Mobilitātes pakotnes ietvaros no 20. augusta būs spēkā izmaiņas attiecībā uz autovadītāju darba un atpūtas laika organizēšanas kārtību

 

Foto: Ekrānbilde no Google/maps

SIA Autotransporta Direkcija | 13.augusts 2020 8:34

Sakarā ar Mobilitātes pakotnes I normatīvo aktu prasībām no 2020. gada 20. augusta stāsies spēkā izmaiņas attiecībā uz autovadītāju darba un atpūtas laika organizēšanas kārtību. Tās paredz, ka autovadītājiem, kuri veic starptautiskos kravu pārvadājumus, būs jāatgriežas mājās vai uzņēmuma reģistrācijas valstī ik pēc četrām nedēļām.

Saskaņā ar Mobilitātes pakotnes noteikumiem, kas publicēti Eiropas Savienības Oficiālajā Vēstnesī šā gada 31. jūlijā, autopārvadājumu uzņēmumiem ir jāpārplāno darba organizācija tā, lai autovadītāji no ārvalstu braucieniem varētu atgriezties mājās vai uzņēmuma reģistrācijas valstī ik pēc četrām nedēļām. Autovadītājiem, atrodoties ārvalstīs, četru nedēļu periodā divas nedēļas pēc kārtas būs iespēja izmantot saīsināto iknedēļas atpūtas laika posmu (24 stundas), bet visa mēneša laikā vismaz diviem jābūt regulārajiem atpūtas laika posmiem (45 stundas). Ja autovadītājs izmanto saīsināto atpūtas laika posmu divas nedēļas pēc kārtas, darbs jāorganizē tā, lai viņš atgrieztos mājās pirms nākamā regulārā atpūtas laika posma. Līdz šim saīsināto iknedēļas atpūtas laika posmu varēja izmantot katru otro nedēļu.

Noteikumi paredz arī to, ka autovadītājs varēs pārtraukt iknedēļas atpūtas laika posmu (gan saīsināto, gan regulāro) ne vairāk kā divas reizes gadījumos, ja transportlīdzeklis tiek pārvadāts ar prāmi vai vilcienu ar nosacījumu, ka vadītājam būs pieejama guļvieta (pārtraukt atpūtu var, lai veiktu citas darbības līdz vienai stundai, piemēram, ja nepieciešams automašīnu nogādāt uz prāmja). Turklāt pārtraukt regulāro atpūtas laika posmu var gadījumā, ja prāmja vai vilciena paredzamais brauciena ilgums ir vismaz astoņas stundas. Tāpat noteikts, ka regulāro atpūtu (45 stundas) automašīnas kabīnē pavadīt nedrīkst.

Pēc 18 mēnešiem pakāpeniski stāsies spēkā citi noteikumi, kas saistās ar Mobilitātes pakotni I, piemēram, izmaiņas nosacījumos attiecībā uz autovadītāju minimālo atalgojumu, tahogrāfu izmantošanas kārtībā, Eiropas Savienības kravu autopārvadājumu tirgus piekļuves nosacījumos, kā arī autovadītāju darba norīkošanā un kontroles procedūrās.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: No alternatīvas uz pamatizvēli- Isuzu D-Max (+VIDEO) 1

Meklējot derīgos izrakteņus šobrīd skopajā pikapu piedāvājumā priekšplānā izvirzās tie, kas iepriekš spēlēja otrā plāna lomas. Viens no tādiem ir japāņu pikaps Isuzu D-Max. Lasīt vairāk

 

Kāpēc saules paneļu saražoto elektrību īpašnieks nevar izmantot citos īpašumos? (+ VIDEO) 7

Īpašnieks uzstādījis savā īpašumā saules paneļus "ar rezervi", cerot, ka tādejādi varēs norēķināties arī par citos savos īpašumos iztērēto enerģiju. Lasīt vairāk

 

Ar skrūvgriezi un āmuru vairs auto nesaremontēsi (+VIDEO) 9

Bosch Car Service izkārtnes pie lielākiem un mazākiem autoservisiem Baltijā kļuvušas par tik ierastu lietu, ka šķiet - tādas Latvijā bijušas vienmēr. Patiesībā sākums bija gauss un grūts. Lasīt vairāk

 

250 000 eiro - septembrī veikta vēsturiski lielākā izmaksa no OCTA Garantijas fonda par Latvijā notikušu CSNg 3

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) šī gada septembrī veicis vēsturiski lielāko izmaksu no OCTA Garantijas fonda par Latvijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg), ko izraisījis neapdrošināts transportlīdzeklis, turklāt tā vadītājs bijis alkohola reibumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti