Visi komentāri - ASV piedzīvo elektroautomobiļu noieta bumu; efekts, visticamāk, īslaicīgs

ASV piedzīvo elektroautomobiļu noieta bumu; efekts, visticamāk, īslaicīgs 26

 

Foto: Chevrolet

iAuto.lv | 14.oktobris 2025 10:51

2025. gada trešajā ceturksnī Amerikas Savienotajās Valstīs pieredzēts īsts elektroautomobiļu pārdošanas bums, piegādēm sasniedzot vēl nebijušus augstumus.

Kā liecina apkopotā statistika, līdz 30. septembrim, tieši pirms federālās nodokļu atlaides beigām, pārdošanas apjomi sasniedza 438 487 pārdotas vienības, kas ir ne tikai par 40,7 % vairāk nekā iepriekšējā ceturksnī, bet arī par gandrīz trešdaļu pārsniedza iepriekšējā gada rādītājus. Elektrotransportlīdzekļu daļa kopējā automašīnu tirgū pirmo reizi sasniedza 10,5 %, iezīmējot jaunu pavērsienu ASV automobiļu nozarē.

Tomēr uzplaukums, visticamāk, ir īslaicīgs un saistīts ar nodokļu atlaidēm līdz pat 7500 ASV dolāru apmērā, ko pircēji steidzās izmantot pirms to atcelšanas, tādēļ tiek prognozēts, ka ceturtajā ceturksnī pārdošanas apjomi neizbēgami kritīsies.

Ražīgos trīs mēnešus visveiksmīgāk izdevās izmantot General Motors un Volkswagen — abi uzņēmumi pārdeva vairāk nekā divreiz vairāk elektroauto nekā gadu iepriekš. Arī Tesla beidzot atgriezās pie izaugsmes ASV tirgū, uzrādot 8 % pieaugumu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, kas bija pirmais pozitīvais ceturksnis uzņēmumam 2025. gadā. Labi rezultāti arī Hyundai, Porsche un Volvo, bet Toyota un Nissan, kas bija piesardzīgi attiecībā uz ASV elektroauto tirgus nākotni un samazināja savus plānus, piedzīvoja ievērojamu kritumu — Toyota pārdošanas apjomi saruka par 26,6 %, bet Nissan pat par 60,9 %. Samazinājumu pieredzēja arī BMW ( –16,4 %), bet Mercedes-Benz rādītāji palika gandrīz nemainīgi, ar vien 3 % pieaugumu.

Cox Automotive analītiķi norāda, ka šī situācija iezīmē jaunu posmu elektroauto tirgus attīstībā un būs interesanti paskatīties vai tas spēs pastāvēt bez ārējiem stimuliem un atbalsta.

Tādējādi 2025. gada trešais ceturksnis paliks atmiņā kā pārejas brīdis — gan kā elektroauto uzplaukuma kulminācija, gan kā sākums jaunam posmam, kurā tirgus pirmo reizi būs spiests pierādīt savu dzīvotspēju bez valdības atbalsta.

 
Visi komentāri
 
topinamburs 14.oktobris 2025 11:07
7 6 Atbildēt

Būs spiesti nolaist cenas. Tesla jau sāka, piedāvājot piezemētākus modeļus.

Kanibaals 14.oktobris 2025 12:52
16 22 Atbildēt

Naivas cerības par noieta īslaicīgumu. Nu nezinu nevienu, kurš pēc normāla elektroauto iegādes atgrieztos ikdienā pie smerdeļiem. Pietiek jau ar zāles pļāvēja dūmu ostīšanu, bet tas arī īslaicīgi.

Kāds hobija auto vēl jā, bet pati doma, ka jāiet laistīties ar degšķidrumiem jau kļūst sveša.

topinamburs 14.oktobris 2025 14:45
5 18 Atbildēt

izkšededzes auto cienītāji izmirs, gan fiziski, gan garīgi - bet viņu atstātā smaciņa vēl ilgi vējos pa www

Kanibaals 15.oktobris 2025 1:38
2 0 Atbildēt

Daži kapā vēl paņems, pēdējie mohikāņi. Nav nekā labāka, kā laistīties ar eļļām, dīzeļiem un mainīt bremžu klučus ar visiem suportiem.

Krotow 14.oktobris 2025 14:46
1 0 Atbildēt

Ja tiks piedāvāti elektroauto ar adekvātu nobraukumu no 1 uzlādes par adekvātu cenu un iespējas robežās remontējami neautorizētos servisos, process aizies.

topinamburs 14.oktobris 2025 14:58
3 2 Atbildēt

attaisi acis, par adekvātu cenu nu jau ir kaudzēm variantu Remontējami neautorizētos - nu, tur arī vajag kritisko masu gan speciālistos, gan aprīkojumam. Ritošo daļu skrūvēt un bleķus taisnot jau var katrs arī tagad.

Laaciz 14.oktobris 2025 16:17
1 1 Atbildēt

Lūdzu 5 piemērus studijā, kas skaitās par adekvātu. Adekvātas cenas izpratne, protams, katram ir sava.

core 14.oktobris 2025 17:19
2 1 Atbildēt

Jā, man arī interesanti, kuri ir tie adekvātie varianti, ar kuriem es varētu aizstāt ģimenes 1. mašīnu.

Prostamols 14.oktobris 2025 19:15
1 4 Atbildēt

A kurš pie ta ir vainīgs ka esi slinks bomzis un nespēj sakasīt 60k mašīnai?

topinamburs 14.oktobris 2025 19:59
2 0 Atbildēt

Tie, kas saskaitot iegādes cenu un paredzamās ēksplautācijas izmaksas paredzamajā auto lietošanas laikā ir tādas pašas vai zemākas kā līdzīgam iekšdedzes dzinēja auto. Mainīgie ir dažādi, katram gadījumam rēķināmi

Kanibaals 15.oktobris 2025 1:41
0 0 Atbildēt

Jautājums vietā, bet nu jau ir arī universāļi - ev-database.org/

0pis 14.oktobris 2025 19:27
0 0 Atbildēt

Noieta bums. Oho.

Sipo 15.oktobris 2025 10:24
0 0 Atbildēt

"Noieta" vai "Norieta"?

Janis 14.oktobris 2025 21:22
6 1 Atbildēt

Prostamolam

Liela daļa  to dārgo elektro auto pircēju ir birokrāti, kas salīduši visādos amatos, kur neko jēdzīgu nedarot ( un viņi ir gan slinki, gan bieži vien stulbi) saņem neadekvātu algu un pēc tam vēl rāda uz parastiem cilvēkiem ar pirkstu, cik viņi stulbi, jo nespēj sapelnīt priekš laba elektroauto. Apsveicami, bet šie mūdži nolaidīs vai jau ir nolaiduši šo valsti podā tikai tāpēc lai varētu citiem rādīt cik viņi ir vareni un bagāti . Lai arī viņi tādi jūtas, bet manās acīs tie ir nožēlojami pretekļi.

Kanibaals 15.oktobris 2025 1:42
1 5 Atbildēt

Un dīzeļus pērk degvielas zagļi, kas lej kreiso soļaru. Apsveicam šos mūdžus.

kanibaalam 15.oktobris 2025 7:27
4 1 Atbildēt

Puisīti, pirms ver muti vaļā, pagaidi, kad tev būs 18 gadi, kā arī izaudzē lielāku savu mikroskopisko draudziņu, tad arī prāts atnāks. Sorry, nekā personīga!

Kanibaals 16.oktobris 2025 23:42
0 1 Atbildēt

Pat ja profilu 2001.g reģistrēju 1 gada vecumā pat tad sanāk drusku vairāk par 18 gadiem. Švaki tev ar matemātiku.

Turpini vien zagt degvielu, susuriņ.

Latvietis 15.oktobris 2025 11:40
0 1 Atbildēt

Skriet un pirkt kaut ko tikai tādēļ ka atlaida 7500 dolārus ir tas pats un tik pat stulbi un tie paši cilvēki, kuri gāja potēties, lai varētu iet paēst McDonald's

imzz 15.oktobris 2025 16:25
1 0 Atbildēt

Tas pieauguma cipars viegli iespaidojamiem cilvēkiem nepamatoti rada iespaidu ka nupat, nupat, tūlīt, tūlīt ja ne viss ASV autoparks, tad ievērojama daļa būs elektrisks ;)

how many of us cars are electric ?

As of 2024, approximately 4 million electric vehicles (EVs) are on US roads, making up about 1.4% of all vehicles.

Raits Hots mehs 16.oktobris 2025 11:58
2 0 Atbildēt

Iekšdedzes dzinēju ilgi būs.  Electro mašīnas ir tikai sākums . Viena problēma elektroniski elements baterijas darbības laiks ierobežots elektromasinam.  5 gadi kopš ražotnes.  Apmaiņā jaunu baterija izmaksā 9000 līdz 10.000 nauda . Parasti cilvēki netērē laiku dārgiem elektromasinam bateriju nomaiņu.  Pati mašīna konstrukcijas neko nemaksā tā ir konzerbunza vai iekšā motors Iekšdedzes vai baterijas . Loģiski padomājiet.   

80% Iekšdedzes dzinēju.  Pasaulē.  Tikai nieka 20 % ir dārgie elektromasinas lietošanā.  Kāpēc dārgi elektroniski ir izejvielas kur Pasaulē ļoti minimāls.  Vienīgi alternative elektromasinam ir magnētu dzinēju.  Samazināt baterijas bloku izdegšanas un Samazināt ieguves ķīmiju elementu baterija ražotnes priekš elektromasinam.  Tā draugi . Laiks iet un nestāv uz vietas.  Tehnoloģiju iet uz priekšu.

Kanibaals 17.oktobris 2025 15:51
0 1 Atbildēt

Atļauj pasmīnēt. Pirmkārt baterijām tiek dota kā minimums 8 gadu garantija vai 160tk nobraukums. Pie kam garantija ir uz to ka pēc šī nobraukuma būs vēl vismaz 70% atlikums. Praksē gan joprojām brauc un tāpēc vien tās nemaina. Pie tam akumulators nav betona klucis, tas ir remontējams pa moduļiem, ja kāds iziet no ierindas.

>Parasti cilvēki netērē laiku dārgiem elektromasinam bateriju nomaiņu.

Tieši tā, iesmērē nākošajam upurim gluži kā vecus dīzeļus.

[b]Max Lifespan average:[/b]

EU Hybrid – 100,000km

EV Overdesigned cylindrical cell – 600,000km

EV Underdesigned cylindrical cell – 250,000km

EV Pouch – 10,000-200,000km (*some can more)

EV Prismatic – 100,000 – 300,000km

*performance models 30% less

Worst decision – POUCH

Eva 16.oktobris 2025 23:27
0 0 Atbildēt

Man bija elektroņiks....paldies Dievam tiku no tā vaļā....nekad un ne mūžam vairs...kam nav bijis tas pushibrids , iesaku pamēģināt un tad to novērtēt, nevis gudri te spriedelēt.

Kanibaals 17.oktobris 2025 15:51
0 0 Atbildēt

Tev bija parodija par električku nevis elektroauto/

Dfgh 17.oktobris 2025 17:00
0 0 Atbildēt

Un kas tavā uztverē ir elektoauto?!

Kanibaals 22.oktobris 2025 10:44
0 0 Atbildēt

Tas kas nav mopēds. Elektrauto sākas ar 70kwh bateriju.

Kanibaals 18.oktobris 2025 9:06
0 0 Atbildēt

Dacia Spring

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV 1

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti