Kā ir ar tām galvas skrūvēm? Pēc motora galvas noņemšanas, obligāti jāliek jaunas, vai var vecās atstāt?
Nav noslēpums, ka pievelkot skrūves, tās vairāk vai mazāk izstiepjas un pielāgojas sēžai, kā rezultātā vairākkārt skrūvējot rodas lielāka varbūtība, ka skrūvei sēžu var nolauzt.
Kā tur īsti ir?
Zinu, ka Meršiem ir tik resnas, ka tās parasti neviens nemaina, jo nolauzt praktiski nav iespējams.
nazurbajev rakstīja: Un vispār... tikai mīzalmeistari pievelk galvas skrūves pēc grādiem un ņūtoniem.
Kārtīgs masķers pievelk uz čuju... un viss strādā un nekas bļe nestiepjas.
ja runājam par čuju, tad iepriekšējā skrūvju topicā tieši iņčiņers bija tas, kas teica, ka dināmoatslēga ir sūc, jāvelkot esot ar pusmetrīgu rorīti uz čuju
Tad Tu tā arī neesi izlasījis kurā vietā vajadzīgs čujs!!! Palasi vēl kādas pāris reizes, var būt sajēgsi kādēļ, pie kam tiešā saistībā ar lietotām skrūvēm un paliekošo deformāciju!
Citu vietā neko es netaisos meklēt, un nekādus linkus nelikšu, jo neredzu kam! Tie kas gribēs kaut ko uzzinās citā sakarīgākā forumā uzprasīs, vai paši atradīs, bet tādi kā Pirmais, kādu te ir bez sava gala tā pat neko nelasīs un neskatīsies, ja nu vienīgi lai kādu apkakātu.
Tā ka obloms!!! Es neko netaisos slīņķu vietā meklēt.
Tad Tu tā arī neesi izlasījis kurā vietā vajadzīgs čujs!!! Palasi vēl kādas pāris reizes, var būt sajēgsi kādēļ, pie kam tiešā saistībā ar lietotām skrūvēm un paliekošo deformāciju!
Citu vietā neko es netaisos meklēt, un nekādus linkus nelikšu, jo neredzu kam! Tie kas gribēs kaut ko uzzinās citā sakarīgākā forumā uzprasīs, vai paši atradīs, bet tādi kā Pirmais, kādu te ir bez sava gala tā pat neko nelasīs un neskatīsies, ja nu vienīgi lai kādu apkakātu.
Tā ka obloms!!! Es neko netaisos slīņķu vietā meklēt.
a huļiš tad tu lien visos caurumos par indžinieri, ja nespēj autoram neko sakarīgu pateikt???
vaiksim ekspresanalīzi....
- vai tu pateici autoram ko un kā darīt? NĒ
- vai tu piedāvājies autoram atrisināt viņa problēmu? kaut vai par naudu? arī NĒ!
- kad vairāki diskusijas dalībnieka taktiski centās paprasīt tev tomēr sīkāk izklāstīt savu viedokli, vai tu spēji bez personīgiem apvainojumiem to izdarīt? arī NĒ!
- varbūt tavi teksti bija vismaz smieklīgi un pārējie diskusijas dalībnieki varēja tajos smelties kārtējo vitamīnu devu šajā drūmajā rudenī? man tomēr liekas, ka NĒ! drīzāk jāraud bija tavus tekstus lasot
M77 rakstīja: Rekur kaut kādam mersim, piemēram, ir minēts skrūvju maksimāli pieļaujamais garums: www.bobistheoilguy.com/...
Palasīju iepriekšminētā foruma diskusiju, pāris rindkopas, kas iekrita acīs:
TTY lets a machine do that quickly, by using material properties to ensure that the clamping force is consistent...snug it, then rotate to a flat part of the curve, where a few degrees either way makes no difference.
Manufacturers really are only worried about the 90% (made up statistic) of users who buy a pre-assembled engine in their car,and throw it out. IMO, selection criteria only come when they have to work out field fixes for problems that are either expensive recalls, or one off engine rebuilds.
to tak viņš pats zināja, a ja tu nezini KĀ jāmēra, tad vai tiešām tev joprojām liekas, ka tavs padoms viņam palīdzēja?
tavi tukšpļūtījumi (3 posts) ir no sērijas -
ķipa atvelk uz servisu mašīnu, garām iet čukča (iedgars) un saka "es zinu, kas mašiņai noticis"
servisa veči uz pakaļas - nu kas
"MAŠĪNA SAPLĪSA"
normāls padoms būtu apmēram šāds:
izmēri kopējo skrūves garumu bez galviņas, kā tajā linkā (www.xxx.com) nu 77tais linku ielika... un ja skrūves garums ir lielāks par XXX.X mm (tieši ŠIS cipars autoram bija vajadzīgs, nevis tavs tukšais dirsiens), tad skrūve ir jāmaina
tad tevi te cienītu... citādi pat pasmieties par tevi nav vērts
Un te par pieļaujamās izstiepšanās garumu, kas ir max 2% no skrūves darba daļas:
TTY bolts are tightened to somewhere BETWEEN these points: elastic limit and offset yield. The delta between these points generally is 2% plastic stretch.
Jāņem gan vērā, ka šajos 2% jāiekļaujas arī slodzes laikā, kad tā galva visvairāk ir jātur, tā kā pieļaujama izstiepšanās ir nedaudz mazāka, tā mersedesa gadījumā - 1,7%, ja rēķina pret visas skrūves garumu.
Pirmais rakstīja: fiška tomēr ir apstāklī, ka NEVIENS vēl nav nosaucis kādi ir precīzie cipari TAM fordam
Tu vienreiz vari aizvērties nu netirst???
Kāda jēga kaut ko stāstīt cilvēkiem kas nezina kā ar bīdmēru rīkoties, nezina kas vispār tāds ir pielaižu lauks. Kā no pielaižu lauka VĪTNEI izrēķināt robežvērtību, sākot ar kuru skrūve ir metama ārā.
Vēl jau Tu un daudzi citi tādi pat auni metālmācībā vēl nav sapratuši, ka skrūves garums ir 9. līdz 14. kvalitāte, kur pielaides mēra milimetros, ja tā skrūve ir 500 mm un vairāk, bet vītnes pielaižu lauks ir parasti 5. kvalitāte, kur robežvērtības ir mikronos, un tādai kā M12 (ar standartsoli 1,75 mm nevis 1,5) tas ir robežvērtībā 0,013 mm.
Kaut ko sajēdz... jeb Tev tas viss ir tukšas skaņas??!!
Nav jēga par 5 minūtēm kādu bitenieku vai pavāru, vai vadu staipītāju iemācīt iemācīt metālmācības un materiālu pretestības pamatus!
Še Tev visprastākā vītnes un skrūvju izmēru robežvērtību tabulām un ar skolas ģeometrijas zināšanu palīdzību izrēķini maksimālo pieļaujamo pagarinājumu vītnei, kuru varēs ieskrūvēt bez problēmām blokā. Ja to var izdarīt, tātad ģeometrija šim vītņu savienojumam nav bojāta un nekas tur nenotrūks, ja pareizi slogos. Vienīgi bauda pēdējo ieskrūvēto vītni un neieskrūvētās. Salīzdina ar tām kas ir skrūves galā, jo tās vispār nenes nekādu slodzi un nestiepjas. Tādējādi pat nezinot kādi bija skrūves sākotnējie izm\'weri avr precīzi noteikt skrūves derīgumu.
Tā ka beidz te bļaustīties un gudru tēlot!! Faktiski pilnīgs auns vien esi.
Še Tev visprastākā vītnes un skrūvju izmēru robežvērtību tabulām un ar skolas ģeometrijas zināšanu palīdzību izrēķini maksimālo pieļaujamo pagarinājumu vītnei, kuru varēs ieskrūvēt bez problēmām blokā. Ja to var izdarīt, tātad ģeometrija šim vītņu savienojumam nav bojāta un nekas tur nenotrūks, ja pareizi slogos. Vienīgi bauda pēdējo ieskrūvēto vītni un neieskrūvētās. Salīzdina ar tām kas ir skrūves galā, jo tās vispār nenes nekādu slodzi un nestiepjas. Tādējādi pat nezinot kādi bija skrūves sākotnējie izm'weri avr precīzi noteikt skrūves derīgumu.
Mnja, lai vienreiz daudzmaz cilvēcīgi atbildētu, bija nepieciešama kretīna cienīga smirdēšana vairāku mēnešu garumā...
Mnja, lai vienreiz daudzmaz cilvēcīgi atbildētu, bija nepieciešama kretīna cienīga smirdēšana vairāku mēnešu garumā...
Ja būtu kaut reizi kaut ko palasījis, tad laikam ievērotu, ka smirdēja te daži citi, kuri vienmēr uz manu kaut kādu daudz maz sakarīgu komentāru uzreiz apvaino un sitot pie krūts brēc ka ne melns! Nosaukt kuri??? Pie kam tie lielākie brēcēji ir tieši tie kam nekas neinteresē un nekas nav vajadzīgs.
Pasaki kam te kaut ko konkrētu skaidrot - siltumtehniku tam kas nezina pamatformulas vidusskolas līmenī, skrūvju paliekošo deformāciju tam kas nestādās priekšā kā mērīt ar bīdmēru, jo darbmācībā gāja meiteņu grupā. Vai stāstīt kā pieregulēt dīzelim sūkni "Uz TA", bet vēlāk atregulēt atpakaļ lai var cilvēcīgi braukt??
Nav kam stāstīt. Tie kas zina te jautājumus neuzdod, un galvenais nekakā aprejot visus, jo paši ir no sevis iedomājušies, ka zina visu, un neviens pasaulē nav spējīgs zināt kaut ko vairāk!!
Ja būtu kaut reizi kaut ko palasījis.... manu kaut kādu daudz maz sakarīgu komentāru....
Esmu palasījis... Vienreiz jau rakstīju, ka ja arī ir bijis "daudz maz sakarīgs komentārs" tas vienkārši pazūd tajā histērijā, kas gāžas kopā ar to "sakarīgo komentu"...
Labi, man po, tev ar to komunikācijas veidu jāfis savas nervu šūniņas, ne man...
huļiš tu iesaki cilvēkam mērīt skrūvi, ja tu pats pēc pāris dienu diskusijas paziņo, ka robežizmēri tev NAV
vēl vairāk - apgalvo, ka tādu nav vispār
jo ražotājs neparedzot atkārtoti tās skrūves lietot....
ražotājs vispār ir par to lai lietotu tikai jaunas un tikai viņa ražotas skrūves - viņš tās RAŽO un ar to pelna savu maizīti....
un pats galvenais - vītne tai galvas skrūvei nav tas, kas stiepjas
skrūvei ir speciāla stiepšanas zona, kas ir tievāka par vītni (arī tās tievākajā vietā)
BET vītne nestiepjas pa lielam tāpēc, ka tā ir ieskrūvēta blokā.... un bloks neļauj stiepties....
ja tu taisies noskaidrot GALVAS skrūves sastiepumu mērot vītnes soļa "palielinājumu", tad varu tevi apbēdināt - tu vari ieskrūvēt skrūvi, tad paņemt aiz galvas un izstiept to, vai pat noraut... pēc tam izskrūvēt ārā no bloka un tu varēsi to vītni ar mikrometru vai kaut ar pakaļu mērīt... normālā gadījumā vītnes sastiepums nepārsniegs tavas pielaides... un tas būs tikai tāpēc, ka blokā ir vītnes otra daļa, kas neļauj skrūvei tajā vietā stiepties
skrūve pat var notrūkt tajā vietā, kur vītne sāk skrūvēties blokā.... tāpat blokā iekšā palikušajā daļā vītne nebūs sastiepta...
bļā, nu fiziku pat nevajag mācīties.... ar elementāru loģiku pietiek..
eu, iņdžiņer, padomā par šo zemāk uzrakstīto apgalvojumu un paprovē to apgāzt
ja jau vītne skrūvei ir sastiepusies, tad atbilstoši sastieptam vajadzētu būt arī motora blokam...
un huļīs sastieptā motora vītnē tad vajag mēģināt ieskrūvēt skrūvi ar nesastieptu vītni
Pirmais rakstīja: fiška tomēr ir apstāklī, ka NEVIENS vēl nav nosaucis kādi ir precīzie cipari TAM fordam
Tu vienreiz vari aizvērties nu netirst???
Kāda jēga kaut ko stāstīt cilvēkiem kas nezina kā ar bīdmēru rīkoties, nezina kas vispār tāds ir pielaižu lauks. Kā no pielaižu lauka VĪTNEI izrēķināt robežvērtību, sākot ar kuru skrūve ir metama ārā.
Vēl jau Tu un daudzi citi tādi pat auni metālmācībā vēl nav sapratuši, ka skrūves garums ir 9. līdz 14. kvalitāte, kur pielaides mēra milimetros, ja tā skrūve ir 500 mm un vairāk, bet vītnes pielaižu lauks ir parasti 5. kvalitāte, kur robežvērtības ir mikronos, un tādai kā M12 (ar standartsoli 1,75 mm nevis 1,5) tas ir robežvērtībā 0,013 mm.
Kaut ko sajēdz... jeb Tev tas viss ir tukšas skaņas??!!
Nav jēga par 5 minūtēm kādu bitenieku vai pavāru, vai vadu staipītāju iemācīt iemācīt metālmācības un materiālu pretestības pamatus!
Kas ir... vēl nesajēdz??
Vītnēm nav precizitātes KVALITĀTES. Neaizraujies pārak ar pīlītēm.
Atšķir sev tik tuvo rasēsanas rokasgrāmatu 9. klasei un apskaties kā tiek apzīmētas vītnes rasējumos, un kāda precizitātes informāciju attiecas uz vītnēm. Neatradīsi tur nevienu precizitātes KVALITĀTI.
Motora galvas skrūves
Mondeo, 2.0 benzīns, 2002.g. Duratec HE.
Kā ir ar tām galvas skrūvēm? Pēc motora galvas noņemšanas, obligāti jāliek jaunas, vai var vecās atstāt?
Nav noslēpums, ka pievelkot skrūves, tās vairāk vai mazāk izstiepjas un pielāgojas sēžai, kā rezultātā vairākkārt skrūvējot rodas lielāka varbūtība, ka skrūvei sēžu var nolauzt.
Kā tur īsti ir?
Zinu, ka Meršiem ir tik resnas, ka tās parasti neviens nemaina, jo nolauzt praktiski nav iespējams.