Testējam atjaunoto "Hyundai i20" (+ FOTO)

 
Agnis Krauja speciāli “iAuto” | 27.oktobris 2018 7:28

Toreiz tā bija neliela sensācija, kad par konkursa "Latvijas Gada auto 2016" uzvarētāju pirmo reizi kļuva mazās klases automobilis - "Hyundai i20". "Gada auto" preses relīze ziņoja, ka "Hyundai i20" žūriju pārsteidzis "ar negaidītu, vispusīgu briedumu un maksimālu iespējamu pilnību šajā cenu un izmēru kategorijā".

Sastrēgumi, degvielas cenas, vides nodokļi un ekspluatācijas izmaksas jau sen ir pārliecinājuši pārtikušo rietumeiropieti pārsēsties uz mazākām, bet tāpēc ne mazāk prestižām automašīnām. Daudzi nopriecājās, ka Eiropas tendences beidzot sasniegušas arī Latviju. Jeb, vienkāršiem vārdiem runājot, - beidzot mēs vairs nebūsim tik uzkrītoši izšķērdīgi un spēsim izvēlēties savai ekonomiskajai situācijai atbilstošus auto. "Latvijas Gada auto 2017" finālā iekļuva cits mazās klases pārstāvis – "Ford Fiesta", taču atkārtot "Hyundai" panākumu tam tomēr neizdevās.

Modelis "i20" jau veselas dekādes garumā ir bijis viens no "Hyundai" pārdotākajiem automobiļiem Eiropā. Populārā, lētā un izteikti pragmatiskā mazauto "Getz" pēctecis "i20" debitēja 2008.gada oktobrī Parīzes autošovā. Tas jau pirmajā paaudzē kļuva par vienu no visvairāk pirktajiem "Hyundai" modeļiem Eiropā. Otrajā paaudzē "i20" Eiropas tirgū nāca klajā 2014.gada novembrī un bija veidots uz jaunas platformas. Auto tika projektēts korejiešu kompānijas Eiropas dizaina studijā Riselsheimā, Vācijā, koncentrējoties uz modernā eiropieša estētiskajām prasībām. 2018.gadā atjaunojot "i20" dizainu un tehnisko pildījumu, ražotājs turpina piepildīt savu klientu vēlmes šī modeļa panākumu turpināšanai.

Atjaunotais auto ieguvis modernās "Hyundai" ģimenes seju, ticis pie jauniem bamperiem, jauna bagāžnieka vāka, jaunas optikas un riteņu diskiem. Priekšdaļa tagad ir kļuvusi daudz izteiksmīgāka ar markai raksturīgo kaskādveida dekoratīvo režģi. Uzlabojumi galvenokārt ir kosmētiski, kas tagad mašīnai liek izskatīties solīdāk, taču ir pilnveidoti arī dzinēji, ir pieejama jauna transmisija un jaunas vadītāja palīgsistēmas. Trīscilindru benzīna turbomotors tagad ieguvis pārī mūsdienīgu septiņpakāpju automātu. Benzīna dzinēju palete kopumā gan ir palikusi tā pati, kas iepriekšējā paaudzē, bet no piedāvājuma pazuduši dīzeļdzinēji. Mašīnai ir pieejama jauna info-izklaides sistēma ar Android Auto un Apple CarPlay atbalstu. Uzlabotas drošības funkcijas ar "Hyundai SmartSense" aktīvās drošības un vadītāja atbalsta sistēmām. Starp tām ir par izbraukšanu no joslas brīdinošā sistēma, joslas saglabāšanas palīgsistēma, frontālu sadursmju novēršanas palīgsistēma, par vadītāja uzmanības pazemināšanos brīdinošā sistēma un tālās gaismas lukturu automātiskas pārslēgšanas palīgsistēma. Klienti tagad var izvēlēties kādu no desmit eksterjera krāsām, starp kurām "Tomato Red", "Champion Blue" un "Clean Slate" ir jaunas, agrāk neredzētas šā modeļa krāsas

"Hyundai i20" izmēri - garums 4035 mm, platums 1734 mm, augstums 1474 mm. Korejietis ir lielāks par "Peugeot 208", "Citroen C3", "Opel Corsa" un "Škoda Fabia", izmēros gandrīz identisks ar "Ford Fiesta", bet nedaudz mazāks par "VW Polo" un "Renault Clio". Atšķirībā no daudziem citiem mūsdienu auto, "Hyundai i20" iekšpusē ir lielāks nekā ārpusē. No ģeometriskā skatu punkta šāds apgalvojums ir absurds, taču subjektīvi salons izrādās plašāks, nekā sola spēkrata ārējie apveidi. Pateicoties 2570 mm riteņu garenbāzei un ergonomiskajam salonam, "Hyundai i20" tiešām kļuvis par vienu no ietilpīgākajiem modeļiem supermini segmentā. No tā jūtamākais ieguvums ticis otrās rindas pasažieriem, kam atvēlēts vairāk brīvības kāju un ceļu apvidū. Auto komfortabli ietilpst četri pieaugušie. Aizmugurē var sēdēt arī trijatā, tikai tad nāksies tā mīlīgi saspiesties. Salona dizains ir tāds neuzkrītoši konservatīvs, šeit viss – stūre, pedāļi, ātrumpārslēgs un vadības sviras ir savās vietās. Pret ergonomiku nevar būt nekādu pretenziju, pat elkoņbalsts ir precīzi savā vietā, taču kopskatam pietrūkst stila odziņas, dēļ kā šo salonu atcerēties. Pirmie testa iespaidi — tikko iesēdies vadītāja vietā, uzreiz jūtos tik mājīgi, it kā ar šo auto būtu nobraucis jau vismaz pāris dienas. Vadītāja sēdeklis ir stingrs un ērts, tā plašās regulācijas iespējas ļauj viegli ieņemt optimālo pozīciju, stūre pieregulējama gan augstumā, gan dziļumā, vadības ierīču izvietojumā valda "folksvāgeniska" kārtība. Te ir ērti un daudz vietas, jūtos kā kompaktklasē. "Hyundai i20" 326 litru bagāžnieks klases ietvaros ir visnotaļ konkurētspējīgs, pārspējot "Clio" un "Fiesta", piekāpjoties tikai "Polo". Nepieciešamības gadījumā "i20" aizmugurējā sēdekļa atzveltni var nolocīt un izveidot lielu telpu (līdz pat 1042 litriem) ar līdzenu grīdu.

Testam saņēmu tomātsarkanu auto ar 1,0 litru "T-GDI" benzīna turbo dzinēju, kas attīsta 100 ZS jaudu pie 4500 apgr./min un 172 Nm griezes momentu pie 1500—4000 apgr./min. Pie tam, šis 1 litra trīscilindru turbo benzīna dzinējs bija sapārots ar jauno septiņpakāpju automātisko dubultā sajūga pārnesumkārbu. Atlika vien izbraukt cauri Rīgai, lai saprastu, ka šī ir patiešām saskanīga kombinācija! Maksimālajā komplektācijā auto pašmasa nepārsniedz 1250 kg, tātad masas un jaudas attiecība nav nemaz peļama. Paātrinājums līdz 100 km/h prasa 11.4 sekundes, ražotāja norādītais vidējais patēriņš 5.0-5.7 litri uz 100 km. Nedēļas nogales testa braucienā mums vidēji sanāca 6.4l/100km, baudot auto un par ekonomiju īpaši nedomājot.

"i20" optimāli kalibrētā šasija, klasē salīdzinoši platā šķērsbāze, kā arī piecpadsmit collu riteņi nodrošina visnotaļ labas gaitas īpašības. Saķere ar ceļu ir vairāk nekā pietiekama, turklāt vadāmība — stabila un prognozējama. Braukšana ar šo mazauto ir vairāk relaksēta, nekā sportiska. Gaita ir mīksta, piekare — komfortabla. Elektriskais stūres pastiprinātājs, kuram pretestība mainās atkarībā no braukšanas ātruma, spēj imitēt visai dabiskas atbildes reakcijas. Vieglā un precīzā stūre sniedz lielisku manevrētspēju pilsētā. Teicama taisnvirziena stabilitāte un kluss salons nodrošina patīkamu braucienu pa šoseju. Testa brauciena iespaidi tikai pastiprina salonā valdošo nopietnas automašīnas sajūtu, kāda vēl pirms dažiem gadiem supermini segmenta automašīnās nebija iedomājama. Braucot vari pat noticēt, ka stūrē kādu lielāku, vismaz kompaktklases vāģi.

Secinājumi

"Hyundai i20" ir saprātīgs, mūsdienīgs, viegli lietojams un uzticams auto, kuru pērkot, jūs nemaz nevarat kļūdīties. Tas labi izskatās, sniedz labsajūtu salonā, kā arī braukšanas komfortu gan garās distancēs, gan pilsētas manevros. Varbūt tas nav tik veikls kā "Ford Fiesta", tik solīds kā "VW Polo" vai tik pamanāms pūlī kā "Citroen C3" un "Renault Clio", taču noteikti ir praktiskāks un komfortablāks par lielāko daļu konkurentu. Es būtu ar mieru "i20" lietot ikdienā, jo tas piedāvā patīkamu gaitas komforta un vadāmības līdzsvaru, bet kompakto gabarītu dēļ lieliski iederas pilsētvidē. Jaunais 1 litra trīscilindru turbo dzinējs apvienojumā ar septiņpakāpju automātisko dubultā sajūga pārnesumkārbu ir patiešām saskanīga kombinācija. Bet septiņu collu Display Audio piedāvā lielisku savienojamību – izmantojot Apple CarPlay un Android Auto, sava viedtālruņa saturu vari viegli pārlūkot auto displejā, tāpēc ērtāk ir izmantot tālrunī pieejamo Waze navigāciju, nevis auto iebūvēto navigācijas sistēmu.

Šāda automašīna lieliski iederēsies jebkura mūsdienīga pilsētnieka dzīvē, sniedzot visu nepieciešamo, bet varbūt tomēr neizveidojot īpašu emocionālu saikni ar īpašnieku. Jā, arī supermini klasē var atrast konkurentus ar efektīgāku dizainu vai labāku dinamiku, bet "i20" ir vislabākais kompromiss, jo piedāvā maksimālas ērtības minimālos gabarītos par relatīvi zemu cenu. Pēc testa brauciena gribas apgalvot, ka "Hyundai" inženieriem izdevies burvju triks — ārēji mazā mašīnītē iedabūt visu to pašu, kas parasti atrodas nākamās — kompaktklases modeļos. Tomēr, jābrīdina rallija fanus, - pat sarkani krāsotā un efektīgi aplīmētā "i20" hečbekā zem dzinēja pārsega neslēpjas pasaules čempionāta līdera Tjerī Noivila rallija auto "i20 WRC" ugunīgais temperaments.

"Hyundai i20" sākuma cena ar vienkāršāko 1.2 MPI 75 ZS dzinēju un 5 pakāpju manuālo kārbu ir 11 890 EUR, ar 1.0 T-GDI 100 ZS dzinēju un manuālo kārbu sākumcena ir 12 890 EUR, ar šo pašu dzinēju un septiņu pakāpju DCT ātrumkārbu auto var nopirkt par 14 390, bet lepnākajā versijā ar jaudīgāko 1.0 T-GDI 120 ZS dzinēju un 7DCT auto maksās jau sākot no 17 390 EUR.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā 1

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Kā taps jaunais Rail Baltica tilts pār Daugavu Rīgā (+ VIDEO)

Ir sākusies jaunā Rail Baltica tilta pār Daugavu būvniecība. Respektējot galvaspilsētas vēsturi, jaunajā tilta konstrukcijā saglabās esošā dzelzceļa tilta ikonisko izskatu. Lasīt vairāk

 

Traģiska nāve, sajaucot ātrumus - miljardiere iet bojā savā Tesla (+ VIDEO) 29

Amerikāņu miljardiere un uzņēmēja, politiķa Miča Makkonela radiniece Andžela Čao noslīkusi savā Tesla pēc tam, kad viņas vadītā automašīna iebrauca dīķī un nogrima. Lasīt vairāk

 

Mercedes-Benz Vision EQXX iztiek ar 7 kWh vidēji un nobrauc 1000 km ar vienu uzlādi (+ FOTO) 12

Mercedes elektriskais prototips Vision EQXX veicis savu trešo tālās distances pārbraucienu ar vienu uzlādi veicot vairāk par 1000 kilometriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti