Gandrīz puse autovadītāju vasaras laikā mēdz pārsēsties uz velosipēdiem 3

 

Foto: Publicitātes attēls

Toms Kursītis | 19.maijs 2022 14:36

Ir sācies gada siltākais un saulainākais laiks, kad uz ielām parādās aizvien vairāk velosipēdistu.

Gandrīz puse jeb 47% autovadītāju atzīst, ka vasaras laikā mēdz pārvietoties arī ar velosipēdu, 5% izvēlas arī motociklu un 5% - skrejriteni, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati. Pētījums apliecina, ka gandrīz puse autovadītāju arī vasaras laikā pārvietojas tikai ar auto.

Salīdzinot pētījuma rezultātus ar 2021. gada datiem, varam secināt, ka nedaudz samazinājies to autovadītāju skaits, kuri gada siltajā laikā izvēlas arī velosipēdu (2021. gadā – 48%, 2022. gadā – 47%), taču vienlaikus nedaudz pieaudzis to respondentu skaits, kuri dod priekšroku motociklam (2021. gadā – 4%, bet 2022. gadā – 5%). Līdzīgi kā pērn, arī šogad alternatīvos pārvietošanās veidus vasarā biežāk izvēlas vīrieši, bet sievietes (50%) arī vasarā biežāk izvēlas auto (šādu atbildi sniedza 44% vīriešu).

“Neraugoties uz to, vai autovadītājs izvēlas “pārsēsties” uz velosipēdu, skrejriteni vai motociklu, nevajadzētu aizmirst par drošu un atbildīgu braukšanu. Papildus tam jāatceras, ka vasarā uz ceļiem atgriežas arī tie transportlīdzekļu vadītāji, kuri dažādu apsvērumu dēļ ziemā nebrauc, un tas var radīt papildus riskus,” norāda Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.

Eksperts piebilst, ka “mazāk aizsargāto satiksmes dalībnieku pieaugums nozīmē arī to, ka autovadītājiem jābūt vēl piesardzīgākiem un nedrīkst zaudēt modrību. Vasarā uz ielām ir arī daudz vairāk bērnu – ar riteņiem, skrituļdēļiem vai vienkārši skrienot. Bērniem galvā ir vasara, brīvlaiks un rotaļas, tāpēc autobraucējiem jābūt ļoti prātīgiem.”

Raugoties uz respondentu atbildēm dažādās vecuma grupās, jāsecina – jo vecāks autovadītājs, jo biežāk izvēlas palikt pie auto stūres arī vasarā, piemēram, no 18 līdz 29 gadiem arī vasarā tikai ar auto brauc 28% autovadītāju, no 30 līdz 39 gadiem – 37%, no 40 līdz 49 gadiem jau 47%, bet no 50 līdz 59 gadiem – 53%. Gados jaunākie autovadītāji ir daudz atvērtāki alternatīviem pārvietošanās veidiem.

Izvēloties velosipēdu vai skrejriteni, ir vairākas priekšrocības: netiek radīti sastrēgumi vai izmantota degviela, nav izmešu un netiek radīts gaisa un trokšņa piesārņojums. Lai gan lielai daļai braucēju velosipēds būs piemērots tikai īsākiem attālumiem, velosatiksme var būt efektīvas un ilgtspējīgas transporta sistēmas nozīmīga sastāvdaļa.

 “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts aprīlī, piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptaujas ietvaros respondenti varēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildību braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Toties 21.maijs 2022 13:58
1 0 Atbildēt

Tā nav autovadītāju-dirsēju puse

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mazda 6 pēctecis: Mazda ar diviem jaunumiem Auto China 2024 izstādē (+ FOTO)

Pekinas autoizstādē Japānas autobūves uzņēmums Mazda nodemonstrējis divus jaunumus: sedanu EZ-6 un krosoveru Arata. Lasīt vairāk

 

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 22

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 35

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 17

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti