Ja raugāmies uz ikdienā sastopamo autoparku, Mercedes-Benz S klases modeli varam sastapt itin bieži. Tas visdrīzāk ir arī izplatītākais luksusa klases modelis. Taču doties izbraucienā ar šādu automobili tiek vien retais.
Aktuālā S klases paaudze ir pieejama jau kopš 2013. gada, taču pērn modelis tika uzlabots – galvenokārt tehnoloģiski un nedaudz arī vizuāli. Ar šiem uzlabojumiem S klases dzinēju klāstam tika pievienots līdz šim jaudīgākais dīzeļdzinējs ar 2.9 litru tilpumu, attīstot 340 Zs. Tieši ar šo dzinēju bija aprīkots mūsu izmēģinātais auto.
TESTA AUTO
Mercedes-Benz S 400d Long 4MATIC
2.9 litru dīzeļdzinējs, 340 Zs pie 3600-4400 apgr./min., 700 Nm pie 1200-3200 apgr./min., CO2: 147-150 g/km, ar deviņu pakāpju G-TRONIC automātisko pārnesumkārbu, ar 4MATIC pilnpiedziņas sistēmu.
- Garums: 5271 mm
- Platums: 1905 mm (2130 mm – ar spoguļiem)
- Augstums: 1496 mm
- Riteņu bāze: 3165 mm
- Bagāžas tilpums: 510 litri
- Pašmasa: 2000 kg
- Pilna masa: 2800 kg
- Aerodinamiskā pretestība (Cd): 0,26
Sākuma cena: 81 074 EUR bez PVN,
Testētā auto cena: 117 034.38 EUR (141 611.60 EUR kopā ar PVN)
Mercedes-Benz S400d Long Foto: iAuto.lv
Dizains uzlabot minimāli, vairāk atjaunotas tehnoloģijas
Lai atpazītu atjaunoto S-klasi uz ielas, ir diezgan rūpīgi jāieskatās. Priekšējos starmešus tagad rotā trīs izliektas LED dienas gaismu joslas, lielākas kļuvušas atveres priekšējā bufera stūros un radiatora režģim tagad ir trīs ribas nevis četras, kā iepriekš. Vairāk jaunumu salonā – salona apgaismojums 64 krāsās, glāžu turētāji ar regulējamu temperatūru, viedierīču bezvadu lādēšana, individuāla izklaides sistēma pasažieriem aizmugurē, uzlabotas vadītāja palīgsistēmas.
Dizaina valodā, kas vieno gan Mercedes-Benz S, E un C-klases modeļus, ir izaicinājums tos atšķirt vienu no otra – varētu padomāt, ka pēdējās ir kompaktākas S-klases versijas. Ņemot vērā to, ka nospiedoši lielākā daļa S-klases modeļu Latvijā tiek nopirkta garākajā – ‘long’ versijā, tad S-klase no pārējiem vispirms jau izcelsies ar izmēru - par 35 centimetriem garāks un par desmit centimetriem platāks par E-klases modeli.
No ārpuses liels, taču salonā milzīgi plašumi nav jūtami. Protams, par vietas trūkumu būtu grēks sūdzēties. Bet tajā pat laikā, sēžot aizmugurē, joprojām ir sajūta, ka atrodies vienā automašīnā ar šoferi nevis pilnīgi citā telpā. Pasažiera vieta aizmugurē pa labi ir arī visiekārojamākā, jo ir viskomfortablākā. Dažādas sēdekļa regulēšanas iespējas, priekšējā pasažiera atzveltnes pārvēršana par kāju paliktni, atsevišķa klimata zona. Testētajā automobilī aizmugurē gan vēl bija trīsvietīgs (divarpus) dīvāns, taču vidējā sēdvieta gan jāuztver par papildvietu patiešām ārkārtas gadījumiem. Vēl bagātīgākā aprīkojuma versijā iegūstami divi atsevišķi sēdekļi un atsevišķa izklaides sistēma. Baltas Nappa ādas apdare mijas ar melnu, kas papildināta ar hromētiem akcentiem. Tiesa, ne viss, kas spīd, ir metāls – ventilācijas atveru slēdzīši, elektrisko logu vadība un daži citi apdares elementi salonā tomēr ir veidoti no plastmasas.
Mercedes-Benz S400d Long Foto: iAuto.lv
Kluss, bet spēcīgs dīzeļdzinējs ar iepriecinošu patēriņu
Iekārojama ir ne vien S400d pasažiera vieta aizmugurē, bet arī vieta pie 340 Zs jaudīgā automobiļa stūres. Spriežot pēc gaitas īpašībām, šķiet ka automobilis ir vieglāks par 2 tonnām, neskatoties uz to, ka pilna masa tam ir 2800 kg. Jaunais dīzeļdzinējs šo auto līdz simtam spēj iekustināt 5.2 sekundēs, un to dara, klausot uz vārda, turklāt ar pārsteidzoši mazu apetīti – 6-7 litri uz 100 km. Garos braucienos pa šoseju patēriņš būs vēl mazāks. Savukārt G-TRONIC deviņu pakāpju pārnesumkārba ļauj dzinējam griezties 2000 apgr./min. pat 200 km/h ātrumā. Jaunais dīzeļdzinējs darbojas ļoti klusi un salonā vispār tikpat kā nav dzirdams, taču vēja šalkoņa priekšējās statnēs gan krīt ausīs – nav traucējoši, bet bojā klusumu. Ja stūrēšana ir precīza un ļoti informatīva, tad pneimopiekare ceļa nelīdzenumus apslāpē tā, ka salonā tos nejūt. Tas arī ar 20” diskiem.
Mercedes-Benz S400d Long Foto: iAuto.lv
Saņemot uzlabojumus, S-klase joprojām ir viens no tehnoloģiski pilnīgākajiem automobiļiem tirgū. Drošības un komforta asistenti ir neuzbāzīgi, informācijas un izklaides tehnoloģiju sistēma tiek attēlota vienā panelī ar mērinstrumentiem, bet no tiem atsevišķā ekrānā. Mercedes-Benz inženieri paredzējuši to, ka kontrolēt informācijas sistēmā notiekošo iespējams gan no stūres, gan ar grozāmu slēdzi vidus konsolē, gan arī ar skārienjutīgu paneli – kā kuram šķiet ērtāk. Izvēļņu izkārtojums šķiet intuitīvs un kopumā viegli lietojams.
Mercedes-Benz S400d Long Foto: iAuto.lv
PLUSI UN MĪNUSI
+ Lielisks komforts un gaitas īpašības
+ Jaudīgs un ekonomisks dīzeļdzinējs
+ Plašs komforta un drošības tehnoloģiju klāsts
- Papildaprīkojums strauji palielina cenu
- Metāla apdares materiāli mijas ar imitācijām no plastmasas – tas ir mulsinoši.
Konkrētajā eksemplārā es redzu tikai vienu trūkumu - tas ir dīzelis. Sarežģīts, samocīts un S-klasei nepiestāvošs dzinējs. Viss pārējais ok, salons labs, navigācija izcila, ne tā kā tajos amerikāņu graustos, kur liek Just5 softu.