Visi komentāri - Vēl viens Ķīnas autoražotājs ienāks Latvijas tirgū - "Chery"

Vēl viens Ķīnas autoražotājs ienāks Latvijas tirgū - "Chery" 25

 
iAuto.lv | 13.oktobris 2025 8:13

Chery ir Ķīnas automobiļu ražotājs, valsts uzņēmums, kas dibināts 1997. gadā un atrodas Vuhu pilsētā, Ķīnas Anhui provincē. Tas ir viens no lielākajiem Ķīnas autoeksportētājiem un ir pazīstams ar savu pieaugošo klātbūtni starptautiskajos tirgos.

Foto: Chery

Chery produkcija ir daudzveidīga un aptver gan apvidus auto/SUV segmentu, piemēram, Tiggo 4, Tiggo 7, Tiggo 8, Tiggo 9, gan sedanus, piemēram, Arrizo 5, Arrizo 6. Ražotājs tos piedāvā arī ar iekšdedzes motoriem, ar hibrīdiekārtām, spraudņhibrīdiem (PHEV) un kā pilnībā elektriskus modeļus. Piedāvājumā ir arī pikaps HIMLA.

Nolūkā dažādot savu produkciju, Chery izveidojis vairākus apakšzīmolus: OMODA – modernāks un stilīgāks zīmols, orientēts uz jauno paaudzi, JETOUR – budžeta SUV zīmols, EXEED – premium segmenta apakšzīmols. Jaecoco - pilsētas apvidus auto.

Chery pēdējos gados strauji paplašinās ārpus Ķīnas, tostarp arī Eiropā, Latīņamerikā, Krievijā, Tuvajos Austrumos, un dažās Āfrikas valstīs. Dažās valstīs Chery automašīnas tiek pārdotas zem citiem zīmoliem vai sadarbībā ar vietējiem partneriem. Jaecoco pilsētas apvidus auto.

Chery produkcija tiek eksportēta uz vairāk nekā 80 pasaules tirgiem.

Ķīnas ražotājs ir aktīvs arī Eiropas tirgū, plānojot vai jau realizējot savas produkcijas noietu tādos tirgos kā Polija, Rumānija, Čehija, Grieķija u.c. Saskaņā ar Chery preses paziņojumu, šajās dienās ražotājs piegādājis savu piecmiljono eksportēto transportlīdzekli un to saņēmis kāds klients Polijā.

2025.gadā Chery plāno uzsākt savu darbību arī Latvijā un Baltijā.

Foto: Chery

Vēl daži fakti par Chery:

Chery Group dibināta 1997. gadā kā neatkarīgs Ķīnas autoražotājs. Tā ir pirmā Ķīnas auto marka, kas pārsniegusi 5 miljonu vienību pārdošanas un eksporta apjomu.

Finansiālie rezultāti:
2024. gadā Chery Group ieņēmumi sasniedza 480 miljardus jenu, kas ir pieaugums par 52,3 % salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

Globālā pozīcija:
Uzņēmums darbojas vairāk nekā 120 valstīs, 22 gadus pēc kārtas saglabājis vadošā eksportētāja statusu Ķīnā.
2025. gada Fortune Global 500 sarakstā Chery ieņēma 233. vietu (lēciens par 152 vietām — straujākā izaugsme nozarē).
Pārdošanas rādītāji (2025 gada 8 mēneši):

  • Kopā pārdoti 1 727 299 transportlīdzekļi (+14,5 %)
  • No tiem 495 955 NEV (+81,8 %)
  • 798 804 eksportēti (+10,8 %)
  • Kopējā lietotāju bāze — 17,44 miljoni, no tiem 5,3 miljoni ārvalstīs

Inovācijas un pētniecība:
Vadās pēc “YaoGuang 2025” stratēģijas, izveidojot 8 globālus R&D centrus un vairāk nekā 300 laboratoriju.
Izveidota Kaiyang laboratorija un “Xinghuo programma” sadarbībai ar vairāk nekā 60 universitātēm.
Grupai ir vairāk nekā 40 000 patentu pieteikumu, no kuriem 25 000 apstiprināti.

Tehnoloģiskās inovācijas:
Galvenie virzieni — elektrifikācija, intelekts, zems oglekļa līmenis, globalizācija un AI integrācija.
Izstrādātas platformas: Mars Architecture, Chery Power, Lion Intelligent Cockpit, Falcon Smart Driving System, Galaxy Ecosystem.

Sociālā un ekonomiskā ietekme:
Galvenajā mītnē Vuhu izveidots rūpniecības klasteris ar 2000 uzņēmumu, piesaistītas Fortune 500 investīcijas un radītas 300 000 darbavietas.

Seko līdzi iAuto.lv video reportāžām no Ķīnas, kur veiksim tālāko un garāko testa braucienu 1 400 km.

Starts tiek dots 14.oktobrī!

iAuto.lv braucienu un uzturēšanos Ķīnā apmaksā autoražotāja Chery pārstāvis.

 
Visi komentāri
 
Hmm 13.oktobris 2025 12:18
0 2 Atbildēt

Neko daudz par Chery nezinu, dzirdēts vien, ka Krievijā tas jau ilgus gadus viens no pārdošanas līderiem, tā ka, vienam laiviņā vien esam, lai kā cenšamies spirināties.

Krotow 13.oktobris 2025 12:30
4 0 Atbildēt

Un tikai tāpēc ka lēti. Ne ar ko citu neizceļas.

13.oktobris 2025 12:37
4 0 Atbildēt

Tas jau nabagu auto, lai krievene pie tāda tiktu, vecais jānodod utilizācijai 😘

Onsis 13.oktobris 2025 12:48
3 0 Atbildēt

Servisiem arī vajag darbu, mums auto vidējais vecums esot 15 gadi. diez vai šāds brīnums 10 gadus noripos!

HE 13.oktobris 2025 13:06
6 1 Atbildēt

Man domāt , ka jau  pēc 5.gadiem tam nevarēs dabūt rezerves daļas

Krotow 13.oktobris 2025 13:21
6 2 Atbildēt

Rezerves daļas pat nevajadzēs. paskaties krievu un baltkrievu video - rūsē ar paātrinājumu un pēc avārijas virsbūve ir tik šķība ka auto parasti nav remontējams.

darklight 13.oktobris 2025 13:57
1 0 Atbildēt

Ja pareizi atceros, tad Ukrainā kādu laiku ražoja ZAZ Forza, kas bija Chery kopija.

gts 13.oktobris 2025 14:17
1 1 Atbildēt

Nezinu cik izturīgs, bet čerijiem salons gaumīgs un smuks - nav haoss kā rietumniekiem.

otvali,ujobišče 14.oktobris 2025 2:45
0 0 Atbildēt

Pērc,un tad lielies,vecā audi drāzēj.

gts 14.oktobris 2025 6:21
0 0 Atbildēt

apēd savu indi.

Zemesgramata 13.oktobris 2025 16:47
4 0 Atbildēt

Kārtējais ķīnas sūds.

DirsasBlociņš 13.oktobris 2025 17:56
0 1 Atbildēt

Nuredzēs vai pirks vai nē.

BYD uz ielām parādās kā sēnes pēc radioaktīvā lietus.

Slinkais 13.oktobris 2025 21:29
9 0 Atbildēt

skaidrs ka pirks. cilveki tak ir dumi savā būtībā. ja tic 225 noskrējienam 20 vecam dīzelim, noticēs arī pasakam par ķīnas auto

Zemesgramata 13.oktobris 2025 21:36
0 0 Atbildēt

Esmu redzējis tieši divus BYD. Vienu no tiem-Tallinā

0pis 13.oktobris 2025 21:56
2 0 Atbildēt

Tas liecina par BYD kvalitāti....?

Muša 13.oktobris 2025 22:55
3 0 Atbildēt

Tūkstots mušas kas spieto ap sūdu, tak nevarētu kļūdīties

21. nodaļa. → (c) 13.oktobris 2025 23:39
1 0 Atbildēt

...35. Jo viņa nāks, kā kāds slazda valgs pār visiem, kas dzīvo pa visu zemes virsu..

Ps.,- 36. Tāpēc esiet modrīgi allažiņ un lūdziet, lai varat šim visam izbēgt, kas notiks...

Ā men...

no Ciblas/ 14.oktobris 2025 2:43
1 0 Atbildēt

A mēs nepirksim.Naudas nav.Tikai .irsīsim netos.Pēc gada visus pārdošanas pārstāvjus ķīniski komunistiska tiešumā padzīs,maksāsim pabalstus,bl.dj

topinamburs 14.oktobris 2025 9:33
1 0 Atbildēt

Nekādu brīnumu nebūs. Tirgos drusiņ leilākus riteņus, ekrānus, un ledlampas par drusčin lētāku ciparu kā Eiropas drusciņ mazākie konkurenti. 

LV? atkarīgs no pārdevēja mārketingaktivitātēm, ja tiešām izmetīs lēto līzingmakšķeri, varbūt būs kāds sākotnējais bumiņš, BET - atpakaļpirkuam vērtība būs samērā niecīga, līdz ar to mēneša maksājums tāds pats vai lielāks par mums pierastajiem zīmoliem. 

lai pie mums rastos kaut cik ievērojams skauirs šādu transportlīdzekļu, tiem jātop pieejamiem otrreizējā tirgū - līdz ar to, ja tie būs daudz Vācijā, parādīsies arī pie mums - pēc 5+ gadiem. 

manas 2 centu pārdomas.

JCB 14.oktobris 2025 9:52
1 1 Atbildēt

Eurocenti vai ASV?

Taisnība 14.oktobris 2025 10:26
0 0 Atbildēt

Latvieši - stulba tauta, ar debīlu domāšanu. "Tikai audi, bmw", pec tam pilni plači ar šīm markām, kur tikai vienas problēmas!

Kanibaals 14.oktobris 2025 12:59
0 0 Atbildēt

Šerī, šerī leidī!!!

Goin' srū a moušan!!! 14.oktobris 2025 14:49
1 0 Atbildēt

pirms 7h..(c) Ķīna ir desmitkārtīgi palielinājusi kaujas dronu komponentu piegādi Krievijai...Saskaņā ar laikraksta Ze Wašington Post sniegto informāciju, ievērojami palielinājās Krievijas karā Ukrainā izmantoto dronu detaļu piegādes...

..bez Ķīnas palīdzības šādu dronu panākumi būtu bijuši daudz mazāki. Saskaņā ar Ķīnas muitas dienesta datiem, maijā un jūnijā uz Krieviju tika eksportēts rekordliels optisko šķiedru kabeļu daudzums – attiecīgi 190 400 km un 208 000 km. Savukārt augustā šis skaitlis pieauga,, sasniedzot 524 800 km...

Ķīna eksportē arī optiskās šķiedras kabeļus uz Ukrainu, taču piegāžu apjoms Krievijai ir nieks salīdzinājumā ar apjomu: augustā tas sasniedza tikai 115 km.

Arī vasarā, kad Krievija ievērojami pastiprināja Ukrainas pilsētu bombardēšanu, viena reidā nosūtot vairāk nekā 500 dronu, Ķīnas litija jonu akumulatoru piegāžu apjoms pieauga, jūnijā sasniedzot rekordlielu summu- 54 miljonus ASV dolāru...

Kanibaals 17.oktobris 2025 0:04
0 0 Atbildēt

Ukraina ar iepērk no Ķīnas, tik pa aplinkiem.

Uiiiiiiii 14.oktobris 2025 19:47
3 0 Atbildēt

Pēc YouTube video no Krievijas, Baltkrievijas un Ukrainas par šiem auto viss ir skaidrs. Virsbūve - 2/3 gadi un rūsas tik daudz kā 15 gadīgam Volvo, BMW vai jebkurai citai markai. Principā pēc 4/5 jau varēs metināt. Salona izturība (dermantīna āda un stūre) nodilst jau pēc 30-50.t.km. Ja mērķis ir kā ar iPhone, nopirkt un braukt 1-2 gadus un mainīt jaunu, tad der, ja domā pirkt priekš 10 gadiem, tas auto jau pēc 5 būs sadalījies reizinātājos. Tālāk pādošanas vērtība būs laikam nedaudz lielāka kā Tolmet iepirkums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Model 3 lētāk arī Eiropā – Tesla piedāvā jaunu bāzes versiju

Tesla nāk klajā ar jaunu Model 3 versiju, kas zaudēs daļu no aprīkojuma komplektācijas, taču maksās par aptuveni 3000 eiro mazāk nekā līdz šim lētākais variants. Lasīt vairāk

 

Kraviniekam migla netraucē - traucē tie, kas "lēnām velkas" (+ VIDEO) 16

Video autors apgalvo, ka miglas dēļ vairākas vieglās automašīnas braukušas piesardzīgāk, kas izraisījis kravas auto šofera niknuma izpausmi, ko tas apliecinājis mirkšķinot sava auto gaismas, taurējot un arī riskanti apdzenot. Lasīt vairāk

 

Novembris Vācijas tirgū: elektroautomobiļi uz augšu, dīzeļi uz leju 21

Publicēti dati par Eiropas lielāko automobiļu tirgu Vāciju. Tendences, kas iezīmējās jauno automobiļu tirgū iepriekšējos mēnešos nemainās: elektroautomobiļu skaits pieaug, bet ar dīzeļdzinējiem aprīkotu spēkratu skaits rūk. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti