Atbalsta Čaka ielas velojoslu eksperimenta turpināšanu Rīgā 6

 
Nozare.lv | 29.marts 2021 16:00

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja šodien atbalstīja Čaka ielas velojoslu eksperimenta turpināšanu līdz 1.septembrim.

Par eksperimenta turpināšanu nobalsoja 11 komitejas deputāti, bet atturējās seši.

Pret eksperimentu visaktīvāk iestājās opozīcijas deputāti no partijas "Saskaņa". Piemēram, Vadims Faļkovs aicināja pārtraukt šo eksperimentu, kurš, viņaprāt, ir neveiksmīgs.

Viņš norādīja, ka sabiedriskā transporta kustība šī eksperimenta dēļ kļuvusi bīstamāka, jo sabiedriskais transports kavējas, braucot uz centru, bet atpakaļceļā sabiedriskā transporta vadītāji mēģina kavējumus iedzīt un sabiedriskais transports brauc ātrāk, nekā plānots grafikā. Faļkovs uzsvēra, ka tas ir ļoti slikti.

Politiķis arī aicināja neplānot situāciju uzlabot ar risinājumiem, kuri nedos efektu, bet vēl vairāk sarežģīs situāciju. Piemēram, atļaujot kreiso pagriezienu uz Pērnavas ielu tiem vadītājiem, kuri brauc no Zemitānu tilta centra virzienā, nozīmētu vēl vairāk pagarināt luksofora signālu ciklu. Tas šajā krustojumā tas sasniegtu divas minūtes. 

Savukārt tas nozīmējot, ka sabiedriskais transports, kas šeit kursējot ar četru minūšu intervālu, būs spiests gaidīt ilgāk un ik pa laikam vienlaicīgi brauks pa diviem transportlīdzekļiem vienlaicīgi.

Taču kā būtiskāko zaudējumu šajā eksperimentā deputāts minēja divu apkaimju iedzīvotāju - Avotu ielas un Purvciema - sanaidošanu. Līdz šim nevienam neesot izdevies tik īsā laikā panākt rīdzinieku šķelšanu, apgalvoja deputāts.

Viņš aicināja eksperimentu izbeigt un ļaut Satiksmes departamentam izstrādāt citu satiksmes organizācijas plānu.

Savukārt koalīcijas deputāti uzsvēra, ka nedrīkst aizmirst par galveno šī eksperimenta mērķi - padarīt Rīgu cilvēcīgāku.

Čaka ielā to varot izdarīt, palēninot satiksmi un novēršot tās apstāšanos, kā arī nodrošinot mazāk aizsargātosatiksmes dalībnieku drošību.

Komitejas sēdē izskanēja arī ideja, ka nākotnē Čaka ielu varētu pārveidot par vienvirziena ielu.

Deputāts Einārs Cilinskis aicināja risinājumus Čaka ielas satiksmes organizācijai izstrādāt laicīgi, jo 1.septembrī skolās atgriezīsies bērni un satiksmes intensitāte pieaugs.

Kā ziņots, eksperimentu sākotnēji bija plānots īstenot līdz šī gada pavasarim, taču tagad nolemts to turpināt līdz 1.septembrim. Eksperimentā paredzēts nodrošināt pagaidu velojoslu Marijas un Čaka ielās posmā no Elizabetes ielas līdz Ērgļu ielai ekspluatāciju.

LETA jau ziņoja, ka departaments īstenojis iedzīvotāju un uzņēmēju aptauju. Lielākā aptaujāto uzskata, ka Čaka ielas velojoslu izveides eksperiments Rīgā rada sarežģījumus. 65% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka velojoslu izveides eksperiments rada sarežģījumus, bet 35% uzskata, ka tas ir ieguvums.

Uzņēmēji ir vēl negatīvāk noskaņoti pret velojoslu izveidi. 68% procenti uzņēmēju uzskata, ka velojoslu izveide rada sarežģījumus, bet 24% - ka tas ir ieguvums. 8% uzņēmēju uzskata, ka šis "eksperiments" neko nemainīs.

Gan aptauju dati, gan sociālajos medijos paustais liecinot, ka velojoslu izveidi atbalsta mazāk aizsargātie satiksmesdalībnieki, kamēr kritiskāki ir autobraucēji un sabiedriskā transporta pasažieri.
 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Vēlētājs 29.marts 2021 16:56
3 2 Atbildēt

Kura partija ir gatava ierakstīt savā programmā cīņu pret velomarasmu!? Pēdējais laiks šo ielikt savā priekšvēlēšanu kampaņā un es balsošu par Jums 100%.

Conqueror 30.marts 2021 8:50
2 2 Atbildēt

atbalstu velojoslu

Vēlētājs 30.marts 2021 9:30
2 3 Atbildēt

Kā tad , vajag vienu velo joslu uz dzelzceļa tilta, lai var ātrāk šķērsot daugavu, bez līkumiem, tieši starp sliedēm! Atbalstu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 6

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 
 

Viens no iemesliem - pieprasījuma kritums: "Tesla" Vācijas rūpnīcā likvidēs 400 darbavietas 5

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" tā vienīgajā Eiropas ražotnē Vācijā likvidēs 400 darbavietas, teikts otrdien publiskotajā kompānijas paziņojumā. Lasīt vairāk

 

Mediķu secinājums bargs: Elektroskrejriteņi ir neveiksmīgi (+ VIDEO) 27

Elektroskrejriteņu mazie ritenīši, augstais smaguma centrs un pietiekoši lielais ātrums veicina to, ka pat dūres lieluma, pāris centimetrus dziļa bedrīte var izraisīt smagu kritienu. Tā intervijā “Rīta Panorāmā” sacīja Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcas galvenais ārsts Uģis Zariņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti