Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Braucam ar dīzeli arī ziemā! :D

Archijs2 Reģ.: 19.08.2006

Šodien sanāca nejauks pārsteigums - sen plānotā akumulatora maiņas atlikšana tik ļoti aizvainoja auto, ka tas atteicās pildīt savus pienākumus, bet šoreiz nav runa par to...

Lieta tāda, ka šogad esmu ticis pie dīzeļmotora un auto tiek turēts ārpusē + auto jābūt braukšanai gatavam 24/7, lai pilnvērtīgi varētu pildīt savus darba pienākumus. Šajā sakarā vēlējos lūgt efektīvus padomus, arī amizantus piegājienus no iauto lietotājiem par tēmu "Kā es uzturu pie dzīvības savu dīzeļzvēru arī ziemā"! Lai gan mans auto ir 2001. gada Audi, tomēr māc šaubas, ka labs akumulators, pareizais antifreez`s un eļļa spēs to noturēt pie dzīvības arī pie -20 vai pat -30, turot auto ārā.

Man jau sastāstīja par spuldzīšu turēšanu motortelpā pa nakti un vēl šo to, tomēr varbūt ir kas labāks...

Ceru uz atsaucību un sapratni. =)

 
1 2 3 4 5 6
M77 Reģ.: 06.08.2008
0 1 Atbildēt

Seene rakstīja:

M77 rakstīja:

Seene rakstīja:

Kurā gadsimtā tu dzīvo? Arī lampiņas ir savienotas "paralēli", bet auto māk paziņot vadītājam, kura ir izdegusi...

21. (pēc Kristus dzimšanas).

Nu un kas, ka māk paziņot par izdegšanu? Tas nekādi nemaina iepriekš minēto faktu, ka paralēlā slēgumā (t.i. tiek padots vienāds spriegums visām svecēm) caur sveci ar lielāko pretestību plūdīs mazākā strāva.

Nu nekas... Tas jau laikam nekādi nemaina arī faktu, ka ECU, kas šo strāvu mēra un, vadoties pēc tās, kontrolē kvēlsveču darbību, juks prātā un labākajā gadījumā slikti sildīs vai sliktākajā nesapratīs, kad kvēlsveces ir jāatslēdz, lai tās nesadedzinātu.

Jā, bet, ja ECU vienīgais instruments, kā regulēt situāciju, ir sprieguma izmaiņa visām svecēm vienlaikus (paralēlais slēgums), tad es stingri apšaubu apgalvojumu, ka svecei ar lielāko pretestību tiks nodarīts lielākais ļaunums.

Atgādināšu vēlreiz, par ko bija sākotnējais iebildums: "Kvēlsveces ir saslēgtas paralēli un, nomainot tikai vienu, tā ilgi nekalpos. Tas tādēļ, ka jaunajai kvēlsvecei būs lielāka pretestība."

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

M77 rakstīja:

Seene rakstīja:

M77 rakstīja:

Seene rakstīja:

Kurā gadsimtā tu dzīvo? Arī lampiņas ir savienotas "paralēli", bet auto māk paziņot vadītājam, kura ir izdegusi...

21. (pēc Kristus dzimšanas).

Nu un kas, ka māk paziņot par izdegšanu? Tas nekādi nemaina iepriekš minēto faktu, ka paralēlā slēgumā (t.i. tiek padots vienāds spriegums visām svecēm) caur sveci ar lielāko pretestību plūdīs mazākā strāva.

Nu nekas... Tas jau laikam nekādi nemaina arī faktu, ka ECU, kas šo strāvu mēra un, vadoties pēc tās, kontrolē kvēlsveču darbību, juks prātā un labākajā gadījumā slikti sildīs vai sliktākajā nesapratīs, kad kvēlsveces ir jāatslēdz, lai tās nesadedzinātu.

Jā, bet, ja ECU vienīgais instruments, kā regulēt situāciju, ir sprieguma izmaiņa visām svecēm vienlaikus (paralēlais slēgums), tad es stingri apšaubu apgalvojumu, ka svecei ar lielāko pretestību tiks nodarīts lielākais ļaunums.

Atgādināšu vēlreiz, par ko bija sākotnējais iebildums: "Kvēlsveces ir saslēgtas paralēli un, nomainot tikai vienu, tā ilgi nekalpos. Tas tādēļ, ka jaunajai kvēlsvecei būs lielāka pretestība."

Jā, un es arī uzrakstīju, ka apgalvojuma formulējums ir pilnīgi kreiss. Bet tas nemaina faktu, ka ir jāmaina visas kvēlsveces vienlaicīgi. Un tajā pat laikā saprotu, kādēļ šāds "arguments" ir izdomāts. Tas izklausās pietiekami vienkārši, lai vidusmēra autovadītājam liktos saprotami un pareizi. Jau te daudziem liekas, ka riepu spiediena kontrole, izmantojot ABS, sveces, kas mēra kompresiju u.c. elektroniskas figņas, kas dzīvē eksistē jau no pagājušā gadsimta, ir tikai pasakas.

M77 Reģ.: 06.08.2008
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja: Bet tas nemaina faktu, ka ir jāmaina visas kvēlsveces vienlaicīgi.

Un tomēr es neredzu nevienu argumentu, kāpēc tas būtu tā jādara. Izņemot to, ka vienas sveces \"izbeigšanās\" liecina par to, ka arī pārējām vairs ilgs mūžs nav atlicis (ja vien iepriekš visas ir vienlaicīgi mainītas). Ja tiek izmantotas pēc vienādiem standartiem ražotas sveces, tad vienas atsevišķas nomaiņa nevarētu likt \"ECU jukt prātā\".

Domājams, ka Beru varētu uzskatīt par kompetentiem šajā jomā, tad, lūk - arī viņu mājaslapā neatradu šādu kategorisku apgalvojumu, vien šos:

Economy tip: Replace glow plugs as sets!

Experience shows that glow plugs reach their maximum

wear levels in quick succession, and if connection lines

and power rails are already removed it would be more

economical to replace the complete set, rather than have

to replace other plugs individually a short time later.

Our tip:

Test the glow plugs every 75,000-

100,000 km with the glow plug quick

tester. Ideally, you should replace the

entire glow plug set in the event of

any defects or impaired function

Sk.: beru.com/...

Brochure »Glow Plugs«

Technical Information (TI 04) »All about glow plugs«

M77 Reģ.: 06.08.2008
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja: Un tajā pat laikā saprotu, kādēļ šāds "arguments" ir izdomāts. Tas izklausās pietiekami vienkārši, lai vidusmēra autovadītājam liktos saprotami un pareizi.

Un šitāda "smadzeņu pūderēšana" ir tas, kas visvairāk kaitina. Tai vietā, lai paskaidrotu, ka, nomainot visas sveces, var ietaupīt potenciālos izdevumus par darbu, kad, mainot tikai vienu sveci, drīzumā var nākties nomainīt arī citu, tiek šādi "karināti makaroni". Man tas vairāk signalizē par uzmetēju vai nekompetentu kantori.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

M77 rakstīja:

Seene rakstīja: Bet tas nemaina faktu, ka ir jāmaina visas kvēlsveces vienlaicīgi.

Un tomēr es neredzu nevienu argumentu, kāpēc tas būtu tā jādara. Izņemot to, ka vienas sveces "izbeigšanās" liecina par to, ka arī pārējām vairs ilgs mūžs nav atlicis (ja vien iepriekš visas ir vienlaicīgi mainītas). Ja tiek izmantotas pēc vienādiem standartiem ražotas sveces, tad vienas atsevišķas nomaiņa nevarētu likt "ECU jukt prātā".

Domājams, ka Beru varētu uzskatīt par kompetentiem šajā jomā, tad, lūk - arī viņu mājaslapā neatradu šādu kategorisku apgalvojumu, vien šos:

Economy tip: Replace glow plugs as sets!

Experience shows that glow plugs reach their maximum

wear levels in quick succession, and if connection lines

and power rails are already removed it would be more

economical to replace the complete set, rather than have

to replace other plugs individually a short time later.

Our tip:

Test the glow plugs every 75,000-

100,000 km with the glow plug quick

tester. Ideally, you should replace the

entire glow plug set in the event of

any defects or impaired function

Sk.: beru.com/...

Brochure »Glow Plugs«

Technical Information (TI 04) »All about glow plugs«

Nu pats jau arī atbildēji - izlasi uzmanīgi, ko pats uzrakstīji un arguments būs rokā. Ja viss atbilst standartiem, tad nav vietas šeit iesāktajais diskusijai par kvēlsvecēm ar dažādām pretestībām. Protams - būs nelielas pretestības atšķirības jaunai un padegušai kvēlsvecei, kas attiecīgi tikpat nedaudz samazinās visa jauktā komplekta efektivitāti un ilgmūžību.

Tajā pat laikā par standartiem - gan jau būsi kādreiz dzirdējis par SAAB slavenajiem "sarkanajiem blokiem". Pēc katalogiem visiem sveču ražotājiem ir standartiem atbilstošas sveces šiem dzinējiem. Tajā pat laikā SAAB vienmēr ir uztājis, ka jāizmanto tikai konkrēta modeļa NGK sveces... Cilvēku skaits, kas šo prasību nav uzskatījuši par pietiekami nopietnu ir gana līdzvērtīgs tam skaitam, kas ir dārgi un ķēpīgi cīnījušies ar šo bloku problēmām. Pats ar benzīnsābiem nobraukāju diezgan daudz gadus lietojot tikai norādītās sveces un nevaru neko sliktu teikt par "kaprīzo" aizdedzes bloku - var jau būt, ka tā ir tikai sakritība, bet katrs pats savas laimes kalējs

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

M77 rakstīja:

Seene rakstīja: Un tajā pat laikā saprotu, kādēļ šāds "arguments" ir izdomāts. Tas izklausās pietiekami vienkārši, lai vidusmēra autovadītājam liktos saprotami un pareizi.

Un šitāda "smadzeņu pūderēšana" ir tas, kas visvairāk kaitina. Tai vietā, lai paskaidrotu, ka, nomainot visas sveces, var ietaupīt potenciālos izdevumus par darbu, kad, mainot tikai vienu sveci, drīzumā var nākties nomainīt arī citu, tiek šādi "karināti makaroni". Man tas vairāk signalizē par uzmetēju vai nekompetentu kantori.

Nu... Tā kaitina domājošus un tehniski kaut cik izglītotus cilvēkus. Biznesa politiku tomēr nosaka klientu vairākums - un vairākums diemžēl mūsdienās sastāv no divām daļām - padomjlaika automīļiem, kam joprojām liekas, ka auto var remontēr ar kuvaldu un modernajiem autobraucējiem, kas ar grūtībām māk atrast, kur ieliet logu šķidrumu. Līdz ar to, lai vai kā pašam nepatiktu šāda tirgotāja "nekompetence", nevar pārmet tirgotājam, kurš ievēro principu, ka "klientam vienmēr ir taisn'ba."

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

Gauss rakstīja: Pirmais zinātniski pierādīja, ka renim var mainīt pa vienam gab. praktiski visu - sveces, lampiņas, gultņus, riepas u.t.t.

kas der pirmajiem , ne vienmēr der srāķkežiem......

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

M77 rakstīja:

Un šitāda "smadzeņu pūderēšana" ir tas, kas visvairāk kaitina. Tai vietā, lai paskaidrotu, ka, nomainot visas sveces, var ietaupīt potenciālos izdevumus par darbu, kad, mainot tikai vienu sveci, drīzumā var nākties nomainīt arī citu, tiek šādi "karināti makaroni". Man tas vairāk signalizē par uzmetēju vai nekompetentu kantori.

Nekādi makaroni tie nav!! Es vienmēr esmu mainījis kvēlsvecem saviem auto pats... jau 12 gadu, un kad gribas saekonomēt laiku un nomaini tikai izdegušo, tad nepaiet ne 2 mēneši kā jāmaina vismaz vēl vien no pārējām palikušajām.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Pat ECU nevajag! Veciem dīzeļiem visprastākajā sveču relejā ir tranis, kas reaģējot uz sveču pretestību koriģē to sildīšanu, un kontrollampiņas salonā nodzišanu.

Izdega viena svece, pretestība palielinājās, un relejs atslēdz sveces pie noteiktas pretestības saniegšanas. Sasilstot svecēm pretestība palielinās.

Tāpēc arī ir ja autiņam izdeg puse no svecēm tad tas nav iedarbināms ar starteri vispār (pat vecajiem), jo sveces vienkārši netiek uzsildītas līdz kvēlei!!

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Man Merivai nomainiija 2 kveelsveces pie 91 tuukst.km nobraukuma, tresho pie 115 tuukst.km. Ceturtaa veel nav mainiita, tagad nobraukums 120 tuukst.km. Redzu, ka domas par shiis pieejas pareiziibu dalaas.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Man Merivai nomainiija 2 kveelsveces pie 91 tuukst.km nobraukuma, tresho pie 115 tuukst.km. Ceturtaa veel nav mainiita, tagad nobraukums 120 tuukst.km. Redzu, ka domas par shiis pieejas pareiziibu dalaas.

Laikam arī detaļu kvalitāte Manam auto ir 240kkm un joprojām oriģinālās kvēlsveces...

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Seene, kaa Tu vari par to buut paarliecinaats, ja savu SAAB nepirki jaunu? Varbuut ieprieksheejais saimnieks kveelsveces ir mainiijis?

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Seene, kaa Tu vari par to buut paarliecinaats, ja savu SAAB nepirki jaunu? Varbuut ieprieksheejais saimnieks kveelsveces ir mainiijis?

Pārliecināts neesmu, bet nav iemesla domāt savādāk - kad auto iegādājos, tam pēc nobraukuma "grafika" kvēlsvecēm vēl nebija jābūt mainītām, servisa grāmatiņā, kura ir aizpildīta ļoti rūpīgi, tas nebija minēts un to apstiprināja arī diagnostikā - sakot, ka drīz būs jāmaina. Braucu joprojām un pats esmu nobraucis nu jau vairāk kā tu ar savu Merivu, tās nemainot.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Seene, tad jau Tavs SAAB ir labs un izturiigs. Pareekjinaaju, ka shinii skarbajaa ziemaa pieauga manas Merivas 1,3 CDTI diizeljdegvielas pateerinsh. No 27.11.2010 liidz 26.02.2011 nobraukti 5782 km, videejais pateerinsh 5,63 litri uz 100 km. Pieaugums apmeeram par 10%, saliidzinot ar ,,neziemas,, apstaakljiem.

1 2 3 4 5 6
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti