Visi komentāri - Beigas medusmaizei? - Lielbritānija plāno jaunu nodokli elektroautomobiļiem

Beigas medusmaizei? - Lielbritānija plāno jaunu nodokli elektroautomobiļiem 22

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

iAuto.lv | 9.novembris 2025 4:30

Lielbritānija plāno ieviest jaunu nodokli elektroautomobiļiem, kas tiktu aprēķināts pēc nobrauktā attāluma, tas ir, jo vairāk brauc, jo vairāk maksā.

Līdz šim elektrotransportlīdzekļu īpašnieki Apvienotajā Karalistē baudījuši dažādas priekšrocības — atbrīvojumu no transportlīdzekļu nodokļa, simbolisku maksu par dienesta automašīnām, kas ir elektriskas u.tml., taču drīzumā šī elektroautomobiļiem labvēlīgā sistēma varētu beigties.

Kā vēsta ārvalstu mediji, britu finanšu ministre Reičela Rīvsa plāno no 2028. gada ieviest tā dēvēto “nodokli par nobraukto jūdzi”. Elektroautomobiļu vadītājiem būtu jāmaksā aptuveni trīs pensi par jūdzi jeb ap 3,4 eirocentiem par 1,6 kilometriem. Vidēji tas nozīmētu papildu 250 mārciņu gadā (apmēram 280 eiro), bet tiem, kas brauc vairāk, summa būtu lielāka. Jaunais nodoklis skars arī hibrīdtransportlīdzekļus, taču mazākā mērā, jo tie jau maksā degvielas nodokļus.

Šāds lēmums tiek pamatots ar elektromobilitātes straujo attīstību un attiecīgajiem nodokļu ieņēmumu zudumiem, kas radīsies samazinoties degvielas automašīnu skaitam. Prognozes liecina, ka līdz 2028. gadam Lielbritānijā būs aptuveni seši miljoni elektrotransportlīdzekļu.

Vācijā šobrīd šāds nodoklis nav plānots — tur elektroautomobiļi, kas reģistrēti līdz 2025. gada beigām, ir atbrīvoti no transportlīdzekļu nodokļa līdz pat 2030. gadam. Savukārt Austrijā šīs privilēģijas jau ir atceltas, un kopš 2025. gada pavasara elektroauto tiek aplikti ar ikgadēju nodokli, kas balstīts uz transportlīdzekļa svaru un jaudu. Piemēram, Tesla Model Y īpašnieks maksā 950 eiro, Škoda Enyaq - 480 eiro, bet Dacia Spring – vien 66 eiro.

Tādējādi Lielbritānija kļūtu par vienu no pirmajām Eiropas valstīm, kas ievieš maksu par nobraukumu elektroautomobiļiem, cenšoties sabalansēt budžeta ieņēmumus un pieaugošo elektromobilitātes tirgu.

 
Visi komentāri
 
Onša sieva 9.novembris 2025 5:14
1 1 Atbildēt

Nu gan vīriņš būs priecīgs, tas ir tads pats notikums kā vienreiz sezonā dabūt augšā! :love:

felix65 9.novembris 2025 6:41
14 1 Atbildēt

Vistaisnīgākā maksa par infrastruktūras izmantošanu ir jārēķina pēc svara. Jo smagāks autiņš, jo lielāka ietekme ceļa segumu. Un nekādus tur co.

imzz 9.novembris 2025 11:31
11 2 Atbildēt

Neviens nav teicis, ka nodokļiem jābūt taisnīgiem. Nodokļus cenšas noteikt tā, lai pilsēta vai valsts iekasētu maksimāli daudz. Iekšdedzes auto taisnīgs nodoklis būtu tāds, kurš ieskaitīts degvielas cenā. Jo smagāks auto, jo vairāk degvielas patērē. Jo vairāk brauc, atkal vairāk patērē. Mums ir vienāds transporta līdzekļa ekspluatācijas nodoklis vienādam auto gan tam, kurš nobrauc 6000 km gadā, gan tam, kurš 60 000 km.

Savukārt, taisnīgam elektroauto nodoklim vajadzētu būt proporcionālam tā uzlādei iztērēto kilovatstundu skaitam gada laikā.

topinamburs 9.novembris 2025 13:50
0 0 Atbildēt

nodokļiem ir jābūt taisnīgiem! 

Nodokļus cenšas veidot tā, lai sasniegtu ar to ieviešanu saistītos mērķus! Tie var būt gan daudz naudas, gan - samazināt automašīnu skaitu, lielumu, motoru daudzumu, degvieals patēriņu valstī!

srt 10.novembris 2025 11:46
0 2 Atbildēt

Pilnīgas muļķības! Pārkrāmētam vieglajam ir lielāks spiediens un grunti kā 40 tonnu fūrei.

srt 10.novembris 2025 12:44
0 1 Atbildēt

Speciāli mīnusotājiem - kāds ir vienas riepas kontakta laukums ar segumu vieglajam un smagajam, un kāds ir summārais abiem pa visiem riteņiem? Un tad uzliekam slodzi uz kontakta laukumu. Rezultāts būs pārsteidzošs.

Pienavīrs 9.novembris 2025 8:53
8 0 Atbildēt

Jā, pēc priekiem nāk norēķinu diena un pilošs krāns.

topinamburs 9.novembris 2025 9:27
11 1 Atbildēt

Tas tikai loģiski, ka par ceļu lietošanu jāmaksā. Kas nav loģiski, ir kā pie mums, gan akcīzes nodoklis pie degvielas, gan nodoklis par faktu, ka auto ir lietošanā, neatkarīgi no tā, cik ar to brauc.

ZZZZ 9.novembris 2025 10:14
0 0 Atbildēt

Bagatie angļi lai maksā. Bet Āfrikā ir silts un tur pat v12 neko nemaksā. iĀ tā gan.

Arnis 9.novembris 2025 11:04
3 0 Atbildēt

Spidometru grozītājiem jauns peļņas avots. Nākotnē nopirkt auto ar reālu nobraukumu nebūs iespējams. Bet principā jau tagad tā ir neiespējamā misija. Cik jau redzēti gadījumi, ka spidometru pie mums griež katru gadu pirms TA. Lai izvairītos no līzinga sodiem par pārbrauktiem km un palielinātu auto vērtību.

imzz 9.novembris 2025 11:39
2 0 Atbildēt

Nu, britus sāk piežmiegt visādi. Piemēram, atsevišķās apdzīvotās vietās paaugstinot piegādes cenu noteiktās stundās. Jo viņu sadales tīkls sāk neturēt "atjaunīgo enerģiju plus elektroauto. Vēl pamanīju informāciju, tas gan neattiecas uz auto, ka pie viņiem tagad atļauts pārdot tikai uz siltumsūkņiem bāzētus veļas elektrisko žāvētājus. Aizliedzot kondensācijas un sildīšanas&ventilācijas tipa.

1984 9.novembris 2025 18:48
2 1 Atbildēt

Dzīves kvalitāte Pilsonim Parastajam (britu renģēdājam) jādzen lejā. Un šis lejā dzīšanas vektors tiek likts lietā visā tā sauktajā civilizētajā pasaulē. Arī pie mums

Kanibaals 9.novembris 2025 20:11
2 0 Atbildēt

Dzīves kvalitāte, kas balstīta uz apkārtnes piesārņošanu, lieliska perspektīva.

1984 9.novembris 2025 20:49
2 0 Atbildēt

Protams. Nez no kurienes kājas aug tām zvērīgajām sazvēres teorijām par 15 minūšu pilsētām (kurās Pilsonis Parastais visur varēs nokļūt ar savām K2, praktiski bez nekādām emisijām). Ar auto brauks daži izredzētie, pārējiem nekas nepiederēs un viņi būs laimīgi

topinamburs 9.novembris 2025 20:53
1 1 Atbildēt

Apšaubāmā kvalitātes latiņa, īpašumā esošie benzīnrati, kas izmaksā tikpat vai vairāk kā dzīvesvietas apkure? Labāk bez tāda prieka, visur nokļūstot ar K2, tramvaju, vilcienu, vai īres transportu.

1984 10.novembris 2025 9:14
1 0 Atbildēt

Laiks rādīs. Manā skatījumā, saliekot kopā pēdējo padsmit gadu notikumus un pasaules virzību, Pasaules Pilsonim Parastajam nekāds saulainais galarezultāts nerādās. Ar benzīnratiem vai bez tiem

Egīls 9.novembris 2025 17:25
0 1 Atbildēt

Par šo rakstīju jau 2 atpakaļ , kas sagaida arī Latviju. Degvielā ir akcīzes nodoklis, elektrība nav, viss ir loģiski.

Kanibaals 9.novembris 2025 21:44
5 0 Atbildēt

Par to neviens elektroauto īpašnieks nešaubās, ka pārsniedzot noteiktu latiņu arī tiem uzliks nodokli. Tā kā bauda kamēr var.

Hi-tec 10.novembris 2025 11:28
1 0 Atbildēt

Drošvien tie dīzeļa nodokļi viņiem valstī vēl lielāki! 

Latvijā drošvien arī ar laiku būs, bet nejau lielāki kā iekšdedzes dzinējiem, savādāk pazūd jēga vispār pirkt EV

Krotow 10.novembris 2025 11:41
1 1 Atbildēt

Šis bija sagaidāms un par to jau rakstīju kad sākās EV haips. Taču sieties pie kilometriem ir muļķīgi. Tiešām sāksies masveida nobraukuma grozīšana kur beigās zaudēs pat tie kuri brauc maz. Nerunājot par to ka nopirkt lietotu elektroauto ar reālu nobraukumu vairs nevarēs. Vajadzēja skaitīt pēc auto masas un varbūt arī jaudas.

1984 10.novembris 2025 12:19
0 0 Atbildēt

Mūslaikos nevienam maksas iekasētājam odometra rādījumi neinteresē - katrā auto tiek ievietots OBU (on board unit, par ierīci pats auto īpašnieks samaksā vai arī maksā nomas maksu), uzskaite tiek veikta izbraucot caur kontrolpunktiem, vai caur satelītiem. Auto īpašnieks saņem rēķinu par attiecīgo laika periodu un to apmaksā

tīrīgs radījums 10.novembris 2025 12:43
1 0 Atbildēt

Allāhs palīdzēs.5x dienā lūgsies,mazāk brauksi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti