jauno desmitgadi Peugeot iesāks kā autobūves uzņēmums, kas Eiropā pārdod tikai pilnībā elektriskas automašīnas.

Pirmās pārmaiņas jau zināmas – e-308, kas līdz šim izmantoja 100 kW elektromotoru, tiks pie jaudīgāka motora ar 115 kW (156 ZS), tāpat kā Eiropā pirmais elektriskais universālis 308 SW. Abiem sola segmentā labāko efektivitāti – enerģijas patēriņu vien 12,7 kWh, ļaujot sasniegt 400 km un vairāk ar vienu uzlādi.

Nākamo divu gadu laikā modeļu piedāvājumu kuplinās e-408, e-3008 un e-5008. Interesants jaunums ir e-3008, kam vajadzētu parādīties šī gada otrajā pusē. Tas ir automobilis, kura pamatā jauna platforma, bet darbības rādiuss pārsniegs 700 km.    

Ražotājs paziņojis par jaunu hibrīdtehnoloģiju MHEV 48v, kas nodrošina lielāku griezes momentu zemā līmenī un par 15% samazinātu degvielas patēriņu. Šī tehnoloģija, kas pieejama hibrīdiekārtām uz 100 un 136 Zs benzīna motoru bāzes, apvieno 21 kW elektromotoru ar vēl nebijušu 6 pakāpju elektrificētu divu sajūgu pārnesumkārbu (E-DCS6).

Jauno tehnoloģiju izmantos Peugeot 208, 2008, 308, 3008, 5008 un 408 modeļiem, uzlabojot to veiktspēju un efektivitāti.

 

 

 
Visi komentāri
 
felix65 28.janvāris 2023 6:55
6 5 Atbildēt

Būs kā vāciešiem world war 2- sākumā nach, pēc tam zurück. Visi šitie elektrodiršuļotāji apdirsīsies līdz tautas stulbākā daļa sapratīs ka tiek čakarēta.

Miks 28.janvāris 2023 10:33
1 5 Atbildēt

Uz VDD pagrabiem gribi, Putlera trolli?

felix65 29.janvāris 2023 8:47
3 2 Atbildēt

Smuks Tu neesi, bet dumš gan.

Volx 28.janvāris 2023 11:12
4 4 Atbildēt

Nu, jebkurš likums var tikt vērtēts kā "čakarēšana"

Jāsaprot, ka tuvākā nākotnē iekšdedzes dzinēji tiks izspiesti no pilsētām. Tagad lasu par Edmontonas pilsētas vadības lēmumu sadalīt pilsētu zonās un sodīt tos, kas izbrauc no savas zonas. Tas ir tā saucamais 15 minūšu koncepts, kad 15 minūšu rādiusā tev ir skolas, bdārzi, veikali un valkāties apkārt pa citurieni tev nav vajadzības.

Nopirksi EV, varēsi braukt kur vēlies.

MMX 30.janvāris 2023 11:13
0 0 Atbildēt

Es diezgan pesimistiski skatos uz lielo pilsētu vēlmi spēlēties ar ICE izlikšanu no pilsētām. Labi, pieņems tādus likumus, bet tad pirmais jautājums ko darīs tie, kas nevar atļauties elektromobīli? Pārsēdīsies uz sabiedrisko, velo, k2 vai dosies prom no pilsētas. Kas notiks ja sabiedriskais būs sūdīgs vai arī normāls, bet pilns ar deklasētiem elementiem? Atliek tikai velo, k2 vai izvākšanās no pilsētas.

Ko pilsētai nozīmē tas, ka tauta pamet pilsētu? Nu var paskatīties, kā mums tepat Rīgai veicas vai kā sokas Kalifornijas štata pilsētām. Ja mums vēl pagaidām tikai cilvēku mazāk centrā, tad Kalifornijā jau ir tikuši līdz nodokļu ieņēmumu kritumam, jo cilvēki pārvācas uz Teksasu.

Par svaigu gaisu var domāt, bet nevajag šos lēmumus balstīt uz tās publikas, kas pamatā nodrošina ienākumus pilsētas budžetā. Zaļie varbūt skaļi kliedz, bet viņi nav tie, kas tās pilsētas uztur pie dzīvības.

Un idejas par pilsētu dalīšanu visādās 15 minūšu zonās arī ir samērā senas, man liekas, ka PSRS laikos dzīvojamie rajoni arī tika būvēti tādā stilā, un mēs arī redzam kā tas strādā. Līdz ar to lai jau kanādiešiem veicas ar savu utopisko komunismu, negrib mācīties no citu pieredzes, varēs mācīties no savas.

raimondsm 29.janvāris 2023 9:52
1 3 Atbildēt

12,7kWh uz 100 km. Nu, labi, lai būtu 20kWh.

10kW Saules paneļi gadā saražo 10 tūkstošus kilovatstundu, kas dod 500 uzlādes un 50 tūkstošus kilometru..

MMX 30.janvāris 2023 12:35
1 0 Atbildēt

Fizika un matemātika jau pareiza, problēma tik, ka elektroenerģija īsti neuzkrājas, līdz ar to ja saules panelis gadā saražo 10000 kWh, tad no šīs jaudas uz sava auto lādēšanu aiziet tik vien kā tas, ko var uzlādēt brīvdienās. Kaut kādu daļu ļaus pārnest neto norēķinu sistēma, bet atkal - ja visi dienā ražos elektrību, tad elektrība uz to brīdi kļūs lētāka, kas nozīmēs mazākus ieņēmumus caur neto sistēmu. Līdz ar to, ja auto dienā nestāv pie mājas, jo ar to tiek braukts uz darbu, tad vienīgā iespēja kur lādēties nahaļavu ir ja priekšnieki darbā uzsauc vai liek simboliski piemaksāt.

Po 29.janvāris 2023 20:04
2 0 Atbildēt

Raimondiņ, cik saražo Tevis slavētie paneļi aukstā naktī, kad vajag lādēt aķibtā la ēst?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Uz Dienvidu gaisa pārvada jau vairākas nedēļas atjaunots 70 km/h, Rīgas-Jūrmalas šoseja vēl 90 km/h (+ VIDEO) 6

iAuto.lv ir neizpratnē par to, kādēļ labos laika apstākļos uz Rīgas-Jūrmalas šosejas maksimālais atļautais ātrums joprojām ir tikai 90 kilometri stundā. Lasīt vairāk

 

Elektrokabeļu zagļu dēļ traucēta vilcienu satiksme Vācijas rietumos 3

Elektrokabeļu zagļi aizvadītajā naktī paralizēja vilcienu satiksmi Vācijas rietumos. Lasīt vairāk

 

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 11

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO) 1

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti