Braucam ar "Mercedes – Benz" jauno "A klasi" (+ FOTO) 6

Agnis Krauja speciāli “iAuto” | 16.marts 2019 9:14

Viņa mani uzrunā tiešām patīkamā, maigā sievietes balsī, viņa ir laipna un padevīga kā geiša. Viņu sauc Mersedesa, un viņa ir gatava darīt visu, lai es varētu koncentrēties tikai baudai - braukšanas baudai.

Dzīvojam interesantā laikā, kad mobilie telefoni dažreiz izrādās gudrāki par to lietotājiem. Un jaunie automobiļi dažreiz šķiet vairāk līdzīgi kompjūteriem, nekā tradicionālajiem pārvietošanās līdzekļiem. Pēdējā laikā Eiropas autopresē nācies lasīt pieredzējušu autoekspertu atzinumus par jaunākajiem auto modeļiem, kuriem dots ne visai glaimojošs vērtējums: "something more high-tech than high-speed." Un tagad es gribu saprast -  vai mana maigā, gudrā draudzene Mersedesa spēj sniegt arī tīru, nesamaitātu braukšanas prieku?

“Mercedes” pasauli pārsteidza 1997.gada Frankfurtes autosalonā, parādot jaunu modeli - "A klasi". Tas bija vācu Premium markai pavisam neraksturīgs subkompakts priekšpiedziņas auto ar tikai 3 metrus garu, augstu "sendviča tipa" virsbūvi, kuras četros stūros izvietoti riteņi ar specifiski šaurām riepām. Tautā šo auto mīļi iesauca par 'Baby Benz'. Otrā paaudze, kas dienasgaismu ieraudzīja 2004.gadā, bija saglabājusi savdabīgo virsbūves "sendviča" konceptu, taču krietni pieaugusi visos izmēros un solīdumā. 2012.gada pavasarī Ženēvā prezentētā trešā paaudze bija pilnīgi citāda, - tas jau bija vairāk kā 4 metrus garš visai agresīva izskata kompaktklases auto ar tradicionālām virsbūves proporcijām.  2018.gada pavasarī Ženēvas auto izstādē tika prezentēta ceturtā paaudze, kas atkal pārsteidza pasauli. Jo tagad "A klase" – tā ir kompaktos izmēros iepakota "S klase", kurai turklāt piemīt mākslīgais intelekts un ir pieejami tādi jauni komforta risinājumi, kādu šobrīd vēl nav pat "S klasei".

Pirms testa brauciena izpildu mājasdarbu, noskaidrojot – ko jaunu "A klase" piedāvā  auto tehnoloģiju jomā? – Daudzās publikācijās tiek slavēts "A klases" iespaidīgais digitālais panelis, navigācija ar paplašināto realitāti, dabīgā balss atpazīšanas sistēma, kas spēj uztvert sacītā teksta jēgu, - tas viss kopā saucas "Mercedes-Benz User Experience". Ar šīs sistēmas palīdzību tiekot veidota emocionāla saikne starp vadītāju un mašīnas elektroniskajām smadzenēm. "A klase" esot gudra un intuitīva automašīna, kas pazīst savu vadītāju, jau iepriekš paredzot viņa vēlmes un vajadzības.

Kādi tad ir šie jaunie komforta risinājumi "A klasē"? – "Mercedes" uzsver, ka šo auto, katru tā niansi tu vari pielāgot atbilstoši savām vēlmēm, braukšanas stilam, gaumei un vajadzībām; mašīnas smadzenes saglabā sešus individuāli pielāgotus režīmus, un katrs no tiem iekļauj sevī pilnīgi visu - gan braukšanas iestatījumus, gan sēdekļu pozīcijas, gan salona apgaismojumu, temperatūru un mūziku. "A klases" vadītājs var mijiedarboties ar auto četros dažādos veidos, pēc savas izvēles: pirmkārt, izmantojot vieglu rokas kustību pār skārienpaliktni pie ātrumpārslēga; otrkārt, maigi uzspiežot ar pirkstu uz stūres rata sensoru taustiņiem; treškārt, bakstot jauno, milzīgo skārienekrānu panelī; ceturtkārt, vienkārši izsakot savu vēlmi skaļā balsī! Visbeidzot, "A klasi" iespējams aprīkot ar "aktīvajiem sēdekļiem", kas paši ik pēc zināma laika nedaudz izmaina pozīciju, uzlabojot komfortu garos braucienos.

Testa braucienam saņemu elegantu, žilbinoši pelēku (nekad agrāk nedomāju, ka šāds vārdu salikums iespējams) "Mercedes - Benz A200 AMG Line". Viņa mani uzrunā tiešām dzīvā, patīkamā, maigā sievietes balsī, viņa ir laipna un padevīga kā geiša. Mersedesa saprotot ne tikai īpašās dresūras komandas, bet arī brīvā formā izteiktas vēlmes, un tas patiešām nodrošina cilvēciski siltu komunikāciju, nevis parodiju par mistera Greja tēmu. "Mercedes-Benz User Experience" sistēma padara šo auto par uzticamu vadītāja draudzeni. Trijās testa dienās lūkoju noskaidrot šīs draudzenes spējas un iespējas.

Neatraujot rokas no stūres, tikai pasaku: "Hey Mercedes!", viņa uzmanīgi mani uzklausa un izdara visu, ko vēlos – gan uzraksta un nosūta īsziņu manis izvēlētajam adresātam, gan sameklē un atskaņo manu mīļāko mūziku, gan nekļūdīgi aizved mani uz jebkuru nosaukto vietu. Nākamais līmenis tiek sasniegts tad, kad draudzene vairs negaida rīkojumus, bet sāk saprast mani bez vārdiem. Mersedesa katru dienu iemācās kaut ko jaunu un iepazīst savu vadītāju arvien labāk. Tā jau zina ceļu uz manu dzīvokli. Un manus ieradumus. Tā ir iegaumējusi manu mūzikas izvēli no rītiem un tā zina manu ceļu uz darbu. Tā automātiski ieslēgs pareizo radiostaciju un parādīs ātrāko ceļu, ja ierastajā maršrutā izveidosies sastrēgumi. Tā visu darīs pati - tik ilgi, cik vien es pats to vēlēšos. Līdz pazīs mani labāk, nekā es pats…

Iepazīšanos mēs parasti sākam no eksterjera. Kupejveidīgās formas, sportiskās stājas un pieaugušo izmēru dēļ "A klase" tagad šķiet pieplakusi zemei. Auto būvēts uz pilnīgi jaunas platformas, tam ir garāka riteņu bāze, līdz ar to arī labākas braukšanas īpašības un plašāks salons. Tiešām, "A klase", salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, ir krietni paaugusies. Garumā par 120 mm, platumā par 16 mm un riteņu bāze pagarināta par 30 mm, bagāžnieks kļuvis par 29 litriem lielāks, tomēr, neraugoties uz to, mašīna kļuvusi par apmēram 20 kg vieglāka. Tagad "A klases" ārējie izmēri ir šādi - garums 4419 mm, platums 1796 mm, riteņu bāze 2729 mm, bagāžnieks 370 litri. 'Baby Benz' izmēros ir lielāks par tiešajiem konkurentiem "Lexus CT", "Volvo V40", "Audi A3" un "BMW" 1.sēriju.

Jaunā "A klase" ieskicē nākamo soli "Mercedes" dizaina filozofijā, kurai dots nosaukums "Sensual Purity". Tas nozīmē - forma neseko funkcijai, bet gan sajūtām. Trešās paaudzes modeļa agresīvo ārieni nomainījušas elegantākas formas, kas atgādina flagmani "CLS". Tīrās līnijas "A klases" dizainā piešķir mašīnai eleganci. "Mercedes" dizaineriem šajā  hečbekā izdevies veiksmīgi apvienot atturīgu eleganci ar spilgtām sportiskām iezīmēm, kuras akcentē radiatora restīte dimanta rakstā, motora pārsega leņķis un 19 collu izmēra diski. Auto lieliski iederēsies kā metropoļu biznesa kvartālos, tā piepilsētu privātmāju rajonos. Un nebūs kauns ar to rādīties arī Nirburgringas trasē.

Tātad, šis ir kompaktklases auto, kura cena pārsniedz 45 tūkstošus. Tikai nedaudz garāks, platāks un zemāks par "VW Golf", taču salons neatpaliek no lielo mersedesu komforta risinājumiem. Atšķirībā no konkurentiem "Audi A3" un "BMW" 1. sērijas "A klase" patiešām piedāvā kompaktā auto izmēros ietilpinātu Premium sajūtu visā pilnībā tādu, kāda tā ir pieejama lielākajos "meršos". Salonā sajūtas stipri atšķiras no jebkura cita kompakta auto. Šeit nav nekā pārspīlēti tehnokrātiska, drīzāk valda tāda rāma grezna atpūtas salona atmosfēra, papildināta ar perfektu ergonomiku. Vispirms ievēro milzīgā ekrāna panorāmu, tad smalkās ventilācijas "turbīnas" un sensoru stūri. Panelī nav tradicionālo slēdžu, šeit viss pilnībā digitalizēts ar konfigurējamiem displejiem. To sniegtās iespējas un grafiskais izpildījums ir patiešām iespaidīgi! Bāzes komplektācijā informatīvo paneli veido divi sapāroti 7 collu augstas izšķirtspējas displeji, kurus var dažādos veidos konfigurēt un pārbīdīt, izmantojot sensoru taustiņus uz stūres, bet dārgākajās versijās pa visu paneli izvietots efektīgs HD ekrāns, kas apvieno sevī vadītāja mērinstrumentus un centrālo 10.25 collu displeju. Sēdpozīcija zema un sportiska, sēdekļi izcili ērti, salonā valda klusums. Kā jebkurā mersedesā, sākumā izbrīnu rada tas, ka pierastajā vietā labajā pusē pie stūres neatrodas logu tīrītāju ieslēgšanas svira, jo šeit visas gaismu un logu tīrītāju regulēšanas funkcijas apvienotas kreisajā svirā, taču jau no pirmās minūtes "A klases" sēdekļos jūtos tik labi, ka drīz pat aizmirstu par to klātbūtni. Pēc sajūtām vadītāja vietā, šis tikpat labi varētu būt arī "CLS" vai "S klases" "mersis". Aizmugurē pasažieriem, protams, nebūs "S klases" plašumu, tomēr šeit ir daudz vairāk vietas galvai un arī ceļgalu rajonā, nekā bija vecajā "A klase".

Zem jaunās "A klases" motora pārsega iespējamas dažādas variācijas - 1,4 litru benzīna motors, divu litru benzīna motors vai 1,5 litru dīzeļmotors. Būtiski, ka A200 vairs nenozīmē divlitru benzīnnieku, bet gan 1.4 litru turbo ar 160 ZS, kurš mierīgas braukšanas režīmā pats atslēdz divus cilindrus ekonomijas nolūkā. Piedāvājumā vairs nav arī manuālās kārbas, jau bāzītē tiek piedāvāts septiņu pakāpju DCT automāts. A200 var nopirkt par 42 – 45 tūkstošiem eiro. Pierastāks kompaktā Premium standartiem būs A250 ar 221 ZS divlitru motoru, taču tas ir jūtami dārgāks. "A klasei" pieejama arī 4Matic pilnpiedziņas sistēma, kā arī adaptīvā balstiekārta.

Testētais auto ir "Mercedes - Benz A200 AMG Line". Tātad, 1.4 litri, 163 ZS, priekšpiedziņa, 7 pakāpju automāts. Mierīgi braucot, šis ir kluss, izsmalcināts auto. Automāts pārslēdzas nemanot, dzinēja troksnis nav dzirdams. Tā jābrauc īstam "mersim" – solīdi un komfortabli! Ikdienas režīmos mašīna pat necenšas izlikties sportiska. Taču, piekares regulējumi spēj ideāli savienot komfortu ar sportisku vadāmību. Atliek tikai sportiskā režīmā tā agresīvāk iemīt grīdā, un auto vienā mirklī pārvērtīsies. Nelielais turbomotors ar 163 zirgspēku jaudu un septiņātrumu Getrag automātu nodrošina paātrinājumu 0-100km/h – 8 sekundēs. Turklāt, šim auto ir negaidīti "īsa" stūre, kas padara braukšanu vēl aizraujošāku. Mašīna ir jūtīga un paklausīga, tā it kā nolasa tavas vēlmes un izpilda ātrāk, nekā tu paspēj formulēt. Tiešām pārsteidzoši, cik viegli mana Mersedesa iegriežas līkumos!

Pieņemts uzskatīt, ka Latvijas ceļi nav piemēroti ātrām, zemām, sportiskām  automašīnām — gan ātruma ierobežojumu, gan seguma kvalitātes un infrastruktūras dēļ. Nu, jūs taču zināt — kanalizācijas aku vāki, bedres, asfalta ielāpi, guļošie policisti, fotoradari… Izrādās, ka šis pieņēmums atkarīgs no tā, kas būvējis konkrēto automašīnu. Jaunais 'Baby Benz' ir ļoti stabils un komfortabls arī lielā ātrumā, pat uz ļoti nelīdzena asfalta. "A klase" man lika pārvērtēt daudzus priekšstatus par braukšanas baudu Latvijas apstākļos. Sportiska un ātra automašīna pati par sevi nebūt nenozīmē agresīvu braukšanu pa koplietošanas ceļiem. Jā, diemžēl, ātras automašīnas bieži vien pērk cilvēki, kas nespēj kontrolēt savu agresiju. Šādiem cilvēkiem ne tikai ātras mašīnas, bet pat auto vadīšanas tiesības nevajadzētu dot. Jo civilizētajā pasaulē ātrāk par 130 km/h uz koplietošanas ceļiem aizliegts braukt, izņemot dažus Vācijas autobāņus. Taču, ja automašīna uzbūvēta braukšanai, nevis huligānismam, nav nepieciešami ne 200 zirgi, ne 200 km/h, lai justu baudu! Tiem, kuriem galvenais ir izrādīšanās, to būs grūti saprast, taču pareizi būvēts auto sagādā braukšanas baudu, arī nepārsniedzot atļautā ātruma robežas. Tas, kā mašīna klausa stūrei, kā atsaucas gāzei, kā mainās dzinēja dziesma, veido unikālu sajūtu gammu, ko var sajust gluži fiziski. Tagad, pēc "A klases"  man vairs nenāk ne prātā ar skaudību lūkoties uz tiem, kas ikdienā pārvietojas milzīgu izmēru krosoveros, - viņiem ir tā mānīgā drošības sajūta, bet līdz patiesai braukšanas baudai viņiem ir tālu kā līdz kosmosam…

Secinājumi

Auto labam garastāvoklim. Solīds, kluss, kompakts un lieliski brauc. "Mercedes" patiešām izdevies kompaktā formā "iepakot" limuzīna komfortu, kvalitāti, tehnoloģijas un to netveramo, īpašo Premium sajūtu. "A klasē" kompaktauto ekonomiskums un manevrētspēja  savienota ar "S klases" komfortu un viedajām drošības sistēmām. Šis auto pārsteidzošā veidā apvieno gan tradicionāli orientētu "oldskūlīgu" braukšanas entuziastu, gan progresīvu mūsdienīgu tehnoloģiju fanu  vēlmes. Pirmajiem patiks "A klases" vadāmība un stils, bet tie otrie būs sajūsmā par auto sniegtajām savienojamības, tiešsaistes un virtuālās realitātes iespējām.

Šis ir vienīgais kompaktais auto, kurā labi jutīsies pat dārgos limuzīnos izlepis snobs – šeit ir eleganti displeji, balss vadāmība, perfekts dizains un labi nostrādāts salons. Par apmēram divreiz mazāku naudu kā piecmetrīgajā "S klasē". Diezgan droši, ka pie šā auto stūres brauc cilvēks, kam ne vien ir daudz naudas, bet kurš arī zina, kā šo naudu likt lietā. Jaunā "A klase" ir nopērkama par 42 – 45 tūkstošiem eiro, - Premium standartiem salīdzinoši nelielu summu. Un pirmo reizi "A klase" tiek piedāvāta arī ASV tirgū.

Konkursā "Latvijas Gada auto 2019" piedalījās 29 jaunākie auto modeļi, kas Latvijas tirgū nonākuši pēc 2017. gada 1. novembra. Finālā iekļuva septiņi pretendenti, starp kuriem bija tikai viens Premium segmenta pārstāvis - "Mercedes – Benz A klase".

Objektīvam ieskatam piedāvāju dažu "Latvijas Gada auto 2019" žūrijas biedru viedokļus par šo auto:

Ivars Caune, Latvijas Sporta Meistars autosportā: "Auto tiešām labi pārsteidza. Braucot bija ļoti paklausīgs, dinamisks. Patīkams salons, ļoti interesants un neuzbāzīgs instrumentu panelis."

Uldis Hmieļevskis, motoru sporta sacensību rīkotājs: "Nekad nedomāju, ka teikšu – Mercedes ir sportiskākais auto no visas šī gada pretendentu plejādes (ar piezīmi - budžetā līdz 200 tūkstošiem eiro). Laba piekare, precīza stūre, atsaucīgs dzinējs – šādi var raksturot ne vienu vien pretendentu. Bet, kad dinamiski bremzējot pirms pagrieziena, ir jāgaida sekunde, kamēr auto ļaus motoram atkal uzņemt apgriezienus – nu kā lai ar šādu auto pabrauc sportiski? To neļauj neviens no VW grupas sportiskajiem modeļiem un arī gandrīz visi citi. Bet, par pārsteigumu, to ļauj Mercedes. Labā kāja uz gāzes, kreisā uz bremzes, ļauj palēnināties līdz pēdējam mirklim, lai līkuma ieejā jau kontrolētu trajektoriju ne tikai ar stūri, bet arī ar velkošajiem priekšējiem riteņiem. Un līkuma vidū vēl piesēdināt, ja slīd ārā. Vai, bremzēšanas noslēguma fāzē ar gāzes pedāli likt ātrumkārbai pārslēgties divus-trīs pārnesumus uz leju, lai uzreiz sāktu azartisku paātrinājumu. Teiksiet – kam tas ikdienā? Ikdienā varbūt arī nē, bet aizbraukt uz trasi pēc darba – perfekti."

Juris Kreicbergs, RTU Automobiļu katedras vadītājs: "Pirmais, kam tika pievērsta uzmanība ir jaunais multimēdiju panelis. No malas skatoties, šaurs un pārāk garš. Pie stūres sēžot, stūre loģiski atdala abas funkcionālās displeja daļas. Ir saprotams kārdinājums samaksāt papildus par šādu skaistu un piedāvājumiem bagātu izvēli. Auto šķiet laba izvēle, ja meklē šajā cenu grupā un nav noslieces braukt ārpus ceļiem. Dinamika, protams, atbilstoša. Esot tēmēts jauniem cilvēkiem. Tas, šķiet, ir izdevies, bet arī vecākiem autobraucējiem ir par ko papriecāties."

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 17.marts 2019 21:22
1 3 Atbildēt

Cik tā opcija maksāja 3 000 EUR?

Neviens normāls cilvēks nesalīdzinās VAG sūdus ar mersedesu.

Salīdzinājumā - A klasi nopirka vairak kā miljons eksemplāros, bet to sūdu - Audī A2 tikai 170 000.

Walacc 18.marts 2019 10:49
1 0 Atbildēt

Nu MB sekundárajá tirgú ar lielu popularitāti neizceļas dēļ 7G tronic kārbas - kaut ko tik niķīgu vēl nāktos pameklēt. Citādi jau nu MB ir palicis ļoti simpātiski.

Astro 18.marts 2019 13:05
1 0 Atbildēt

Es nespēju saprast, kāpēc auto, kurš Zviedrijā maksā no 240000 SEK, kas ir zem 24000 EUR, pie mums maksā no 42000-4500 EUr, kā minēts rakstā?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Autovadītājs netic savām acīm - Circle K iepilda par 8 l vairāk gāzes nekā pieļauj bākas tilpums (+ FOTO) 20

Autovadītājs uzpildot autogāzi Circle K Ogres DUS pamanījis, ka viņa mašīnas tvertnē pēc skaitītāja iepildīts ievērojami vairāk nekā spētu uzņemt pārbūvē iemontētā 32 litru tvertne. Lūk, viņa stāsts. Lasīt vairāk

 

Vecumnieku novadā kritiskā stāvoklī valsts autoceļi (+ VIDEO) 2

Sausā laikā putekļu vērpetes, mitrā – ūdens lāmas, bet pavasarī un rudenī kāds ceļa posms allaž neizbraucams. Tādi esot visi valsts autoceļi Vecumnieku novadā. Lasīt vairāk

 

Huawei Latvijā prezentē pirmo 5G viedtālruni Mate 20 X (5G) 2

Uzņēmums HUAWEI ceturtdien, 22. augustā, prezentēja savu pirmo 5G viedtālruni Latvijā - HUAWEI Mate 20 X (5G), demonstrējot tālrunī pieejamās inovācijas un darbības iespējas Tele2 5G tīklā. Vietdtelefonus Latvijā varēs iegādāties jau augusta beigās - mobilo sakaru operatora Tele2 tīkla veikalos. Lasīt vairāk

 

Latvijā trešais augstākais satiksmes negadījumu upuru rādītājs Eiropas Savienībā 35

Latvijā pērn bijis trešais augstākais ceļu satiksmes negadījumu upuru skaits Eiropas Savienībā (ES), rēķinot uz miljonu iedzīvotāju, liecina Eiropas transporta drošības padomes dati par 2018.gadu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti