105 000 eiro - Volvo prezentējis savā vēsturē pirmo minivenu EM90 (+ FOTO) - iAuto

105 000 eiro - Volvo prezentējis savā vēsturē pirmo minivenu EM90 (+ FOTO) 14

 

Foto: Volvo

iAuto | 13.novembris 2023 14:28

Zviedrijas autoražotājs Volvo oficiāli prezentējis jauno minivenu EM90, kas būtībā ir tas pats Zeekr 009, tikai dārgāks un vājākiem tehniskajiem rādītājiem.

Tie, kas seko līdzi jaunumiem zinās, ka izstrādājot savu pirmo minivenu, Volvo balstījās uz zviedru īpašnieku, Ķīnas koncerna Geely apakšzīmola Zeekr iestrādēm. Rezultātā Volvo EM90 ir identiski virsbūves sānu paneļi, līdzīgi izmēri un arī ražos tos vienā rūpnīcā.

Atšķirīgs izskats tiek panākts, izmantojot Volvo automobiļiem raksturīgu optiku, aerodinamikas elementus un priekšējās restes dizainu, savukārt zem EM90 pārsega atrodas viens 272 Zs (343 Nm) elektromotors, kas griež aizmugures ass riteņus un var nodrošināt ieskrējienu līdz simtam 8,3 sekundēs. Salīdzinājumam: Zeekr 009 ir aprīkots ar diviem e-motoriem, kuru kopējā jauda 544 Zs (686 Nm) 100 km/h ļauj sasniegt 4,5 sekundēs.

Līdzīgi ar sniedzamību: Volvo to nodrošina 116 kW baterija aptuveni 738 kilometriem, Zeekr var paļauties uz 140 kW elementu, kas sola aptuveni 822 km (pēc CLTC).

Ražotājs informē, ka akumulatora uzlāde no 30 līdz 80 procentiem ilgsts 30 minūtes, turklāt EM90 ir apveltīts ar funkciju, kas vajadzības gadījumā ļauj enerģiju nodot arī citam e-transportlīdzeklim, elektriskajam skūterim, velosipēdam vai kādam mazākam patērētājam.

EM90 komplektācijā ietver aktīvo trokšņu samazināšanas sistēmu, 15,6 collu ekrānu, divu kameru pneimatisko piekari, riepas ar samazinātu trokšņu līmeni, otrās sēdekļu rindas “klubkrēslus” ar masāžu, ventilāciju, apsildi, atsevišķu klimata zonu, izvelkamiem galdiņiem u.c. komforta opcijām. Tam var pieskaitīt panorāmas jumtu, virtuālo instrumentu paneli, bezvadu uzlādi viedtālrunim, Bowers & Wilkins audio sistēmu ar 21 skaļruni un projekcijas ekrānu. Starp citu, to visu piedāvā arī Zeekr.

Nepatīkamākais pārsteigums pircējam var izrādīties cena. Volvo EM90 Ķīnā maksās 818 000 juaņu (gandrīz 105 000 eiro), kamēr Zeekr 009 tiek piedāvāts par 499 000 juaņu (aptuveni 64 000 eiro), pat visgreznākajā versijā (588 000 juaņu-75 500 eiro) paliekot ievērojami lētākam par EM90.

Galvenais Volvo EM90 tirgus ir Āzija, taču Zviedrijas zīmols neizslēdz iespēju, ka viņu minivens varētu parādīties arī Eiropā un ASV. Šādā gadījumā EM90 konkurences no Ķīnas partnera nebūs, jo Zeekr 009 Eiropas tirgum netiek plānots.

Foto: Volvo

 
14 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
BMW 13.novembris 2023 16:34
12 1 Atbildēt

Labs bizness, paņemam Volo bļembu, uzliekam uz Zeekr 009 un cena par 30k augšā.

:-) 13.novembris 2023 15:14
11 2 Atbildēt

Tik šim no VOLVO cik "bļamba" priekšā, pakaļā! Tīrasiņu ķīnietis "Zekrs 009". Vēl viena atšķirība, cipars par 30 t eirām lielāks salīdzinot ar orģinālu!

eidis 13.novembris 2023 16:05
7 2 Atbildēt

Nunu? kas tad ir īsts Volvo?

Man liekas 21gs romantikai "vācu kvalitāte" vai "īsts Volvo" vairs (ja nu kādreiz ir bijis) nav ne jēgas, ne satura. Visi ražo atbilstoši segmentam un mēģina pietirgot kautko nemateriālu klāt. Resp šie romantiskie jēdzieni ir tikai reklāma un tikai

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti