Nekvalitatīvs dīzelis????

viktors1961 Reģ.: 17.02.2004

Laiki grūti, tāpēc tēma radās. Lieta tāda, ka mans 2,5 TDi 140 zs (A6 C4) līdz šim bija lietojis tikai Nestes produktu. Un motors zemi kārpīja, vnk ātrumu uzņēma ar glanci. Nu bet pašlaik, sakarā ar finansu krīzi ne tikai valstī, ielēju Krievijas pierobežas DUS produkciju. Neteikšu, ka neiet, kad uzspiež lido, bet... nu nav tā viegluma un glances Gurdenāks palicis. Patēriņš pat ļoti OK. Varbūt sagadīšanās, izlīda cita vaina ??? Slikts benzīns - skaidrs, oktānskaitlis neiztur kritiku, motors mokās. Bet dīzelim ta it kā vienalga, kad gaiss saspiests, iepūš iekšā un uzliesmo. Esmu pat dzirdējis, ka dažu kuģu dīzeļus uz soļarku tikai iesilda, tālāk baro ar mazutu (sanāk vēl ekonomiskāk, jo siltumspēja mazutam ir vēl lielāka nekā dīzelim).

Kādi faktori var noteikt dīzeļdegvielas kvalitāti un tās ietekmi uz dzinēja darbību? Vai tas var ietekmēt dzinēja resursu? Neiet runa protams par gadījumiem, kad filtru aizsit ciet netīra degviela.

P.S. Lūdzu neuzskatīt to par Nestes reklāmu, domāju ka citos Latvijas DUS-os nav DD sliktāka.

P.P.S. Tos, kas nezina, kā dīzeļdzinējs darbojas, lūdzu neizteikties

 
TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

piemeers no prakses . Jauns ( toreiz ) kangoo 1,9dci , ikdiena Juurmala-pa Riigu-Juurmala videejais ~7-8l/100km , peec ~3gadiem un80kkm , saakaas 250km ikdiena pa Dpils shoseju - vid 110-130km/h , briizjiem pailgi kurinot 4ajaa robaa - jofanoo furjuku rindu apdziishana topbish , rezultaataa ~5-5,5l/100km un juutami pieaugusi dzineeja ''atsauciiba'' , degviela tika njemta kur vienmeer -paarsvaraa Neste Lielupe . Tobish , ja pepeloc nedabuu regulaaru 'piparu'' vinjsh ''iesuuno'' -kljuust ''rijiigs'' un slinks liidziigs efekc sanaak kad ikdienas 20-30km autoss tiek parik kkm vojaazjaa - ''cukas'' iztiiraas , vish kljuust njipraaks un ''ekonomiskaaks , pecaak ,atgriezjoties ''reaalajaa dziivee'' , viss atgriezjaas kaa bija ''do'' un saakaas iipashnieku teikas par ''kruto'' DD ''tur'' un slikto dzimtenee Liidziigs efekc , bet ne tik izteikts kaa diizeljiem , ir arii penziinniekiem - konkreeti noveeroc 2,0ivtec gondai un 2,8 audakam , .

taada luuk taa basnja par ''nekvalitatiivo'' degvielu ieksh LV .

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

Chankaishi rakstīja: viktors1961 - atbildu tev kā diplomēts dīzeļmehāniķis. Pirmkārt dzinējam jābūt kārtībā - labas dīzes, sūknis, pareizā regulācija, tīri filtri. Dīzeļdegvielas šķirņu gavenā atšķirība ir degvielas uzliesmošanas temperatūra. Jo viņa zemāka, jo augstāka šķirne. Pati zemākā ir ziemas degvielām. Vēl pat bija kaut kāda arktiskā. Pasaulē cik degvielas ražotāju, gandrīz tik pat šķirņu. Ja neredz un neizprot degvielas pasi, liela jēga no tā nav. Pārējie visi rādītāji nav tik būtiski, lai gan jo zemāka šķirne, jo vairāk kaitīgo piemaisījumu. Lielākoties visas piedevas pazemina uzliesmošanas temperatūru, pluss vēl šādi tādi sīkumi, kam nav īpašas nozīmes. Pareizi te viens teica, ka dīzelim vajag iedot reizēm kārtīgu slodzi, jo pie zemām slodzēm, piem. pilsētā, nepietiekamas temp. dēļ, arī ja dīzes nav galīgi svaigas, var rasties uzdegums, korozija gan tikai varbūt izpūtējā. Laipni lūgti papildināt vai palabot!

korozija ir pat ļoti iespējama

ja tu zini no kā satāv dīzeļdegviela (lielījies tak, ka pasi pazīstot), tad tu jau zini, ka tur iekšā ir sērs.... tas sadegot un pēčāk reaģējot ar ūdeni veido sērskābi, kas neizbēgami nonāk eļļā uttttttt....

tagad jau sēra saturs degvielā gan ir limitēts.... bet sērs tur ir

bummerr Reģ.: 15.01.2004
0 0 Atbildēt

viktors1961 rakstīja: Laiki grūti, tāpēc tēma radās. Lieta tāda, ka mans 2,5 TDi 140 zs (A6 C4) līdz šim bija lietojis tikai Nestes produktu. Un motors zemi kārpīja, vnk ātrumu uzņēma ar glanci. Nu bet pašlaik, sakarā ar finansu krīzi ne tikai valstī, ielēju Krievijas pierobežas DUS produkciju. Neteikšu, ka neiet, kad uzspiež lido, bet... nu nav tā viegluma un glances Gurdenāks palicis. Patēriņš pat ļoti OK. Varbūt sagadīšanās, izlīda cita vaina ??? Slikts benzīns - skaidrs, oktānskaitlis neiztur kritiku, motors mokās. Bet dīzelim ta it kā vienalga, kad gaiss saspiests, iepūš iekšā un uzliesmo. Esmu pat dzirdējis, ka dažu kuģu dīzeļus uz soļarku tikai iesilda, tālāk baro ar mazutu (sanāk vēl ekonomiskāk, jo siltumspēja mazutam ir vēl lielāka nekā dīzelim).

Kādi faktori var noteikt dīzeļdegvielas kvalitāti un tās ietekmi uz dzinēja darbību? Vai tas var ietekmēt dzinēja resursu? Neiet runa protams par gadījumiem, kad filtru aizsit ciet netīra degviela.

P.S. Lūdzu neuzskatīt to par Nestes reklāmu, domāju ka citos Latvijas DUS-os nav DD sliktāka.

P.P.S. Tos, kas nezina, kā dīzeļdzinējs darbojas, lūdzu neizteikties

viktor, panem palasi n-tos topikus par shim temam. tik tiehsam daudz jau ir runaats.

butiiba, viss nak te, lv, no viena katla tikai katra tankshtelle iegaaz klat savu prisadku un godiigi sakot- viss ir no RUS anyway vai arii mazeikiai...

un tas blefs par polaro dd ko ved no Norway ir vispar daazs lohatrons, ka maz neliekaas

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

TDIOTS rakstīja: piemeers no prakses . Jauns ( toreiz ) kangoo 1,9dci , ikdiena Juurmala-pa Riigu-Juurmala videejais ~7-8l/100km , peec ~3gadiem un80kkm , saakaas 250km ikdiena pa Dpils shoseju - vid 110-130km/h , briizjiem pailgi kurinot 4ajaa robaa - jofanoo furjuku rindu apdziishana topbish , rezultaataa ~5-5,5l/100km un juutami pieaugusi dzineeja ''atsauciiba'' , degviela tika njemta kur vienmeer -paarsvaraa Neste Lielupe . Tobish , ja pepeloc nedabuu regulaaru 'piparu'' vinjsh ''iesuuno'' -kljuust ''rijiigs'' un slinks liidziigs efekc sanaak kad ikdienas 20-30km autoss tiek parik kkm vojaazjaa - ''cukas'' iztiiraas , vish kljuust njipraaks un ''ekonomiskaaks , pecaak ,atgriezjoties ''reaalajaa dziivee'' , viss atgriezjaas kaa bija ''do'' un saakaas iipashnieku teikas par ''kruto'' DD ''tur'' un slikto dzimtenee Liidziigs efekc , bet ne tik izteikts kaa diizeljiem , ir arii penziinniekiem - konkreeti noveeroc 2,0ivtec gondai un 2,8 audakam , .

taada luuk taa basnja par ''nekvalitatiivo'' degvielu ieksh LV .

Tavs skaidrojums perfekti der nomas busam, kas ziemas sezona nedara neko citu,ka vien mero celu uz alpiem un atpakal. Ka reiz visas cukas ir iesunojusas katru reizi, kad paris kilometri tiek nobraukti pa Rigu.

Yetti Reģ.: 28.11.2007
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:... tas sadegot un pēčāk reaģējot ar ūdeni veido sērskābi, kas neizbēgami nonāk eļļā uttttttt....

precizēsi (tb. pamatosi) ?

viktors1961 Reģ.: 17.02.2004
0 0 Atbildēt

Chankaishi: paldies par komentāru, bet diezvai man tik pēkšņi dīzelis nobruka. Kaut gan, kad izbraukšu bāku un uztankošu atkal Nestē pilnu, redzēšu. Arī izskrieties viņš man ir dabūjis regulāri, jo esmu no provinces, izbraukšana ārpus pilsētas katru dienu un tad viņam tikai nedaudz gāzīti uzspiežot kaut kā dabiski tie 120 sanāca (kaut gan kas tas dīzelim ir - 2,1 kapgr/min). Tagad lai būtu 120 ir jāpiespiež. Var jau būt, ka sagadīšanās un kaut kas nojucis, bet pagaidām gan nav tik traki, lai būtu iemesls sākt "traucēt mašīnai strādāt"

viktors1961 Reģ.: 17.02.2004
0 0 Atbildēt

TDIOTS: piemērs no dzīves ne visai Ja tu parēķinātu, cik tev % pilsētas cikls sanāca maršrutā Jūrmala - Rīga un cik Jūrmala - Daugavpils, tad varbūt tu nonāktu pie citiem secinājumiem

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Yetti rakstīja:

Pirmais rakstīja:... tas sadegot un pēčāk reaģējot ar ūdeni veido sērskābi, kas neizbēgami nonāk eļļā uttttttt....

precizēsi (tb. pamatosi) ?

Nezināji?

Krievu laikos, kad vispār eļļas bija sūdīgas un tās pašas deficīts, bija atsevišķas eļļas dīzelim un bendzīnniekam.

Dīzeļeļļa atšķīras ar speciālu pretsēra piedevu. Protams, ja viņa bija jauna nevis reģenerēta, ja bija uzražota atbilstoši standartam, ja,ja......

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Yetti rakstīja:

Pirmais rakstīja:... tas sadegot un pēčāk reaģējot ar ūdeni veido sērskābi, kas neizbēgami nonāk eļļā uttttttt....

precizēsi (tb. pamatosi) ?

Precīzāk laikam būtu sērpaskābe, bet ķīmiju sen esmu piemirsis...

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

viktors1961 rakstīja: TDIOTS: piemērs no dzīves ne visai Ja tu parēķinātu, cik tev % pilsētas cikls sanāca maršrutā Jūrmala - Rīga un cik Jūrmala - Daugavpils, tad varbūt tu nonāktu pie citiem secinājumiem

piemeers ir pat ljoti reaals - njemc iz dziives

Chankaishi Reģ.: 11.07.2007
0 0 Atbildēt

Par to sēra koroziju - īsti vairs neatceros visas tās formulas, bet korozija veidojas t. s. rasas punktā, tas ir pie temp. apm. 60 grādi izpūtējā vai arī dzinējā, ja dzinēju tik piedarbina un apstādina bez kārtīgas padarbošanās. Tā kā diezgan kaitīgi ir arī dzinēju pirms braukšanas uzsildīt mazos apgriezienos. Parasti jau tie 60 grādi var būt tikai kaut kur izpūtējā.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Dīzeli nav iespējams mīnusos uzsildīt līdz darba temperatūrai darbinot bez slodzes tukšgaitā!

Ja kāds vēl nezina.

Sēru saturošu skābju veidošanās dīzelī ir normāla parādība, pie kam neatkarīgi no tā temperatūras.

Chankaishi Reģ.: 11.07.2007
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: Dīzeli nav iespējams mīnusos uzsildīt līdz darba temperatūrai darbinot bez slodzes tukšgaitā!

Ja kāds vēl nezina.

Sēru saturošu skābju veidošanās dīzelī ir normāla parādība, pie kam neatkarīgi no tā temperatūras.

Nav gluži taisnība, tā nav normāla parādība. Skābes var veidotie, tikai sēra oksīdiem izšķīstot (varbūt savienojoties) ūdenī. Un tas ir iespējams tikai pie pietiekoši zemām temperatūrām. Tātad tad, kad dzinējs nestrādā ar darba temperatūru.

Baisulis Reģ.: 02.10.2007
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: Dīzeli nav iespējams mīnusos uzsildīt līdz darba temperatūrai darbinot bez slodzes tukšgaitā!

Ja kāds vēl nezina.

ko tu saki..... var

opelis Reģ.: 03.10.2005
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: Dīzeli nav iespējams mīnusos uzsildīt līdz darba temperatūrai darbinot bez slodzes tukšgaitā!

Ja kāds vēl nezina.

.

Man ir bijuši divi dīzeļi, kuri mīnusos nesila- Ford Transit astoņdesmit kaut kura tur gada un T-40 /soroks/ , jaunākai tehnikai jau parasti ir kaut kādi pribambasi - autonomkas utt. Darba transportierim ir dzinēja autonomka, personīgajai džetai arī pat nezinu, kas, bet abi darba temperatūru sasniedz tikai nedaudz ilgāk par becīnnieku..

sleepnis Reģ.: 02.05.2003
0 0 Atbildēt

Jaunajos dīzeļos pečkas lokā nāk kaut kas līdzīgs kvēlsvecēm, tapēc viss notiek

JJJ Reģ.: 22.03.2004
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja:

nomiks rakstīja: Es arī vairākkārt esmu konstatējis, ka Vācijā/Austrijā iepildītā degviela (benzīns) patērējas mazāk kā Latvijā, Lietuvā vai Polijā iepildītā.

vispār jau salīdzinājums ir nekorekts. šādā braucienā auto tiek ekspluatēts pavisam citādi kā ikdienā uz vietas Latvijā.

JJJ Reģ.: 22.03.2004
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Raacens rakstīja:

Seene rakstīja:

nuhajs rakstīja:

Seene rakstīja: Ar savu auto arī esmu manījis starpību, bet tik dramatiska vēl nekad nav bijusi - lielākā piefiksētā Rīga-Berlīne ar 6,5 l/100km un Berline-Rīga ar 5,5 l/100km.

Kad sapņo,piever acis. Atradis baigi precīzo mērījumu.....

Un kas tajā visā būtu neprecīzs? DUS sūkņa saskaitītie litri vai maršruta kilometri pēc michelin?

michelin maršruta km, kas vai ta odometrs nestrādāja.

Odometrs sakrita ar michelin. Bet te jau biedrs apsaubija masinas merijumu precizitati. Un vispar - uz odometru parak neieteiktu palauties - ir sanacis braukt ar nomas busu, kam bija +10% no reala del nepareizam riepam. [

Aber, kur Seene nepareizi ko sarakstīja??? Man arī līdzīgi novērojumi. Mašīna ceļojumā viena, riepas vienas, odometrs tas pats, bet patēriņš gan mainās par gandrīz pa 10%. Pietam, gan LR, LT max ātrums ap 105, atšķirībā no Vācijas ne zemāk pa 130/140. POL ceļus nenosauksim par labiem, motoriņš jāgriež, lai fūrām tiktu garām, arī reljefs nav LR vai LT.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Nezināji?

Krievu laikos, kad vispār eļļas bija sūdīgas un tās pašas deficīts, bija atsevišķas eļļas dīzelim un bendzīnniekam.

==========================

Arii tagad ir motorellas tikai benziinniekiem un tikai diizeljiem, lielaakaa dalja , protams, ir universaalas Padomju laikos pamataa visu noteica piedevu tehnologjijas - PSRS bik atpalika to veidoshanaa, attieciigi galaprodukta kvalitaate bij zemaaka, nekaa Rietumos, tas gan bija atkariigs arii no razhoshanas vietas.Juutami labaakas kvalitaates ellas, nekaa citi, razhoja, piemeeram Maskavas NPZ...

Dīzeļeļļa atšķīras ar speciālu pretsēra piedevu. Protams, ja viņa bija jauna nevis reģenerēta, ja bija uzražota atbilstoši standartam, ja,ja......

1. Regjenereetas ellas nebuut nav sliktaakas, vismaz pie shodienas tehnologjijaam vairs nee

2.Pretseera piedeva taa DD sastaavaa iisti nav - driizaak pret dazhaadaam skaabeem, kuras rodas motorellaa. Ir taads parametrs motorellaam, TBN (kopeejais baazes skaitlis, jeb saarmainiiba). Shodienas auto diizeljellaam shis skaitlis ir

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

2.Pretseera piedeva taa DD sastaavaa iisti nav - driizaak pret dazhaadaam skaabeem, kuras rodas motorellaa. Ir taads parametrs motorellaam, TBN (kopeejais baazes skaitlis, jeb saarmainiiba). Shodienas auto diizeljellaam shis skaitlis ir 7 ...8 mgKOH/g, ja lieto mazseera degvielu (0.05%), ja degvielaa seera ir vairaak, jeb paredzeeti pagarinaati ellas nomainjas intervaali, tad TBN jau ir 12 ...15. Kronis visam ir lielie kugju diizelji, kuri straadaa ar mazutu - tur TBN sasniedz 50 ...70 mgKOH/g. Ir gadiijies redzeet M412 dzineeju, kuraa bij saleejushi uz kugja nosperto motorellu ar TBN = ~30. Alumiinija detaljas bij burtiski izshkjiidushas, ellas kanaali blokaa bij bezmaz iikshkja resnuma diametraa Taa ka katraa vietaa sava ella un jautaajumi nerodas

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

Arnis76 rakstīja: Ok, tad kurā kolonkā, pēc jūsu novērojumiem, ir kvaltiatīvākais dīzelis? Neste, Statoil, Lukoil

Vēl salīdzinājumam - mēs te diskutējam, kas labāks 98 vai 95 benzīns. Tikmēr Austrijā tirgo tikai 92 un 95, kas abi ir labāki par mūsu 98...

Ir tāds sīkums, kuru pat agrāk nezināju - degvielas īpašības ietekmējot augstums virs jūras līmeņa - par katriem 300m oktānskaitlis pieaugot par 0,5 - spriežot pēc veca bezvāku atlanta, austrija ir vismaz 2k m virs jūras līmeņa, ko nevarētu teikt par latviju

viktors1961 Reģ.: 17.02.2004
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Arnis76 rakstīja: Ok, tad kurā kolonkā, pēc jūsu novērojumiem, ir kvaltiatīvākais dīzelis? Neste, Statoil, Lukoil

Vēl salīdzinājumam - mēs te diskutējam, kas labāks 98 vai 95 benzīns. Tikmēr Austrijā tirgo tikai 92 un 95, kas abi ir labāki par mūsu 98...

Ir tāds sīkums, kuru pat agrāk nezināju - degvielas īpašības ietekmējot augstums virs jūras līmeņa - par katriem 300m oktānskaitlis pieaugot par 0,5 - spriežot pēc veca bezvāku atlanta, austrija ir vismaz 2k m virs jūras līmeņa, ko nevarētu teikt par latviju

Pilnīgi pareizi, tieši tādēļ apakšzemes raktuvēs neizmanto iekšdedzes dzinējus, jo oktānskaitlis traģiski krītas un galīgi neiet. Nāks iztikt ar elektrību

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Seene rakstīja:

Arnis76 rakstīja: Ok, tad kurā kolonkā, pēc jūsu novērojumiem, ir kvaltiatīvākais dīzelis? Neste, Statoil, Lukoil

Vēl salīdzinājumam - mēs te diskutējam, kas labāks 98 vai 95 benzīns. Tikmēr Austrijā tirgo tikai 92 un 95, kas abi ir labāki par mūsu 98...

Ir tāds sīkums, kuru pat agrāk nezināju - degvielas īpašības ietekmējot augstums virs jūras līmeņa - par katriem 300m oktānskaitlis pieaugot par 0,5 - spriežot pēc veca bezvāku atlanta, austrija ir vismaz 2k m virs jūras līmeņa, ko nevarētu teikt par latviju

Malacītis...

Paskaties vēlreiz, kur ir Austrija. Austrija - tā ir tāda valsts Alpu ziemeļpusē. Un ir arī tādi kalni, kā Alpi, kas nereti pārsniedz tavus 2000m vjl. Bet tā Austrijas daļa, ka nav Alpos, nu nekādi nepārsniedz 300-500m vjl.

Oktānskaitlis mainās? Varbūt arī svins par zeltu pārtop? Mainās vajadzība pēc oktānskaitļa - t.i. gaisam kļustot retinātākam, samazinās kompresija un attiecīgi attālinās detonācijas brīdis. Un mūsdienu turbomotoriem tas ir pilnīgi vienaldzīgi, jo turbīnas spiedienu regulē dators.

Un par iekšdedzes dzinējiem raktuvēs arī ieteiktu painteresēties. Sākt varetu, piemēram, ar nedeļas nogali slēgtā garāžā, kopā ar iedarbinatu auto.

viktors1961 Reģ.: 17.02.2004
0 0 Atbildēt

seenei -

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja: . gaisam kļustot retinātākam, samazinās kompresija

einšteins....

Lasītākie raksti

Jaunie raksti