Paldies Mārim par iespēju pamatīgi notestēt dažus no konkursa "Gada Auto 2016" finālistiem!
Laiks decembra sestdienā bija padevies ideāls auto testēšanai, jo gaisa temperatūra bija virs +5 grādiem - tātad ceļi nebija slideni. Ņemot vērā man atvēlēto laiku, izbraucu ar mazāku skaitu (diviem) automobiļiem, toties garāku distanci (45 km) ar katru. Devos ārā no Rīgas Ķekavas virzienā, tad braucu gar putnu fabriku uz Rīgas apvedceļu, tad pa apvedceļu līdz Jelgavas šosejai, un pa to atpakaļ līdz Rīgai. Tātad izbaudīju auto uzvedību dažāda veida satiksmē.
Foto: VWfans
Pirmais stāsts būs par ,,Mazda-CX3,, . Automobilis bija bagātīgākajā no četrām komplektācijām Luxury Plus (vēl ir Active, Premium un Premium Plus). Auto bija ar 1,5 litru 105 zirgspēku dīzeļmotoru (vienīgais pieejamais dīzeļmotora variants), pilnpiedziņu un sešpakāpju automātisko ātrumkārbu. Cenu lapa liecina, ka šāds auto izpildījums ir visdārgākais - auto maksā 29250 EUR, turklāt par metālisko krāsu jāpiemaksā 450 EUR. Testētā auto pašmasa - 1370 kg, pilna masa - 1815 kg. Auto bija piecus mēnešus jauns un ar 11 tūkst.km nobraukumu. Tātad automobilis iebraukts un spējīgs uzrādīt vislabāko sniegumu, kāds tam piemīt.
Foto: VWfans
,,Mazda-CX3,, ir tāds auto, kuram pie stūres mana auguma cilvēkam (181 cm) iespējams iekārtoties ļoti ērti. Mašīnai ir plaši sēdekļa un stūres regulēšanas diapazoni. Stūre regulējas arī dziļumā, kas, manuprāt, ir obligāti nepieciešams, bet pietrūkst tādam konkurentam kā Nissan-Juke. Īpaši vēlos uzslavēt āra spoguļus, kuri ir lieli, glītu formu, un kuriem maksimālajā komplektācijā bija arī aklo zonu brīdinājuma funkcija. Tātad spoguļi dod pilnu pārliecību par to, kas notiek sānos un aizmugurē, un ir teicams palīgs pārkārtojoties un mainot joslas.
Sēdēšana aizmugurē. ,,Aiz sevis,, aizmugurē man sēdēt ir ērti, ceļu zonā līdz priekšējā sēdekļa atzveltnei paliek 3-4 cm rezerve, bet galvai pie griestiem kādu 2-3 cm rezerve. Zinu, ka daudzi citi autovadītāji pie stūres sēž vairāk atgāzušies. Pieņemu, ka mana auguma cilvēkam sēžot aiz šādiem vadītājiem ceļu zonā varētu arī nebūt liekas telpas. Aizmugurē pa vidu puslīdz ērta sēdēšana iespējama tikai maza auguma cilvēkiem, jo sēdekļa vidusdaļa ir stipri paaugstināta un cieta. Man pamēģinot tur apsēsties, galva dūrās griestos un bija stipri jāpieliec.
Foto: VWfans
Bagāžnieks. Tas ir sekls un mazs, apmēram tāds pat mazs kā konkurentam Nissan-Juke bija pirmajā paaudzē. Tehniskie dati liecina, ka ,,Mazda-CX3,, bagāžnieka tilpums ir 294 litri, kas ir par kādiem 20-30% mazāk kā vidēji kompaktklasē. Bagāžniekam gan ir divi līmeņi, jo viens plaukts jeb grīda ir izņemama, tomēr tās izņemšana bagāžnieka lielumu stipri nepalielina. Zem zemākā līmeņa ir ,,pagrīdes zona,, , kura ir diezgan dziļa. Tik dziļa, ka tur varētu ietilpināt vismaz šauro, ne pilnizmēra rezerves riteni. Tomēr paskatoties tur apakšā, ieraudzīju vien riepu remonta komplektu.
Savukārt paslavēt gribas ļoti akurāto salona salikšanas kvalitāti un gaumīgos, glītos materiālus salonā. Ādas sēdekļi divās krāsās (melns ar baltu) bija izcili - gan ērti, gan skaisti. Prieks atrasties tādā salonā, kāds ir ,,Mazda-CX3,, maksimālajā komplektācijā!
Foto: VWfans
Gaitas īpašības. Tās lielā mērā nosaka riepu un disku izmērs. Testētajam auto bija R16 izmēra diski, un šeit man rodas nesaprašana. Spriežot pēc www.mazda.lv mājaslapā atrodamās brošūras, bagātīgākajā Luxury Plus komplektācijā bija jābūt 18 collu diskiem, taču konkrētajam auto bija 16 collu diski virsū. Varbūt tas tā uz ziemu uzlikts?
Katrā ziņā gaita ar 16 collu diskiem bija optimāla - ne par cietu, ne mīkstu. Par vadāmību jāsaka, ka izbraucot ārpus pilsētas pirmajos kilometros pie ātruma 80-90 km/h nācās drusku piestūrēt, lai uzturētu taisnu virzienu, taču uz brauciena beigām jau pilnīgi pieradu pie vadīšanas un jāpiestūrē nebija. Skaņas izolācija visumā atbilstoša auto klasei, tā nekādus pārsteigumus neradīja. 105 zirgspēku dīzeļmotora jauda man šķita pilnīgi pietiekama, un sešpakāpju automāta darbība ideāla - gluda, līgana, bez rāvieniem. Sestajā pārnesumā pie 90 km/h tahometrs rādīja 1850 apgriezienus, tātad motors darbojās pietiekami klusi un ekonomiski. Ieslēdzot savā planšetdatorā Waze programmu, pārliecinājos, ka spidometrs melo nedaudz - pie faktiskajiem 90 km/h Mazdas spidometrs rāda 93-94 km/h.
Foto: VWfans
Degvielas patēriņš. Modelim ar dīzeļmotoru un automātisko ātrumkārbu oficiālie tehniskie dati sola vidēji 5,2 litrus uz 100 km. Uzsākot testu, ieraudzīju, ka borta dators rāda vidējo dīzeļdegvielas patēriņu 7,0 litrus uz 100 km. Nezinu, par cik lielu ceļa gabalu tas bija rēķināts un kādā stilā pirms manis braukuši. Vēlāk Ķekavā apstājos pie putnu fabrikas un tuvāk papētīju mazāk svarīgās vadības pogas un multifunkcionālā ekrāna izvēlni. Izdevās nolikt vidējā degvielas patēriņa rādītāju ,,uz nullēm,, , un pēc tam apmēram 30 km ceļā uz Vecrīgu pa apvedceļu un Jelgavas šoseju, braucot akurāti un ekonomiski (līdz 85-95 km/h), fiksēju vidējo dīzeļdegvielas patēriņu 5,3 litri uz 100 km. Uz Salu tilta pirms stumšanās iekšā Rīgas centrā dators rādīja pat 5,1 litru uz 100 km.
Vai pirkt ,,Mazda-CX3,, ar dīzeļmotoru vai benzīna motoru? Ja pieturamies pie bagātīgākās Luxury Plus komplektācijas, automāta un pilnpiedziņas, tad testētais dīzeļauto maksā 29250 EUR, bet par 1950 EUR lētāk (par 27300 EUR) nopērkams benzīna auto ar 2 litru 150 zirgspēku dzinēju un vidējo benzīna patēriņu pēc rūpnīcas datiem 6,3 litri uz 100 km. Tomēr vēl racionālāk, manuprāt, ir atteikties no pilnpiedziņas un jaudīgākā benzīna motora un pirkt par 24150 EUR automašīnu ar 2 litru 120 zirgspēku benzīna motoru, automātisko ātrumkārbu un vidējo benzīna patēriņu 5,8 litri uz 100 km (pēc rūpnīcas datiem).
Foto: iAuto.lv
Man gan priekš sevis pilnīgi pietiekama būtu ,,Mazda-CX3,, sākuma Active komplektācija par 16250 EUR (ar metālisko krāsu 16700 EUR) ar 2 litru 120 zirgspēku benzīna motoru, manuālo sešpakāpju ātrumkārbu un priekšpiedziņu. Būtiski, ka gaisa kondicionieris sākuma komplektācijā ir, un tātad, manuprāt, tāds auto ir labs. Lai gan no konkurentiem man dzeltens ,,Citroen-C4 Cactus,, patīk labāk - interesantā dizaina dēļ.
"Latvijas Gada auto 2016" septiņu finālistu automobiļu vietu sadalījums un punktu skaits:
- „Hyundai i20” - 155 punkti
- „Škoda Superb / Combi” - 103 punkti
- „Mazda CX-3” - 87 punkti
- „Opel Corsa” - 79 punkti
- „Ford S-Max” - 65 punkti
- „Audi A4” - 56 punkti
- „Subaru Outback” - 55 punkti
Malacis - to es par rakstu :)
Par MAZDA CX-3. Arī tiku izbraucis šim auto pie stūres lielajā testa dienā.
Ļoti patika izskats, vienkārši izcilais aprīkojums, automātiskās ātrumkārbas darbība un - varbūt arī vadāmībai nav ne vainas.
Nepatika - ļoti maz vietas aizmugurē (šī iemesla dēļ nekad savai ģimenei tādu nepirktu), ļoti augstā cena konkrētajai versijai un MAZDA raksturīgais niķis būt visai skaļai ātrumā virs 90. Apbēdināja arī, manuprāt, ļoti vājais dīzeļdzinējs, kas bija par iemeslu "keine Freude am fahren" :)