rudens68 rakstīja:
bobcat rakstīja: papildinājums VW Jetta ar absolūti nebaudāmo rīmu 1.6 benzīnu /75 kW
Dīvaini man līdz šim šķita jeta 1,6 benzīns ir tas sabalansētākis ...ekonomija/komforts
Nekā dīvaina, ja esi ļoti mierīgs braucējs. Lielie motori tērē nedaudz vairāk degvielu tukšgaitā. mazie - DAUDZ vairāk, izspiežot no tiem maksimumu. Dinamiski braucot mazmotors darbosies stipri virs savas "komforta zonas". Manā pieredzē vislielākais degvielas patēriņš ir sasniegts ar 1.2 (benzīna, Opel) motorīti - ~19 l/100km. Savukārt ir braukts ar 3.0 (dīzeli, BMW), ko nekādi nav iespējams dabūt virs 10l/100km. Motoru tilpuma samazināšana ir vien "zaļo" bizness. Mūsdienās populārie "izmeši" ir nekas cits, kā izplūdes gāzes, kuru apjoms ir lineāri saistīts ar patērēto degvielas apjomu - vienīgais iemesls pārejai no degvielas patēriņa rādītājiem uz "izmešu" skaitīšanu ir reklāmas triks. Tāpat motoru tilpuma (nevis to efektivitātes rādītāju) vērtēšana nodokļu izteiksmē ir tikai naudas iekasēšana, nevis vides saudzēšana. Vienīgais reālais nodoklis būtu degvielas akcīze - maksā tik, cik tērē - un nav svarīgi ar kādu dzinēju šo degvielu pārvērt siltumā.
Degvielas patēriņš - braukšanas ieradumi
Dažādām automašīnu grupām ir vidējo patēriņu rāmis. Tas viss iet, protams, kontekstā ar auto cenu, komfortu, segmentu, stilu, braukšanas baudu un ieradumiem, kvalitāti, drošību utt. Labprāt uzsāktu diskusiju par ko mēs esam gatavi maksāt no 4 līdz pat 20ls un ... par 10o km.
Nu piemēram:
Maza klases auto, A, B segments.
VW up!, Peugeot 208, Chevrolet Aveo arī te.
Testos jā, bet ikdienā neesmu daudz braucis ar šiem auto, pēdējais bija Toyota Yaris 2012 gada, kas tomēr radīja patēriņu līdz pat 8 litriem benzinā (ziemā), kas ir par daudz. Būtu labi līdz 6 l.
Interesents jaunpienācējs šeit ir Opel Adam ar kuru pabraukāju Budapeštā. Par maz, lai saprastu reālos pateriņus, bet pietiekoši, lai redzētu plašās komplektācijas iespējas un labo izpildījumu.
Šis segment kopumā nav man, bet esmu izvirzījis mērķi - vienu vasaru izbraukt ar Mini Cooper S. Varbūt tieši šo auto paņemšu priekš sevis. Te uzreiz pateikšu, ka iekšējais dizains man galīgi nepatīk ar visu lielo laimes ratu priekšgalā. Runa ir par motoru un braukšanas baudu, ko tas varētu sniegt.
Uzraksti savas pārdomas par mazo klasi, patēriņa pieredzi un braukšanas baudu.
Turpinājumā būs par plašo kompakto segmentu C ar Hyundai i30, Honda Civic, Kia Cee`d un VW Golf, kas paliek lielāks un lielāks.