TOP 3 tehnoloģiskie risinājumi, kas kravas auto padara drošākus nekā jebkad agrāk

Foto: Publicitātes attēls

Domenikss | 11.novembris 2019 11:44

Jau gadu desmitiem celmlauzis auto drošības un palīdzības sistēmu attīstībā ir bijis Mercedes-Benz Trucks, rūpējoties, lai aizvien jaunas tehnoloģiskās iespējas uzlabotu kravas automobiļu drošību uz ceļiem un ļautu autovadītājiem pārvietoties droši, ērti, bez stresa un negadījumiem.

Lielisks piemērs ir sērijas Actros automobiļi, kas aprīkoti ar spoguļkameru uzlabotai redzamībai manevrējot, aktīvās bremzēšanas palīdzības sistēmu un daļēji automatizētu vadīšanu, nosakot jaunus kravas auto drošības standartus. Par inovatīvajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem stāsta Daimler AG pārstāvja Latvijā SIA “Domenikss” Kravas automobiļu tirdzniecības un mārketinga vadītājs Aivis Zapereckis.

“Nozarē, kur autovadītājiem ik dienas jātiek galā ar tādiem izaicinājumiem kā maršrutu plānošana, termiņu ievērošana, intensīva satiksme, lieli sastrēgumi, nelabvēlīgi laikapstākļi, nepiemērotas stāvvietas, stress un nogurums, būtisks faktors sekmīgai uzdevumu izpildei ir ērts un drošs kravas automobilis. Ikvienam, kurš pārvadā 40 tonnas vai smagāku kravu, jājūtas drošam par savu spēkratu jebkurā satiksmes situācijā. Gudras tehnoloģijas var būtiski atvieglot autovadītāja ikdienu un ļaut uzņēmumam justies pārliecinātam, ka klients gaidāmo kravu saņems droši un plānotajā laikā,” norāda SIA “Domenikss” Kravas automobiļu tirdzniecības un mārketinga vadītājs Aivis Zapereckis.

Piektās paaudzes avārijas bremzēšanas palīdzības sistēma (ABA 5 -Active Breake Assist)

Kopš 2015. gada novembra obligāta ES Komisijas prasība jaunu smago kravas transportlīdzekļu aprīkojumā ir avārijas bremzēšanas palīdzība. Divdesmit gadus ilgušais Mercedes-Benz Trucks darbs pie avārijas bremzēšanas palīdzības sistēmu risinājumu attīstīšanas ļāvis šobrīd visus jaunos Actros aprīkot ar ABA 5 – vismodernāko versiju ar apvienotu radaru un kameras sistēmu.

“ABA 5 spēj atpazīt ne tikai citus transportlīdzekļus, bet arī gājējus dažādās satiksmes situācijās, piemēram, skrienot pāri kravas auto braukšanas joslai, pēkšņi parādoties no šķēršļa aizsega vai pārvietojoties pa joslu automašīnas braukšanas virzienā. Šajā gadījumā transportlīdzeklis pats var uzsākt daļēju bremzēšanu,” stāsta Aivis Zapereckis.

Regulāru sistēmas efektivitātes novērtējumu ietvaros 2017. un 2018. gadā apsekoti 95 000 Mercedes-Benz kravas automobiļu ar ABA 5 priekšteci – ABA 4 un sānu aizsardzības palīdzības sistēmu. Rezultāti liecina, ka autovadītāji par riskantu situāciju tikuši brīdināti 15 miljonus reižu; vairāk nekā miljons reižu palīdzības sistēma uzsākusi daļēju bremzēšanu, bet vairāk nekā 10 000 gadījumu – ārkārtas bremzēšanu. Paredzams, ka jaunās paaudzes sistēma ABA 5 vēl vairāk uzlabos satiksmes drošību, mazinot sadursmju risku līdz minimumam.

Pusautomātiski uz ceļa

Iespaidīgs jauninājums Actros ir aktīvā braukšanas palīdzības sistēma, kas pirmo reizi ļauj pusautomātiski vadīt sērijveida kravas automobili. Sistēma spēj automātiski bremzēt, paātrināties un stūrēt. Lai to panāktu, tajā unikālā veidā apvienotas atsevišķu sistēmu funkcijas.

“Aktīvā braukšanas palīdzības sistēma būtībā ir kontroles palīdzības sistēmas papildinājums ar auto apturēšanas un braukšanas funkciju. Tā var uzturēt iestatītu attālumu līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim. Sistēma izmanto arī ABA 5 pilnveidoto radara un kameru tehnoloģiju un tuvošanās kontroles palīdzības sistēmu,” skaidro Aivis Zapereckis. Viņš norāda, ka par kravas automobiļa aktīvo sānisko vadību kustības joslā atbild joslas saglabāšanas palīdzības sistēma un elektrohidrauliskā stūres sistēma Servotwin. “Funkcija brīdina autovadītāju, tiklīdz viņš nejauši izbrauc no joslas. Ja autovadītājs nereaģē, sistēma ar koriģējošu stūres kustību novirza kravas automobili atpakaļ kustības joslā,” skaidro eksperts.

Lieliska redzamība visapkārt – gājēju un velosipēdistu drošībai

Jaunajā Actros parastie galvenie un platleņķa spoguļi aizstāti ar standarta spoguļkameru, kas darbojas ar digitālajām kamerām un ekrāniem, ļaujot kravas automobiļiem izvairīties no negadījumiem, kuros iesaistīti gājēji un velosipēdisti.

“Problēmas, ko izraisa nepareizi noregulēti spoguļi, ir pagātne. Spoguļkamera pirms došanās ceļā automātiski pati sevi iestata optimālā leņķī. Kameras ir uzstādītas jumta šasijas labajā un kreisajā pusē, un uzņemtais attēls tiek pārsūtīts uz diviem ekrāniem, kas piestiprināti salonā pie A statņiem. Drošību vēl vairāk palielina brīva redzamība pa diagonāli uz priekšu gar A statņiem, paplašinot autovadītāja redzamības lauku,” komentē SIA “Domenikss” Kravas automobiļu tirdzniecības un mārketinga vadītājs Aivis Zapereckis.

Kameras attēlā pagrieziena laikā autovadītājs vienmēr var redzēt piekabes pakaļgalu. Sistēma automātiski pielāgojas aktuālajiem apgaismojuma apstākļiem pat krēslā un tumsā. Bet, manevrējot un braucot atpakaļgaitā, autovadītājam palīdz īpašs platleņķa režīms. Iebraucot un izbraucot no šosejām, attālumu līnijas ekrānos ļauj vadītājam precīzāk novērtēt attālumu līdz aizmugurē esošajiem satiksmes dalībniekiem.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Smaga divu kravinieku sadursme (+ VIDEO) 11

Priekšā braucošais kravas auto nolemj apbraukt uz brauktuves apstājušos busiņu un izraisa smagu sadursmi ar pretim braucošo transportu (no 0:30). Lasīt vairāk

 

Situācija uz Jūrmalas šosejas bez izmaiņām - āmuri brauc tuvāk kreisajai malai arī ar labu asfaltu (+ VIDEO) 108

Savu kļūmīgo izpratni par to kā jābrauc pa Rīgas - Jūrmalas šoseju, kur brauktuve sadalīta trīs braukšanas joslās vienā virzienā, autovadītāji savulaik skaidroja ar to, ka labajā pusē ir sliktāks asfalts, taču izrādās, ka arī pēc remonta nekas nemainās - daļa joprojām turpina vilkties pa otro un trešo joslu, traucējot ātrāk braucošos. Lasīt vairāk

 

Arī Ferrari būs elektrisks superauto, taču - ne ātrāk par 2025.gadu

Itālijas luksusa klases automašīnu ražotājs "Ferrari" savu pirmo elektrisko automobili tirgū, visticamāk, laidīs vien pēc 2025.gada, jo šobrīd ir nepietiekamas akumulatoru tehnoloģijas, ceturtdien paziņoja uzņēmuma vadītājs Luī Kamiljeri. Lasīt vairāk

 

Ministri pauž bažas par "zaļās" degvielas veicināšanas negatīvo ietekmi uz produkta gala cenu 14

Otrdien valdībai lemjot par Ekonomikas ministrijas (EM) priekšlikumu paaugstināt minimāli piejaucamo biodegvielas apmēru benzīnam un dīzeļdegvielai, atsevišķi ministri pauda bažas par šī lēmuma negatīvo ietekmi uz degvielas gala cenu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti