Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Kā un kur pārbaudīt lietota auto nobraukuma vēsturi un diagnostika pirms iegādes - iAuto 2. daļa (+ FOTO) 28

 

Volkswagen Sharan Foto: iAuto.lv

Māris Ozoliņš, iAuto | 30.aprīlis 2016 21:21

Lietota auto iegāde ir nopietns lēmumus, jo prasa lielus Jūsu un Jūsu ģimenes naudas līdzekļus uzreiz un parasti vēl lielākus izdevumus ekspluatācijas laikā.

Šeit mēs nedomājam tikai auto remontu, bet arī izdevumus par degvielu, riepām, apdrošināšanu utt. Visi šie izdevumi būs lielāki vai mazāki Jūsu izvēles dēļ.

iAuto.lv jau rakstījām par to, cik reāli 7 gadu laikā izmaksāja jaunas “Honda CR-V” iegāde un ekspluatācija, tie bija 666 EUR mēnesī. Aprēķinus var lasīt šeit >>>

Tāpēc būtu saprātīgi pēc iespējas vairāk noskatīto auto pārbaudīt pirms iegādes, turklāt, tas ir samērā viegli un par pieņemamām izmaksām. Jā, vairākas lietas mēs varam pārbaudīt paši un par to jau rakstījām sadarbībā ar Bigbank pirmajā daļā šeit >>> un tagad vēl papildinām. iAuto.lv iesaka pirms gala lēmuma par iegādi konkrēto automobili tomēr aizvest uz autoservisu uz vispārējo diagnostiku. Bet tagad par visu pēc kārtas.

Raksta pirmajā daļā ieteicām pārbaudīt automobiļa vēsturi pēc VIN numura (vismaz pirmo divu gadu fiksēto nobraukumu un vai ir veikti remonta darbi). Kas ir VIN numurus un kādu informāciju tas dod?

Katram automobilim ir savs unikāls numurs – VIN, kurā ir dažādi simboli. Lūk, kādu informāciju tas mums dod:

  • 1 - 3 simboli - ražotājs, atrašanās vieta
  • 4 - 8 simboli - virsbūves veids, durvju skaits, ir vai nav airbag
  • 9 simbols - konkrētā VIN numura kontrolcipars
  • 10 simbols - ražošanas gads
  • 11 - 13 simboli - komplektācija, kura salikts, piedziņas veids uc.
  • 14 - 17 simboli - ir unikāls, tādā veidā raksturojot katru transportlīdzekli, aprīkojums, kārba uc.

Foto: Ekrānšāviņš no autodna.lv

Ja automobilis ir ekspluatēts Latvijā, tad šeit ir vislielākā skaidrība, jo CSDD veicot tehnisko apskati fiksē arī tā nobraukumu. Visa šī informācija ir pieejama visiem bezmaksas e.csdd.lv. Lūk, kādus datus no e.csdd.lv mēs ieguvām par mūsu šī raksta izpētes automobili.

Foto: Ekrānšāviņš no e.csdd.lv

Piereģistrējamies un minūtes laikā bezmaksas saņemam sekojošu informāciju.

Foto: Ekrānšāviņš no e.csdd.lv

Sarežģītāk ir ar ievestiem automobiļiem, jo katram ražotājam ir sava sistēma ko un kā tie fiksē par automobili katrā valstī. Latvijā automobiļa vēsture pēc VIN ir pieejama pie attiecīgā ražotāja oficiālā dīlera. Taču ar informācijas iegūšanu nav tik viegli, kā CSDD.

Apskatīsim, kāda ir situācija Latvijā ar pieprasītākajiem autoražotājiem lietoto auto tirgū. Saskaņā ar Bigbank un Banku Augstskolas pētījuma datiem vislielākais lietoto automobiļu piedāvājums pa klasēm ir:

  • Mazajā klasē (B): Volkswagen Polo, Opel Corsa, Škoda Fabia
  • Kompaktajā klasē (C): Volkswagen GOLF, Opel Astra, Ford Focus
  • Vidējā klasē (D): Audi A4, Volkswagen Passat, BMW 3.sērija
  • Lielajā klasē (E): Audi A6, BMW 5.sērija, Mercedes-Benz E-klase
  • Daudzfunkciju klasē (M): Opel Zafira, Volkswagen Touran, Volkswagen Sharan
  • Apvidus kalsē (X): BMW X5, Volvo XC90, Nissan X-Trail

iAuto.lv vērsās pie pirktāko autoražotāju dīleriem ar jautājumu, vai var uzzināt viņu pārstāvētā autoražotāja vēsturi pēc VIN numura un saņēmām sekojošas atbildes:

Sazvanoties ar Volkswagen servisu "Møller Auto Krasta" uzzinām, ka telefoniski informāciju par automobiļa vēsturi nesniedz, bet to varot saņemt uz vietas bezmaksas, uzrādot tehnisko pasi.

Liene Treija, Audi dīlera "Møller Auto Rīga" klientu konsultante: “Pa telefonu mēs informāciju nesniedzam. Tikai dīlera centrā uz vietas, ierodoties auto īpašniekam. Pakalpojums ir bezmaksas.”

Leonīds Pavlovs, BMW dīlera “Inchcape BM Auto” pēcpārdošanas nodaļas vadītājs: “Jebkuru informāciju par konkrēto automašīnu var uzzināt pie mums, tikai uzrādot apliecinošu dokumentu par automašīnas piederību, resp., to var izdarīt vai nu tikai pats īpašnieks vai īpašnieks kopā ar potenciālo pircēju. Informāciju pa telefonu vai e-pastā nesniedzam. Izziņas ir bez maksas.”

Andis Araks, Opel un Peugeot dīlera “Amserv Krasta” SIA valdes priekšsēdētājs: “Vēsturi pēc VIN var uzzināt pie mums uz vietas un tas maksā 10.00 EUR ar PVN.”

Ingus Rūtiņš Foto: iAuto.lv

Ingus Rūtiņš Auto Asociācijas Valdes loceklis: “Automobiļa lietošanas vēstures informācija pēc VIN numura palīdzētu potenciālajiem pircējiem izvērtēt cenas atbilstību kvalitātei un rezultātā pieņemt informētu nevis emocionālu lēmumu. Jo plašāka ir pieejamā informācija, jo vairāk datu par nobraukumiem, jo vairāk ir iespējams izdarīt secinājumus par iepriekšējā īpašnieka braukšanas ieradumiem un automobiļa tehnisko stāvokli uz pirkuma brīdi. Liela daļa automobiļa vēstures datu ir pieejami pie ražotāju pārstāvjiem, īpaši ja iet runa par relatīvi jauniem spēkratiem. Diemžēl ir jāsaka, ka starp dīleriem nav vienotas prakses par to kādi dati un kam būtu atklājami. Līdz ar to dažiem zīmoliem informācija ir salīdzinoši brīvi pieejama par maksu vai arī kā papildus bonuss/ veicot auto servisa pārbaudi, savukārt citiem tā ir konfidenciāla. Domāju, ka tie tirgotāji, kas šādu informāciju dara pieejamu ir progresīvāki, klientam tuvāki un ceļ arī zīmola reputāciju!”

Kā mēs redzam šobrīd autodīleri praktizē automobiļa vēstures pēc VIN sniegšanu auto īpašnieka klātbūtnē, atsevišķos gadījumos par maksu vai arī veicot automobiļa tehnisko pārbaudi.

Šīs nepieciešamās, bet apgrūtināti pieejamās informācijas trūkumu cenšas kompensēt uzņēmumi, kuri speciāli šim mērķim ir izstrādājuši risinājumus internetā. Latvijā darbojas vismaz divi šādi uzņēmumi myvin.eu un autodna.lv

Jānis Kalējs, auto vēstures pārskatu portāla MyVin.eu līdzdibinātājs: “Pārdevēju centieni pataisīt lietoto transportlīdzekli jaunāku un labāku, nekā tas patiesībā ir, nav jauna, unikāla un nevienam nezināma problēma. Ātrākais veids, kā padarīt auto “jaunāku”, ir veicot nobraukuma korekcijas. Ja pieņemam, ka vidējais automašīnas nobraukums ir 30 000 kilometru gadā, tad, pieregulējot odometru par šiem 30 000, no tehniskā viedokļa raugoties, iegūst par gadu labāku, par gadu mazāk ekspluatētu transportlīdzekli. Vismaz pēc cipariem odometrā.

Pirmkārt, tā būtu automašīnas nobraukuma pārbaude. Prakse ir tāda, ka pēc garantijas laika beigām, braucēji pārsvarā pārstāj veikt transportlīdzekļa apkopes pie dīlera, tātad dīleru informācija būs pieejama par ierobežotu laika periodu. Tādēļ, lai saprastu, kas ar automašīnu noticis arī pēc garantijas laika, vajadzētu meklēt papildus informāciju, ko šobrīd lielākā vai mazākā datu apjomā sniedz transportlīdzekļu vēstures pārskatu portāli.

Pēc tam, var runāt ar pārdevēju par automašīnas diagnostiku vai nu ražotāja autorizētā dīlera servisā, vai arī neatkarīgā servisā. Šo abu lietu kopums – nobraukuma, vēstures pārbaude un transportlīdzekļa diagnostika, ir tas, kas var pasargāt pircēju no neveiksmīga pirkuma veikšanas. Taču sabiedrības paradokss ir tajā, ka cilvēki ir gatavi samaksāt 10 000 eiro par savu jauno automašīnu, bet nav gatavi samaksāt dažus eiro par auto vēstures pārbaudi un robežās ap 50 eiro (0.5% no pirkuma vērtības) veikt transportlīdzekļa diagnostiku servisā.”

No kādām datubāzēm tiek iegūta informācija par automobiļa nobraukumu un veiktajiem remonta darbiem?

Agris Dulevičs, autoDNA.lv: “Par automašīnām, kurām ir pieejama informācija mūsu datu bāzē avoti ir vairāki:

  • Auto nomas reģistri
  • Līzinga kompānijas
  • Izsoles
  • Sludinājumi, kuros ir norādīts VIN
  • Pirms/pēc eksporta pārbaudes
  • Auto novērtēšana līzinga/kredītam
  • Sisto automašīnu datubāzes
  • Taksometru/īres reģistri
  • Valstu reģistri u.c.

Pēc šiem avotiem var uzzināt par automobili sekojošu informāciju:

  • Īpašnieku vēsturi (nomas, līzings, privātais, taksis, kompānija u.c.)
  • Negadījumu vēsture (ja bojājums fiksēts pie apdrošinātāja, izsolē, novērtēšanā)
  • Norādītā cena sludinājumā
  • Nobraukums (sludinājumā, izsolē, pie dīlera, reģistrā)
  • Zādzības ieraksti (vai auto ir un vai ir bijis meklēšanā)
  • Arhīva fotogrāfijas (no izsolēm, sludinājumiem, novērtēšanas)
  • Ražotāja atsaukumus/ defektus
  • Pilns aprīkojuma saraksts, kuru iekodējis ražotājs VIN numurā
  • Automašīnas ražošanas vieta, īpašnieks (kompānija)
  • Automašīna tirgus (valsts, reģions)
  • Visu tehnisko informāciju par transportlīdzekli, kā dzinēja versija, jauda, cilindru skaits, ātrumkārbas veids, ātrumu skaits, šasijas krāsa, šasijas dimensijas, paredzētais riepu izmērs, interjera apdares materiāli, salona tapsējuma krāsas kods un daudz ko citu.

iAuto.lv nolēma pārbaudīt reālo situāciju tirgū un tāpēc izvēlējās vienu konkrētu auto no pieprasītākajiem lietoto auto tirgū Latvijā. Pamēģināsim, ko uzzināt par noskatīto Volkswagen Sharan ar 2.0L dīzeļdzinēju, automātisko ātrumkārbu un pirmreizējo reģistrāciju 2013. gada oktobrī. Automobilis esot ekspluatēts Francijā, bet tagad ir piereģistrēts Latvijā ar vairāk kā 150 000 km nobraukumu.

Sākumā pārbaudu automobili myvin.eu. Izvēlos maksimālo pārbaudi par 5 EUR, maksājumu ir viegli veikt ar kartes palīdzību.

Foto: Ekrānšāviņš no myvin.eu

Apskatot iegūto atskaiti secinu, ka vienīgā papildus informācija ir tā, ka auto tiešām iepriekš bijis reģistrēts Francijā. Pārējie dati jau bija pieejami CSDD.

Atskaite no myvin.eu Foto: Ekrānšāviņš no myvin.eu

Izmēģinām arī autodna.lv piedāvātās iespējas, te uzreiz atķeksējas divi pārbaužu veidi, par 10,40 EUR un 8 EUR. Izvēlamies abus, bet atsevišķos maksājumos, lai varam salīdzināt.

Foto: Ekrānšāviņš no autodna.lv

Foto: Ekrānšāviņš no autodna.lv

Atskaitē par 10,40 EUR no vajadzīgās informācijas ir maz, bet toties plaši aprakstīts viss auto aprīkojums ar krāsas kodiem utt. Arī šajā gadījumā vienīgie dati par nobraukumu ir jau Latvijā fiksētie.

Foto: Ekrānšāviņš no autodna.lv

Foto: Ekrānšāviņš no autodna.lv

Papildus “Francijas” atskaitē par 8 EUR jau redzama vērtīgāka informācija, ka autoīpašnieks ir bijusi juridiska persona un automobilis reģistrēts kā komerctransports. Tātad nobraukumam jābūt salīdzinoši lielam. Pieņemam, ka Latvijā fiksētie 152 000 km automobilim, kurš reģistrēts 2013. gada oktobrī varētu būt patiess rādījums.

Francijas papildatskaitē Foto: Ekrānšāviņš no autodna.lv

Interesanti, ka šeit tiek norādītā auto dīlera cena 43 000 EUR, kas tā arī varētu būt. Taču norādītais degvielas patēriņš atšķiras gan no reālā, gan no šī paša uzņēmuma sniegtās pirmās atskaites.

Diemžēl mūsu gadījumā samaksātie 23,40 (5+10,40+8) EUR bija veltīgi, jo galveno informāciju tā arī nesaņēmām. Ne fiksētos nobraukumus pirmajos divos gados, ne informāciju vai ir un kādi remonta darbi.

Turpinām lietota auto iegādes un izvērtēšanas procesu. Tātad paši esam automobili jau novērtējuši, pēc VIN numura uzzinājuši, cik nu bija iespējams. Pirms pirkšanas iesakām automobili pārbaudīt autorizētā dīlera servisā. Tas ir to vērts, kāpēc - atbildēsim šī raksta otrajā daļā. Oficiālajam autoražotāja servisam būs pieejama konkrētā automobiļa vēsture no citu valstu autorizētajiem dīleru servisiem un katram ražotājam ir noteikti normatīvi darbu veikšanai, kuri oficiālo dīleru centros tiek ievēroti.

Sāksim ar šādas apskates izmaksu noskaidrošanu, secinājumus izdariet paši, ņemot vērā Jūsu noskatītā auto iegādes cenu.

Volkswagen dīlera "Møller Auto Krasta" autoservisa pārstāvis: “Piedāvājam automobiļa diagnostiku pirms iegādes, tas aizņem līdz 2 stundām un maksā 72 EUR. Ātrākais pieraksts ir pieejams pēc nedēļas.”

Liene Treija, Audi dīlera "Møller Auto Rīga" klientu konsultante: “Mēs piedāvājam pilnu diagnostiku pirms auto iegādes, kurā tiek pārbaudīta auto elektronika, motors un ritošā daļa. Pakalpojuma cena ir atkarīga no auto izlaiduma gada: 7 gadi un jaunākiem auto tas maksās 59,33 EUR. Virs 7 gadi – 86 EUR.”

Leonīds Pavlovs, BMW dīlera “Inchcape BM Auto” pēcpārdošanas nodaļas vadītājs: “Diagnostikas cena var atšķirties, atkarībā no nepieciešamajiem darbiem, vienkāršāka ritošās daļas pārbaude un kļūdu nolasīšana maksā 47 EUR ar PVN un aizņem 1 – 1.5 stundas. Var arī pasūtīt nopietnāko diagnostiku un tad cena var pieaug līdz pat 250 – 270 EUR ar PVN. Ja runājam par lētāko versiju, tad informācijas pārbaudes rezultāti tiek apkopoti mūsu Visual Health Check jeb 49 punktu pārbaudes VHC formā.”

49 punktu pārbaudes VHC forma no “Inchcape BM Auto”

Andis Araks, Opel un Peugeot dīlera “Amserv Krasta” SIA valdes priekšsēdētājs: “Auto pārbaude pirms iegādes maksā 60.00 EUR un tas ietver pilnu ritošās daļas pārbaudi, amortizatoru un bremžu stenda izdruku, kļūdu nolasīšanu, pilnu vēstures izklāstu, kas ietver arī virsbūves darbus.

Kā mēs redzam vidēji cena svārstās no 50 līdz 90 EUR un nolemjam vest mūsu noskatīto “Volkswagen Sharan” uz autorizēto dīlera centru veikt diagnostiku. Rezultātā par pārbaudi pirms iegādes samaksājam 60 EUR un ieguvām sekojošu informāciju.

Volkswagen Sharan diagnostikas pārbaudes akts

Jāmaina logu slotiņas un akumulators, jāsalabo kondicionētājs, priekšējie bremžu kluči tuvojas beigām un citi sīkumi. Respektīvi mēs neieguvām informāciju, kuru mums palīdzētu samazināt auto iegādes cenu, bet pārliecinājāmies, ka auto stāvoklis atbilst aprakstam. Turklāt krāsas mērītāja rezultāti uzrāda, ka automobilim nav bijis nopietns negadījums un detaļas nav pārkrāsotas, krāsotas varētu būs labās puses aizmugurējās durvis.

Iegūtā informācija mūsu skatījumā bija 60 EUR vērta.

Tā kā aizmirsām pie diagnostikas paprasīt, kas mūsu noskatītajam “Volkswagen Sharan” ir reģistrēts pirmajos 2 garantijas gados, devāmies uz Krastu ielu ar tehnisko pasi uzzināt, kāda informācija ir pieejama oficiālajam dīlerim. Informācijas bija tiešām daudz (to varēja saņemt tikai mutiski, izdrukas netiek dotas):

  • reģistrēta oktobrī 2013
  • 28 000 km februāris 2014 apkope
  • 45 000 km aprīlis 2014 papildināts adblue
  • 59 000 km jūnijs 2014 apkope
  • 76 000 km septembris 2014 papildināts adblue
  • 84 000 km oktobris 2014 mainīta eļļa ātrumkārbai
  • 88 000 km novembris 2014 apkope
  • 117 000 km marts 2015 apkope + adblue
  • 127 000 km aprīlis 2015 Volkswagens rūpnīcas atsaukums, maina gaisa kvalitātes sensoru
  • 143 000 km jūlijs 2015 apkope + adblue + salona filtru maiņa

Nākošā apkope būtu jātaisa pie 174 000, tā būtu lielā un dīleru salonā maksā 340 EUR.

Pētījumā apskatītā “Volkswagen Sharan” cena ir 20 900 EUR, bet aprīkojums skatāms sludinājumā šeit >>>

Vērtējiet paši, kura informācija Jums būtu bijusi noderīga, ja plānotu pirkt konkrēto auto. iAuto.lv iesaka veikt diagnostiku pie oficiālā dīlera pirms iegādes, ja auto cena pārsniedz 5 000 EUR.

PS: Oficiālie dīleri nobraukuma vēstures nesniegšanu pa tālruni pamato ar to, ka tad negodīgie auto pārdevēji var attīt rādījumus pēc šīs informācijas. Kaut kā nemana, ka šim lēmumam ir ietekme uz realitāti, bet potenciālajam pircējam tā gan būtu vērtīga informācija un ļautu kaut nedaudz sakārtot tirgu.

iAuto rakstu sērija par lietotu auto iegādi:

  1. Ja plāno pirkt lietotu auto, kas būtu jāievēro un no kā uzmanīties 1. daļa
  2. Kā un kur pārbaudīt lietota auto nobraukuma vēsturi un diagnostika pirms iegādes - iAuto 2. daļa (+ foto)
  3. iAuto: Lietota auto vizuālā pārbaude pirms pirkšanas paša spēkiem; krāsas mērītājs 3.daļa
  4. iAuto.lv par lietota auto iegādi; kur un kādi dokumenti vajadzīgi 4. daļa
  5. KOPSAVILKUMS - 9 padomi

Volkswagen Sharan Foto: iAuto.lv

Volkswagen Sharan Foto: iAuto.lv

Volkswagen Sharan Foto: iAuto.lv

Volkswagen Sharan Foto: iAuto.lv

Volkswagen Sharan Foto: iAuto.lv

Volkswagen Sharan Foto: iAuto.lv

Volkswagen Sharan Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
RD 1.maijs 2016 1:42
27 1 Atbildēt

Reāli sanāk, ka visa informacija glabājas pie dīleriem, kāpēc viņi to tik traki slēpj.

banknote 2.maijs 2016 7:54
0 0 Atbildēt

neslepj... tikai 10 eur un vis piiejams .. h ha

aizejošais 1.maijs 2016 9:04
26 1 Atbildēt

reāli sanāk, ka autodna utt ir izmesta nauda. Salīdziniet ārzemju pārbaudes portālus, lūdzu, ievestajām a/m tas ir aktuāli.

anonimikis 2.maijs 2016 12:42
0 0 Atbildēt

Tā arī ir. Vienīgais pienesums ir tas, ka šie apkopo vienuviet no dažādiem bezmaksas avotiem pieejamo informāciju. Nekādas papildus pievienotās vērtības tam nav.

Atis 1.maijs 2016 9:43
1 1 Atbildēt

slēpj,jo realais nobraukums ir lielaks un auto tehniskā ir uztaisita uz pārd'ošanu.....

iAuto 1.maijs 2016 9:46
5 1 Atbildēt

Ir baigi daudz faktori, kuri ietekmē. Myvin pagaidām esot vairāk datu par Lietuvas un Nīderlandes automobiļiem. Autodna arī iespējams par citu ražotāju auto un no citām valstim ir pieejama vairāk informācijas.

Aicinu komentāros uzrakstīt arī citus datu avotus, kuros var uzzināt auto vēsturi. Īpaši, ja kāds tiek pie oficiālo dīleru apkopes informācijas.

rudens68 1.maijs 2016 10:50
2 0 Atbildēt

Kad pirms gadiem jau intresējos mainīt toreizējo auto . Tad sarunā uzzināju ,ka iespējamo uzpirceju neintresē (maz intresē )nobraukums . Tik gads un vizuālais .

Mala 1.maijs 2016 10:51
2 0 Atbildēt

Krievu vienā vlogā skatījos ka auto nobraukumu var mēģināt skatīties pēc gaisa spilvenu darbības laika. Vienkārši paņemt spilvenu laiku un sarēķināt ar dažādiem vidējiem ātrumiem - piemēram 50km\h un tad salīdzināt cik reāls ir odometra norādītais laiks. Un arī ja ir attīts gaisa spilvenu laiks un sanāk piemēram vidējais ātrums ar odometru kādi mistiski lieli skaitļi arī var spriest ka odometrs ir attīts.

rudens68 1.maijs 2016 10:58
0 0 Atbildēt

Kapēc cilvēki pārdod

Piemēram ravu pādevu sliktā tehniskā stāvokļa dēl . Pat labs servis nevarēs konstatēt nopietnus motora defekus veicot vienkāršu pirmspārdošanas apskati

Ja tagad tirgošu avensi , tad ar auto stābokli ok , bet gribu citu . Tas gan plāns kurš vienubrīd jau gadrīz īstenojās

xxx 1.maijs 2016 11:00
3 0 Atbildēt

Raksts par to, ka pie auto iegādes mūs čakarē ne tikai pārdevējs spīdīgā jaciņā ar lapsas apkakli, bet arī maksas un bezmaksas pieejamais info netā kā arī dīleru centri. Izlasot rakstu, liekas, ka visi ir par to, lai es iegādātos "sūdu"un uzturētu visus servisus. Nu jau kādu laiku braucu ar jauniem auto, tā ir tā pati naudas kāstuve, tikai lielākos apmēros, uzvalkos un ar smaidu sejā. Хочешь ездить, умей и саночки возить...

iAuto 1.maijs 2016 11:16
1 2 Atbildēt

Autodīlera servisā mēs taču saņēmām diezgan pilnvērtīgu informāciju. Taču kāpēc pa tālruni nevar uzzināt pēdējo nobraukumu nav skaidrs.

rudens68 1.maijs 2016 11:01
2 0 Atbildēt

Sliktais tehniskais stāvoklis bija ..iespējams sparuslas , un stabili bojāts eberšpāsers ( autonomā apkure ) . Ja vēl kas izlīda tad nezinu .

KillerMiller 5.maijs 2016 11:34
1 0 Atbildēt

Serviss varbūt bojātās sprauslas nepamanītu, bet pircēj iespiedīs gāzes pedāli grīdā un ieraudzīs melnās izplūdes gāzes (sprauslu dēļ).

Andris 1.maijs 2016 12:56
2 0 Atbildēt

Kad pirku auto, tad vēl nebija ecsdd pieejams, tad izmantoju info no dīlera, ko dabūju pa telefonu. Atbildēja tikai uz konkrēto jautājumu, paši neko nesaka, jāprasa precīzi ko vēlies uzzināt(VW).

Tad aizdzinu un pazīstamo servisu, kur pa lēto apskata cilvēki, kas paši agrāk nodarbojās ar auto atvešanu no ārzemēm un pazīst sisto uz aci (pirmais auto, ko skatījos arī bija sists no Francijas).

Secinājumā noskatoties ārzemju auto (biju arī plačos) nonācu pie secinājuma, ka ņemšu tikai LV auto, ko beigās arī dabūju (dīlera apopes, 5 gadīgais, virs 6000EUR), kopā sanāca ieguldīt ap 900EUR papildus(pusi varēju nedarīt, bet gribējās, lai auto ir kārtībā arī vizuāli), bet tie darbi tika veikti pie dīlera, attiecīgi ne pa lēto.

vdm26831060@gmail.com 1.maijs 2016 13:31
22 4 Atbildēt

Visa info ir svariga.

Ir jāsaprot kura auto tiek pārbaudīta un cik tai ir gadu.

Reāli ir tā ka ja Tu pērc auto tad auto pārdevējs nebūs ieinteresēts laipni tev iedot auto lai Tu vizinātos pa auto servisiem un dīleriem to pārbaudot.

Viņš izdomās atrunas jau desmitiem gadu atslīpētas... kuri tev sitīs pa kabatu un Tu visdrīzāk aizdomāsies - vai vajag.

Daži no tiem.

- 1) Izbraukšana pie dīlera maksās 20 eiro + pārbaude ir 2 stundas un būs jāgaida pieteikums pāris dienas.

Bet man jau ir daži pircēji. Derētu drošības naudiņas...

2) Piedodiet, nav laika man jau klients kārto līzingu, auto ļoti labs, šodien jau visu dienu pa servisiem braukājām pārbaudīt..

Ir daudz triku ko izmanto pārdevēji..

Jāsāk jau ar to ka ir jāsaprot cik maksā noskatāmais auto, atverot vienu,otru mājas lapu jāapskatās tās vidējo tirgus cenu.

Dažkārt kā notiek - ieraugi auto, apskati to, bet kaut kas tur neiepatīkas, bet Tev ir vel daži varianti, ir jāaizbrauc apskatīt tie, aizbraucot redzi ka tas otrais variants ir labāks, bet nedaudz dārgāks. Beigu beigās neko tā ari īsti neatrodi. Varbūt tas ir labi, jo labāk nepirkt ja ir kādas šaubas un nemiers.

Un Tu protams katru dienu sēdi auto tirgū un pēti un seko līdz kad parādās tev interesējošais auto. Un te Dieva dāvana - parādās pa 2-3 pukstoši lētāks variants un kas interesantākais daudz labāks par iepriekšējiem. Vai arī Tu esi piekusis un saproti ka pa tavs budžets ir nedaudz par mazu.

Bet te ne no turienes ne šejienes parādās labs variants, Tu brauc skaties, jā ir šādi tādi defekti, bet šis variants ir tik lēts (salīdzinoši) Pārdevējs tevi no malas labi redz, ne drīkst aizmirst ka tas ir viņa darbs, viņš labi redz tevi, izjūt tavas svārstības vai šaubas, un tai pat brīdī viņš cenšas tevi pārliecināt izklaidēt tavas šaubas..

Uz to, kāpēc tik lēti, tik laba auto ir simtiem noslīpētu atbilžu... Atgādināšu - tas ir viņa darbs, viņa ikdiena, bet Tu auto pērc labi ja reizi pāris gados.

Vislabāk būtu ja ir cilvēks kurš "nedzird" pārdevēja teikto, izdara savu darbu kas saistās ar auto un pasaka vai šo auto var pirkt vai labāk to nedarīt jo - parāda slēptos defektus ko nekad nepateiks pārdevējs.

Protams kaut kādu kapeiku tas maksā.

Bet tas ka auto ir lētāks par tirgus cenu vel nav vadošais to pirkt!

Arī te iemesli ir dažādi un tikai Tev spriest vai tie ir pieņemami vai nē.

Auto var būt lētāks jo tas ir sists. Rodas jautājums cik stipri? Vai ir bojāta tā simetrija? Vai tikai iemīcīts spārns un tas tikai nedaudz piešpaktelēts.

Varbūt auto ir slīcis un tā ir viena liela loterija kas tas apstāsies.

Varbūt auto ir konstruktors?

- Salikts kādā no Lietuvas pazemes garāžām

Par to varbūt nekad neuzzināsi līdz netiksi SMAGĀ avārijā.

Varbūt auto ir griezts odometrs? Tad cik daudz atgriezts?

Jāņem vērā ka ir daudz lietu ko mēs nezinām un varbūt nekad neuzzināsim.

Piemēram ja auto ir 100% veiktas apkopes pie dīlera, tam ir liels noskrējies. Ja to neatgriezt tad Tu to nepirksi jo tev taču draugi teica ka auto ar tādu no skrējienu ir ārā metams.

Bet tāds auto var noskriet vel tik pat daudz bez ieguldījumiem...

Savu kārt ar mazu no skrējienu var salūzt ātrāk.

Tu to nevari zināt....

Ir jāanalizē kopējā aina, ārvalstīs auto rezerves daļas nelabo tās maina.

Un te viens fakts:

Auto ar 250 tūkstoši nobraukumu. Tādam auto uz 300 tūkstoši jāveic pilna apkope gan dzinējam gan visam pārejām lietām...

Bet ja Tu nopērc auto ar 300 un kuram nesen veica pilno apkopi? Bet īpašnieks pēc laika to nomainīja uz jaunu auto un veco dīleri pārdod..

Tu ar tādu nobrauksi vel tik 100 kā minimums tūkst.

Tāpēc tā ir ilga un plaša diskusija kas ir laba un kas ir slikta auto ;)

kasinsh79 2.maijs 2016 9:00
5 0 Atbildēt

To es saprotu! Gana analītisks raksts - malači, iauto.lv!

Rezumējot visu komentēto un aprakstīto, mazāk zini - labāk guli :D

Agrāk visi pirkām auto Rumbulā, nevienam nebija zināmas ne vēstures, pilnīgi nekā. Un, vai tad kaut kas notika?

Protams, tagad arī parasts meistars īsti neko modernam auto neizdarīs BEZ DATORA un attiecīgas PROGRAMMAS.

Te arī atbilde, kāpēc būtu jāpatērējas pirms pirkuma, pretējā gadījumā finansiāls ieberziens iespējams visai smags.

iAuto 2.maijs 2016 19:47
3 0 Atbildēt

Padies

riebeklis 2.maijs 2016 11:48
0 0 Atbildēt

ko darīt, ja csdd datu bāzē ir acīmredzama norādītā nobraukuma kļūda? manai šobrīd tirgotajai auto (pats to iegādāju 2006.gadā) pirmajā gadā (2003.g) it kā nobraukts 346 773 km, nākamajā uzrāda 87 329 protams sarkanā krāsā, pieņemot ka griezts. Var 100% pieņemt, ka rādītājā viens '7' par daudz. Auto ir sākotnēji gādāts te Latvijā, to noskaidrojoju pie dīleriem Euro Auto, un Vācijas bāņus nav redzējis. Varētu jau ticēt, ja vien līdzīgs gadījums nebūtu ar bračkas veco golfu (fb-8247) - 24.05.2008 178 415; 18.06.2008 1 795 088; 13.07.2009 196 110.

zzTop 2.maijs 2016 14:07
0 0 Atbildēt

tantes pieturā runā, ka varot irkš csDD sarunāt , ka uzraksta "pareizo" nobraukumu

rt 2.maijs 2016 13:36
0 0 Atbildēt

Slēpta vmobile.lv reklāma.

xxx 2.maijs 2016 23:21
1 0 Atbildēt

Man reiz dīleru servisā paskaidroja, ka tas ir tāpēc, lai glābtu jauno īpašnieku. Ja tas ir auto tirgonis, tad var odometru atgriezt atpakaļ līdz tai atzīmei ko nosauc dīleris... Smiekli nāk, šie griež tāpat, tas viņus nekad nav apturējis.

Pēc tā es jautāju vai viņi atbalsta "melno tirgu"? Nē ņemiet tehnisko pasi un nāciet pie mums ar īpašnieku vai nopērciet auto un mēs visu pastāstīsim. Vienā vārdā - Latvija, zivs pūst no galvas, arī no Briseles...

iAuto 3.maijs 2016 9:55
3 0 Atbildēt

Mēs arī dzirdējām šo atrunu, bet kā redzam šis dīleru lēmums palīdz tikai nobraukuma viltotājiem. Ar šo rakstu vēlējāmies pievērst uzmanību šai problēmai. Mums vēl ir ienākusi papildus informācija, iespējams sekos papildinājums!

D...š viņi 7.maijs 2016 22:35
1 0 Atbildēt

Tikko pārbaudīju pats uz sevi. Iegādājoties auto no vairāk vai mazāk ticama avota - uzņēmumu autoparku vadības kompānijas, pārbaudīju "dns". Infa šķita ticama, uzrādījās arī viens "šķīliens". Pārdevēja vēlāk sniegtajā apkopju un remontu pārskatā uzrādījās pat veseli 3 apdrošināšanas gadījumi, lai arī bez atšifrējuma. Tā kā nezinu, vai autobuss uzbraucis, vai puķupods no 12 stāva uzkritis. Intereses pēc izdomāju patestēt arī savu pašreizējo auto - kuru domāju pārdot. Bija man gadījums - pirms pāris gadiem viens durnis ar džipu ienesās aizmugurē. Vizuāli nekas traģisks, taču realitātē servisā auto tika noņemta puspakaļa un piestellēta jauna no donora. Remontēju kā OCTA gadījumu oficiālā servisā, iebildumu pret remontu nav, ar ģeometriju viss kārtībā ... bet "dns" neviena avārija manam auto neuzrādās. Tā kā secinājums - dns arī ir tikai orientējoša rakstura informācija, būtu muļķīgi to uztvert kā pilnu auto vēsturi.

Jurcx 10.maijs 2016 14:49
0 0 Atbildēt

Hi All,

Here is good BMW VIN decoder. Works also great with mobile phones:

www.bmwdecoder.com/

The History section also will show you central mileage, dealer repairs and diagnostics. Here is example report you will get:

www.bmwdecoder.com/assets/report-example.pdf

PM if you have any questions or comments!

;)

Chankaishi 30.maijs 2016 4:08
0 0 Atbildēt

Kad pirku savu peedeejo bmw, uz paarbaudi braucu Wess Select Ulmanja gatvee, zem 50eu noteikti. 3-gadiigs F modelis, nobraukums nepilni 140tkst -OK? Pirms paarbaudes noskenee atsleegu, pienjeemeejs - peedeejaa apkope -160tkst. turpinaam?:) Ja kas, paardeveejs jau bija paspeejis ´´uztiit´´ liidz 150tkst. Paarbaude ietveera sevii piekares paarbaudi un elektronisko testu - citu probleemu nebija, njeemu tik ciet!

Nesaprotu 2.aprīlis 2017 20:45
1 0 Atbildēt

Nu ko dod tā auto vēstures lūrēšana? Man ir čoms kas darba dienā nobrauc vidēji 600km, parēķiniet cik tas ir gadā.. Un zinu ka viņš regulāri brauc tīt atpakaļ to pulksteni- rezumējumā starp skatēm gada laikā mož kādi 5 tūkst. parādās, bet reālais noskrējiens jau ir pusmiljons. Tā ka pētot tās visas bobraukumu vēstures, neko jūs īsti neuzzināsiet, laimes spēle...

uzzinivin 13.aprīlis 2017 9:16
0 1 Atbildēt

Bezmaksas pakalpojums, lai uzzinātu auto VIN, ievadot reģistrācijas numuru. Papildus vel var uzzināt nobraukuma vēsturi. uzzinivin.lv/

igors 30.janvāris 2021 20:33
0 0 Atbildēt

tikko parbaudiju , ka autodna, nav nekadas derigas info . Samaksaju 7 euro ,bet neko -- nav nobraukuma , nav nevienas atskaites par apskatem . Tuksa informacija

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

 

Guandžou motoršovs – 1100 jauni modeļi, 78 pasaules pirmizrādes 4

Ķīnā darbu sācis Guandžou motoršovs, kas piedāvā 1172 jaunu transportlīdzekļu, no kuriem 512 pārstāv new energy vehicles (NEVs) sektoru. Lasīt vairāk

 

Volvo vadītājs ar piekabi apdraud savu un citu dzīvības. Smagi satiksmes noteikumu pārkāpumi! (+ VIDEO) 73

Volvo vadītājs vēlreiz pierāda sen zināmo patiesību, ka riskējot un agresīvi braucot nekāds lielais ieguvums (šajā gadījumā tas līdzinājās nullei) nav iespējams. Lasīt vairāk

 

Superauto vai banāns - ko šodien nosolīja par 6,2 miljoniem dolāru 7

Par 6,2 miljoniem dolāru varētu daudz ko nopirkt, piemēram, jaunāko Bugatti superauto Bugatti Tourbillon un vēl krietni pāri paliktu, taču var nopirkt arī banānu, kas ar līmlenti piestiprināts pie sienas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti