Šogad bruģēs Kr.Barona ielu un būs jaunas velo joslas 5

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 28.maijs 2015 10:31

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja otrdien akceptēja Rīgas pilsētas velosatiksmes attīstības koncepciju 2015.-2030.gadam.

Kā sēdē informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis Jānis Andiņš, koncepcijā apskatītas trīs pamattēmas - velo infrastruktūra, tās plānošana un vadība, kā arī sabiedrības izglītošana un velo popularizēšana.

Tās mērķis ir veicināt velosipēdu izmantošanu gan lietišķiem braucieniem, gan atpūtas braucieniem.

Koncepcijā ietverts velo infrastruktūras izbūves plāns 2016.-2018.gadam. Tā kā visvairāk riteņbraucēju sastopami tieši Rīgas centrā, šeit pašlaik ir visattīstītākā velo infrastruktūra. Rīgā vēlas centra infrastruktūru savienot ar jau esošajiem veloceliņiem uz apkaimēm - Mežaparku, Daugavgrīvu, tāpat sākta veloceliņa uz Ziepniekkalnu projektēšana, kā arī plānots pabeigt veloceliņu Centrs-Dārziņi.

Andiņš uzsvēra, ka liela uzmanība koncepcijā pievērsta velo novietošanas jautājumam. Departaments strādājot pie pilotprojekta - atsevišķas velonovietnes varētu izvietot pie dzīvojamām mājām Rīgā, kā arī pie dzelzceļa stacijas. Domāts arī par velo infrastruktūras savienošanas iespējām ar sabiedriskā transporta sistēmu. Pašlaik ir jau atļauta velosipēdu pārvadāšana sabiedriskajā transportā - iedzīvotāji to labprāt izmantojot.

Esot domāts arī par velobraukšanas popularizēšanas pasākumiem. Tā, piemēram, rudenī plānota Eiropas mobilitātes nedēļa ar dažādiem riteņbraucēju pasākumiem, 22.septembrī plānota "diena bez auto".

Andiņš pastāstīja, ka darbs pie koncepcijas sākts jau 2014.gadā. Tās izstrādē satiksmes speciālisti sadarbojušies ar Latvijas Riteņbraucēju apvienību. Viņu viedoklis "ievērojami ņemts vērā", sacīja Andiņš.

Andiņš arī minēja biežākās velobraucēju sūdzības - tās bijušas par nekvalitatīvu ielu segumu. Tāpat Rīgas iedzīvotāji nereti pauduši neapmierinātību par riteņbraucēju pārvietošanos pa ietvēm.

Kā ziņots, Rīgas domes Satiksmes departaments šajā būvniecības sezonā pilnā apjomā mainīs ceļa segumu Krišjāņa Barona ielā, posmā no Vecrīgas līdz VEF tiltam.

Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs pastāstīja, ka Barona iela tiks bruģēta. Abās ceļa malās plānots izvietot rekomendējošās velojoslas, tajās izbūvējot speciālu bruģi, kas nesarežģīs velobraucēju pārvietošanos. Šo ielu pašvaldības pārstāvji vēlas "atdzīvināt", samazinot tranzīta transporta plūsmu.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
LMT 28.maijs 2015 14:53
15 7 Atbildēt

Velobraucējiem nav vietas uz gājēju celiņiem, priekštam tiltam ir braucamā daļa!

hex 28.maijs 2015 14:37
8 14 Atbildēt

Salīdzināsim Dienvidu tiltu ar PSRS būvēto Salu tiltu:

Salu tiltam apakšā ir gājējiem/velosipēdistiem draudzīgās "joslas" - Dienvidu tilts, ko būvēja MŪSDIENĪGI - velosipēdistiem nav paredzēts NEKAS (nedomāju, ka kāpnes ir velosipēdistam kaut kādā veidā lietojamas, vienīgi gājējiem). Pat trotuāru asfaltējums uz Dienvidu tilta ir tik draņķīgs, ka velobraucējam visas iekšas var izkratīt (derētu būvētājus aiz kājām vai rokām piesiet pie TL un pavalkāt "kovboju stilā" pa tiem trotuāriem šurpu-turpu, lai novērtē cik "līdzens" asfalts). Atbildīgos vajadzētu par to sodīt.

viesis 31.maijs 2015 15:14
1 5 Atbildēt

Man kā nerīdziniekam būtu svarīgāk, lai Rīgas dome attīstītu savu sabiedrisko transportu. Bet ne veloceļu ierīkošanu, kas traucē ne tikai sabiedriskajam transportam.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Amazon preču piegādes busiņi sāk kursēt; cilvēkus tracina to radītais troksnis (+ VIDEO) 7

ASV tirdzniecības platforma Amazon sāk izmantot Rivian izstrādātos elektriskos preču piegādes busiņus, kas aizstās Mercedes-Benz Sprinter. Taču – uzņēmumam jau pienākušas pirmās sūdzības. Lasīt vairāk

 

Kāpēc ir vērts apdrošināt arī 10 gadus un vecāku automašīnu?

13 gadi – tāds ir vidējais auto vecums Latvijā. Kādam tas var šķist daudz, taču kādam tas nozīmē darbspējīgu un uzticamu spēkratu vēl vairāku gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Pērkam vairāk jaunu auto ar benzīnu, bet tik un tā vairāk lejam dīzeli. Kā tā? (+VIDEO) 59

Nesen publicētie jaunu automašīnu reģistrācijas dati atainoja mazu sensāciju - trīs ceturtdaļas privāto pircēju pērn izvēlējušies automašīnu ar benzīna dzinēju! Vai tas atspoguļojas arī degvielas tirdzniecībā? Nē, gluži otrādi! Lasīt vairāk

 

Kā ātrāk atbrīvot savu auto no sniega un ledus važām? (+ VIDEO) 15

Ja var ticēt laika prognozei un savām acīm, tad Latvijā beidzot ir iestājusies kārtīga ziema, un tas ir īstais brīdis, lai stāstītu par gada aukstajā sezonā noderīgām lietām, kam nenāktu par ļaunu atrasties arī tava auto bagāžniekā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti