5 padomi, kā optimizēt savu elektromobīli ziemā 9

 
Riepas | 21.jūlijs 2023 16:34

Tā kā elektrisko transportlīdzekļu (EV) popularitāte turpina pieaugt, pieaug arī nepieciešamība saprast, kā maksimāli palielināt to veiktspēju un darbības diapazonu, jo īpaši aukstā laikā.

Elektriskie transportlīdzekļi jau tagad piedāvā daudz priekšrocību, tostarp samazinātas emisijas un ekspluatācijas izmaksas, taču, iestājoties ziemai, to efektivitāte un nobraukuma diapazons var ievērojami pasliktināties.

Tieši šeit ir svarīga elektrisko transportlīdzekļu ziemas riepu nozīme.

Tās varat meklēt riepas.lv.

Aukstie laikapstākļi ietekmē ne tikai akumulatora veiktspēju, bet arī transportlīdzekļa saķeri un vadāmību uz apledojušas vai sniegotas virsmas. Tradicionālās vissezonas riepas var nenodrošināt pietiekamu saķeri un kontroli, tādējādi pasliktinot vispārējo braukšanas pieredzi un potenciāli apdraudot drošību.

Par laimi, ziemas riepas, kas īpaši paredzētas elektriskajiem transportlīdzekļiem, var palīdzēt optimizēt to veiktspēju un darbības diapazonu ziemas mēnešos. Šīm specializētajām riepām ir virkne funkciju un tehnoloģiju, kas pielāgotas, lai uzlabotu saķeri, vilkmi un vadāmību uz slidenas virsmas. Aprīkojot savu elektromobili ar ziemas riepām, jūs varat ne tikai uzlabot drošību, bet arī pagarināt braukšanas distanci un saglabāt efektīvu akumulatora darbību pat visnelabvēlīgākajos ziemas apstākļos.

Šajā bloga ierakstā mēs iedziļināsimies elektromobiļu ziemas riepu nozīmībā un izpētīsim, kā tās var efektīvi optimizēt veiktspēju un darbības diapazonu aukstā laikā. Mēs apspriedīsim ziemas riepu galvenās priekšrocības, faktorus, kas jāņem vērā, izvēloties piemērotākās riepas savam elektriskajam transportlīdzeklim, un sniegsim vērtīgus padomus par to apkopi un lietošanu. Beigās gūsiet vispusīgu izpratni par to, kā ziemas riepas var uzlabot jūsu elektromobiļa braukšanas pieredzi un nodrošināt drošu un efektīvu braucienu visu ziemas sezonu.

Tātad, ja esat elektromobiļa īpašnieks vai apsverat tā iegādi, lasiet tālāk, lai uzzinātu svarīgāko informāciju, kas jums jāzina par ziemas riepām un to, kā tās var palīdzēt jums pārvarēt ziemas braukšanas izaicinājumus, vienlaikus maksimāli izmantojot jūsu elektromobiļa potenciālu.

1.      Iepriekš uzsildiet sava elektromobiļa akumulatoru 

Elektromobiļa akumulators vislabāk darbojas temperatūrā no 20 līdz 25°C. Tuvojoties nulles punktam un zemāk, akumulatora veiktspēja un darbības rādiuss pakāpeniski samazinās. Patiešām, tādu pašu parādību mēs novērojam viedtālruņu akumulatoros.

Pirmais iemesls ir vienkāršs. Aukstā temperatūrā samazinās vadītspēja. Līdz ar to akumulators ir mazāk efektīvs un samazinās darbības rādiuss. Protams, ne visi transportlīdzekļi reaģē vienādi. Dažiem akumulatoru blokiem, piemēram, Tesla modeļiem, ir efektīva temperatūras regulēšanas sistēma, tādējādi samazinot ziemas negatīvo ietekmi uz automobiļa veiktspēju.

Jāņem vērā arī tas, ka aukstā laikā palielinās gaisa blīvums. Tas nozīmē, ka elektromobilis ziemā patērēs vairāk enerģijas, jo tas šķērsos gaisu, īpaši braucot lielā ātrumā.

Lai taupītu akumulatoru, novietojiet transportlīdzekli slēgtā telpā, kad vien tas ir iespējams. Ieteicams arī sākt braukt, tiklīdz transportlīdzeklis ir atvienots no strāvas padeves. Jums vajadzētu uzlādēt transportlīdzekli pa nakti vai ieplānot uzlādi tā, lai tā atbilstu Jūsu plānotajam izbraukšanas laikam. Kāpēc? Tāpēc, ka elektriskā un ķīmiskā aktivitāte iepriekš uzkarsē akumulatoru. Tad ir mazāka iespēja, ka tas zaudēs darbības diapazonu, jo īpaši pirmajos kilometros.

2.      Pārdomāti izmantojiet apsildi 

Lai dotos ceļā, 30 minūtes pirms izbraukšanas ieslēdziet apkuri savā elektromobilī, vienlaikus atstājot transportlīdzekli pieslēgtu pie tīkla. Šādā veidā apkures sistēma darbojas no elektroapgādes avota, nevis no Jūsu elektromobiļa akumulatora. Tā rezultātā varat doties ceļā ar daudz efektīvāku, iepriekš sagatavotu akumulatoru.

Brauciena laikā padomājiet par apsildāmā stūres rata un apsildāmo sēdekļu izmantošanu, ja Jūsu EV ir aprīkots ar šīm funkcijām. Tās patērē nedaudz mazāk enerģijas.

3.      Plānojiet ilgāku uzlādes laiku 

Elektromobiļa uzlādes laiks ziemā ir ievērojami ilgāks. Dažos gadījumos tas var aizņemt divas vai trīs reizes ilgāku laiku nekā parasti. Kāpēc?

Āras temperatūra ietekmē Jūsu elektromobiļa uzlādes ātrumu. Patiesībā akumulatora vadības sistēma (BMS) mijiedarbojas ar uzlādes staciju un maina transportlīdzekļa uzlādes jaudu, ņemot vērā vairākus faktorus, tostarp akumulatoru bloku temperatūru.

4.      Pārbaudiet riepas

Elektromobiļa aprīkošana ar ziemas riepām automātiski nozīmē lielāku enerģijas patēriņu. Tas ir saistīts ar lielāku saķeri, jo riepas ir izgatavotas no īpašiem savienojumiem, kas saglabā elastību skarbākos ziemas laika apstākļos.

Visu sezonu riepām izmantotie maisījumi padara tās mazāk mīkstas nekā ziemas riepas, bet elastīgākas nekā vasaras riepas. Tāpēc tās ir praktiska, universāla alternatīva, lai gan tās nevar izmantot dažos ekstremālos apstākļos.

5.      Izvēlieties vienmērīgu braukšanas stilu 

·         Drošības apsvērumu dēļ, kad jātiek galā ar tādiem apdraudējumiem kā ledus, sniegs un lietus, Jums vajadzētu izvēlēties vienmērīgāku un kontrolētāku braukšanas stilu.

·         Izvēlieties maršrutus, kas mazāk patērē enerģiju.

·         Izmantojiet rekuperatīvo bremzēšanu tik bieži, cik vien iespējams.

·         Ja akumulators ir pārāk auksts, var parādīties brīdinājuma ziņojums, ka šī funkcija nav pieejama. Tāpēc ir svarīgi doties ceļā uzreiz pēc uzlādes, lai akumulators būtu iepriekš uzsildīts. Ja parādās šis ziņojums, Jums būs jānogaida, līdz akumulators pienācīgi sasilst.

Pirms dažiem gadiem doties tālos pārbraucienos ar savu elektromobili bija problemātiski, īpaši ziemā. Pateicoties jaunākajiem tehnoloģiju sasniegumiem, tagad elektromobiļi piedāvā lielisku veiktspējas līmeni. Atkarībā no elektromobiļa modeļa, tomēr ir svarīgi domāt par to, lai ziemas mēnešiem sagatavotos pēc iespējas labāk un izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem.

 

 

 
Visi komentāri
 
Po 21.jūlijs 2023 17:02
8 2 Atbildēt

Lasot šo prātā nāk vien lamas un vienīgais īstais padoms ir tas, ka ziemā ar elektromobili nevajag vispār braukt. Tāpēc jau tam nav nodokļa un to izvēlas kā otro(trešo) braucamo ģimenē...

Jumu 24.jūlijs 2023 1:21
0 0 Atbildēt

Ziemā priekš vadītāja un pasažieriem ierīkot velosipēda tipa pedāļus, lai palīdzētu uzlādēt akumlatoru  batarejas brauciena laikā un pie viena sasildītos !!!

😸🚐🚐🚐🚐🚐🚐🚐

Davidich 21.jūlijs 2023 17:24
0 1 Atbildēt

Vienīgais pluss elektroauto ziemā ir tas, ka nevajag valkāt striķī pa pagalmu kā vidējo 15-gadīgo 3.0 TDI.

MMX 23.jūlijs 2023 0:14
1 0 Atbildēt

Ir tāda lieta kā auto uzturēšana tehniskā kārtībā. Ja šo metodi pielieto, tad ziemā striķī nekas nav jāvalkā, ja nu vienīgi sals ir sasniedzis -32 grādus un pat pro dīzelis ir aizsērējis filtru. Iesaku pamēģināt, mans dīzeļopelis vienīgo reizi pa 12 gadiem Latvijā ir vilkts tieši pēc tam kad iepriekšējais īpašnieks mēģināja pielaist mašīnu pie -25 grādiem ar Astartes degvielu bākā un darbinot kapitāli pārsūca. Es esmu arī pie -27 ar Pro dīzeli pielaidis, līdz ar to hvz, ja šoferim līkas rokas un piš kapeiku tad arī jāvalkā audi pa pagalmu. No otras puses diezin vai cilvēks kas nevar uzturēt 15 gadīgu audi var atļauties elektroauto.

650 21.jūlijs 2023 17:24
1 0 Atbildēt

Tu re kā.Paskat/kā. Hm.Iepriekš (mums,L...) neko nekur nebij Jātaupa.Bet tagad...

Iepriekš mums (Lielajā/lohu)ģimenē pietika ar vienu (1gab) auto, bat tagad mums vaig vismaz 2-3gab.Pie kam,vēl arī katram tam (tās) ģim. loceklim vajag vairākas individuālās riepas un (vismaz) 3-4gab uz visiem locekļiem kopīgi/kopēji kopējās.Jā.

Pirms dažiem gadiem, jā, doties/tālēs(zaļajās) bij diezgan problemātiski, taču tas nejraucēja drusciņ apkāst (app/ st) Lohus un iesmērēt viņiem nekurnetālu nebraucošus hlamus.Kurus tagd (drš vien) viņi (tie Lohi) utilizēs (jo Loha sisdrstsapziņa nepieļauj utilizējama meesla pārdošanu (iesmērēšanu) citam Loham).

Tā ka suudi/briest,reku tajā tur jaunbūvējamajā Vāg filiālē kādu daļu tirdzniecības platību varēs izīrēt Tollmetsam.

Jo 22.jūlijs 2023 22:12
1 0 Atbildēt

Pēteritis šovakar pagalam drūms un dusmīgs. Kā nu ne, sūdzas šis savam paziņam Visvaldim, aizdzinu pērn placī pirkto 103 kw auģiku uz TA. Bet tur dabūjis divus divniekus : par emisiju kontroles aprīkojuma neatbilstību ražotāja noteiktajiem standartiem un (!)par elektromobiļa ziemas riepu lietošanu uz kvēpumobiļa! Nu vai nav jāla.ājas?

Krotow 23.jūlijs 2023 18:05
0 0 Atbildēt

Kaut kāds heiteru saiets 😀 Braukt var, ja zina, kā ar litija akumulatoriem jāapietas aukstumā. Uzsildīšana nav liela problēma - pareizi uztaisītu bateriju mazliet piesildot sākumā, pēc minūtes tā sevi jau sildīs pati. Privātmājās dzīvojošajiem palaišanas procedūra neatšķirsies no motora uzsildīšanas ar elektrisko apsildi no garāžas rozetes.

Jumu 24.jūlijs 2023 1:26
0 0 Atbildēt

Nu jā, zem akumlaturu batarejas ziemā sakurināt uguskuru. Es to tā sapratu. 

🐧🐧🐧🐧🐧🐧

Krotow 24.jūlijs 2023 12:53
0 0 Atbildēt

LOL. Patiesībā ar elektriso sildītāju palagiem/kabeļiem ap sildāmajām vietām. Auksta klimata zonās to dara jau 70+ gadus.

en.wikipedia.org/wiki/Block_heater

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Centimetri no nāves – vilciens pārdala Amazon piegādes furgonu uz pusēm (+ VIDEO) 1

Negadījums ASV noticis jau pirms diviem gadiem, taču video no šofera kabīnes publicēts vien tagad. Lasīt vairāk

 

Ķīnas HiPhi draud bankrots; darbs vienīgajā rūpnīcā apstājies 13

Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu ražotājs HiPhi pilnībā apstādinājis darbu savā vienīgajā rūpnīcā netālu no Šanhajas. Lasīt vairāk

 

Hyundai ceļ galdā jaunu iegādes iespēju (+VIDEO) 1

Pavasaris nav aiz kalniem, un tas parasti ir īstais gadalaiks, kad apsvērt jauna vai vismaz cita auto iegādi. Diemžēl procentu likmes joprojām ir augstas, tāpēc Hyundai nolēmis ņemt lietas savās rokās, un piedāvāt ko Latvijā sen nebijušu. Lasīt vairāk

 

iAuto izmēģina jauno Volkswagen Amarok (+ VIDEO) 2

Braucam ar jauno, otrās paaudzes Volkswagen Amarok - pikapu, kas augstu veiktspēju apvieno ar komfortu. Tas pie mums pieejams ar vienu, bet spēcīgu V6 dīzeļdzinēju. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti