Visi komentāri - Dīzeļdzinēju noriets Eiropā nav apturams; sasniegts jauns zemākais punkts

Dīzeļdzinēju noriets Eiropā nav apturams; sasniegts jauns zemākais punkts 75

 

Ilustratīvs attēls Foto: Volkswagen

iAuto.lv | 30.novembris 2025 9:00

Jaunākie statistikas dati liecina, ka automašīnas ar dīzeļdzinējiem pirmo reizi zaudējušas savas pozīcijas arī uzlādējamiem hibrīdiem.

Savulaik Eiropas ceļos dominējušie dīzeļi šodien piedzīvo straujāko norietu savā vēsturē, raksta vācu mediji, atsaucoties uz Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) statistiku. 2010. gadu sākumā dīzeļauto sastādīja vairāk nekā pusi jauno automašīnu tirgus, taču Volkswagen emisiju skandāls kļuva par robežšķirtni, kas šo motoru popularitātei deva neatgriezenisku triecienu - pārdošanas apjomi vairs nekad neatgriezās iepriekšējā līmenī, un kritums turpinājās gadu no gada.

Pirmās lielās pārmaiņas iezīmējās 2017. gadā, kad benzīna dzinēju automobiļi pirmo reizi kopš 2009. gada apsteidza dīzeļus. Tad sekoja vēl divi simboliski pagrieziena punkti: 2021. gadā dīzeļdzinējus pārspēja pašuzlādes hibrīdi, bet 2022. gadā — jau pilnībā elektriskās automašīnas. Līdz 2025. gadam dīzeļauto lejupslīde kļuva tik izteikta, ka tas bija noslīdējis līdz ceturtajai vietai kopējā spēkratu klasifikācijā.

Un 2025. gads ieies vēsturē ar kārtējo pavērsienu, jo dīzeļdzinēju tirgus daļu pirmo reizi pārsniedza spraudkontaktu hibrīdi (PHEV). Gada pirmajos desmit mēnešos PHEV aizņēma 9,4 procentus tirgus, savukārt dīzeļiem bija atlicis vien 8 procenti visā ES, EBTA un Apvienotās Karalistes reģionā.

Dīzeļdzinēja norietu veicināja vairāki savstarpēji saistīti faktori. Stingrāki emisiju standarti lika autoražotājiem ražošanas fokusā likt elektrificētus spēkratus — hibrīdus, PHEV un elektromobiļus. Rezultātā dīzeļi pamazām izzuda no mazo automobiļu segmenta, kur savulaik to netrūka. Arī valstu atbalsta programmas un nodokļu atvieglojumi elektrificētiem auto virzīja pircējus prom no dīzeļiem, bet benzīna dzinēju uzlabotā efektivitāte vēl vairāk mazināja dīzeļa priekšrocības. Volkswagen dīzeļgeita tikai paātrināja beigu sākumu, un ES virzība uz 2035. gada iekšdedzes dzinēju aizliegumu nostiprināja tirgus pārkārtošanos.

Tikmēr hibrīdauto kļuvuši par patiešām dominējošu spēku: 2025. gada pirmajos desmit mēnešos tie veidojuši 34,7 procentus no visām jaunajām reģistrācijām, apsteidzot gan benzīna automašīnas (26,9%), gan elektroauto (18,3%).

Eksperti prognozē, ka elektroauto īpatsvars Eiropas tirgū turpinās augt - to veicinās gan pieejamie Ķīnas modeļi, gan jauni piedāvājumi no Eiropas ražotājiem, bet laikmets, kurā dīzeļi bija Eiropas neapstrīdami līderi, ir neatgriezeniski noslēdzies.

 
Visi komentāri
 
0pis 30.novembris 2025 9:41
11 6 Atbildēt

VW ar savu diršanu pamatīgi apdirsās, lai gan jāsaprot arī iemesli - ES vēlme uzvilkt pūci uz globusa, mēģinot panākt ka dīzeļi ir tīrāki par līgavas plīvuru.

anonimikis 30.novembris 2025 9:49
19 23 Atbildēt

Dīzelis vieglajos auto bija Eiropas autobūves kļūda, kas tagad tiek labota.

TDI 30.novembris 2025 9:52
43 12 Atbildēt

Es tā neteiktu - braucu ar Golf un nesūdzos - pieleju degvielu pēc katriem 1000 km un par elektrisko pagaidām nedomāju.

0pis 30.novembris 2025 10:54
29 32 Atbildēt

Tādēļ, ka izpūtējs atrodas auto pakaļgalā un spoguļos tu neskaties. Sūdzas tie, kas brauc aiz tevis.

1984 30.novembris 2025 12:27
27 3 Atbildēt

Par ko tad tiem aizmugurē braucošajiem ir jāsūdzas (salīdzinot ar jebkuru citu sadegšanas procesu). Lūdzu reālus argumentus, ne propagandas saukļus un lozungus

0pis 30.novembris 2025 13:53
8 19 Atbildēt

Nē, barošu tevi ar propagandas saukļiem. Tāpat kā tavs dīzelis baro vidi ar cietajām daļiņām.

Tava mamma 30.novembris 2025 17:37
1 0 Atbildēt

Negribi paraudāt?

felix65 30.novembris 2025 18:34
12 13 Atbildēt

Bieži vien to priekšā braucošo smirdekli gribas uzlaist gaisā, jo es neesu parakstījies rīt indi tikai tāpēc ka kādam par katru cenu gribas lēti braukt. Nav obligāti pat melnie dūmi. Inde var būt neredzama un kad tā ir tikusi salonā, recirkulāciju vairs nav jēgas slēgt. Lai nolādēti indētāji ar beigtajiem dīzeļiem! Nevari nopirkt normālu auto, brauc ar sabiedrisko vai ar velo! Laikam vainīga kāre braukt bez vajadzības alielām mašīnām. Kompaktklasē dīzelis vispār ir perversija.

DDD 1.decembris 2025 11:05
4 1 Atbildēt

Nečinksti.

Vecītis 1.decembris 2025 9:50
12 6 Atbildēt

Dīzeļa smirdigie dūmi ir mazāk kaitīgi, ka benzīna nesmirdīgie. Nemaz nerunajot par piesārņojumu, ko rada elektroauto būve un infrastruktūra.

Pļurkt 30.novembris 2025 17:08
10 1 Atbildēt

Dīzelis vieglajos auto bija Eiropas NODOKĻU SISTĒMAS kļūda!!

Uzlika naftas produktiem pamatīgu akcīzes nodokli klāt pie pamatīgi uzlēkušās cenas 70.-tajos gados. Cilvēki rēķināt māk - iznāca ka dīzelis ir visekonomiskākais pārvietošanās veids, neraugoties uz auto lielāku cenu.

Krotow 1.decembris 2025 0:53
3 1 Atbildēt

Bija laiki kad benzīnam motora īpatnību dēļ klāt lēja svinu. Tad dīzelis ar visu PM2.5 bija pat "veselīgāks".

valoda 30.novembris 2025 9:57
1 0 Atbildēt

apturams

HE 30.novembris 2025 10:45
49 13 Atbildēt

Pēc septiņiem gadiem , jūs dīzeļus atcerēsieties kā pašu labāko auto kurš ir bijis, visi tie hibrīdi jau tagad ir nenormāli dārgi un sarežģīti remontos...

anonimikis 30.novembris 2025 11:04
9 5 Atbildēt

Visi hibrīdi nu galīgi nav dārgi remontos. Jā, Eiropas autoražotāji ir sataisījuši sarežītus dzinējus. Savukārt Toyota HSD ir ļoti optimizēti un mazāk problemātiski kā ICE. Tiem nav nevienas piedziņas siksnas.

HE 30.novembris 2025 12:18
15 3 Atbildēt

Tikko mēs te vienu hibrīdu atdzīvinājām , batereja un vēl daži "sīkumi",darbs plus detaļas, kopējais rēķins bija 5t e bez pvn.

Filips 30.novembris 2025 12:50
2 12 Atbildēt

Muļķības  nerunā!...Ja tu uzskati hybrīda cenas dāgas,tad man ir jautājums - kur tu tās cenas skatijies? 

Diezgan labu hybrīdu (krosovers) var dabūt,pa 23 000€ - tas ir dārgi?

Lūdzu,paskaidro - kas tur hybrīdā ir sarežģīts (remonts)?Tas,ka ir pievienots otrs akumulātors,kurš strādā,kā papildus degviela/enerģija mašīnai? Man daudziem pazīstamiem ir hybrīdi un brauc,jau 5 gadi,bez problēmām...

Kas tur dīzelim tik labs? Tas,ka smird? Vai tas,ka motors ir cimperlīgs,kā cacas?Tas,ka apkope ir dārgāka,nekā benzīna dzinējiem?Tas,ka ziemā,jātur īkšķus lai pielēktu? 🤣🤦‍♂️

1984 30.novembris 2025 13:27
23 3 Atbildēt

Dīzeli sap...sa ideologi, kuru uzstādījumos auto izplūdes gāzēm jābūt mazāk kaitīgām nekā vadītāja pirdienam

anonimikis 30.novembris 2025 15:01
10 12 Atbildēt

Dīzeli sapisa tie, kas no traktoriem un kravas auto to pabāza vieglajos zem motora pārsega.

W12 30.novembris 2025 15:43
13 3 Atbildēt

->Filips

Ak, nelaimīgais…Laikam neko labāku kā pusnokautu dīzeli savā dzīvē neesi redzējis. Cimperlīgs dzinējs??? Apkopes dārgākas kā benzīnniekam??? Ziemā problēmas ar iedarbināšanu??? Tas viss liecina, ka esi braucis ar vecām miskastēm Jau kopš 1998.gada ikdienā pārvietojos ar automašīnām, kuras darbina dīzeļdzinējs. Pa visiem šiem 27 gadiem neesmu saskāries ne ar vienu no tevis uzskaitītajām problēmām.

Kaapeec 30.novembris 2025 19:32
10 4 Atbildēt

Piekrītu! Kopš 1993. gada diendienā braucu ar benzīnnieku. Pa visiem šiem 32 gadiem neesmu varējis saprast, kāpēc jāizvēlas dīzelis. Nu jā, tagad jau 7 mēnešus braucu ar PHEV pārsvarā elektrības režīmā...

Pļurkt 30.novembris 2025 17:12
4 1 Atbildēt

Nevajag 7 gadus!!!

Sievasbrālis jau pēc 3 gadu ekspluatācijas pateica, ka lai nu ko, bet hibrīdu vairs nekad nepirks!!! Bija jauns pilnais hibrīds.

... pirmie 2 gadi priecājās par pamatīgo degvielas ekonomiju pilsētā...

experts 30.novembris 2025 17:51
1 5 Atbildēt

Ko lai saka, mērkaķis ar granātu tas tavs sievas pedālis.

progress 30.novembris 2025 11:03
27 7 Atbildēt

Hibriids bez probleemaam nokalpos garantijas laiku, bet diizels turpinaas nevainiigu kalposhanu veel padsmitiem gadu!

"Zalji domaat un dziivot" noziimee to, ka Tu iegaadaajies jaunu auto reizi 25 gados, nevis katrus piecus gadus peerc jaunu hibriidu, vai katru otro gadu - jaunu kjiinieti. Elektroauto vispaar aarpus katras kritikas, tas nav auto, bet tas ir mazohista izklaides sezonaals gadzjets, kas noveersh vienmuljaas dziives rutiinu.

topinamburs 30.novembris 2025 13:30
3 4 Atbildēt

Planētai pa lielam pajāt, 5 vai 50 gadi ģeoloģiskā laika izteiksmē ir pilnīga špicka.

Vienkārši homo sapiens suga sadirsusi planētu tā, ka mēs dzīvojam kā uz aizdedzināta sērkociņa galviņas un priecājamies par siltumu

core 30.novembris 2025 16:03
10 2 Atbildēt

Tieši tāpat kā pa lielam pajāt vai mēs te Latvijā braucam ar dīzeļiem, benzīniem vai hibrīdiem, planētas mērogā tā ir pilnīga špicka.

Roze 30.novembris 2025 11:40
3 1 Atbildēt

Hibrīds... tur jau liek saules paneļus, kas dzen mašīnu..

Protams 30.novembris 2025 11:47
17 2 Atbildēt

Nepērk dīzeļus, jo 1. nav izvēles. Daudziem modeļiem dīzelis nav pieejams 2. Valdības veido noteikumus, lai nebūtu izdevīgi pirkt dīzeli. Tā ka loģiska statistika.

1984 30.novembris 2025 12:23
13 3 Atbildēt

Inženieri - konstruktori, kā arī citi zinoši un protoši cilvēki, ir aizstumti prom no autobūves un citām ikdienā nepieciešamu lietu ražošanas nozarēm. Visu ir pārņēmuši mārketologi un dizaineri, kuri aktīvi un centīgi darbojas pēc ideologu uzstādītajām vadlīnijām

Andris. 30.novembris 2025 12:38
16 6 Atbildēt

Mākslīgi tiek grauta auto industrija.Dīzelis tas ir ekonomikas stūrakmens.

1984 30.novembris 2025 12:43
3 1 Atbildēt

Varbūt kaut kāds pagrieziena punkts varētu būt mirklis, kad masveidīgi sāks krist lidmašīnas (pilnas ar dzīviem cilvēkiem)

Filips 30.novembris 2025 12:59
4 10 Atbildēt

Ja,Jūs nezinat,tad nemūldat...man ir darba kolēģim elektroauto,kurš brauc jau 7.gadus un bēdu nezina...un par Hybrīdiem,ja Jūs nezinat arī nerunājat...Hybrīd auto,kā Jūs visi nevarat saprast,ka nekas sarežģīts nav - parasts benzīna dzinējs,kuram ir pievienots papildus akumulātors,kas dod papildus jaudu un darbojas arī,kā degviela un viss...nav nekāds ĶĪNIEŠU alfabēts!

Un vispār,ja Jūs palasītu vēsturi,tad uzzinātu,ka pats pirmais auto bija izdomāts un uzražots tieši elektroauto,nevis dīzeļdzinējs...🤦‍♂️

1984 30.novembris 2025 13:20
8 4 Atbildēt

Automobilizācijas rītausmā no vienas līnijas startēja elektrodzinējs, tvaika mašīna un iekšdedzes dzinējs. Kurš izrādījās visoptimālākais un dzīvotspējīgākais...? Elektomobilim kā tādam būtībā jau nav nekāda vaina, problēma ir tajā, ka elektrodegvielu (elektrību) ir ļoti sarežģīti transportēt un uzglabāt

core 30.novembris 2025 16:11
2 1 Atbildēt

Aaa, ja? Un tas aķis griež to benzina dzinēju?

felix65 30.novembris 2025 18:44
0 2 Atbildēt

Nu, ar hibrīdu ir tā, ka tu nobrauc gabalu uz aķa un kad tev vajag iemīt, pieslēdzas aukst iekšdedzes dzinējs. Kā tu domā, cik ilgi tas pavilks, ja tam regulāri aukstam mīt iekšā?

srt 30.novembris 2025 18:50
4 2 Atbildēt

Tikpat ilgi, cik jebkurš iekšdedzes dzinējs. Eiropieši regulāri min grīdā aukstu dzinēju, jau daudzās valstīs ir aizliegts sildīt dzinējus pirms braukšanas. Ne tā kā pie mums, kur var tos vecos dzīzeļus pusstundu grabināt dzīvojamo zonu pagalmos.

1984 30.novembris 2025 20:16
1 2 Atbildēt

Dīzeli bez slodzes nemaz nav iespējams uzsildīt līdz darba temperatūrai

Dīzelī ir spēks 30.novembris 2025 20:21
5 3 Atbildēt

Filip tu esi lohs. Tevbiz zems iq. Elektroauto piesārņo dabu daudz vairāk kā dīzelis. Baterijas uzražošana vien piesārņo dabu vairāk nekā 3 litrīgs dīzelis sava mūža laikā... bet vēl kad baterija nosprāgst, tad to nav kur utilizēt... bet filipveidīgie lohi par to jau nedomā, jo prātiņš par šauru, logikas par maz...

Jurģis 30.novembris 2025 13:26
9 3 Atbildēt

Lielākā daļa autobraucēju kā brauksi,tā arī brauks ar dīzeļiem.

felix65 1.decembris 2025 19:56
1 0 Atbildēt

Labi, tikai izej DPF testu.

Ģ 30.novembris 2025 13:30
11 7 Atbildēt

Nav nekas labāks par veco, labo dīzelīti!

srt 30.novembris 2025 13:31
7 2 Atbildēt

Neviens no komentētājiem nemāk lasīt! Raksts ir par Eiropu, nevis Latviju! Latvija nav Eiropa, te nav ne Eiropas dzīves standartu, ne kultūras. Te joprojām masveidā lej dažādi iekrāsotus un smaržojošus dīzeļus, autoparku veido Eiropas norakstītie auto, un detaļas pērk bez čeka, no krūmos izjauktiem auto.

anonimikis 30.novembris 2025 14:27
4 3 Atbildēt

Raksts ir par to, kas sagaida dīzelistus pēc 5 gadiem. Skarbā realitāte - nāksies pārsēsties uz hibrīdu. Vēl ir nolieguma stadija, bet nāksies akceptēt ar laiku šo izvēli.

core 30.novembris 2025 16:09
1 1 Atbildēt

Ņemot vērā, ka Latvijas autoparka vidējais vecums ir ap 15 gadiem, tad vēl domājams vismaz 15-20 gadus dīzeļi ripos pa ielām, bet tu, vecais kraķis, jau tad būsi zem zemes

kursors.lv/2025/11/29/au...tru-v6-dizeli/

jajā,lieliski 1.decembris 2025 20:18
0 0 Atbildēt

kāreiz par Šo mūsu visu vispārizglītojošais iAutobraucēju portāls vienkārši "aizmirsa" uzrakstīt

srt 30.novembris 2025 16:16
2 0 Atbildēt

To vēl nevar zināt, uz ko būs jāpārsēžās. Dabā visi procesi ir cikliski, ka nesanāk vēl uz ķīniešu Moskvičiem pārsēsties...

Hi 30.novembris 2025 15:31
7 5 Atbildēt

Kapēc tā jāskalo smadzenes. Dizeļus vācijā jaunus pērk jo projām. Jāgaida rindā,

.. 1.decembris 2025 13:11
2 1 Atbildēt

Un tu zini kāpēc Vācij dīzeļus turpina pirkt? Tāpēc ka tur ir bāņi pa kuriem plēst 100-200 km dienā. Šādos apstākļos pašsaprotami dīzelis ir optimāls. Tikai bāleliņi sasapņojušies domā, ka no dīzeļa būs labums vizinoties 2 km uz veikalu un atpakaļ.... smadzenītes atmodies. Salīzināt Vāciju ar Latviju.....

Totālais iekārtas nabags 30.novembris 2025 16:41
0 4 Atbildēt

Labākie pasaulē ir ūdeņraža dzinēji un Teslas efīra automobiļi kurus aizliedz ražot ja kāds ko uzražos nepaklausigo soda lielāko tiesu viņš it bojā auto katastrofā vai nomirst ar sirds mazspēju triku vai noinde .....

1984 30.novembris 2025 20:23
0 1 Atbildēt

Ūdeņradi var iegūt tikai no atsāļota (destilēta) ūdens. Pieliec klāt cik energoresursi ir nepieciešami, lai to izdarītu. Ūdeņradim ir ļoti mazas molekulas, tas spēj izsūkties un noplūst no tvertnes pa vissīkākajiem blīvējumu defektiem

Nikolajs 30.novembris 2025 16:54
6 0 Atbildēt

Tā ir piespidu radīta situācija. Dīzeļdzinēji ātri atkal būs modē.

Pagāns 30.novembris 2025 18:51
1 2 Atbildēt

Volvo dīzelis iegriežas cirkuli vai Neste reizi 1300 kilometru un kalpos vēl 10+ gadus tikmēr cik reižu būs bijis jāmaina tosteri?

srt 30.novembris 2025 19:08
3 3 Atbildēt

Cik tavam Vulvo izmaksā pretkorozijas apstrāde? Nav dārgāk kā jauna baterija elektroauto?

Dddd 1.decembris 2025 7:46
1 1 Atbildēt

Kas bļ.. tas tavs elektroauto nerūsē, ko???

OK 1.decembris 2025 8:15
0 0 Atbildēt

Kaarteejais paarsteiguma moments, kas jaanjem veeraa katram  mobilaa tostera juzerim:

www.youtube.com/shorts/eimoWgAI8pc

Jurka 30.novembris 2025 19:00
3 1 Atbildēt

Lai zaļie brauc ar elektroauto bet dīzeļus atstāj mums nevis visus mēģina pārsēdsināt uz uz elektro.

euro lohi 30.novembris 2025 19:36
2 0 Atbildēt

Pēc būtības europa ir parādā Latvijai par to, ka gadiem ilgi izvedam no turienes nolietotos hlamus.Par to vajadzētu Ordeni dot, nevis tur tagad kko drirst par kādām izmešu quotām un visu pārējo šarlatānu izproducēto idiotismu.Kur nu vēl, ja ņemt vērā no 26tā g 1mā janvāra gaidāmo obligāto atskaiti par oglekļa pēdu.Kura (kādam) kkur tur plašajā pasaulē ir "radusies", lai izgatavotu eurouzņēmēja (loha) nopirkto dzelzs vai alumīnja priekšmetu.Meli un apzināta kaitniecība,mērķtiecīga biznesa un ierasto ienākum avotu graušana. Rekets,reiderisms, šarlatānisms. Ieviesējiem,demagogiem un apguvējiem "alga" no 7k/mēn, bet pārējiem ātrāk nosprāgt. Ok.

Nupat ziņots- tas pats krāpnieks savu klientu apdirsējs Audi izrādās ka TURPINĀS savu to nozākāto 3l dddzinēju.Nupat būšot brīnumaini jauns, bez turbolāga utt.Nu labi, ar dažām "hibrīda" pazīmēm.Bet neba jau kā šarlatāni un noderīgie idioti te gribētu izpūst.Ka tieši vieglie dīzeļi ir bijuši visas pasaules nelaimju un sērgu izcelsmes avots.

Pie kam, neviens dd dzinēju ražotājs (vai kur nu vēl kāds bezkaunīgi melīgais dīleris) nezkāpēc nesēž cietumā. Vainīgs ir tikai un vienīgi pats pircējs/lietotājs.Sazin kādam trulam idiotam cilvēknīdējam jābūt ,lai te nesaprastu "patieso patiesību".

.. 30.novembris 2025 19:38
5 7 Atbildēt

Komentāros salasījušies slimie dīzeļu fetišisti. Kadri kas dien dienā brauc ar lielas litrāžas dīzeļiem 5 km lidz darbam, tos nekad neuzsilda un neiztira. Tad kā aizkauti kunkst par CSDD atgāzu pārbaudēm, ka nevar izturēt. Tiešām kā apmāti ieciklejusies uz dīzeļiem. Mūžību viniem ejot.... protams protams, kad katalizators jamaina, sprauslas jamaina, turbina jamaina, sūknis jamaina... visu mūžu viniem iet. Tas ka jaunākais auto ar ko braucis ir E39 ar deforsētu 3.0, nav kaut kas ar ko lielīties. Jaunie benzini ir pārāki visā. Te pat nav diskusiju. Nevaru sagaidīt kad šitiem dīzeļu klauniem aizliegs iebraukt Rīgā un liks maksāt lielāku nodokli jo braucot rada visas atgazes ko vien var iedomāties. Un tad brīnās kapec uz 40 paliek impotenti un nevar sievu apmierināt.... te tev sekas dien dienā elpot auksta dīzeļa atgazes.

Kā TU zini? 30.novembris 2025 20:41
3 1 Atbildēt

Cik un uz kurieni te kāds brauc un kam te piemīt kāds tas liel vai maz litrāžas mīzelis? Kādi viņu ikdienas maršruti un kādi TA rezultāti? Un kāds kuram "pamatojums"? Tu ko, par tiesniesi vai genProkuroru te esi uzmeties? Nocitē, kurš un konkrēti kurā vietā šeit vispār ir "kaucis" par dd motorupārbaudēm tādā ziņā, ka tās "nevar izturēt?

Dirs';ā tev tie jaunākie benzīni ir pārāki.Sūdi konkrēti, plikas miskastes,tikvien kā ar e-krānu priekšā un usb spraudni pakaļā.Cik jūs pirderi paši esat iztērējuši, gadiem ilgi tos suudus vienu pēc otra nemitīgi mainot un visu ceļu līsingu maksājot.

.Reāla demagoģija ,reāla sistemātiska vienas BŪTISKAS autobraucēju (un arī šis vietnes lietotāju) daļas apdirššāna.

Klauni ir tie tavi rīgas loh metropoles pārvaldnieki, kuri šo suudapilsētu ir mērķtiecīgi nolaiduši podā! Pag,otrais vilnis vēl būs, kad cilvēki atskārtīs, ka rīgas centrā atlikušās iestādes,tirgotavas vai pakalpojumu sniedzējus gluži vienkārši vajadzētu boikotēt.Nav tur tajā centrā ko meklēt,lai tas jo ātrāk noslīkst pats savos suudos.

To te lietotāju "mērīšanu" pēc deguniem un degvielas veidiem te kāreiz šajā vietnē savulaik ieviesa viens otrs tāds "jaunā benzīna" fetišists ,acīmredzot, lai parādītu savu pārākumu un "finansiālo varēšanu".Daži tādi sen nav dzirdēti ,iespējams apdirsušies vai ilgtermiņā vairs nav ar ko palielīties.

Tāpat tie jūsu lohrīgas metropolīti,  kuri tagad žēli gaudo, ka lūk "iedzīvotāji" nezko tā massveidīgi izvācās no viņu pašu podānolaistā centra.Ka gaisma logos nedegot un ka vēl sazin ko tur.Tā iet, kad pilsētu pārvērš par bolt/volt burger miskasti.

.. 1.decembris 2025 13:17
0 1 Atbildēt

Balderjāni iedzer. Minēšu - tev 45, brauc ar 1.9 tdi un katru reizi kad satiec čomus viens otram onanē un sacenties, kuram melnāku dūmu izsit? tik pat pliki un apdalīti kā mazlitrāžas dīžeļi ir arī tie bēdīgie mazlitrāžas dīzeļi. Tā pat kā ir nopērkami normālas litrāžas un komplektācijas dīzeļi, tā ir nopērkami normālas litrāžas un komplektācijas benzīni. Te runa ir par to, ka tādi kā tu te sasapņojušies un idealizējuši dīzeļus kā kaut kādu ārpasaulīgu brīnumu. Dīzelis ir labs darba zirgs kravas vešanai un lielu attālumu veikšanai zem slodzes. Nevajag te psihot par pilnīgi nesaistītu tēmu, kas ir pilsētas plānošana. Benzīns ir un būs tehnoloģiski advancētāks un lētāks. Tas, ka 15-20 gadus vecus hlamus jāpērk ar dīzeli skaidrs. Bet ja sapņo ka modernu auto jāpērk ar dīzeli, tad varbūt kaut ko tomēr par motora uzbūvi pamācies pirms sprēgā komentāros.

nunē 1.decembris 2025 15:34
1 0 Atbildēt

TU (pirms te šādi sprēgāt) acīmredzami slikti "pazīsti  cilvēkus".Pie kam, šis nebūt nav "psihošana" kādā prastā tās tradicionālajā veidolā.

Es jau nezcik gadus braucu ar vienu un to pašu dd mašīnu un "tagad" TĪŠĀM apzināti principiāli to netaisos mainīt.Mans auto iekš LV pilnīgi visas TA ir līdz šim izgājis pa nullēm un "man" nupat nomērītais cieto izmešsūudu daudzums ir precīzi 204x mazāks par pieļaujamo "normu".Es ļaunprātīgi nepārkāpju noteikumus,bet vajadzības gadījumā ar to varu (ļaunā Priekā..) pamēģināt piesmiet vismaz 4/5 šo te bravūrīgo elektrosuudakaāru īpašniekus.Tur starp tiem elektrolietotājiem ir aptuveni tikpat daudz psihotāju, kā savulaik ar tiem kūpošajiem 1.9Tdi.

Jums, dablaijoēbiem un trulās neslavas cēlājiem īstenībā NAV sajēgas nedz par tāda daudzmaz "advacēta ddmotora" uzturēšanu, ne arī par to,kā tādu gluži mierīgi var lietot gan pilsētā, gan arī pie iespējami "īsiem" ikdienas braucieniem.

Par "pilsētas" plānošanu šeit psiho galvenokārt šie te skaudīgie "noderīgie idioti", cenšoties iestāstīt, ka ar KĀRTĪBĀ ESOŠU eur5 izmešu klases ddmotoru kkur tur "nevarēs iebraukt", šo te bubuļa lupatu nu jau nezcik gadus te vicinot praktiski pie jebkuras sarunas.

Pat ja tas/tā tiešām izvērstot- "centrā"  vispār būtu jāaizliedz jebkādi auto un pēc būtības "pie atbildības jāsauc" būtu šo te visu bezjēgā oficiāli saražoto dd hlamu ražotāji un pārdevēji. Jo nevienam šāda auto nopircējam (ne jauna,ne lietota) pirkuma brīdī nav bijis "jāparakstās" par to, ka viņam ar šo oficiālo transportlīdzekli "pēc kāda laika" tiks liegta brīva pārvietošanās.

Melīgīe glumie euro-demagogi ir "parādā" Latvijai par TO, ka tās uzņēmīgie darboņi ir no Savienības turīgākajām dalībvalstīm izveduši lērumu nojāāto dd un nezcikus kubikkilometrus (maz)nolietoto gumijas riepusuudu.Kuru masveidīgo apriti LV neviens glumais "vides aizstāvis" pa šiem gadiem nav iedomājies nekādi ne ierobežot vai Aizliegt.

Jōņs 30.novembris 2025 20:06
4 0 Atbildēt

Nu viss no vajadzībām draugi.Ja tu esi pilsētnieks,kas vienā braukšanas ciklā nobrauc ap 10km un ir iespēja 3 fāzes piespraust,tad nekas labāks par lādējamo hibrīdu arī nesanāk.Dīzeļa stihija ir gari pārbraucieni.Personīgi man tie ir bieži,līdz ar to,neko labāku par dīzeli neredzu.Mocīt pa korķiem to neredzu jēgas,labāk nomest malā un aizbraukt ar sabiedrisko,manā gadījumā pa laikam tas pats,un ir nedaudz lētāk.Noietie kilometri priekš speķa kontroles.

Dīzelī ir spēks 30.novembris 2025 20:14
4 3 Atbildēt

Tikai idioti izvēlās elektroauto. Elektroauto piesārņo vidi daudz vairāk kā dīzrļauto visas dzīves laikā

Spēks vai nespēks 30.novembris 2025 20:58
4 0 Atbildēt

taču "pajaunu" vai "padārgu" dīzeli tu šodien tik viegli vairs reti kuram pārdosi,kaut vai tādā nolūkā, lai pats no tā atkratītos.Katrs ir pats tiesīgs rēkinat, ko viņam izdevīgāk.Turpināt uzturēt, iesmērēt loham,atdot kā iemaksu, vai varbūt vienkārši nobraukt līdz kliņķim.

Ši te mērķtiecīgā elektrokāru invēzija pa lielam ir nekas cits, kā apzināta esošo transportlīdzekļu vērtības degradēšana,demagoģiska prāta jaukšana, vainas apziņas klultivēšana.Nenoteiktības, apdraudētības un tramīgas trauksmes mākslīga producēšana.Naudas (atlikušās) izvilkšana no daudzmaz (vēl,pagaidām) maksātspējīgajiem.

Pasaules pārdale,kārtējais (diemžēl daļēji veiksmīgais!) mēģinājums kādu daļu "vienkāršo" autolietotāju vienkārši izputināt.

Arča 30.novembris 2025 21:11
0 0 Atbildēt
NuNu 30.novembris 2025 21:41
0 0 Atbildēt

Nu ko, tad nāksies pirkt Amerikas dīzeļus!

Pļurkt 1.decembris 2025 9:27
0 0 Atbildēt

... bez visādiem filtriem un recirkulācijām!

Qq 30.novembris 2025 22:04
4 1 Atbildēt

Birokrātija dīzeli speciāli iznīcina ar savām ekoloģijas normām

Krotow 1.decembris 2025 1:05
3 5 Atbildēt

Mani 2 centi par to kāpēc Latvijā tik ļoti mīl dīzeļdzinēju privātajā auto. Bija laiki kad soļarku varēja dabūt pa lēto no kaimiņa vai pazīstamā (vai paša) kur to lēja smagajā tehnikā. Un pēc tam dīzeli mākslīgi salētināja vairumtirdzniecībā. Īsāk sakot, dāvana halavščikiem, kuri tagad vemj zaļu komentāros lai tikai paliktu pie savas indes. Un ja vēl tos auto pareizi lietotu un koptu, nevis ar pusnosiptu dīzeli kūpinātu pa pilsētu, indējot visus kas atrodas aiz kūpoņas un ielas malā.

KOTURTEDIRS! 1.decembris 2025 12:46
3 2 Atbildēt

kurš tev saprātīgi normāls dd lietotājs daudzmaz normālā mašinā lies kaut kādu kreiso dīzeli! Un kur vēl šodien tādu var "dabūt".

Kurš vispār idiots kapeikpissējs šodien daudzmaz jaunā vai kur nu vēl ja kādā "sarežģītā" ddmotorā lej pat parasto tankā nopērkamo "regulāro" to rapša suuudu.

Krotow 2.decembris 2025 9:58
0 0 Atbildēt

Te mazāk runa par reālu DD lietošanu, bet sabiedrības kolektīvo viedokli. Kur joprojām dominē kreisās soļarkas nolējēji un viņu bērni.

Kā tā 2.decembris 2025 14:58
0 0 Atbildēt

Vien ļoti retajam no klātesošajiem ir apsvērumi, kur vispār varētu dabūt kādu "kreiso" degvielu.Taču viedoklis "ir" gandrīz visiem.

Tikai kkāds pusdebīls dalbaēbs var mēģināt kādā tādā daudzmaz sarežģītā ddmotorā liet kaut kādu neskaidras izcelsmes suudu.Īpaši gudri nav pat tie kapekipissēji,kuri tādos lej "regulāro" rapša piejaukuma suudu.Normāli domājošs indivīds tā nedarītu.

Bet vienalga, ko lai te kāds neteiktu, "viedokļu līderos" ir katrreiz ir un paliek kaut kādi galīgie lažasdirsēji.

Reku bezizmešu dd pa 2,27 litrā ir pieejama- teju vai katru beidzamo izrūnīto izbagarēto suudaddmotoru ar to varētu padarīt par "mazāk kaitīgu".Katram "maz/tuvu" braucošam dd loham tā būtu izcili noderīga.Pilsētā, aukstumā, jebkur.

Bet nee- LValsti "pārstāvošie" šarlataāni taču neatmetīs nožēlojamajiem nabagiem nevienu lieku suuda centu "pārejai uz Zaļāku".Tā vietā te labāk skaļāk demagoģēt un (par to pašu nabagu līdzekļiem) ieviest un apgūt dažādus 1% "treknajam galam" domātos suudus.

hue 1.decembris 2025 10:00
3 4 Atbildēt

Laikam pēdējais gads ar dīzeli, degvielā izmestās naudas vietā sanāktu 20 gadus jaunāks auto (EV) ar akum. garantiju, bez korozijas problēmām, drošāks, labāks uzrāviens, par >150000km mazāk nobraukums, vienīgi būs jābrauc uzlādēties ārpus mājām, bet tas tāpat būs retāk nekā tagad uzpildīt dīzeli stacijās. Lielāko daļu laika tāpat lādēsies kamēr ēd.

Bonusā valstij mazāk tiek naudas no akcīzes nodokļiem.

valdis 1.decembris 2025 10:23
6 1 Atbildēt

es labprāt nopirktu jaunu dīzeļ-auto. Taču tos vairs nepārdot...

Nekādu lielo ieguvumu ne no benzīna, ne elektriskā auto neredzu.

Benzīns 2.decembris 2025 22:54
1 0 Atbildēt

Neaizmirsīsim, kādēļ. Un tas ir tādēļ, ka ekoloģija ir sačakarējusi visu ko var dīzeļdzinējos, un dīzeļdzinējus makslīgi apspiež

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto tests: "MG ZS Hybrid+" - B klases hibrīds, kas izaicina pat lielākus konkurentus (+ VIDEO) 13

“MG ZS Hybrid+” modelis ir ienācis mūsu tirgū, apvienojot efektīvu tehniku, labu aprīkojumu, britu zīmola sentimentu un, pats galvenais, zemu cenu. Latvijā tas tiek piedāvāts tikai pašuzlādes hibrīda versijā ar 1.5 litru benzīna dzinēju - sistēma attīsta 197 zirgspēku jaudu. Lasīt vairāk

 

Sācies “Latvijas Gada auto 2026” tautas balsojums – vai žūrijas izvēle sakritīs ar tautas simpātiju

Ir sākusies balsošana par konkursa “Latvijas Gada auto 2026 Tautas simpātiju” - nomināciju, kuras uzvarētāju var noteikt ikviens interesents. Balsot iespējams gan internetā, gan tirdzniecības centrā “Mols”, kur arī apskatāma fotogrāfa Raimonda Volonta lielformāta izstāde. Tajā redzamas visas 33 jaunākās automašīnas, kas piedalās “Latvijas Gada auto 2026” konkursā. Lasīt vairāk

 

Avārija pierāda – Nio elektromobiļi ir droši 8

Ķīnā notikusi avārija, kas, iespējams nomierinās tos, kas apšauba elektroautomobiļu drošību. Lasīt vairāk

 

Noderīgas lietas drošai ziemai. Kādi jaunumi? (+ VIDEO) 3

Iestājoties aukstam laikam, dodamie pie Inter Cars Latvija, kur vairs nerunāsim par ziemas riepām, bet gan citiem ziemā nepieciešamiem produktiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti