Renault 110 gadi - No kaisles līdz masu produkcijai (1898-1918) 5

 
25.augusts 2009 8:37

1898.gadā jauns francūzis vārdā Luis Renaults (Louis Renault) plašākai publikai prezentēja savu izgudrojumu – pasaulē pirmo ātrumkārbu. Šis izgudrojums radīja revolūciju auto industrijā.

Pirmā ātrumkārba: tā laika revolūcija

Luis Renaults (Louis Renault) par inženierzinātni interesējās jau kopš bērnības, un 1898.gada 1.oktobrī piemājas šķūnī Luis pabeidz būvēt savu pirmo auto. Tajā pat gadā viņš plašākai sabiedrībai prezentēja savu atklājumu – ātrumkārbu, kas radīja revolūciju auto industrijā.

Neaizmirstamais Ziemassvētku vakars

Pirmo reizi savu revolucionāro izgudrojumu Luis Renaults prezentēja 1898.gada Ziemassvētku vakarā, kad netālu no Monmartras sacentās ar kādu no saviem skeptiskajiem draugiem. Sacīkstes Luis, protams, vinnēja, un jau tūdaļ pieņēma 12 pasūtījumus. Viņa revolucionārā sistēma tika ātri patentēta un to sāka izmantot lielākā daļa visu mūsdienās zināmie autoražotāji.

Renault Brothers

Gadu vēlāk tobrīd 21 gadu vecais Luis Renaults kopā ar saviem brāļiem Fernandu un Marselu nodibināja ģimenes uzņēmumu „Renault Brothers” (tulkojumā no angļu valodas – Renault Brāļi). Uzņēmums kļuva slavens, pateicoties sacensībām, kurās Luis un Marsels brauca ar pašu radītiem auto. Viņi uzvarēja lielāko daļu starppilsētu sacensību, tostarp arī prestižās Parīzes-Vīnes sacensības. Dalība sacensībā bija visefektīvākā mārketinga forma. Pēc katras uzvaras pasūtījumu skaits pieauga, un tas ļāva uzņēmumam dinamiski attīstīties. Tajā laikā jau vairāki Renault modeļi bija pieejami pārdošanā, tostarp arī limuzīns. 1899.gadā Luis Renaults patentēja savu pirmo Renault dzinēju – četru cilindru vienību ar 24 zirgspēkiem. Pavisam drīz viņš patentēja arī savu pirmo turbokompresoru.

1903.gadā Renault Brothers pārdošanas tīkls jau tika izveidots, un viņi atvēra filiāles arī Anglijā, Beļģijā, Itālijā, Vācijā, Spānijā un ASV.

Masu produkcija

1905.gads nesa jaunus izaicinājumus Renault Brothers – lai apmierinātu pasūtījumus Parīzē, Londonā un Ņujorkā, ražošana tika aizvietota ar masu produkciju. Tas padarīja Renault par vadošo franču autoražotāju. Jau 1907.gadā katrs otrais taksometrs Londonā bija Renault. Pirms Pirmā Pasaules kara sākuma Renault nodarbināja jau vairāk kā 5000 cilvēku un saražoja vairāk kā 4000 automašīnu gadā.

Kara laiks – Renault apmierina armijas pieprasījumu

Pirmā Pasaules kara laikā Renault savu produkciju pielāgoja armijas prasībām. Četru gadu laikā Renault ražoja gan kravas automašīnas, gan lidmašīnu dzinējus, kļūstot par vienu no pasaules galvenajiem lidmašīnu dzinēju ražotājiem.
1917.gadā Luis Renaults radīja pirmo vieglsvara tanku – slaveno FT17 modeli, pateicoties kuram 1918.gadā Francijai izdevās gūt uzvaru pār Vāciju. Luis Renaults ieguva starptautisku popularitāti, un kara laiks būtībā veicināja uzņēmuma izaugsmi. Renault kļuva par lielāko Francijas privāto ražotāju.

Renault pārstāvniecība Baltijā

 
Visi komentāri
 
270501. viesis 25.augusts 2009 13:42
0 0 Atbildēt

katram kaisle rodas no atšķirīgiem objektiem.. ar to pasaule arī interesanta.. :D

270502. viesis 25.augusts 2009 15:09
0 0 Atbildēt

par to pasaules interesantumu tu būsi nošpikojis manā parakstā ;)

270503. viesis 25.augusts 2009 16:27
0 0 Atbildēt

nu bet tokšš skaidrs ,ka Renault logo ira ,apspiestas kaisles rezultātā , radīc prudukc :)

270504. viesis 25.augusts 2009 17:38
0 0 Atbildēt

tas renoo logoo labāk piestāvētu pežoo ??

270507. viesis 25.augusts 2009 22:28
0 0 Atbildēt

Pirmais, Tu jau zini, ka visumā nav neizdomātu domu.. :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti