Jaunā Dacia Duster 4x4 versija pieejama tikai ar 1,2 litru benzīna hibrīd dzinēju un manuālo pārnesumu kārbu. Toties ir vairāki braukšanas izvēles režīmi - auto, snow, mud/sand, off-road un eco. Klīrenss 4x4 versijā ir visaugstākais klasē - 217 mm. Testa brauciens bija maršrutā Rīga - Liepāja - Klaipēda - Nida - Šauļi - Jelgava - Rīga.
Degvielas patēriņš braucot ar kruīzkontroli šosejas režīmā ar ātrumu 90 km/h svārstās starp 5,2-6l/100km, toties braucot pa ātrgaitas ceļu Lietuvā ar ātrumu 130km/h borta dators rādīja 8,9l/100km. Ritošās daļas darbība bija nedaudz par mīkstu uz asfalta, toties braucot pa granti un bezceļu likās komfortabla. Salona apdarē daudz plastmasas , kas liek par sevi manīt uz nelīdzena ceļa. Vadības ierīces, slēdži un pogas līdzīgi Renault modeļiem.
Pārnesumi slēdzas labi. Interesanti, ka šim modelim uz spidometra var ieslēgt sasvēruma stāvokļa rādītājus, kas parasti ir dārgākiem modeļiem. Toties priekšējiem lukturim led spuldzes ir tikai tuvajām gaismām, kas ir zināms mīnuss.Lukturu pārslēgšanā auto režīmā notiek labi. Auto ir pilnizmēra rezerves ritenis, kas mūsdienās ir samērā reta parādība. Mobilo ierīču novietošana nav problēma ne priekšā, ne aizmugurē sēdošajiem. Katrā ziņā auto iespējas pa 25300 eiro ir diezgan iespaidīgas.
5-6l mana izpratnē 4x4 ir labs degvielas rādītājs. Patīk šie 0.9/1,2/1,3 dzinēji. Pilnīgi apmierina normālas braukšanas vajadzības. Plastmasas apdare ir graboša. Te nu ražotājs solījās uzlabot, vai pašam izveikt skaņas izolāciju. Un par tām gaismām, kas ik katram vadītājam ir aktuāli. Šāda kombinācija ne lux auto iespējams ir apzināta ražotāja izvēle. Atceramies kā mocījās vācijas lielie ar aizsvīdušiem led blokiem!!! Cik nu bieži, pie tādas intensīvas satiksmes ir tie tālie nepieciešami. Un pastāv iespēja to spuldzi aizvietot ar labām +++ halogēnajām lampiņām. Un patreiz vispār ir mainījušies noteikumi uz brīvāku papildgaismu lukturu izvietojumu. Ar nosacījumu var pat likt uz jumta izliektos LED bārus!
Kas tieši var patikt šajos dzinējos, ja viņš rij vairāk, kā 3L dīzelis?
Tas, ka tas nav dīzelis ar visām izrietošajām sekām tuvākā un tālākā nākotnē un ikdienas problēmām vienuviet.
Patēriņš 9l uz 130kmh , tas nav nekas izcils. Tieši otrādi. Un svarīgi būtu zināt arī kāds tas ir pilsētā un lauku ceļiem.
Nu nav jau autobāņu auto, turklāt tomēr krosovers ar savu aerodinamiku, plus jautājums kādi bija laikapstākļi kad brauca. Tā kā tīri ok tas cipars, ņemot vērā ka dzinējs nav balstīts uz pašiem pēdējiem nanotehnoloģiju sasniegumiem
Un vēl jau tā dinamika, ar kuru, piemēram uz Ventspils šosejas posmā līdz Tukumam, apdzīšanu labāk vispār neuzsākt. Kopumā jau nav slikts auto, izskatīga, ar visām e-fīčām utt.
Bet. Dzinējs , no ekonomikas un dinamikas skatupunkta ir GARĀM ! Tur vidējais nekādi nebūs mazāk par 8l , kamēr dīzelim bija 5 un mazāk.
Ja ir braukts ar e30, e39, tad šis liksies kā raķete.