Automobiļi ar klasisko piedziņu un azartisku vadāmību par pieejamu cenu kļuvuši par visai lielu retumu. Lielāko Eiropas autoražotāju piedāvājumā gan ir mazās un kompaktās klases sportiskās versijas, ar kurām ir prieks braukt, tomēr tās galvenokārt ir priekšpiedziņas automašīnas. Ja vēlamies salīdzinoši lētu auto ar aizmugures piedziņu, šobrīd jāskatās Japānas autoražotāju virzienā. Pērn iAuto konkursa “Latvijas Gada auto 2017” ietvaros aplūkojām vienu no tādiem – Mazda MX5 (uz tā bāzes Fiat 124 Spider), bet šoreiz izmēģinām tā konkurentu ar cieto jumtu – Toyota GT86 (pieejams arī ar Subaru BRZ nosaukumu), kas šogad piedzīvojis nelielus atjauninājumus.
Toyota GT86 Foto: iAuto.lv
TEHNISKIE DATI
Dzinējs:
2.0 D-4S Boksertipa benzīna dzinējs: 200 Zs pie 7000 apgr./min.; 205 Nm pie 6400-6600 apgr. min.;
Aizmugures piedziņa, ar sešpakāpju mehānisko vai automātisko pārnesumkārbu.
Izmēri:
- Garums: 4240 mm
- Platums: 1775 mm
- Augstums: 1285 mm
- Riteņu bāze: 2570 mm
- Bagāžas tilpums: 243 litri
- Pašmasa: 1239 kg
- Cena no 30 530 EUR (Akcijas cena 29 600 EUR)
Feislifts gandrīz nemanāms
Toyota GT86 pirmo reizi pie klientiem nonāca jau 2012 gadā. Lai gan auto vēl neizskatās novecojis, tomēr var pamanīt, ka tā dizains nav radīts šodien, kad dominē dažādas futūristiskas formas un lauztas līnijas. GT86 ir klasiska kupeja, un iespējams, ka kāds pamanīs līdzību ar kādu no 90. gados populārajām japāņu kupejām, tomēr apkārtējo skatienus un smaidus piesaista itin viegli.
Toyota GT86 Foto: iAuto.lv
Vizuāli GT86 liekas īss, bet pēc izmēriem tomēr tā nav – tas ir vairāk, nekā 4 metrus garš automobilis. Feislifta rezultātā veiktās izmaiņas ir patiešām minimālas, tās pamanīs vien trenēta acs. Plašāks kļuvis radiatora režģis priekšējā buferī, priekšējos un aizmugurējos lukturos tagad ir LED joslas un izmainīts ir arī spoileris uz bagāžnieka vāka.
Toyota GT86 Foto: iAuto.lv
Standartā GT86 būs spilgti sarkanā krāsā, par melnas, tumši pelēkas vai sudraba krāsas virsbūvi nāksies piemaksāt 380 EUR, bet par baltu vai zilu – 570 EUR. Tāpat iespējams izvēlēties starp 16”un 17” diskiem.
Salonā jaunums ir Alcantra ādas apdare un Toyota multimediju sistēma. Kopumā salons iekārtots vadītājam ērti un saprotami, tomēr arī šeit redzams, ka dizains radīts jau gandrīz pirms desmit gadiem. Viduskonsoli rotā lieli klimata kontroles slēdži uzgriežņu formā un oranži digitālie cipari, tādā pat krāsā arī mērinstrumentu panelis, kam dienas gaismā ir balts fons, kas neizskatās diez ko estētiski. Mērinstrumentu kreisajā pusē atrodas apaļa spidometra skala, marķēta līdz 260 km/h. Cipari ir pārāk mazi un izvietoti pārāk tuvu, tādēļ ātrums pirmajā brīdī ir grūti nolasāms. Tam ir arī ērtāks risinājums – lielāki digitālie cipari displejā. Borta datorā attēlota gan dati par degvielas patēriņu, distanci u.tml., gan arī sacīkšu trasei paredzētas izvēlnes ar hronometru, griezes momenta un jaudas līknēm u.t.t. Apdarē Alcantra apdare mijas ar ļoti lētu plastmasu, taču montāžas kvalitāte ir laba.
Toyota GT86 Foto: iAuto.lv
Teorētiski četrvietīgs, bet...
GT86 ir četras sēdvietas, tomēr realitātē tas ir divvietīgs automobilis. Ja pie stūres sēž 190 cm auguma vadītājs, tad aizmugurējā pasažiera kājām paliek vien 4 cm vietas. Turklāt pat vidēja auguma pasažieriem galva atdursies aizmugurējā vējstiklā. Īsāku cilvēku četrotnei gan iespējams visai komfortabli iekārtoties visās sēdvietās.
Toyota GT86 Foto: iAuto.lv
Priekšējo sēdekļu komforts un noturība ir ļoti laba. Veicot straujākus manevrus, tie notur vietā, bet ilgstošos braucienos nenogurdina. Te arī jāuzteic GT86 balstiekārta, kas nav stingra kā kartingam (kā tas raksturīgi šāda veida automobiļos), tai pat laikā saglabājot ļoti precīzu vadāmību. Arī 17” diski nerada būtisku diskomfortu. Līdz ar to ar GT86 var priecāties nenogurdams.
Toyota GT86 Foto: iAuto.lv
Cik vadāmība iepriecina, tik dzinēja un automātiskās ātrumkārbas darbība šķiet nepilnīga. 200 Zs Boxer dzinējs šādai automašīnai šķiet par vāju. Tas skan agresīvi, taču uz priekšu tik naski nekust. Turklāt arī ātrumkārba uz gāzes pedāļa spiedienu reaģē novēloti – labāku rezultātu iespējams panākt izmantojot tās manuālos režīmus, pārslēdzot ar lāpstiņām uz stūres. Bet sasniedzot augstus apgriezienus, dzinējs patīkami atveras, tādējādi par gluži nesportisku to nevar saukt. Tikai gribētos to atsaucīgāku. Situāciju nedaudz maina arī sporta režīma ieslēgšana, taču tās vairāk regulē pārnesumkārbas, nevis dzinēja darbību. Sport režīmā ilgstošāk tiek saglabāti augstāki dzinēja apgriezieni. Jaudas trūkums manāms, kad vadītājam pievienojas vēl kāds pasažieris – tad GT86 uz sportiskām vaļībām izprovocēt kļūst grūtāk. Degvielas patēriņš testā variēja no 7.1 l/100 km mierīgā režīmā līdz 9 l/100 km braucot kaislīgāk.
Toyota GT86 Foto: iAuto.lv
PLUSI UN MĪNUSI
Kopumā GT86 atstāj patīkamu un nosvērta automobiļa iespaidu. Neskatoties uz sporta automobilim pieticīgo jaudu, ar šo auto iespējams izbaudīt ne mazums priecīgus brīžus, pat uzgriezt t.s. ‘saulītes’ pat uz sausa asfalta, tai pat laikā nenogurdina braucot pilsētas apstākļos un pa nelīdzeniem ceļiem, jo piekare ir ļoti komfortabla. GT86 varētu būt teicams automobilis pirmajai pieredzei ar aizmugurējo piedziņu. Prasīgākiem un prasmīgākiem vadītājiem ar 200 Zs gan būs par maz. Ja GT86 būtu par 50 Zs vairāk, šis auto būtu ļoti iekārojams.
+ Izskatīgs eksterjers
+ Lieliska balstiekārta
+/- Auto diviem cilvēkiem
- Apdares materiāli priekšējā panelī
- Gribētos jaudīgāku dzinēju un harmoniskāku pārnesumkārbu
Es uzskatu, ka nav prātīgi darīt to, ko nemāk. Ja toijotas jaunais dizaineris ( vai vecajam jau marasms sāk mesties) nemāk zīmēt smukus auto, tad labak atstāt veco dizainu, nevis izcūkot vēl vienu modeli. Kā krievi saka - "Nav ģimenes bez kropļa". Toijotai tādu kropļu jau ir pietiekoši. Kamēr jaunus dizainus neiemacīsies veidot, labāk atstāt veco.
Varētu vēl daudz ko uzrakstīt par motoru, kārbu, salona apdari, utt, bet nav jēga.
Nevienam nav noslēpums, ka toijota ir viens no garlaicīgākajiem auto, tāpēc labāk nemaz NEVAR būt.