Degvielas patēriņš - braukšanas ieradumi

iAutolv Reģ.: 23.11.2012

Dažādām automašīnu grupām ir vidējo patēriņu rāmis. Tas viss iet, protams, kontekstā ar auto cenu, komfortu, segmentu, stilu, braukšanas baudu un ieradumiem, kvalitāti, drošību utt. Labprāt uzsāktu diskusiju par ko mēs esam gatavi maksāt no 4 līdz pat 20ls un ... par 10o km.

Nu piemēram:

Maza klases auto, A, B segments.

VW up!, Peugeot 208, Chevrolet Aveo arī te.

Testos jā, bet ikdienā neesmu daudz braucis ar šiem auto, pēdējais bija Toyota Yaris 2012 gada, kas tomēr radīja patēriņu līdz pat 8 litriem benzinā (ziemā), kas ir par daudz. Būtu labi līdz 6 l.

Interesents jaunpienācējs šeit ir Opel Adam ar kuru pabraukāju Budapeštā. Par maz, lai saprastu reālos pateriņus, bet pietiekoši, lai redzētu plašās komplektācijas iespējas un labo izpildījumu.

Šis segment kopumā nav man, bet esmu izvirzījis mērķi - vienu vasaru izbraukt ar Mini Cooper S. Varbūt tieši šo auto paņemšu priekš sevis. Te uzreiz pateikšu, ka iekšējais dizains man galīgi nepatīk ar visu lielo laimes ratu priekšgalā. Runa ir par motoru un braukšanas baudu, ko tas varētu sniegt.

Uzraksti savas pārdomas par mazo klasi, patēriņa pieredzi un braukšanas baudu.

Turpinājumā būs par plašo kompakto segmentu C ar Hyundai i30, Honda Civic, Kia Cee`d un VW Golf, kas paliek lielāks un lielāks.

 
1 2 3 4 5 6 7 8
aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

rudens68 rakstīja:

bobcat rakstīja: papildinājums VW Jetta ar absolūti nebaudāmo rīmu 1.6 benzīnu /75 kW

Dīvaini man līdz šim šķita jeta 1,6 benzīns ir tas sabalansētākis ...ekonomija/komforts

Nekā dīvaina, ja esi ļoti mierīgs braucējs. Lielie motori tērē nedaudz vairāk degvielu tukšgaitā. mazie - DAUDZ vairāk, izspiežot no tiem maksimumu. Dinamiski braucot mazmotors darbosies stipri virs savas "komforta zonas". Manā pieredzē vislielākais degvielas patēriņš ir sasniegts ar 1.2 (benzīna, Opel) motorīti - ~19 l/100km. Savukārt ir braukts ar 3.0 (dīzeli, BMW), ko nekādi nav iespējams dabūt virs 10l/100km. Motoru tilpuma samazināšana ir vien "zaļo" bizness. Mūsdienās populārie "izmeši" ir nekas cits, kā izplūdes gāzes, kuru apjoms ir lineāri saistīts ar patērēto degvielas apjomu - vienīgais iemesls pārejai no degvielas patēriņa rādītājiem uz "izmešu" skaitīšanu ir reklāmas triks. Tāpat motoru tilpuma (nevis to efektivitātes rādītāju) vērtēšana nodokļu izteiksmē ir tikai naudas iekasēšana, nevis vides saudzēšana. Vienīgais reālais nodoklis būtu degvielas akcīze - maksā tik, cik tērē - un nav svarīgi ar kādu dzinēju šo degvielu pārvērt siltumā.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Latvijas apstākļos tās ir pilnīgas muļķības. Nav mums ātrgaitas šoseju. Pilsētā mazais motors tērēs mazāk, izņemot reāli agresīvus braucējus.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: Latvijas apstākļos tās ir pilnīgas muļķības. Nav mums ātrgaitas šoseju. Pilsētā mazais motors tērēs mazāk, izņemot reāli agresīvus braucējus.

Par šo varam parunāt, kad būsi iepazinies, kas īsti ir "agresīva braukšana". Rīgā es visticamāk par tādu tieku uzskatīts, jo esmu starp nedaudzajiem, kas pie krustojuma braukšanu uzsāk dinamiski, nevis lēnā garā meklē pirmo ātrumu, kad zaļais jau ir iededzies. Rietumeiropas pilsētās, uzsākot braukšanu ierastajā ātrumā, sanāk atpalikt no plūsmas - tai skaitā no mazauto ar sirmām kundzēm pie stūres.

Par 1.6 varētu vēl piekrist, ka Latvijā nav ātrgaitas ceļu, kuros šos dzinējus varētu pārslogot, bet vēl mazākie arī pie 90 km/h jau strādā ārpus savas efektīvās zonas. Tomēr ir velti pieminēt šajā kontekstā tikai Latviju, jo 2.0 nodokļu limits ir Eiropas iniciatīva, kam ir pielāgojušies visi ražotāji - un ne jau dēļ tā ka "Latvijas apstākļos tās ir pilnīgas muļķības".

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
0 0 Atbildēt

Piekrītu Aansim, jo tas arī ir visa pamatā. Degvielas patēriņš atkarīgs no vairākiem faktoriem, tāpēc nevar salīdzināt Pētera sasniegto patēriņa ar Jura, jo apstākļi parasti atšķirsies. Ražotāja dotā informācija, tehniskie dati tiek doti, lai maksimāli ieinteresētu potenciālo pircēju, ne viss atspoguļotu reālo situāciju. Tas ir biznes to nevajag aizmirst. Pirms auto izvēles, to vajadzētu ņemt vērā. Skaidrs un neapstrīdams ir tas, ka motors ar lielāku griezi patērēs mazāk degvielu, jo ātrāk un ar mazāku apgriezienu skaitu sasniegs vēlamo rezultātu. Tas domāts normālā režimā. Vēl būtisks faktors, lielāki motori darbojas vienmērīgāk un ir ilgmūžigāki.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Manas Merivas mazmotoram jau 177 tūkst.km, un darbojas tas labi!

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Manas Merivas mazmotoram jau 177 tūkst.km, un darbojas tas labi!

177 nav nekāds dižais nobraukums. Tad, kad būs 300 un darbosies labi, tad būs, ar ko lepoties.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Manas Merivas mazmotoram jau 177 tūkst.km, un darbojas tas labi!

Atceries to trīs gadus veco postu cik labi tā šujmašīna darbojas @ 140 kmph

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

aansis rakstīja:

anonimikis rakstīja: Latvijas apstākļos tās ir pilnīgas muļķības. Nav mums ātrgaitas šoseju. Pilsētā mazais motors tērēs mazāk, izņemot reāli agresīvus braucējus.

Par šo varam parunāt, kad būsi iepazinies, kas īsti ir "agresīva braukšana". Rīgā es visticamāk par tādu tieku uzskatīts, jo esmu starp nedaudzajiem, kas pie krustojuma braukšanu uzsāk dinamiski, nevis lēnā garā meklē pirmo ātrumu, kad zaļais jau ir iededzies. Rietumeiropas pilsētās, uzsākot braukšanu ierastajā ātrumā, sanāk atpalikt no plūsmas - tai skaitā no mazauto ar sirmām kundzēm pie stūres.

Par 1.6 varētu vēl piekrist, ka Latvijā nav ātrgaitas ceļu, kuros šos dzinējus varētu pārslogot, bet vēl mazākie arī pie 90 km/h jau strādā ārpus savas efektīvās zonas. Tomēr ir velti pieminēt šajā kontekstā tikai Latviju, jo 2.0 nodokļu limits ir Eiropas iniciatīva, kam ir pielāgojušies visi ražotāji - un ne jau dēļ tā ka "Latvijas apstākļos tās ir pilnīgas muļķības".

pēdējā mēneša laikā esmu braucis ar 3 dažādiem auto. No 1,4L mazmotora līdz 2,5L 170Zs. Ar visiem braucu vienādi, pie krustojumiem nesēņoju, mazajam motors attiecīgi slogojās un rēkuļoja krietni vairāk un zemajos pārnesumos, bet degvielas patēriņš bija gandrīz 2x mazāks kā 2,5L lopam.. Pa pilsētu braucot .

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
0 0 Atbildēt

Viennozīmīgi ir nozīme spēkrata svaram, riteņu izmēram u.t.t. Varu pateikt, ka 1,6d Oktavia(jaunā) šosejas režīmā(pārsvarā) patērēja 5,7l , bet 320d vidējais ir 5,6 l. Labi Škodai motors tāds pajauns, piedodami. Taču 320 jam jau pabraukts. Jā, nav objektīvs salīdzinājums. Taču pārdomas ir.

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

šodien sarēķināju degvielas patēriņu savam dienesta Yeti 2.0TDI 81kW, aprīlī tas ir 6.75 L uz simtu. Braukšana 50 Rīga/50 ārpus Rīgas. Pagaidām nezinu kā ir jābrauc lai ierakstītos tajos 5.5 litros kā ir norādīts grāmatā. Varbūt tādu rezultātu traucē sasniegt 225/50R17, nezinu.

Principā Škodai info panelī iedegas bultiņa, kas norāda kad vajag pārslēgt ātrumu, pat ar to visu nesanāk.

zhuks Reģ.: 01.12.2005
0 0 Atbildēt

Nesaprotu, kā jums tas sanāk- tik lieli patēriņi.

Trīs gadus braucu ar O2- 113 000km pievarēti ar vidējo patēriņu 4.82l

Divus gadus braucu ar V70 I- 70 000km ar vid.patēriņu 5.64 litri

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

bobcat rakstīja: šodien sarēķināju degvielas patēriņu savam dienesta Yeti 2.0TDI 81kW, aprīlī tas ir 6.75 L uz simtu. Braukšana 50 Rīga/50 ārpus Rīgas. Pagaidām nezinu kā ir jābrauc lai ierakstītos tajos 5.5 litros kā ir norādīts grāmatā. Varbūt tādu rezultātu traucē sasniegt 225/50R17, nezinu.

Principā Škodai info panelī iedegas bultiņa, kas norāda kad vajag pārslēgt ātrumu, pat ar to visu nesanāk.

Manuprāt problēma ir tieši "panelī iedegas bultiņa". Fakts, ka tu šo piemini, visticamāk nozīmē, ka tu vispār nejūti motoru, bet labākajā gadījumā spēj pārslēgties, skatoties uz tahometru. Nav vēl gadījusies mašīna, kurai es, kad uznāk retu reizi vēlme pasēņot, nespētu degvielas patēriņu dabūt pat zem rūpnīcas solītā. Cita lieta - tā braukt ikdienā nevēlos un netaisos.

Kaut vai elementārs piemērs - papildus spiediens riepās samazina rites pretestību un līdz ar to degvielas patēriņu. Bet vienlaikus zūd komforts un pie pārlieka spiediena arī auto saķere ar ceļu. Pa mūsu ceļu bedrēm izvēlos braukt ar normāla profila riepām un nedaudz pazeminātu spiedienu - dārgāk, bet drošāk un patīkamāk.

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
0 0 Atbildēt

Bobcat necenties. Man normāli braucot pēc 50000 vidēji 6,3 l/100km. Un nepievērs uzmanību tam panelim. Vienmēr esmu braucis pēc "dzirdes", taču tad intereses pēc gribējās pārbaudit, ko tad dators piedāvā. Tas prasa pārāk ātri pārsēgt, motorītim par grūtu un cik varēju nočikot patēriņš pieauga par 0,2 l. Vairāk pašam jāpiedomā un mazāk paļaujies uz visādiem priekšrakstiem, šoreiz tie man liekas domāti braucējiem ar mazu praksi un pēc "automātu" lietošanas.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Tieši tā - ar pārmērīgi ātru pārslēgšanos nevajag pārspīlēt. Dīzeļmotoriem nav vēlams daudz braukt ar zemiem apgriezieniem, jo tas samazina dārgā divmasu spararata resursu. Katrā ziņā ar 55 km/h nav pareizi braukt piektajā pārnesumā, ir pareizi braukt ceturtajā.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Tieši tā - ar pārmērīgi ātru pārslēgšanos nevajag pārspīlēt. Dīzeļmotoriem nav vēlams daudz braukt ar zemiem apgriezieniem, jo tas samazina dārgā divmasu spararata resursu. Katrā ziņā ar 55 km/h nav pareizi braukt piektajā pārnesumā, ir pareizi braukt ceturtajā.

Nav pareizi savā prātā sasaistīt konkrētus ciparus - bet gan jājūt motoru. Ir brīži, kad ar 55 km/h ir pareizi braukt pirmajā pārnesumā.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Mans 1,3 CDTI pirmajā pārnesumā tik ātri nemaz neiet!

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

tā bultiņa tika pieminēta jokā pēc. Es parasti braucu pēc sajūtām, bet kā jau teici joka pēc paspēlējos ar to sekošanu bultiņai.

Degvielas patēriņš rodas jo pa lielam ir pilsētas režīms start-stop un nesēņojot.

Ārpus pilsētas palielam lietoju kruīzkontroli.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Mans 1,3 CDTI pirmajā pārnesumā tik ātri nemaz neiet!

Tas tikai nozīmē, ka neesi bijis tur, kur iet!

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
0 0 Atbildēt

Kungi, veči, džeki, forši ar jums prātīgi komunicēt. Katram autiņām atkarībā no massas, ganģenes un dzinēja vienkārši jāatrod pareizais braukšanas stils(tiem kam nesanāk pie tā jāpiestrādā, ir jēga). Domāju piekritīsiet.

aansis Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

xx89 rakstīja: Kungi, veči, džeki, forši ar jums prātīgi komunicēt. Katram autiņām atkarībā no massas, ganģenes un dzinēja vienkārši jāatrod pareizais braukšanas stils(tiem kam nesanāk pie tā jāpiestrādā, ir jēga). Domāju piekritīsiet.

Tieši tā. Problēma jau ir tajā, ka mūsdienās lielākā daļa jauno autovadītāju neko nesaprot no auto darbības principiem un brauc burtiski pēc skolā iekaltiem cipariem, nevis atbilstoši auto īpatnībām.

iAutolv Reģ.: 23.11.2012
0 0 Atbildēt

xx89 rakstīja: Kungi, veči, džeki, forši ar jums prātīgi komunicēt. Katram autiņām atkarībā no massas, ganģenes un dzinēja vienkārši jāatrod pareizais braukšanas stils(tiem kam nesanāk pie tā jāpiestrādā, ir jēga). Domāju piekritīsiet.

Man gan patīk labāk piemeklēt auto maniem braukšanas paradumiem. Jaunā Honda Civic, Hyundai i40 rādīja pat virs 9 litriem patērīņu, bet braukšanas baudas nekādas. Tad ar prieku baudīju Opel Astra Opc ar 280Zs motoru, kas bija fantastisks piedzīvojums ar 15 litru patēriņu. Mīnuss bija tikai priekšpiedziņa, kas pie tādas jaudas liek koncentrēties uz auto noturēšanu uz ceļa.

Tagad jau kādu laiku izbauda Audi A5 2,7l dīzeli, 9,1 litri S režīmā, vienkārši prieks braukt.

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

Šim divtaktu motoram ir 14 cilindri un turbopūte, ļaujot sasniegt līdz pat 109000 zirgspēku jaudu. Šis motors patērē 39 barelus dīzeļa stundā, kas izmaksā divtūkstoš dolāru (1052 lati). www.delfi.lv/...

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Vai kāds var izskaidrot kāpēc braucot vasaras laikā ar ieslēgtu kondicionieri benzīna patēriņš ir par 0,2 litri mazāks kā ziemā ar ieslēgtu salona apsildi?

Braukts tiek pa tiem pašiem ceļiem, līdzīgā sēņošanas režīmā, ziemā nedaudz lēnāk.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Nortel rakstīja: Vai kāds var izskaidrot kāpēc braucot vasaras laikā ar ieslēgtu kondicionieri benzīna patēriņš ir par 0,2 litri mazāks kā ziemā ar ieslēgtu salona apsildi?

Braukts tiek pa tiem pašiem ceļiem, līdzīgā sēņošanas režīmā, ziemā nedaudz lēnāk.

Riepas...

Ziemā tiek sildīts vairāk...

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

Nortel rakstīja: Vai kāds var izskaidrot kāpēc braucot vasaras laikā ar ieslēgtu kondicionieri benzīna patēriņš ir par 0,2 litri mazāks kā ziemā ar ieslēgtu salona apsildi?

Braukts tiek pa tiem pašiem ceļiem, līdzīgā sēņošanas režīmā, ziemā nedaudz lēnāk.

Un kā tu tā precīzi noteici, ka tieši 0,2 litri ?

Psec šitie staigājošie kalkulatorizatori.

1 2 3 4 5 6 7 8
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti