KIA Cee’d – titula „Latvijas GADA AUTO 2013” pretendents 7

 
Latvijas Gada Auto | 23.augusts 2012 14:32

„KIA Cee’d” pieder kompaktklasei jeb C segmentam pēc Viduseiropas klasifikācijas sistēmas, kuru šogad, nedaudz izmainītu, par savu pieņēmusi arī LPAA.

Tātad auto grupa, kuru par absolūti pietiekamu un piemērotāko visām ikdienas vajadzībām atzinusi lielākā vecā kontinenta iedzīvotāju daļa. Amerikā ir (vismaz līdz krīzei bija) mazliet citādi – tur par kompaktiem ģimenes auto sauc krietni lielākus limuzīnus. Atšķiras Eiropas dienvidi – Itālijā un Spānijā populārākie irmazāki (A un B segments – garums līdz četriem metriem) braucamrīki. Atšķiras arī Baltijas un Latvijas tirgus, kur jau dažus gadus uzvar „mazā pilnpiedziņa” jeb krosoveri. Lai gan kompaktklases īpatsvars Latvijas tirgū aug.

„KIA” – tā ir Dienvidkoreja. „KIA Motors” daļēji (mazāk par pusi) pieder „Hyundai Motor Company”, kas ir ceturtais lielākais pasaules auto ražotājs. Bet savā attīstības gaitā abas Korejas kompānijas kādu laiku bijušas „Ford”un „Daimler” ietekmē, kas neapšaubāmi uzlabojis un globalizējis izmantotās tehnoloģijas.

Dizains. Ir „KIA” pēdējo gadu lielākais trumpis. 2006. gadā no „Audi” iegūtais vācu dizainers Peters Šreiers rada automobīļus, kurus iemīl Eiropa. Uz Sportage atskatās, Optima pārvilina vienu otru rūdītu vācu „premium” klientu. „Cee’d”, šķiet, nebūs sliktāks liktenis.

Izmēri. Sekojot tirgus līderu priekšzīmei, „Cee’d” nedaudz šmaucas. Garums 432 cm pēc vācu standartiem faktiski jau ir „mittelklasse”. Starpasu un starpriteņu attālumi izstiepti līdz skaitļiem, kurus pirms gadiem pieciem apskaustu „Passat” un tam līdzīgi „vidējie”. Rezultātā salona ietilpība ir absolūti pietiekama, tā pat kā stabilitāte un vadāmība.

Taupība. Pēdējo gadu kritērijs nr.1. „KIA Cee’d” konkursā Latvijas GADA AUTO startē ar vismodernāko tikai 1,4 l darba tilpuma dīzeļdzinēju. Un (pēc neilgas, ar nedaudz savdabīgo griezes momenta un pārnesumu skaitļu salāgošanu saistītas adaptācijas) ir pietiekami dinamisks jebkurām Latvijas satiksmes situācijām, saglabājot patēriņu 4 – 6 l /100 km robežās.

Cena un izmaksas. Konkursā pieteiktais auto maksā nepilnus 16 000 eiro. Tas nav maz! Divas „Golf” bāzes komplektācijas ir lētākas. Taču „KIA” zemās ekspluatācijas izmaksas, ievērojot apkopes intervālu – 30 000 km un 7 gadu garantiju, un vizuālā pievilcība, atšķirība no pierastā var nosvērt kausus arī par labu šādai šķietami riskantai izvēlei. Jūlija Latvijas tirgus rezultātos, „Cee’d” un „Golf” jau ir līdzās – ieņem TOP 10 septīto un astoto vietu. „KIA C`eed” komplektācijas un cenas var skatīt šeit http://www.bit.ly/QthlJ5 

Latvijas GADA AUTO 2013 žūrijas pirmie iespaidi

„Latvijas GADA AUTO” žūrija vēl nelemj, vēl pēta. Lūk, daži tās žūrijas biedru viedokļi, pierakstīti pēc pirmajiem testa braucieniem.

Raimonds Zandovskis, “Delfi Auto” redaktors

- “KIA Cee'd” būs konkurents, piemēram, “Opel Astrai”, ne tikai kvalitātes, bet arī cenas ziņā.

Ivars Caune, autosportists

- Korejiešiem pēdējos gados ir vislielākais progress, ko pilnā mērā pierāda jaunie modeļi. Dizains un aprīkojums ir mūsdienīgā līmenī.

Edgars Utāns, “Latvenergo” transporta daļas vadītājs

- “KIA Cee'd” ļoti patika. Laba piekare, stabili turas uz ceļa, pārliecinoša vadāmība. Līdzīgs ir arī “Hyundai i30”. Mašīna rada pārliecību un stabilitāti, gaita komfortabla.

Raimonds Volonts, autoservisa “V4 Motors” direktors

- Ar korejiešu automobiļiem man ir personīgapieredze, nu jau pusgadu pats baraucu ar “Chevrolet Orlando”. Ir jomas, kur korejieši ir augstā līmenī, bet ir lietas, kur vēl jāpiestrādā. Ja līdz šim varēja teikt, ka šiem automobiļiem ir laba cenas un kvalitātes attiecība, tad tagad jāsecina, ka, aprīkojuma līmenim augot, arī cenas ir paaugstinājušās. Īpaši to jāteic par “KIA” un “Hyundai”.

“KIA Cee'd” bāzes versijai laba cena un pieklājīgs aprīkojums. Kvalitātes ziņā var droši salīdzināt ar “Golf”. Labi apdares materiāli, ērti un labi nostrādāts interjers. Patīkama piekare.

Guntis Vīksna, Ziemeļvidzemes laikraksta “Liesma” žurnālists

- Jau vairākus gadus pats braucu ar “Hyundai i30”, un man par to ir vislabākais iespaids. Korejiešu mašīnu galvenais trumpis manā uzskatā ir samērīga cena par pieklājīgu tehnisko izpildījumu.

Jaunais “i30” pēc izskata man vairs neliekas tik atpazīstams. Tehniskā ziņā kopumā var just nelielu izaugsmi, tāpat kā tā radiniekam “KIA Cee'd”.

Dīlera komentārs

Jānis Osis, „KIA Automobiles” SIA korporatīvo klientu projektu vadītājs: „KIA C`eed” priekšrocības strap konkurentiem ir izcilais dizains, kurš patīk gan jauniešiem, gan uzņēmumu vadītājiem. „C`eed” ir iespējams komplektēt ar dažādiem papildus aprīkojuma risinājumiem, kas ļoti patīk lieliem uzņēmumiem un izsmalcinātiem ikdienas lietotājiem. Lielākā „KIA” priekšrocība ir zemās servisa izmaksas un ļoti ilgā garantija - septiņi gadi vai līdz 150 000 km nobraukumam, kā arī 3 gadi bez nobraukuma ierobežojuma garantija).

Latvijas Gada Auto pasākumam mēs pieteicām„KIA C`eed”, jo ir pilnīgi jauns modelis ar ļoti augstas kvalitātes aprīkojuma un tehnisko līmeni.

Konkurss Latvijas GADA AUTO notiek jau no 1997. gada un tā mērķis ir ar kompetentas žūrijas, auto ražotāju un masu mediju atbalstu pievērst Latvijas sabiedrības uzmanību jaunākajiem auto ražotāju sasniegumiem, kas pieejami Latvijas tirgū.

Pasākumu informatīvie atbalstītāji: Delfi, jauniauto.lv, Latvijas Avīze, Ātruma cilts, garaza.lv, Diena, 10minutes.lv, Telegraf, FHM, iAuto.lv. Atbalstītāji: Mālpils muiža, SIXT leasing, LAMB, NRJ, Linearis, rentmama.com, Stūres klubs, holography.lv, PRmail.lv, V4 motors, abi2.

Vairāk informācija: http://www.gadaauto.lv

 
Visi komentāri
 
286805. viesis 24.augusts 2012 15:42
0 0 Atbildēt

Vispār jau korejieši malači. Redzam, ka to rakstā apstiprina jau daudzi autospecialisti. Pirms gadiem 5-6 par korejiešu auto kāds labs vārds bija retums. Tos sāka cienīt tikai pēc 2006.gada Sonatas un jaunās santa Fe parādīšanās tirgū. Arī TA stacijās korejiešu auto jau respektē - agrāk tikai metās virsū uz uzveco modeļu tradicionalajām vainām. Es šobrīd dotu priekšoku jaunajam hundajam i30. (IV)

286814. viesis 27.augusts 2012 13:17
0 0 Atbildēt

Labs auto, bet hundaji tomēr ir izturīgāki. labāk iesaku kādu hundaju - i30 vai i40. Sakarīgi braucot ar hundaju bez lieliem remontiem var nobraukt 6-7 gadus, bet ar KIA knapi 3-4 gadus.

286815. viesis 27.augusts 2012 13:19
0 0 Atbildēt

Kā saka- ne velti Hyundai auto jau vairākus gadus eiropas TUV kvalitātes rādītāju pirmajā četriniekā....

286819. viesis 28.augusts 2012 10:59
0 0 Atbildēt

Pievienojos hundaju atbalstītājiem ! Iepriekš pats 15 gadus biju totāls auģiku fans - citus auto uzskatīju tikai par šrotwageniem...īpaši jau korejiešu. bet, diemžēl, mans pēdējais auģiks A6 sataisīja tik daudz galvassāpes, ka vienā reizītē pēķšni kļuvu par hundai tukson dīzeļdžipiņa īpašnieku. Nu jau esmu ar to nobraucis vairāk par gadu. Pa visiem Latvijas ceļiem un neceļiem. Un nekādu tehnisku probzu. Izcils auto. Nu jau domāju par kādu no jaunajiem - vai ni i30.vai ix-35.

286820. viesis 28.augusts 2012 13:17
0 0 Atbildēt

814. viesi, I30 tehniski ir tas pats KIA CEED. I40= KIA OPTIMA. Braucu ar KIA CEED 5. gadu (140 tk km) , nav pamanītas izbeigšanās pazīmes.

286828. viesis 30.augusts 2012 10:16
0 0 Atbildēt

īsti nepiekrītu CRDI viedoklim. pats savulaik braucu ar jaunu KIA Sportage 2005.gada džipiņu. Braucu ar to itin saudzīgi, bet tāpat jau pēc 50 000km tas sāka regulari bojāties. Nākamo paņēmu jau lietotu hundaj santa fe - pašlaik pie 200 000km vēl nekādu vērā ņemamu problemu nav bijis.

286831. viesis 30.augusts 2012 13:04
0 0 Atbildēt

Tikko izgāju tehnisko, divi 1, viens par stāvbremzes nevienmērību (trosīte jāpieregulē) un viena bukse, kuru kaut kad vēlams nomainīt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 20

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti