Jau gadiem dzirdam apgalvojumu, ka sedana kā virsbūves formas ēra ir beigusies, automobilisti aizvien vairāk priekšroku dod hečbekiem un universāļiem, bet krosoveri vispār ir izrādījies negaidīti populārs automobiļu tips.
Par to, ka šie apgalvojumi nav no pirksta izzīsti, var ātri pārliecināties, pārlaižot skatienu autoražotāju piedāvājumam. Premium un luksusa ražotāji, kā arī viens otrs tautas klases zīmols šim automobiļu tipam vēl nav uzgriezuši muguru, taču vairuma dīleru salonos sedanus vairs dabūt nevar. Viens no tādiem ir Renault, kura piedāvājumā ir daži hečbeki, daži vienapjoma automobiļi, daži vieglā komerctransporta klases busiņi un vesela rinda SUV jeb krosoveru. Šai kategorijai Renault pievērš īpašu uzmanību un jaunus modeļus, kuru šobrīd jau ir septiņi, cep kā pīrādziņus. Tie ir Arkana, Austral, Captur, Espace, Scenic Electric, Symbioz un Rafale.
Šī apskata varonis ir Rafale, kas nosaukumu aizguvis no pagājušā gadsimta trīsdesmitajos gados konstruētajām Caudron Rafale lidmašīnām. Tas ir 4,7 metrus garš vidējās klases krosovers ar ļoti plašu salonu, praktisku bagāžas nodalījumu un ārkārtīgi efektīvu piedziņas sistēmu. Vietas nudien ir daudz gan priekšējā, gan aizmugurējā rindā, turklāt priekšējie sēdekļi ar izteiktiem sānu balstiem lieliski pilda ķermeņa noturēšanas funkciju un noderēs dinamiskas braukšanas cienītājiem. Tā kā viens no SUV automobiļu popularitātes iemesliem ir to praktiskie aspekti, Rafale neliek vilties un neatkarīgi no uzstādītās piedziņas sistēmas var piedāvāt vismaz 530 litru kravas telpu.
Ja runājam par piedziņas sistēmām, tad Renault Rafale ir paredzēti divi dažādi varianti. Sākotnēji tirgū pieejams E-Tech full hibrid spēka agregāts, kura iekšdedzes bāzi veido 1,2 litru turbomotors. Apvienojumā ar elektromotoru un 2 kWh akumulatoru tas nodrošina cienījamu 200 zirgspēku jaudu un dinamiku, turklāt to pasniedz kombinācijā ar ļoti augstu efektivitāti. Proti, automobilis, kura pašmasa bez vadītāja ir 1660 kilogramu, spēj 100 km/h sasniegt 8,9 sekundēs, taču tai pašā laikā uz 100 kilometriem tērē tikai 5 litrus benzīna.
Kā alternatīva pilnajam hibrīdam tiks piedāvāts lādējamais plug-in hibrīds ar 300 zirgspēkiem un pilnpidziņu. Tas ir ne tikai jaudīgāks, bet arī dinamiskāks (6,4 sekundes līdz simtam), dārgāks un ar vēl krietni zemāku degvielas patēriņu. Ar diviem elektromotoriem un 22 kWh akumulatoru aprīkotais auto līdz pat 105 km var nobraukt ar elektrību vien, tāpēc oficiālajos testos izmērītais degvielas patēriņš ir robežās starp tikai 0,5 un 0,6 litriem uz 100 kilometriem.
Ar kādu cenu koridoru jarēķinās tiem, kuri domā par Rafale iegādi? Tas, protams, ir stipri atkarīgs no pircēja vēlmēm un rocības, taču pieticīgāki automobilisti var palīst pat zem 41 tūkstoša eiro sliekšņa. iAuto izmēģinātā Renault Rafale esprit Alpine versija ar šādu tādu papildaprīkojumu, tostarp 1500 eiro vērto Solarbay stikla jumtu maksā nedaudz virs 51 tūkstoša eiro, savukārt dārgākais Renault Rafale bāzes versijā ir Atelier Alpine plug-in hibrīds, kam cenu lapā blakus rakstīts 52 690 eiro. Neskaitot ultramoderno stikla jumtu.
TEHNISKIE DATI
CENAS
iAuto.lv foruma biedra IngarsT komentārs par jauno Renault Rafale
Nevaru teikt, ka notestēju no A līdz Z, bet pēc tā, ko piedzīvoju, jāsaka, ka Rafale ir ļoti simpātisks modelis. Gan vizuāli, gan komforta, gan arī braukšanas ziņā.
Pirmais, kā jau vienmēr, ir vizuālais aspekts. Un te Renault ir uzkāpuši uz pareizās takas, jo pēdējā laikā frančiem nav tāda modeļa, kas izskatītos ačgārni. Atšķirībā no viena otra korejiešu zīmola, kas izlaiž nesaprotama izskata automobiļus. Nevar noliegt, ka Rafale no daudziem apskates leņķiem ļoti līdzinās Peugeot 408 un pat spoileru maliņas virs aizmugurējā stikla ir gandrīz identiskas, taču kopumā tas ir ļoti pievilcīgs modelis ar dusmīgu priekšpusi un slaidu, bet tai pašā laikā spēcīgu profilu. Tas spēj piesaistīt skatienus.
Kā vadītājs un kā pasažieris šajā auto jutos lieliski. Pat aizmugurējā sēdeklī, kur vietas ir nudien daudz. Par bagāžnieka ietilpību nav viedokļa, jo tajā neiekāpu, taču, pēc skata un regulārās formas spriežot, ir pārliecība, ka vietas te pietiek gan tuviem un tāliem ceļojumiem, gan jurģiem no vienām mājām uz citām.
Jā, sākumā mazliet mulsina tehnisko datu lapā ieraudzītais 1,2 litru benzīna motors. Bet jāatceras, ka tas piedziņas funkciju nepilda vienatnē. Apvienojumā ar elektromotoru, kuram arī ir 205 Nm griezes moments, un 200 zirgspēku sistēmas jaudu Rafale skrien tīri labi. Turklāt dara to ļoti ekonomiski. Es pat savā ziņā esmu drošs, ka, mazliet piedomājot pie braukšanas stila, nav grūti sasniegt Renault uzrādīto oficiālo vidējo patēriņu, kas ir 4,7-4,9 litri uz 100 km kombinētā ciklā. Mana testa laikā tas samērā ātri nokrita no 6 uz 5,9, 5,8 un beigās 5,7 litriem. Ja brauktu vēl, domāju, patēriņa rādītājs vēl vairāk tuvotos piecieniekam.
Ja runājam par braukšanu kopumā, tad gaita liekas labi sabalansēta un Rafale, lai gan pieskaitāms krosoveriem, labi tiek galā arī ar straujām masas pārnesēm. Citiem vārdiem sakot, straujos pagriezienos tas turas taisni. Pie lietām, kam noteikti nepieciešams lielāks adaptācijas laiks, ir 4CONTROL aizmugurējo riteņu stūrēšanas sistēma. Tā neapšaubāmi samazina apgriešanās apļa diametru, ļauj ar mazāku pagrieziena rādiusu izgriezties uz galvenā ceļa un visādi citādi uzlabo manevrētspēju, taču tā sajūta, kad aizmugure slīd stūres pagriešanai pretējā virzienā, ir stipri neparasta.
Kas vēl? Noteikti gribas pieminēt Solarbay stikla jumtu, kuram var mainīt caurspīdību, un multimediju sistēmu. Cik nav piedzīvots, ka tu velc ar pirkstu pa ekrānu, bet navigācijas karte mazliet izkustas tikai pēc sekundes vai divām. Rafale gadījumā ātrdarbība, plūdenums un sajūta ir tāda, it kā lietotu parastu planšeti. Starp citu, Rafale ir arī pirmais auto, kurā pārliecinājos par drošas izkāpšanas sistēmas lietderību. Brīdī, kad vēru durvis, tā ar vizuāliem un akustiskiem signāliem pievērsa uzmanību uz velobraucēju, kurš tai brīdī tuvojās no aizmugures. Nav, protams, garantijas, ka viņš būtu ietriecies atvērtajās durvīs, taču drošības labad izkāpu tikai tad, kad riteņbraucējs bija garām.
iAuto.lv foruma biedra ZZZZ komentārs par jauno Renault Rafale
Paldies iAuto par lielisko iespēju izmēģināt šo jaunumu. Tests bija pa mūsu galvaspilsētas ceļiem un paši saprotat kādi tie ir ne galvenajos virzienos.
Kas priecē? Šis auto ar 20 ripuļiem stipri labi tiek galā ar ceļa seguma ielāpiem un citiem nelīdzenumiem. Kompromiss ar lielo ekrānu, nav uzvilkts augšā, bet kur tur pa vidu. Netraucē vērot satiksmi. Jauka salona apdare Alpine komplektācijā. Dizains ir fraņču autobūves trumpis, kas šeit tika izspēlēts. Jā par kokpitu, pirmā sajūta, kompakts. Bet kā tāds Rafale lido, mašīnā nebūs tur nekādi kompromisi, viss kompakti, izņemot aizmugurējo rindu. Pietiekoši pietiekami. Arī ārējais izskats, īsti nav kur piesieties. Manā skatījumā vāgeni atpaliek.
Kas nepatika, vai precīzāk kompromiss. Tehnoloģijas atpaliek no dizaina, Ar šo nāksies samierināties. Ne jau pirmo reizi tur fraņči nevelk, vēl ir kur piestrādāt. Pieņemu, ka daudz kas tiks sakārtots procesā. Nu un dinamika. 200zs!? Tā īsti nesajutu tos. Piedodiet, ir ar ko salīdzināt. Šis tā kā pietrūka. Es par godīgiem cipariem.
Verdikts. Dizains un izskats pāri visam. Pārējais ir sīkumi.
iAuto.lv foruma biedra Konuss komentārs par jauno Renault Rafale
Pirms 5-10 gadiem šķita, ka Renault ražo tīri labas mašīnas, bet mūžīgi bija kāds sīkums, kas kopējo iespaidu pabojāja - vai savdabīga tehnoloģija, vai trūkums ergonomikā, vai arī jaunā auto izmantoti slēdži, kas sastopami 20 gadus vecā auto u.tml. Tāda sajūta, ka auto nav līdz galam nostrādāts. Bet, runājot par pēdējo paaudžu modeļiem, ir redzams, ka Renault ir būtiski uzlabojuši savus produktus. Līdz ar to tagad izteikti trūkumi ir jāmeklē ar uguni. Īpaši jau runājot par markas flagmani Rafale. Vai tādus atradu? Joprojām neesmu drošs.
Liekas, ka lielākais trūkums šim modelim ir sadzīvošana ar cilvēku aizspriedumiem pret Renault marku. Arī man pirmais iespaids bija tāds - pat ne vērsts konkrēti pret Rafale modeli, bet pret Renault principiem jaunu modeļu ieviešanā. Kārtējo reizi jauns modeļa nosaukums, kuru pēc pieciem gadiem jau būsim aizmirsuši. Pilnīgi jauna dizaina valoda, kuru viegli sajaukt ar citiem franču auto ražotājiem. Kāds tur vēl flagmanis? Droši vien paliks kādā dziļā vēstures stūrī. Taču, iepazīstoties ar šo auto tā pamatīgāk, tas man arvien vairāk ir iepaticies. Ja šobrīd būtu jāiegādājas auto par 50 tūkstošiem, Rafale noteikti būtu viens no kandidātiem.
Auto lieliski izskatās, SUV liftbeks ir sanācis ļoti proporcionāls (ne kā Arkana, kas izskatās saspiests), un tas ir arī praktisks. Arī lielizmēra industriālo putekļusūcēju bez problēmām aizmugurē izdevās ievietot. Ne velti - Rafale jau iekāpis D jeb lielo SUV segmentā, tāpēc arī 630-1910 litru bagāžas telpa nav nekāds brīnums. Telpas daudzums salonā atgādina Škoda Enyaq iV kupeju. Patiesībā arī gaitas īpašības līdzīgas - auto orientēts uz komfortu, taču tai pašā laikā savākts. Azartiskas gaitas cienītājiem ar Rafale gan nebūs īsti pa ceļam - ja nu vienīgi gaidāmajā 300 Zs lādējamā hibrīda versijā arī piekare būs stingrāk regulēta.
Priekšējais panelis iekārtots uz mata kā Espace modelī, arī jaunajā Scenic tas atšķiras vien minimāli. Varbūt pietrūkst individualitātes, taču no otras puses šis iekārtojums ir ergonomisks, ikdienā ērti lietojams. Rafale uz abu fona izceļas ar izsmalcinātākiem apdares materiāliem. Runājot par drošības un komforta tehnoloģijām – pieejams ir itin viss, vien cik par to jāmaksā. Lētākā Techno versija (40 890 EUR) būs apdalīta gan apdarē, gan tehnoloģiju klāstā, nākamā aprīkojuma versija Esprit Alpine maksā par 4 tūkstošiem vairāk, bet tāpat daudz kas būs jāpiepērk klāt. Līdz ar to par labi nopakotu Rafale (200 Zs versijā) būs jāatstāj ap 50 000 EUR. Savukārt 300 Zs versijas cena būšot ap 53 000 EUR. Labā ziņa ir tā, ka asistenti darbojas precīzi un neuzbāzīgi, arī Google platformā bāzētā multimediju sistēma šobrīd ir starp labākajām auto ražotāju vidū. Tā ir intuitīva un ātrdarbīga. Uzmanības vērta ekstra ir 4Control jeb aizmugurējo riteņu piestūrēšana. Tā lielo Rafale pilsētā padara supermanevrētspējīgu – sajūta, kā Renault Clio vai Peugeot 208. Pirmajā brīdī gan jāpierod, ka auto mazā ātrumā stūrējas nedaudz līdzīgi kā kombains.
Modeļa prezentācijas pasākumā Renault pārstāvju apgalvojums, ka Rafale konkurēs ar Audi, Volvo un Lexus modeļiem, izraisīja smīnu. Taču tagad gribu apgalvot, ka Rafale tiešām var būt alternatīva premium segmenta modeļiem. Turklāt tur, kur ir Rafale cenas griesti, tur būs šo marku plikākās versijas. Otrreizējā tirgū gan pieprasītākas būs premium markas. Apskatījos datus par auto modeļu vērtības kritumu Vācijā – tur Renault būtiski nezaudē iepriekšminēto marku konkurentiem.
Nepārliecinoši tie tehniskie dati.
Kā tagad atceros -ar 133 Zs AUDI COUPE, bija tādas pašas uzrāviena sekundes kā tagad ar 200 Zs.