iAuto lasītāji testē: Pirmais elektroauto no "Jaguar" ar līdz pat 480 km distanci "I-Pace" (+ FOTO) 13

 

Jaguar I-Pace 2019 Foto: iAuto.lv

VWfans un kasinsh79 speciāli iAuto | 26.februāris 2019 22:00

Portāla iAuto pieredzējušākie lietotāji VWfans un kasinsh79 devās testa braucienā, lai iepazītu pavisam jauno elektroauto Jaguar I-Pace. Kāda ir tā mūsu nākotne uz ceļa?

VWfans reģistrējās iAuto.lv pirms 15 gadiem, precīzi 21.02.2004, iespaidi pēc testa brauciena:

Jaguar I-Pace ir pirmais firmas Jaguar Land Rover elektromobilis, kuru ražo rūpnīcā Austrijā, Grācā. Ražošana sākās 2018.gada vasarā, bet tā pa īstam iešūpojusies no 2018.gada rudens, pārsniedzot 2 tūkstošus eksemplāru mēnesī.

Jaguar I-Pace 2019 Foto: iAuto.lv

No pārējiem Jaguar modeļiem I-Pace elektromobilim izmēros vistuvākais ir F-Pace, kurš ir par 5 cm garāks (473 cm pret 468 cm) un par 10 cm augstāks (167 cm pret 157 cm). Tomēr I-Pace ir jūtami smagāks, tā pašmasa ir virs 2,1 tonnas, bet F-Pace ar vidusmēra trīs litru motoru ap 1,8 tonnām. Lielāks svars nāk no 90 kWh litija-jonu bateriju bloka, kas plašā klājumā izvietots gar auto apakšdaļu.

I-Pace automašīnu uz priekšu dzen divi 200 zirgspēku jaudas elektromotori, kas izvietoti katras riteņu ass tuvumā. Automobilis tādējādi ir pilnpiedziņas, un elektronika sadala vilkmi pa asīm.

Testa braucienu veicu Baldones apkaimē - ļoti piemērotā vietā, kur bija gan šosejas, gan mazpilsēta, gan lauku ceļi. Uz šosejas pamēģināju ieskrējienu no vietas: tas ir iespaidīgs, tāds, ka ķermeni iespiež sēdeklī. Vēlams pirms tam atliekt galvu, atbalstot to pret pagalvi, lai nebūtu pārslodzes kakla skriemeļiem. Protams, ka arī no 60, 70, 80 km/h uzrāviens ir mežonīgs, un 100 km/h tiek sasniegti zibenīgi. Ātrais uzrāviens, protams, palīdz saspringtās situācijās iekļaujoties satiksmē no ieskrējiena joslas vai pēc ceļa došanas pa galveno ceļu braucošajiem. Lasīju, ka I-Pace maksimālais ātrums ir ierobežots elektroniski 200 km/h līmenī.

Jaguar I-Pace 2019 Foto: iAuto.lv

Pa lauku ceļu, kurš bija ledains ar dziļām atkušņa izgrauztām vagām, kāpumiem un kritumiem, Jaguar I-Pace parādīja ļoti labu vadāmību un noturību uz ceļa: acīmredzot pilnpiedziņa ir pietiekami gudra. Pēc testa turpat braukt ar Škoda-Fabia bija grūtāk.

Tas Jaguar I-Pace, kuru testēju, bija maksimālajā no četrām komplektācijām "First Edition" ar cenu 106,9 tūkst. EUR. Papildaprīkojuma klāsts milzum plašs, pārsvarā tas, kas nu mūsdienās ir piedāvājumā. Piemēram, patika rādītāju projekcija uz vējstikla. Kad uz šosejas mani apdzina Volvo-XC90, tad spogulī iepīkstējās aklās zonas aizņemtības sensors. Un tā tālāk... Kā jau minēju augstāk, Jaguar I-Pace bija ar 22 collu diskiem, tamdēļ gaita bija nedaudz par drebelīgu, pacietu. Taču tas ir novēršams, jo, kā izpētīju papildaprīkojuma sarakstos, ir pieejami diski, sākot ar 18 collu izmēru. Interesanta lieta: motora skaņas mākslīga imitācija, kuras skaļumu un toni var regulēt, lai nebūtu sajūtas, ka brauc pavisam klusumā, kā tas parasti ir elektromobilim.

Salons Jaguar I-Pace 2019 Foto: iAuto.lv

Attiecībā uz vadīšanu interesanta lieta, ka nav nekāda ātrumu pārslēgšanas kloķa, bet ir pogas D, N, R un P. Automātam ir divi režīmi: ar nelielu bremzēšanas enerģijas atgūšanu laikā, kad nespied gāzes pedāli, un otrs režīms ar stipru bremzēšanas enerģijas atgūšanu. Šajā otrajā režīmā arī braucu, un tad ir tā, ka, noņemot kāju no gāzes pedāļa, auto jau stipri bremzējas - var stipri pietaupīt bremžu uzlikas un arī labvēlīgi tiek ietekmēts atlikušais nobraucamais attālums.

Viena lieta no ekstrām, par kuru izbrīnījos, ka tās nebija - stūres augstuma un dziļuma regulēšana notika manuāli, atlaižot sviru, nevis ar elektropiedziņu.

Bagāžnieks I-Pace samērā liels, ērts, un pārsteidza vēl viena "odziņa": tā kā elektromotori ir tuvu asīm, tad priekšā tur, kur parastiem auto ir motors, I-Pace elektromobilim ir neliels bagāžnieks. Tur var ielikt, piemēram, drēbes un sporta apavus, ja izbrauc ārpus pilsētas paskriet pa "Latvijas valsts mežu" ceļiem.

Bagāžas nodalījums priekšā Jaguar I-Pace 2019 Foto: iAuto.lv

Par nobraucamo attālumu ar uzlādētu bateriju. Kad sāku testu, tad nobraucamo attālumu rādīja vēl 149 km pie bateriju uzlādes līmeņa 48%. Nobraucu 42 km, un tad atlikušo nobraucamo attālumu rādīja 87 km pie bateriju uzlādes līmeņa 29%. Tātad, nobraucot 42 km, atlikušais nobraucamais attālums "sadila" par 62 km un tika izlietoti 19% no baterijas resursa. Gaisa temperatūra testa laikā ap +1, apkure, protams, tika lietota.

Jaguar I-Pace 2019 Foto: iAuto.lv

kasinsh79 reģistrējās iAuto.lv pirms 16 gadiem, precīzāk 19.07.2002, iespaidi pēc testa brauciena:

Paldies Mārim, kārtējo reizi ļaudams iepazīt tehniku no "augstā plaukta"! VWFans te jau daudz ko uzrakstījis, principā, visam piekrītu. Manas atziņas papildus te.

Jaguar I-Pace 2019 Foto: iAuto.lv

Pirmo reizi mūžā braucu pie stūres īstam elektroauto (pašam ir bijis hibrīds, kam EV režīms ļoti patika). No Māra Jūrmalā paņēmu auto ar 100 km atlikušo distanci, atdevu pēc nobrauktiem 42 km, bet vairs tikai ar 23 km atlikušo distanci un bateriju, kam ar steigu vajag rozeti Es testēju visādos režīmos. Jā, arī "gāzi grīdā", jo tas auto ir nereāls spridzeklis Esmu braucis ar 460 Zs Ferrari, Jaguar dinamika noteikti ir stipri līdzīga. Pie tam jauda un paātrinājums, kad vien ir vēlme un vajadzība. Tika piesmieti vairāki pajauni BMW. Sieva knapi neapsteidza netrafarēto Ceļu policijas Škoda uz Jūrmalas šosejas strauja paātrinājuma brīdī uzreiz pēc fotoradara. Traks auto! Bet, manu sirdi darīja nemierīgu atlikušās distances km indikators panelī, kas rukā acīmredzami un baisi ātri. Secinājums - strauji braucot, reālā distance jādala pat ar divi. Nepatīkami.

Salons Jaguar I-Pace 2019 Foto: iAuto.lv

Auto ērts un ar pietiekami daudz vietas salonā. Aizmugurē dēls sēdēja aiz manis kā karalis, pie kam es nesēžu tuvu stūrei. Lielisks akustiskais komforts visos režīmos. Lieliska audiosistēma - patiesa bauda klausīties. Ārkārtīgi nikns aprīkojums, no kā vairumu pat neizmantoju. Liels fail ir atpakaļskata kamera, tā ir netīra zibenīgi šādos ceļa apstākļos (piem., Passat tā vienmēr tīra, jo paslēpta aiz VW emblēmas) - atrodas pašā lejā pie numura.

Jaguar I-Pace 2019 Foto: iAuto.lv

Kolosāla vadāmība un piekares darbība. Pat ar 22 collu diskiem, uz ceļa auto turas lieliski un nekādu pretenziju.

Esot šādai naudas summai, es gribētu hibrīdu plug-in, nevis tīri elektroauto. Iztērē baterijas kapacitāti, līdz uzlādēti tiec ar benzīnu. Te - vien nospiest pogu un gaidīt dīlera autoevakuatoru... Bet tāda poga ir!

Jaguar I-Pace 2019 Foto: iAuto.lv

Pie vidēji ātrās uzlādes Jūrmalā Jaguar I-Pace 2019 paigaidām bezmaksas Foto: iAuto.lv

Jaguar I-Pace 2019 Foto: iAuto.lv

Atskaite Jaguar I-Pace 2019 Foto: iAuto.lv

Jaguar gaisma no sānu durvīm Foto: iAuto.lv

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
kasinsh79 27.februāris 2019 11:58
8 2 Atbildēt

Varu apstiprināt, ka:

- iauto boss Māris ir reāls sakarīgs cilvēks

- ikvienam adekvātam personāžam no iauto lietotājiem ir iespēja izmēģināt visdažādāko tehniku, par to neprasīs ne naudu, ne kaut kādus "rāmjus" auto ekspluatācijai

Manuprāt, tas ir burtiski nereāli superīgi

kasinsh79 26.februāris 2019 22:59
7 3 Atbildēt

Vareni

iAuto 27.februāris 2019 9:40
5 1 Atbildēt

Ir ar sniegu un ir bez sniega! Sniegs ir svarīgs dēļ aizspriedumiem, ka ziemā elektroauto neder.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti