Centis_Nuudele rakstīja:
Seene rakstīja: . gaisam kļustot retinātākam, samazinās kompresija
einšteins....
Ir kādi iebildumi?
Centis_Nuudele rakstīja:
Seene rakstīja: . gaisam kļustot retinātākam, samazinās kompresija
einšteins....
Ir kādi iebildumi?
Seene rakstīja: . gaisam kļustot retinātākam, samazinās kompresija
einšteins....
====================
Nu preciizaak buutu, nevis kompresija (pakaape) samazinaas, bet saspiestaa gaisa spiediens cilindros, kaut iisteniibaa tas pats vien ir Gaisa, ko iesuukt dzineejam, ta ir mazaak. Shii iemesla pec jau savulaik aviaacijas virzuljmotoriem ieviesa turbokompresorus. Bet nu reaktiivie / turboreaktiivie dzineeji attiistiijaas taadaa tempaa, ka shaadas versijas kljuva nevajadziigas. Muusdienu virzuljnieki (mazaa aviaacija) nemeedz lidot tik augstu, lai vajadzeetu kompresorus.
Retinājums var ietekmēt tikai pagājušā gadsimta motorus, kurus neregulē kompis.
Seene rakstīja:
Centis_Nuudele rakstīja:
Seene rakstīja: . gaisam kļustot retinātākam, samazinās kompresija
einšteins....
Ir kādi iebildumi?
kompresija nesamazinās
atmosfēriskiem motoriem samazinās spiediens cilindrā saspiešanas beigu fāzē... līdz ar to motorā ir mazāk skābekļa
p.n.
par oktānskaitļa palielināšanos augstuma ietekmē - es jau arī biju ievērojis, ka gaiziņā uzbraukt ir vieglāk kā turaidas pils kalnā
Crankshaft rakstīja: Seene rakstīja: . gaisam kļustot retinātākam, samazinās kompresija
einšteins....
====================
Nu preciizaak buutu, nevis kompresija (pakaape) samazinaas, bet saspiestaa gaisa spiediens cilindros, kaut iisteniibaa tas pats vien ir Gaisa, ko iesuukt dzineejam, ta ir mazaak. Shii iemesla pec jau savulaik aviaacijas virzuljmotoriem ieviesa turbokompresorus. Bet nu reaktiivie / turboreaktiivie dzineeji attiistiijaas taadaa tempaa, ka shaadas versijas kljuva nevajadziigas. Muusdienu virzuljnieki (mazaa aviaacija) nemeedz lidot tik augstu, lai vajadzeetu kompresorus.
Nu tad būsim pavisam precīzi:
Kompresija (maksimālais gāzu spiediens cilindrā) ir tieši atkarīga no ieplūdes fāzē saņemtā gaisa apjoma, kas retinātā atmosfērā samazinās. Tiek mērīta ar kompresometru MPa - t.i. spiediena vienībās.
Kompresijas pakāpe (attiecība starp cilindra tilpumu virzuļa galējos stāvokļos) ir atkarīga no dzelžiem un nav mērāma, bet tiek aprēķināta kā attiecība 1:x
Nortel rakstīja: Retinājums var ietekmēt tikai pagājušā gadsimta motorus, kurus neregulē kompis.
Šajā gadsimtā ražo tikai turbo- un kompresordzinējus? Vai arī esmu palaidis garām kādu supertehnoloģiju, kas ļauj kompim regulēt ieplūdes gaisa spiedienu arī atmosfēriskajiem dzinējiem?
Seene rakstīja: Nu tad būsim pavisam precīzi:
Kompresija (maksimālais gāzu spiediens cilindrā) ir tieši atkarīga no ieplūdes fāzē saņemtā gaisa apjoma, kas retinātā atmosfērā samazinās. Tiek mērīta ar kompresometru MPa - t.i. spiediena vienībās.
Nutad esi līdz galam precīzs, einštein.
Tātad saskaņā ar tavu teoriju pie atlaista gāzes pedāļa jeb praktiski aizvērta droseļvārsta dzinējā kompresija būs tuvu nullei, jo nevar taču iedabūt to nolāpīto gaisu cilindrā iekšā, ja ir aizvērts ieplūdes caurums, ko?????
Centis_Nuudele rakstīja:
Seene rakstīja: Nu tad būsim pavisam precīzi:
Kompresija (maksimālais gāzu spiediens cilindrā) ir tieši atkarīga no ieplūdes fāzē saņemtā gaisa apjoma, kas retinātā atmosfērā samazinās. Tiek mērīta ar kompresometru MPa - t.i. spiediena vienībās.
Nutad esi līdz galam precīzs, einštein.
Tātad saskaņā ar tavu teoriju pie atlaista gāzes pedāļa jeb praktiski aizvērta droseļvārsta dzinējā kompresija būs tuvu nullei, jo nevar taču iedabūt to nolāpīto gaisu cilindrā iekšā, ja ir aizvērts ieplūdes caurums, ko?????
Parasti droseļvārstam ir tāds mazs caurimiņš, pa kuru tas motors saņem "iztikas minimumu".
Nortel rakstīja:
Centis_Nuudele rakstīja:
Seene rakstīja: Nu tad būsim pavisam precīzi:
Kompresija (maksimālais gāzu spiediens cilindrā) ir tieši atkarīga no ieplūdes fāzē saņemtā gaisa apjoma, kas retinātā atmosfērā samazinās. Tiek mērīta ar kompresometru MPa - t.i. spiediena vienībās.
Nutad esi līdz galam precīzs, einštein.
Tātad saskaņā ar tavu teoriju pie atlaista gāzes pedāļa jeb praktiski aizvērta droseļvārsta dzinējā kompresija būs tuvu nullei, jo nevar taču iedabūt to nolāpīto gaisu cilindrā iekšā, ja ir aizvērts ieplūdes caurums, ko?????
Parasti droseļvārstam ir tāds mazs caurimiņš, pa kuru tas motors saņem "iztikas minimumu".
A kaa lai es nomeeru komprasiju, ja man sveces vietaa ir manometrs ieskruuveets, un svecvadi nonjemtiun pedaalim nevviens pat tuvumaa nav piegaajis
motors pac suuc gaisu ieksaa, un degvielu tikai piepilina klaat...
un tas suuciens ir taads, ka pat karburatoru ar roku aispiezot ciet vienalga piesuuca, neslaapa...
apakszemee diizeli var izmantot, tikai kur lai lieka atgaazes..
Centis_Nuudele rakstīja:
Seene rakstīja: Nu tad būsim pavisam precīzi:
Kompresija (maksimālais gāzu spiediens cilindrā) ir tieši atkarīga no ieplūdes fāzē saņemtā gaisa apjoma, kas retinātā atmosfērā samazinās. Tiek mērīta ar kompresometru MPa - t.i. spiediena vienībās.
Nutad esi līdz galam precīzs, einštein.
Tātad saskaņā ar tavu teoriju pie atlaista gāzes pedāļa jeb praktiski aizvērta droseļvārsta dzinējā kompresija būs tuvu nullei, jo nevar taču iedabūt to nolāpīto gaisu cilindrā iekšā, ja ir aizvērts ieplūdes caurums, ko?????
Esi kādreiz redzējis "praktiski aizvērtu droselvārstu"? Tas ir ļoti tālu no patiešām aizvērta. Bet ja tas būtu pavisam aizverams, tad patiešām kompresija nokristu līdz 0. Vecajiem dīzeļiem (piemēram MTZ-80) mēdz būt šāds vārsts, kas ļauj vieglāk iedarbināt dzinēju.
Normālam dzinējam vidēji kompresija ir 1-1.2MPa ar atvērtu droseļvārstu un 0.6-0.8 ar aizvērtu.
Seene rakstīja: Normālam dzinējam vidēji kompresija ir 1-1.2MPa ar atvērtu droseļvārstu un 0.6-0.8 ar aizvērtu.
Cik bija 1 MPa? ~ 10 kg/cm2?
Tad manam šrotam ir ļoti nenormāls motors, jo viņam ar aizvērtu drosv. ir 14 atm.
Bendzīnmotoram, pie tam. Nevis dīzelim.
Seene rakstīja: Vecajiem dīzeļiem (piemēram MTZ-80) mēdz būt šāds vārsts, kas ļauj vieglāk iedarbināt dzinēju.
Dīzelis, vecs, MTZ-80 un ar droseļvārstu
Aizej takš izgulies, jaunekli.
jams buus domaajis dekompresoru, lai var noslaapeet
Ozz rakstīja: jams buus domaajis dekompresoru, lai var noslaapeet
dekompresors nav nekāds vārsts, tas ir mehānisms ar kuru paceļ visus vārstus. tas pirmkārt.
Otrkārt, MTZ -80 tāda mehānisma nav.
Treškārt tas fufelis par kompresijas samazināšanos retinātā gaisā... Saderam, ka retinājuma iespaids uz kompresiju būs tik niecīgs, ka ar kilogramos uz cm2 graduētu manometru starpību nenoķers.
Retinātajam gaisam ir pilnīgi cita ietekme uz motora darbību - stehiometriskās attiecības noturēšana. Bet tā ir gluži cita opera, nevis pazemināta kompresija.
Nutad esi līdz galam precīzs, einštein.
Tātad saskaņā ar tavu teoriju pie atlaista gāzes pedāļa jeb praktiski aizvērta droseļvārsta dzinējā kompresija būs tuvu nullei, jo nevar taču iedabūt to nolāpīto gaisu cilindrā iekšā, ja ir aizvērts ieplūdes caurums, ko?????
--------------------------------------
1. Eksistee taada lieta, kaa tukshgaitas sisteema, teoreetiski gaisu dzineejs pietiekamaa daudzumaa vareetu sanjemt arii caur turieni;
2. Visiem kompresiometriem, ar ko bijusi dariishana, manuaalii rakstiits "meeriit ar nospiestu gaazes pedaali" , taa ka te jautaajumi nerodas - meeriishanas procesaa janodroshina optimaalais iespeejamais gaisa daudzums, kursh iepluust cilindraa. Meeriijumi (skraapeejumi uz kartiites) vispaar arii uz aci atshkjiiraas pie atveerta / aizveerta droseljvaarsta. Diizelim, protams, savaadaak, tam, teelaini izsakoties, pedaalis ir "griidaa" visu laiku. Aizko vaarsts iepluudee dzineeja avaarijas noslaapeeshanai veel bija ari, piemeeram, 1980-o gadu beigu Mercedes diizeljiem.
Seene rakstīja:
Centis_Nuudele rakstīja:
Seene rakstīja: Nu tad būsim pavisam precīzi:
Kompresija (maksimālais gāzu spiediens cilindrā) ir tieši atkarīga no ieplūdes fāzē saņemtā gaisa apjoma, kas retinātā atmosfērā samazinās. Tiek mērīta ar kompresometru MPa - t.i. spiediena vienībās.
Nutad esi līdz galam precīzs, einštein.
Tātad saskaņā ar tavu teoriju pie atlaista gāzes pedāļa jeb praktiski aizvērta droseļvārsta dzinējā kompresija būs tuvu nullei, jo nevar taču iedabūt to nolāpīto gaisu cilindrā iekšā, ja ir aizvērts ieplūdes caurums, ko?????
Esi kādreiz redzējis "praktiski aizvērtu droselvārstu"? Tas ir ļoti tālu no patiešām aizvērta. Bet ja tas būtu pavisam aizverams, tad patiešām kompresija nokristu līdz 0. Vecajiem dīzeļiem (piemēram MTZ-80) mēdz būt šāds vārsts, kas ļauj vieglāk iedarbināt dzinēju.
Normālam dzinējam vidēji kompresija ir 1-1.2MPa ar atvērtu droseļvārstu un 0.6-0.8 ar aizvērtu.
Es tev varu nofočēt mana šrota droseli - izņemtu un, kamēr neatver, cieši aizvērtu. Cita lieta, ka tajā brīdī motoram gaiss pieplūst pa kādām trijām citām trubelēm
Centis_Nuudele rakstīja:
Seene rakstīja: Vecajiem dīzeļiem (piemēram MTZ-80) mēdz būt šāds vārsts, kas ļauj vieglāk iedarbināt dzinēju.
Dīzelis, vecs, MTZ-80 un ar droseļvārstu
Aizej takš izgulies, jaunekli.
nu dažiem traktoriem ir dekompresijas kloķītis, bet jamam nav nekādas līdzības ar droseļvārsta aizvēršanu
Centis_Nuudele rakstīja:
Ozz rakstīja: jams buus domaajis dekompresoru, lai var noslaapeet
dekompresors nav nekāds vārsts, tas ir mehānisms ar kuru paceļ visus vārstus. tas pirmkārt.
Otrkārt, MTZ -80 tāda mehānisma nav.
Treškārt tas fufelis par kompresijas samazināšanos retinātā gaisā... Saderam, ka retinājuma iespaids uz kompresiju būs tik niecīgs, ka ar kilogramos uz cm2 graduētu manometru starpību nenoķers.
Retinātajam gaisam ir pilnīgi cita ietekme uz motora darbību - stehiometriskās attiecības noturēšana. Bet tā ir gluži cita opera, nevis pazemināta kompresija.
Nu redz... Ir tāds mehānisms. Un nebūt es ar to nedomāju dekompresoru, kāds ir, piemēram T40 motoram, kas patiešām iedarbojas uz vārstiem. Mehānisms ir bezgala vienkāršs - kabīnē ir puļķis, kas ar trosi ir savienots ar vārstu ieplūdes kolektorā. Ja netici, varam sarunāt demonstrāciju par saprātīgu samaksu
Seene rakstīja:
Centis_Nuudele rakstīja:
Ozz rakstīja: jams buus domaajis dekompresoru, lai var noslaapeet
dekompresors nav nekāds vārsts, tas ir mehānisms ar kuru paceļ visus vārstus. tas pirmkārt.
Otrkārt, MTZ -80 tāda mehānisma nav.
Treškārt tas fufelis par kompresijas samazināšanos retinātā gaisā... Saderam, ka retinājuma iespaids uz kompresiju būs tik niecīgs, ka ar kilogramos uz cm2 graduētu manometru starpību nenoķers.
Retinātajam gaisam ir pilnīgi cita ietekme uz motora darbību - stehiometriskās attiecības noturēšana. Bet tā ir gluži cita opera, nevis pazemināta kompresija.
Nu redz... Ir tāds mehānisms. Un nebūt es ar to nedomāju dekompresoru, kāds ir, piemēram T40 motoram, kas patiešām iedarbojas uz vārstiem. Mehānisms ir bezgala vienkāršs - kabīnē ir puļķis, kas ar trosi ir savienots ar vārstu ieplūdes kolektorā. Ja netici, varam sarunāt demonstrāciju par saprātīgu samaksu
Par ko tu runā? Par MTZ 80 dīzeli vai par viņa piedarbināšanas dzinēju?
jefff....
Centis_Nuudele rakstīja:
Seene rakstīja:
Centis_Nuudele rakstīja:
Ozz rakstīja: jams buus domaajis dekompresoru, lai var noslaapeet
dekompresors nav nekāds vārsts, tas ir mehānisms ar kuru paceļ visus vārstus. tas pirmkārt.
Otrkārt, MTZ -80 tāda mehānisma nav.
Treškārt tas fufelis par kompresijas samazināšanos retinātā gaisā... Saderam, ka retinājuma iespaids uz kompresiju būs tik niecīgs, ka ar kilogramos uz cm2 graduētu manometru starpību nenoķers.
Retinātajam gaisam ir pilnīgi cita ietekme uz motora darbību - stehiometriskās attiecības noturēšana. Bet tā ir gluži cita opera, nevis pazemināta kompresija.
Nu redz... Ir tāds mehānisms. Un nebūt es ar to nedomāju dekompresoru, kāds ir, piemēram T40 motoram, kas patiešām iedarbojas uz vārstiem. Mehānisms ir bezgala vienkāršs - kabīnē ir puļķis, kas ar trosi ir savienots ar vārstu ieplūdes kolektorā. Ja netici, varam sarunāt demonstrāciju par saprātīgu samaksu
Par ko tu runā? Par MTZ 80 dīzeli vai par viņa piedarbināšanas dzinēju?
jefff....
MTZ-80 (precīzāk 82, bet dzinējs no tā nemainās) dīzelis ar starteri, nevis piedarbināšanas dzinēju.
Seene rakstīja:
Centis_Nuudele rakstīja:
Seene rakstīja:
Centis_Nuudele rakstīja:
Ozz rakstīja: jams buus domaajis dekompresoru, lai var noslaapeet
dekompresors nav nekāds vārsts, tas ir mehānisms ar kuru paceļ visus vārstus. tas pirmkārt.
Otrkārt, MTZ -80 tāda mehānisma nav.
Treškārt tas fufelis par kompresijas samazināšanos retinātā gaisā... Saderam, ka retinājuma iespaids uz kompresiju būs tik niecīgs, ka ar kilogramos uz cm2 graduētu manometru starpību nenoķers.
Retinātajam gaisam ir pilnīgi cita ietekme uz motora darbību - stehiometriskās attiecības noturēšana. Bet tā ir gluži cita opera, nevis pazemināta kompresija.
Nu redz... Ir tāds mehānisms. Un nebūt es ar to nedomāju dekompresoru, kāds ir, piemēram T40 motoram, kas patiešām iedarbojas uz vārstiem. Mehānisms ir bezgala vienkāršs - kabīnē ir puļķis, kas ar trosi ir savienots ar vārstu ieplūdes kolektorā. Ja netici, varam sarunāt demonstrāciju par saprātīgu samaksu
Par ko tu runā? Par MTZ 80 dīzeli vai par viņa piedarbināšanas dzinēju?
jefff....
MTZ-80 (precīzāk 82, bet dzinējs no tā nemainās) dīzelis ar starteri, nevis piedarbināšanas dzinēju.
Un tev nešķiet, ka aizverot to vārstu vienkārši panāk treknāku degmaisījumu starta brīdī?
Jo proti - ja saskaņā ar tavu teorīju par absolūtu retinājumu cilindrā - degviela nekad neaizdegtos.
Pirmdienis rakstīja: CDI uber alles
jā, bet tas ir renaulta izgudrojums
Pirmais rakstīja:
Pirmdienis rakstīja: CDI uber alles
jā, bet tas ir renaulta izgudrojums
atspaardadties abi , i-CTDI ir SPEEKS
FWD arī esot renaulta izgudrojums.
Visas ģešofkas nāk no renaulta.
Nekvalitatīvs dīzelis????
Laiki grūti, tāpēc tēma radās. Lieta tāda, ka mans 2,5 TDi 140 zs (A6 C4) līdz šim bija lietojis tikai Nestes produktu. Un motors zemi kārpīja, vnk ātrumu uzņēma ar glanci. Nu bet pašlaik, sakarā ar finansu krīzi ne tikai valstī, ielēju Krievijas pierobežas DUS produkciju. Neteikšu, ka neiet, kad uzspiež lido, bet... nu nav tā viegluma un glances Gurdenāks palicis. Patēriņš pat ļoti OK. Varbūt sagadīšanās, izlīda cita vaina ??? Slikts benzīns - skaidrs, oktānskaitlis neiztur kritiku, motors mokās. Bet dīzelim ta it kā vienalga, kad gaiss saspiests, iepūš iekšā un uzliesmo. Esmu pat dzirdējis, ka dažu kuģu dīzeļus uz soļarku tikai iesilda, tālāk baro ar mazutu (sanāk vēl ekonomiskāk, jo siltumspēja mazutam ir vēl lielāka nekā dīzelim).
Kādi faktori var noteikt dīzeļdegvielas kvalitāti un tās ietekmi uz dzinēja darbību? Vai tas var ietekmēt dzinēja resursu? Neiet runa protams par gadījumiem, kad filtru aizsit ciet netīra degviela.
P.S. Lūdzu neuzskatīt to par Nestes reklāmu, domāju ka citos Latvijas DUS-os nav DD sliktāka.
P.P.S. Tos, kas nezina, kā dīzeļdzinējs darbojas, lūdzu neizteikties