man ir adidas soma!
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
raimondsm rakstīja: Lai kaut kā mazinātu elektronikas pulciņu deficītu, te varēs iemācīties salikt vienkāršas shēmiņas un saprast, kāpēc tās darbojas vai nē. Lodēšanas pamācības – šeit. www.iauto.lv/... ;forum=20
Drošības noteikumi – lodēt jāmācās pieauguša cilvja klātbūtnē. Vēlams 12voltu lodāmurs, kas darbojas no pieliekamajā nolikta akumulatora caur drošinātāju, tādejādi nekādas saiknes ar 220V nav. Par strāvas avotu var izmantot baterijas vai barošanas bloku, kas no 12 voltiem veido spriegumu no 0-12V. Tādu ar visu voltmetru var pasūtīt Latgalītē. Obligāta aizsardzība pret īsslēgumu – drošinātājs vai elektroniska aizsardzība.
Montāžas plate – var izmantot folgētu getinaksu – tas no vienas vai abām pusēm pārklāts ar plānu vara kārtiņu. Celiņus var izveidot izkasot ar nazi vai vīles galu vai arī uzkrāsojot ar nitrokrāsu un tad izkodinot dzelzs hlorīda šķīdumā. Caurumiņus detaļu kājiņām var izurbt ar 1-2mm urbīti vai arī montēt uz folgētās puses lodējot bez caurumiņiem.
Montāžas plati var izveidot no 2 apalvotiem 2mm vara vadiem, kas nostiprināti paralēli viens otram 5-10cm attālumā. Materiāls – tekstolīts, parastais getinakss bez folgas. Vienam pievienots sarkans vads un drošinātājs un tas būs pluss + , otram - zils, un tas būs mīnuss.
Darbarīki – nazis, asknaibles, mazas vīlītes, pincete, multimetrs( vēlams Ls5 jo pāris tiks nokurināti), labs lodāmura turētājs.
Detaļas – pāris vecu radio vai tv plates, gaismas diodes, vadiņi, austiņas, austiņu štekeris, maināmas pretestības- potenciometri..
1.Multimetrs. Pretestības mērīšana- iestatam dažādos diapazonos, mēram roku pirkstu pretestību, dažādu rezistoru pretestību, pieslēdzam potenciometram un iestatam , piemēram, 10kiloomus. Ja iestatīts - pretestība – nemēram nekādu spriegumu vai strāvu. Sprieguma mērīšana - U līdzstrāva– iestatam pareizo diapazonu un izmēram pirkstiņa baterijas spriegumu, akumulatora spriegumu, mobilā telefona akumulatora spriegumu. Diapazons- vispirms lielākais. Strāvas I mērīšana – pieslēdzam 3voltiem gaismas diodi un izmēram strāvu. Strāva plūst šoreiz caur multimetru – virknes slēgums. Dažiem multimetriem ir jāpārsprauž vadi multimetrā.
2.Saslēdzam virknē vairākas pretestības (rezistorus). Izmēram kopējo pretestību pieliekot multimetru abos galos, tad katru pretestību atsevišķi. Pieslēdzam plusu un mīnusu, izmēram sprieguma kritumu uz katru. Ieslēdzam virknē maināmu pretestību, ieregulējam kaut kādu strāvu – piem. 20mA. Ieslēdzam gaismas diodi, ieregulējam vidēju spilgtumu, izmēram sprieguma kritumu uz diodi.
3.Nopērkam kaut kādu grāmatu par to visu un sākam uzdot jautājumus.
4.1A – 1000mA, 1V – 1000mV, 1megaoms – 1000kiloomu – 1000000omu.
ej izgulies, mudzila.
raimondsm rakstīja: nebiju domājis, ka elektronikas žargons ļautiņus šitā var sakaitināt
1. Problēma ir nopietna, var uzprasīt elektronikas ražotājiem.
2. Tas, ka to varētu apjēgt varbūt 10% , nenozīmē, ka tas nav svarīgi un demokrātiska pārbļaušana nenozīmē, ka problēmas nav..
3. Pamatīgai tēmu apguvei tomēr nepieciešams iet cauri pakāpeniski, nevis uzreiz mērīties, kuram tiristors lielāks vai kurš krutākas un lētākas ķīniešu mikroshēmas redzējis.
4. Paskatieties uz somu Nokia....
Nu kā tu idiņ nesajēdz? Ar savu elektroniku tu Latvijā neko nepasāksi. Priekš tam pasaulē ir ķīnieši. Un pat ja tu sāksi kaut kādas shēmas ražot,tāpat visi izvēlēsies ķīniešu,jo kas gan tā Latvija ir?
Ķinieši ražo mikroshēmas,bet latvieši audzē kartupeļus.
Un tas ko tu te šodien iemurgoji ir kaķim zem astes.
Doma jau Raimondam laba, bet risinājums ir galīgi garām. Pirmkārt jau Iauto nav īstā vieta, kur izkliegt savu sāpi. Ir taču gan Tevalo gan EOZ forumi. Bet, ja palasa tos, var redzēt, ka viss notiek. Ir ļaudis, kas par šīm lietām interesējas, uzdod jautājumus, un ir kas var uz šiem jautājumiem atbildēt. Otrkārt - apmācības metodika. Esmu elektroniķis, bet ja man 14 gadu vecumā kāds pēc šadas programmas būtu sācis mācīt elektroniku, es tagad droši vien būtu grāmatvedis.
ledus9 rakstīja: Esmu elektroniķis, bet ja man 14 gadu vecumā kāds pēc šadas programmas būtu sācis mācīt elektroniku, es tagad droši vien būtu grāmatvedis.
“”man pokuj elektronikas ražotāju problēmas”” nu bet kāda māarrutka pēc tad uztraucies, es naudu vai prasu?????
“”ja esmu pamatīgi apguvis citas tēmas, nakuj man vēl kas jāapgūst,vēl jo vairāk zinot, ka pielietošu \'\'šīs zināšanas kādā stulbā topikā?””
Nu tad sēdi uz savas tēmas un nebrauc beztēmā.
“”…uzdod jautājumus, kas citiem ar auto uz \"TU\"esošiem cilvēkiem izraisa smīnu? “” Ar šito gudro smīnēšanu nogulējām izglītības sačakarēšanu un nogulēsim vēl ne to vien. Ar gudru ģīmi visvairāk muļķību sastrādā.
“”…jau Iauto nav īstā vieta, kur izkliegt savu sāpi”””vispār jau iekš auto ir krietni daudz elektrības lietu un būs vēl vairāk.
“”Otrkārt - apmācības metodika.”””Tā, trešās lapas beigās sākām runāt par apmācības metodiku. Manuprāt secīgi vispirms kaut kādi pamati, tad pirmās shēmas, kas strādā, metodiski apgūstot visas detaļas, to pielietojumu un darbības procesu izskaidrojumu. Kādi būtu ieteikumi, kā apgūt pamatus? Kā aizstāt neesošu fizikas skolotāju Rīgā?
“”kāds pēc šādas programmas būtu sācis mācīt elektroniku, es tagad droši vien būtu grāmatvedis.”” Jā, mācīja kāds skolotājs, kas bija skolā un bija entuziasts, kuru tagad nav, tāpēc ir šie jautājumi.Te nekāda programma pagaidām nav ne prezentēta, ne apspriesta, te tādā … iesaistošā manierē ir izvirziītas dažas, manuprāt, galvenās problēmas.
“” Ķinieši ražo mikroshēmas,bet latvieši audzē kartupeļus.
Un tas ko tu te šodien iemurgoji ir kaķim zem astes.””
Nekomentēšu. Mēs tomēr varētu parunāt par tēmu.
Pat izglītības ministrija kaut ko dara:
uj raimi, raimi....
man ir tikai viens izskaidrojums šai tavai "aktivitātei"
tu "deputāts joabnijs" vai tavi koriši "mazāk dzīvē apdalītie" ir tikuši pie eiropas naudiņas pētījumam... un tagad tu imitē varenu darbību
beeeeet atklāti sakot - šeit tu gūtu lielāku atsaucību ja runātu par to, ka vajag speciālistus, kas mācētu labot 10gadīgus 1.9tdi
p.n.
IGNORE....
Runājot par metodiku. Kāpēc nepiekrītu Raimondam. Tāpēc, ka tas ir baigi garlaicīgi - mācīties par omiem, kiloomiem, pēc tam par faradiem, pikofaradiem. Galu galā, būvējot shēmu, būtu taču jāzina arī kā strādā tranzistors un ne tikai. Protams, ja visu to zina, tad varbūt uzreiz var bez kļudām uzbūvēt perfektu shēmu. Ja līdz tam tiek. Es 14 gadu vecumā pēc pāris šādām teorētiskām nodarbībām ietu spēlēties uz citu smilšu kasti. Savu pirmo rādžiņu salipināju, gandrīz neko nejēgdams no šīm lietām, arī nemācēdams lodēt. Protams, ka sekoja aplauziens. Skaņa bij tāda, ka vārnu nevarēja atšķirt no cīruļa, bet tas verķis tomēr darbojās. Tad jau varēja pētīt, kas un kāpēc notiek, kāda mārrutka šitajā vietā ir pretestība, bet tajā kondensators, un kas notiek, ja šito pretestību nomaina ar to. Bet tā - bez kādas jēgas mērīt kiloomus - paldies!
Patiesībā es te veicu pētījumu par tautas attieksmi pret reālām problēmām.
Ja, ka es cerēju uz šāda tipa dialogu.
>>Nu, un kā slēgt LDR, starp tranzistorua bāzi un plusu vai mīnusu.
interesi jau atsit tas, ka nezin kāpēc kaut kas nedarbojas, bet nedarbojas vienkāršu iemeslu dēļ - detaļa pārkarsēta, montāža aplama, par sarežģītu shēmu sācis būvēt savam līmenim
un te virtuālais padoms ir ierobežôts, neredzot to shēmu
tātad, vajag reālu personu, kas to sākuma etapu palīdz uzsākt , lai censonis ieiet savā izziņas procesā
Nu nemēdz tā būt, ka nedarbojas nemaz. Ir tā ka darbojas, bet ne tā kā paredzēts. Nav skaņa, bet toties nāk dūmi un sit pa nagiem. Kaut arī ne tā, bet viss notiek. Ar laiku kaut kas sāk strādāt tā, kā gribas. Bet nav garlaicīgi.
raimondsm rakstīja: Patiesībā es te veicu pētījumu ......
uj beļģ nenoturējos
tomēr izskatās, ka man bija taisnība - kautkāds par raimi krietni apsviedīgāks "deputāts" tomēr ir dabūjis kautkādu piķi un pavēlējis raimim "taisīt pētījumu"
a tu "auza pēdējā" vēl šeit uztaisi pētījumu par to cik %-ti tautas lieto interenetu
Pastāsts Raimonds dibina elektronikas pulciņu.
Raimonds ienāk klasē, sāk stāsti† kādus materiālus vajadzēs, kādas grāmatas, sāk runāt par elektronikas pamatiem.
1. tev kas, paģiras vai??? nākamreiz mācīsi varbūt kā sievieti izģērbt???
2. Pastāstat labāk kā var DVD formātu pārveidot audio formātā, kas un kādā secībā ar kuru programmu ir jādara.
Točš ir intrese
3. demagogs hrenova!!!! ____الجمهورية اليمنية
4. man gan izskatās ka Viņš ir nevis pohains, bet gan sapīpējies
5. makgaivers atradies no suuda,strikjiisha un konservbundzas spridzekli vari uztaisiit??? _الجمهورية اليمنية
6. raimi, zaejbal jau
davaj atrodi citu portālu, kur bīdīt savus megaprojektus
tu taču saproti, kur tevi sūta visi komentētāji šajos topikos????
7. Sveicināti dārgie klausītāji!
Ar manu muti šodien runā viskijs
8. klizmu tik ar jamo neuztaisi...
9.ko piipee?
un kas tev ko jautaa?
10. marasms....
11.raimondsm rakstīja:...blablabla... ei ka tu tirst raimi...
12.visu,mirgojošu,rūcošu,pīkstošu,spīdošu un vēl tur sazin kādu,var kioskā uz svaru nopirkt pa 0,50ls kilogramā.
13. Tagad viss ir vienas mikrenes un pat zaļā plates kompaktos produktos sen vairs nav sastopamas(reti).
Ies tev te kāds kasīt celiņus. Izkasi savā pakaļā vēl vienu celiņu un izurb caurumu ar 50mm urbīti
14. ****ka platīšu kodināšana ir noiets etaps, jo mūsdienās var nopirkt jebko, bet ražošnu vajadzētu atstāt profesionāļiem.
15. ko tu caurbira gribi panākt? ko tu sesks bez dumu topiku cepšanas pac esi panācis?
16. Nu kā tu idiņ nesajēdz? Ar savu elektroniku tu Latvijā neko nepasāksi. Priekš tam pasaulē ir ķīnieši. Un pat ja tu sāksi kaut kādas shēmas ražot,tāpat visi izvēlēsies ķīniešu,jo kas gan tā Latvija ir?
Ķinieši ražo mikroshēmas,bet latvieši audzē kartupeļus.
Un tas ko tu te šodien iemurgoji ir kaķim zem astes.
17. , nakuj man vēl kas jāapgūst,vēl jo vairāk zinot, ka pielietošu 'sīs zināšanas kādā stulbā topikā? Kāpec tu pac šeit uzdod jautājumus, kas citiem ar auto uz "TU"esošiem cilvēkiem izraisa smīnu?
18. tu "deputāts joabnijs" vai tavi koriši "mazāk dzīvē apdalītie" ir tikuši pie eiropas naudiņas pētījumam... un tagad tu imitē varenu darbību
19. a tu "auza pēdējā" vēl šeit uztaisi pētījumu par to cik %-ti tautas lieto interenetu
Kas strādā par skolotājiem?????????
raimondsm rakstīja:
>>Nu, un kā slēgt LDR, starp tranzistorua bāzi un plusu vai mīnusu.
Muļķīgs jautājums- atkaribā NPN vai PNP tranzistors un vai vajag reakciju uz tumsu vai gaismu.
LDR latviski saucas fotorezistors.
raimondsm rakstīja: Tādu ar visu voltmetru var pasūtīt Latgalītē. Obligāta aizsardzība pret īsslēgumu – drošinātājs vai elektroniska aizsardzība.
Sitais vispār smird-BB var pajemt no AT bloka, uz 5v līnijas pieslēdzot Lampu 10W
ezis666 rakstīja:
raimondsm rakstīja:
>>Nu, un kā slēgt LDR, starp tranzistorua bāzi un plusu vai mīnusu.
Muļķīgs jautājums- atkaribā NPN vai PNP tranzistors un vai vajag reakciju uz tumsu vai gaismu.
LDR latviski saucas fotorezistors.
nu lūk, šādus jautajumus varējām šitās 4 lapas te apspriest
nevajag kautrēties uzdot muļķīgus jautājumus
ja kāds vēlas savākt nesarežģītu shēmu, labāk lietot maketplates, var nopirkt Tevalo, bet tur būs dārgi - lētāk bija Argusā ( www.argus.lv ) ,lētākās, starp citu, uz getinaksa ( par ko viens komentētājs rakstīja, ka tādas vismaz jau 10 gadus nelietojot . 12V lodāmurs varētu būt derīgs, pielodējot kādu galu auto shēmā lauka apstākļos, jo varētu barot no auto akumulatora ( piepīpētāja ligzdas). Pārdošanā gan tādus mūsdienās neesmu redzējis, varbūt Latgalītē. Varbūt tāpēc, ka ir alternatīva- ar miniatūru gāzes degli karsējams lodāmurs ( deglis lodāmura kātā ), kuram nevajag nekādu vadu. Taisnība, ka tagad daudz ko var lēti nopirkt gatavu, pīkstošās un mirgojošās lietas noteikti, bet ir arī ierīces, ko pašam iznāks izgatavot ātrāk vai lētāk, nekā sameklēt, kur tādas var dabūt gatavas,piemēram "elles mašīnas" elektronisko daļu vai signalizāciju malkas šķūnīša durvīm.
Jā, negrib tauta par voltiem un ampēriem runāt, negrib
Pateicos iesaistītajām personām par savu devumu situācijas izpratnē. Nopietni! Tātad, kas mums te ir :
Tāda attieksme varētu būt skolas klasē pret tiem 2 vai 3 gudrīšiem, kas kaut ko veido no detaļām un sarunājas lielajiem puikām nesaprotamā valodā, izredzes dabūt pa seju un iespējas atteikties no savām interesēm par labu tam, lai tiktu pieņemts un saprasts barā ir liela.
Droši vien arī kādā fizikas stundā, kad skolotājs tiem, kurus tas interesē, klāsta kaut ko par Oma likumu, pēdējos solos sēž 4 aļņi, uz kladēm uzrakstījuši - fizika sucks un nosaka klasē trokšņu līmeni, bet tā kā tie, kurus stundas viela neinteresē, ir vairumā, tad nekāda atbalsta no vecākiem nebūs, jo viņi paši neko no tiem ampēriem nerubī un nafig kādam būtu kaut kas tāds jāmācās, ja viņi to negrib.
Tāpat tāds indivīds, lai kā viņam varbūt gribētos kaut ko saprast un uzdot kādu jautājumu, neriskēs, jo tad tiks uzskatīts par idiņu.
Tātad, te ir daži faktori kas traucē tos eksaktos pulciņus attīst .
...traucē pulciņus attīstīt. Tā.
un saprotams, kāpēc fiziku nemāca entuziasts, bet tāds/a, kas uzskata rasktīšanu Wordāāā par augstāko punktu un arī tā motivācija, kāpēc tie, kas to redz, neizlemj mācīties par skolotājiem.
nu kur pasaule veljaas!!! vai katram maajaas ir pa kaadam dziivniekam, tachu vairaak kaa par kastraaciju te neviens nerunaa, cerams, ka neviens nav arii izbaudiijis. uzskatu, ka buutu jaasaak ar anatomijas apmaaciishanu jaunajai paaudzei, it iipashi zeeniem, jo VMF studee paarsvaraa meitenes, bet darbs ir smags, nav radiits sievieshu trauslajiem augumiem.
taatad saaksim ar taa apguvi, kas visiem ir tik svariigi:
smonG rakstīja: mjā... neizturēju...
es vidusskolu beidzu vairāk kā 20 gadus atpakaļ...
bērnam esmu devis labu izglītību...
šeit es ienāku pavadīt savu brīvo laiku, bet viens mesija (iedomājies par tādu esam) stāsta, ka esmu idiņš jo netērēju savu brīvo laiku viņa muļķībām (uzskatu popularizēšanai)...
Bet tev šis topiks ēst prasa
interesanti ko es vareetu jums prid.urkiem hr.en.oviem pamaaciit?
Elektronikas interešu pulciņš