LVC un riteņbraucēji sadarbosies ciešāk un rīkos kopīgus seminārus

 

Foto: Publicitātes attēls

Latvijas Valsts ceļi | 30.maijs 2016 7:44

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) un Latvijas Riteņbraucēju apvienība uzsāk ciešāku sadarbību un kampaņas Mums visiem ir pa ceļam! ietvaros kopīgi rīkos izglītojošos seminārus par drošu un ērtu veloinfrastruktūru.

“Pasaule mainās, un ir jāmainās arī mums,” tā šodien preses konferencē atzīmēja LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

“Velobraucēju kļūst arvien vairāk, mobilitātes jēdziens paplašinās un mums ir jābūt tam gataviem. Diemžēl finansējuma valsts ceļu tīklam un arī veloinfrastruktūrai joprojām trūkst un mēs nevaram apsolīt, ka uzsāksim daudz aktīvāku veloceļu izbūvi. Taču šādos apstākļos vēl lielāka nozīme ir darbu kvalitātei un visai plānotajai infrastruktūrai ir jābūt drošai un ērtai. Tāpēc turpmāk, pasūtot jaunu veloceļu projektus, LVC prasīs projektētājiem ievērot jauno standartu Velosatiksme”, uzsvēra Jānis Lange un izteica pateicību visiem, kas piedalījās jaunā standarta izstrādē.

“Latvijas Riteņbraucēju apvienības taktika ir meklēt domubiedrus un draugus. Pirms neilga laika notika LVC un riteņbraucēju apaļā galda diskusija, kura vainagojas ar sadarbības līgumu, kuru tagad parakstām,” prese konferencē norādīja Latvijas Riteņbraucēju apvienības valdes priekšsēdētājs Viesturs Silenieks.

“Kampaņas Mums visiem ir pa ceļam! galvenais uzdevums ir mainīt domāšanu. Velosipēds nav galvenais, arī automobilis nav galvenais, galvenais ir cilvēks! Infrastruktūra, kas ir radīta pagājušā gadsimta 70.-90. gados, vairs neatbilst šodienas prasībām. Ja mēs tiešām vēlamies būt zaļākā valsts pasaulē, tad ir jārīkojas un jāmainās. Tāpēc mēs rīkosim izglītojošus seminārus, kur stāstīsim par izmaiņām, kādas notiek pasaulē velonfrastruktūras jomā, gan par jaunā standarta Velosatiksme prasībām”, teica Silenieks.

Kā zināms, LVC vadībā ir tapis jauns valsts standarts Velosatiksme, kurā ir apkopoti pasaules labākās prakses piemēri un vadlīnijas labas velosatiksmes plānošanai un projektēšanai. Standarts ir domāts, lai palīdzētu pasūtītājiem, projektētājiem, pilsētplānotājiem, arhitektiem un satiksmes plānotājiem izstrādāt labus, kvalitatīvus projektus ērtai un drošai velosatiksmei. LVC, pasūtot projektu ceļam vai veloceļam, nosaka prasību ievērot attiecīgo standartu.

“Velosipēds nav kādas sabiedrības grupas iegriba, tas ir tāds pats pārvietošanās līdzeklis kā personīgais auto vai sabiedriskais transports. Ir jāmaina domāšana, lai sabiedrība šo faktu pieņemtu. Un jaunais standarts Velosatiksme ir viens no veidiem, kā šo attieksmi pamazām varam mainīt, tāpēc ar informatīvi izglītojošiem pasākumiem tagad jaunais standarts jāiedzīvina,” piezīmēja LVC inženieris, viens no standarta Velosatiksme autoriem Aigars Šarpņicks.

Informatīvās kampaņas Mums visiem ir pa ceļam! ietvaros LVC kopā ar riteņbraucējiem un jaunā standarta Velosatiksme izstrādātājiem rīkos izglītojošus praktiskos seminārus visā Latvijā.

Semināri un apmācības ir domāti inženieriem, projektētājiem, arhitektiem, būvvalžu darbiniekiem un būvniekiem, komunālo dienestu un pašvaldības policijas darbiniekiem, LVC un VAS Latvijas autoceļu uzturētājs darbiniekiem.

Semināru mērķis ir informēt par jaunākajām tendencēm velosatiksmes jomā, īpaši pievēršot uzmanību jaunajam valsts standartam Velosatiksme.

Semināri notiks 3. jūnijā Rēzeknē, 10. jūnijā Rīgā un 17. jūnijā Valmierā. Pirmais seminārs notiks 3. jūnijā Rēzeknē, Atbrīvošanas alejā 126, VAS Latvijas Valsts ceļi Rēzeknes nodaļas telpās.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kāpēc ir tik svarīgi noteikt atbilstošu ātrumu satiksmes organizēšanai? Ceļa zīmes 110 km/h piemērs (+ VIDEO) 6

iAutolv skaidro, kādēļ arī tik nelielā satiksmes nogrieznī kāds ir Rīgas-Jūrmalas šosejas posms, nepieciešams savlaicīgi mainīt noteikto maksimālo ātrumu un kādēļ dažkārt lielāks ātrums nozīmē mazāku agresiju uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Ko dara šī tehnika? (+ VIDEO) 5

Kravas auto ar piekabi kaut ko vienmērīgi izkaisa uz ceļa. Vai varētu būt, ka šādi ātrā un vienkāršā veidā tiek atjaunots ceļa segums? Lasīt vairāk

 

Tikai tagad Latvijas Valsts ceļi atjauno 110 km/h uz Rīgas - Jūrmalas šosejas 30.04.2024 (+ VIDEO) 18

iAutolv konstatē, ka aprīļa pēdējā dienā situācija uz Rīgas-Jūrmalas šosejas izmainījusies un tagad maksimālais atļautais ātrums ir 110 km/h. Lasīt vairāk

 

Tiesai būs vēlreiz jāskata lieta par bēgšanu no policijas pirms 5 gadiem (+ VIDEO) 3

Tiesai atkārtoti būs jāizskata krimināllieta, kurā pirms aptuveni pieciem gadiem kāds autovadītājs narkotisko vielu reibumā bēga no policijas. Pakaļdzīšanās laikā – no Rīgas līdz Ogrei – cieta vairāki likumsargi. Bēgošo autovadītāju izdevās apturēt, tikai lietojot šaujamieroci. Un tieši ar vīrieša ievainošanu galvā saistīts Augstākās tiesas Senāta lēmums, kas paredz daļēji atcelt zemākās instances tiesas lemto, ka vīrietim par izdarīto jāizcieš piecarpus gadu cietumsods. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti