Igaunijā sāk būvēt lielāko akumulatoru parku kontinentālajā Eiropā - iAuto

Igaunijā sāk būvēt lielāko akumulatoru parku kontinentālajā Eiropā 28

 

Foto: Publicitātes foto

Velocita | 1.jūlijs 2024 14:52

Šonedēļ Igaunijā, Kīsā, uzņēmums Baltic Storage Platform sāka 330 kV apakšstacijas būvdarbus. Mērķis – izveidot lielāko akumulatoru parku kontinentālajā Eiropā.

Baltic Storage Platform ir Igaunijas enerģētikas uzņēmuma Evecon, Francijas saules enerģijas ražotāja Corsica Sole un Francijas investīciju fonda Mirova kopuzņēmums, un tas apņēmies Harju apriņķī uzbūvēt divus akumulatorus parkus. To kopējā jauda būs 200 MW, bet kopējā ražošanas jauda sasniegs 400 MWh. Pirmo projektu paredzēts nodot ekspluatācijā līdz 2025. gada beigām, bet 2026. gadā taps arī otrs parks.

“Topošie akumulatoru parki ir svarīgs solis uz energoapgādes drošību, īpaši ņemot vērā nākamgad iecerēto Igaunijas un citu Baltijas valstu atslēgšanos no Krievijas energosistēmas. Līdz ar apakšstaciju, ko būvē Connecto, ir sākta akumulatoru parka būvniecība Kīsā. Katrā vietā būs akumulatoru parks ar 100 MW jaudu,” sacīja Evecon projekta vadītājs Risto Virveste. “Kīsas 330 kV apakšstacija tiks pabeigta 2025. gada vasarā. Taču būvdarbi turpināsies, tiks piegādātas un uzstādītas iekārtas jaunajam parkam, un visu krātuvju kompleksu plānots pabeigt 2025. gada otrajā pusē.”

Evecon izpilddirektors Karls Kulls uzsver, ka šis ir nozīmīgs solis Igaunijas elektroenerģijai, jo ļauj labāk sagatavoties tuvākajai nākotnei. “Atslēgšanās no Krievijas ir jau pavisam tuvu,” viņš uzsvēra.

“Connecto šis projekts ir ārkārtīgi svarīgs. Esam pagodināti par iespēju piedalīties Igaunijas lielākā uzglabāšanas projekta būvniecībā, kurā Connecto Estonia komanda papildus akumulatoru parka pieslēguma punktam Kīsas 330 kV apakšstacijā izbūvēs arī Igaunijā pirmo 330 kV maiņstrāvas kabeļu līniju,” sacīja Tarmo Tē, Connecto Estonia Lielo elektroenerģijas projektu nodaļas vadītājs. 

 
28 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bradypus 3.jūlijs 2024 9:50
5 0 Atbildēt

Nu jau gan auzās - vieta, ko tas akumulatoru parks aizņem jau nu gan ir pavisam nebūtiska. Problēma jau ir tajā, ka tā ir labi degoša un dārga ķīmisko atkritumu kaudze, kas ir nepieciešama... TIKAI, lai vispār saules/vēja enerģiju uz mirkli padarītu uzticamu pat tajā laikā, kad tā saule spīd un vējš pūš.

Kanibaals 1.jūlijs 2024 17:22
5 5 Atbildēt

Decentralizēt vajag nevis centralizēt. Viens Shahed un parka vairs nav.

asd 4.jūlijs 2024 1:27
1 0 Atbildēt

Un kā tieši tas, ko uzrakstīju, ir analfabētisms? Lasīt vajag. Skaidrojumu neuzrakstīju, jo domāju, ka tāpat būs skaidrs. Ja ir, piem., 100 MW (jauda) parks, tad jānodrošina 5 - 10 MWh (kapacitāte) uzkrājamo kapacitāti, kuru var izmantot pēc tam tīkla/cenu stabilizēšanai.

Tā arī var atsijāt biznesmeņus no pisnesmeņiem, kas grib ātru peļņu un poh ar visu pārējo. Naiva cerība, bet varbūt. Vēl var ieslēgt kaut kādu valsts mehānismu, kas nedaudz (!) maksā par jaudu izlīdzināšanu, jo tā ir valstiskas/reģiona nozīmes. Nav mums AES un gigavatstundām lielu uzkrāšanas iespējas, kā piem., akumulējošie hesi. Plus, stacijai nav lielas jēgas atdot elektrību par nekādām cenām. Tad varbūt vajadzētu domāt par to kā izmantot to lēto elektrību vēlāk, nevis sakačāt 5 GW jaudu, kuru, konkrētajos periodos, kad spīd vai pūš pa max, tāpat nevar izmantot un pat nav kur atdot tālāk.

Viens pats LE, ar, savām, nieka, 2 plānotajām aķu stacijām, ja nemaldos 80 MW un 160 MWh, tāpat to normāli nepavilks.

Jā, sanāk, nedaudz papildus izmaksas, bet neizskatās, ka būtu tik lielas, lai tas nebūtu realizējami.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tas bija pēdējais – Volkswagen Drēzdenes rūpnīca izlaiž pēdējo eksemplāru

Šonedēļ Drēzdenes Caurspīdīgajā rūpnīcā (Gläserne manufaktur) noslēdzās vesels laikmets. No konveijera noripoja pēdējais automobilis – sarkans VW ID.3 GTX, kas kļuva par simbolisku robežšķirtni rūpnīcas vēsturē. Lasīt vairāk

 

Uzlabotajā krustojumā pie Spice-Depo ir arī jauns un nebijis sastrēgums, kurš nedrīkstētu būt 4.DAĻA (+ VIDEO) 18

iAuto.lv turpina pētīt jaunizbūvētā satiksmes mezgla risinājumus, kam vajadzētu samazināt sastrēgumus. Taču - vai tā ir? Lasīt vairāk

 

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 28

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Jaguar noliedz ziņu par dizainera atlaišanu

Britu uzņēmums atspēkojis medijos izskanējušo informāciju par galvenā dizainera Džerija Makgoverna atlaišanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti