Degvielas patēriņš - braukšanas ieradumi

iAutolv Reģ.: 23.11.2012

Dažādām automašīnu grupām ir vidējo patēriņu rāmis. Tas viss iet, protams, kontekstā ar auto cenu, komfortu, segmentu, stilu, braukšanas baudu un ieradumiem, kvalitāti, drošību utt. Labprāt uzsāktu diskusiju par ko mēs esam gatavi maksāt no 4 līdz pat 20ls un ... par 10o km.

Nu piemēram:

Maza klases auto, A, B segments.

VW up!, Peugeot 208, Chevrolet Aveo arī te.

Testos jā, bet ikdienā neesmu daudz braucis ar šiem auto, pēdējais bija Toyota Yaris 2012 gada, kas tomēr radīja patēriņu līdz pat 8 litriem benzinā (ziemā), kas ir par daudz. Būtu labi līdz 6 l.

Interesents jaunpienācējs šeit ir Opel Adam ar kuru pabraukāju Budapeštā. Par maz, lai saprastu reālos pateriņus, bet pietiekoši, lai redzētu plašās komplektācijas iespējas un labo izpildījumu.

Šis segment kopumā nav man, bet esmu izvirzījis mērķi - vienu vasaru izbraukt ar Mini Cooper S. Varbūt tieši šo auto paņemšu priekš sevis. Te uzreiz pateikšu, ka iekšējais dizains man galīgi nepatīk ar visu lielo laimes ratu priekšgalā. Runa ir par motoru un braukšanas baudu, ko tas varētu sniegt.

Uzraksti savas pārdomas par mazo klasi, patēriņa pieredzi un braukšanas baudu.

Turpinājumā būs par plašo kompakto segmentu C ar Hyundai i30, Honda Civic, Kia Cee`d un VW Golf, kas paliek lielāks un lielāks.

 
krix Reģ.: 04.10.2002
0 0 Atbildēt

M77 rakstīja: Vēl par to pašu braukšanu pa šoseju - Sigulda-Rīga - braucot ar +20-30 km/h var aizbraukt ~10 minūtes ātrāk, bet jārēkinas, ka dīzelis aiziet kādu 1-1,5 litrus vairāk, finansiālā ziņā tas noteikti nav īpaši izdevīgi, drīzāk atbalstu mierīgu braukšanas stilu, ievērojot pietiekamu distanci, nesaprotu tos "māksliniekus", kas pa divu joslu brauktuvi brauc viens otram garām ar pāris km/h ātruma starpību - ieguvums no tāda ātruma tiem pierīgas braucējiem ir vien sekundēs mērāms, ko ātri pazaudē pie pirmajiem krustojumiem Rīgā.

posmu Silgudas Betons - Jaunciema gatve(Rīga) var izbaudīt 13,6min...

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Ne jau tilpumā ir stāsts... Viens otrs, kā tu izteicies, nemotors, veiktspējas ziņā ir labāks par tavu 2.0 TDI. Bet man gan liekas, ka, ja tev būtu iedots tas pats Yeti ar 1.6 TDI, tad teiktu, ka visi, kas ir zem 1.6, ir nemotori, vai ne tā?

Uzrāviens - līdz simtam pussekunde mazāk. Stipri šaubos, vai kāds Yeti lietotājs to vispār jūt. Jautājums - priekš kam tāds 2.0 TDI 110 ZS vispār vajadzīgs?

Pat tam ar 110 Zs/250Nm ir drusku par īsu (ja nebūs žēl naudas vēlāk jāveic čiptunings). Ar 2.0 TDi/ 140 lopiem dotajai versijai nepienākas. Ir jau arī 1.4TSI ar 122 lopiem, bet kaut kā vēl nepatīk man tās šujmašīnas.

Pie tam man pirms Yeti bija 2006 gada VW Jetta ar absolūti nebaudāmo rīmu 1.6 benzīnu ar kuru 8.5L jau skaitījās baigi taupīgi braukts

Es jau nesaku ka nekad nekad, bet patreizējā pieredze nav pozitīva.

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

papildinājums VW Jetta ar absolūti nebaudāmo rīmu 1.6 benzīnu /75 kW

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

bobcat rakstīja:

Pat tam ar 110 Zs/250Nm ir drusku par īsu (ja nebūs žēl naudas vēlāk jāveic čiptunings). Ar 2.0 TDi/ 140 lopiem dotajai versijai nepienākas. Ir jau arī 1.4TSI ar 122 lopiem, bet kaut kā vēl nepatīk man tās šujmašīnas.

Pie tam man pirms Yeti bija 2006 gada VW Jetta ar absolūti nebaudāmo rīmu 1.6 benzīnu ar kuru 8.5L jau skaitījās baigi taupīgi braukts

Es jau nesaku ka nekad nekad, bet patreizējā pieredze nav pozitīva.

Tu esi braucis ar 1.4 TSI 122?

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

Nē, nemaz nemēģināju, jo uzstādījums bija par dīzeli.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

bobcat rakstīja: Nē, nemaz nemēģināju, jo uzstādījums bija par dīzeli.

Tā jau domāju - kņigu ņečital, no mņeņija imeju... Atvainojos par nelielo uzbraucienu...

Lai nu kā, lai saprastu, par ko ir stāsts, iesaku aizkāpt kaut līdz tai pašai škodai vai, vienalga, vw un noprovēt, jo šobrīd tavi spriedumi par maza tilpuma motoriem ir iesprūduši kaut kur 5-10 gadu senā pagātnē.

Starp citu, cik km gadā tu nobrauc ar to yeti?

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

Pagaidām tas ir tikai 5 mēnešus vecs, nobraukts ir ap 8 tkm.

Braukšanas daudzums nav atkarīgs no manis, bet no klientu vēlmes redzēt mani pie sevis.

Man nav aizspriedumu par mazmotoriem, bet ir negatīva pieredze ar konkrētu VW 1.4 TDI.

Ar POLO tik nobraukti ~60 tkm, tad iemainīja pret ar piemaksu pret jaunu Skoda O2 ar stipri baudāmāku 1.9 TDI

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

bobcat rakstīja: Nē, nemaz nemēģināju, jo uzstādījums bija par dīzeli.

Tā jau domāju - kņigu ņečital, no mņeņija imeju... Atvainojos par nelielo uzbraucienu...

Lai nu kā, lai saprastu, par ko ir stāsts, iesaku aizkāpt kaut līdz tai pašai škodai vai, vienalga, vw un noprovēt, jo šobrīd tavi spriedumi par maza tilpuma motoriem ir iesprūduši kaut kur 5-10 gadu senā pagātnē.

Par ko ir stāsts?

Un kapēc ir jautājums par nobraukumu apjomu?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

bobcat rakstīja:

GB12 rakstīja:

bobcat rakstīja: Nē, nemaz nemēģināju, jo uzstādījums bija par dīzeli.

Tā jau domāju - kņigu ņečital, no mņeņija imeju... Atvainojos par nelielo uzbraucienu...

Lai nu kā, lai saprastu, par ko ir stāsts, iesaku aizkāpt kaut līdz tai pašai škodai vai, vienalga, vw un noprovēt, jo šobrīd tavi spriedumi par maza tilpuma motoriem ir iesprūduši kaut kur 5-10 gadu senā pagātnē.

Par ko ir stāsts?

Un kapēc ir jautājums par nobraukumu apjomu?

Par to, ka, ja piecos mēnešos nobrauci 8 tk. km., tas nozīmē, ka gadā visticamāk nepārsniegs 20-25 tūkst, ja nu vienīgi pēkšņi nebūs ūberbaigais klientu pieplūdums. Neesmu pats rēķinājis, bet vismaz no pāris cilvēkiem, t.sk. no zināmiem škodas un VW pārdevējiem esmu dzirdējis, plus vēl kādu laiku atpakaļ autobildā bija pētījums par to, ka, ja salīdzina TSI ar TDI, tad pēdējo ir jēga pirkt tikai tad, ja gadā nobraukums pārsniedz 30-40 tūkstošus. Tu iebildīsi par dzinēja veiktspēju? Tāpēc arī bija ieteikums pamēģināt TSI, lai saprastu, vai tiešām dīzelis bija tas, kas tavā gadījumā būtu bijusi piemērotākā izvēle?

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

Jēga iekš kā? 1500 EUR cenas starpībā starp 1.4TSi un 2.0TDI 81kW priekš jauna auto? Starpības kaut kādos apkopes materiālu izmaksās? Pofig tas viss. Pērkot konkrēto auto testa braucienu vispār netika veikti. Auto tika nopirkts, jo tādu ļoti gribēju un tādam tika sagādāta nauda. Aptuvenam kaut kādam aprēķinam tik vien kā psiholoģiskais degvielas patēriņš 10 L benzīnam pret 6 L dīzelim tika padomāts.

Par veiktspēju nemotoriem nestrīdos, kaut ko jau tie iņčenieri ir samudrījuši.

Pie tam Škoda vienīgie piedāvā N1 kategorijas autiņus saglabājot salonu.

kolumbs Reģ.: 27.12.2005
0 0 Atbildēt

Pie tam Škoda vienīgie piedāvā N1 kategorijas autiņus saglabājot salonu.

Škoda nav vienīgā, ir ar Citroen kaut kāds kabluks ar salonu un N1, par citiem ražotājiem jāskatās...

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

bobcat rakstīja: Jēga iekš kā? 1500 EUR cenas starpībā starp 1.4TSi un 2.0TDI 81kW priekš jauna auto? Starpības kaut kādos apkopes materiālu izmaksās? Pofig tas viss. Pērkot konkrēto auto testa braucienu vispār netika veikti. Auto tika nopirkts, jo tādu ļoti gribēju un tādam tika sagādāta nauda. Aptuvenam kaut kādam aprēķinam tik vien kā psiholoģiskais degvielas patēriņš 10 L benzīnam pret 6 L dīzelim tika padomāts.

Par veiktspēju nemotoriem nestrīdos, kaut ko jau tie iņčenieri ir samudrījuši.

Pie tam Škoda vienīgie piedāvā N1 kategorijas autiņus saglabājot salonu.

Nu, tas ir cits stāsts... cik no tevis sapratu, auto tika pirkts uz emocijām, kā vairumā gadījumu tas notiek. No vienas puses, pareizi jau ir, jāpērk tas, kas patīk. Mans tā teikt, diskusijas mērķis bija apgāzt stereotipu par to, ka, ja 1.4, tad automātiski nemotors. Es, kad meklēju auto, skatījos uz Nissan Qashqai+2 ar 1.6 dCi (130 zs), kurš, starp citu, ar 1.6 "nemotoru" arī visādā ziņā ir pārāks par 2.0 TDI 110.

ellnino Reģ.: 01.07.2003
0 0 Atbildēt

Ikdienas auto VW Polo 1.4 tdi 2005 - nobraukti jādi 60kkm. Ikdienā - Rīga/šoseja - 20/80 km - vasarā nedaudz zem 5l/100km, ziemā nedaudz virs 5l/100km. Uz šosejas vidējais ātrums +-100km/h

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
0 0 Atbildēt

Kungi visu nosaka grieze. Ja pastav starpība starp autiņiem, tad ekonomiskāks būs tas kurš pie mazākiem apgriezieniem sasniegs vēlamo jaudu. GB taisnība par 1,6d. Oktavija(Jaunā)tiešām likās dinamiskāka(mazliet) par Yeti 2,0d. Vienīgi jāskatās kas ar tiem svariem sanāk.

Taču aizspriedumi par mazmotoriem saglabājušies no atmosfērisko motoru laikiem. Vēl tikai gribu piebilst par braukšanas stilu. Ātrums nav galvenais. Galvenais kā un cik bieži tiek mainīti apgriezieni vai tiek stiepts. Cik dažādi cilvēki tik dažādi braukšanas stili.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Pirms spamošanas - par tēmu - 1987. B3 A90q ar visparastāko 2.3 10v motoriņu - patēriņš kruīzā uz 95 - ~7l, kruīzā uz 120 ~8,5-9l, karoč kā pēc grāmatas. Garākais gabals, ko līdz šim sanācis nobraukt - rucava - rīga - cēsis - rīga - liepāja, 690 km, motors tajā dienā rūca 10 stundas un 48 minūtes, vidējais ātrums 64 kmph un vidējais patēriņš 6,7 litri. Ikdienā braukājot pusotru kilometru uz darbu laikā kad vidējā temperatūra bija -10 grādi, pa nullēm nomests borta kompis vidējo patēriņu rēķināja kaut ko ap 30l/100 km, no pieredzes zinu ka aukstam motoram šprices kompis patēriņu rēķina pārāk mazu , kad ap nulli, tad kaut kas ap 20l/100 km, neesmu skatījies cik tagad, pa vasaru droši vien būs tuvu ražotāja solītajiem divpadsmit komats cik tur.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

GB12 rakstīja:

Mans tā teikt, diskusijas mērķis bija apgāzt stereotipu par to, ka, ja 1.4, tad automātiski nemotors.

Visi nav kā tu - nopirkt, braukt, reizēm paķert kredītu un aizbraukt uz servisu un viss. Jā, visādi sūdīgāki ražotāji mēdz standartā no visādiem maziem klakšķīšiem izspiest tādus ciparus, kādi ir normālu ražotāju lielākiem ķīseļiem, lai sabāztu batonus ausīs tādiem kā tev - bet neaizmirsti ka tu salīdzini sūdīgākas komplektācijas 2.0 ķīseli ar 1.6 - cik zirguspēku bija 2.0 TDI augšgalam - 170? Un tas ir tikai standartā. Pieņemot ka tas motors nav ar konstrukciju, kas ir galīgi uz puņķiem, ieliekot viņā zināmu naudas daudzumu, veiktspējas cipari būtu tādi, ka tu varētu regulāri ņemt kredītus lai savam passātam kārbu remontētu...

Un pat ja aizmirstam modifikācijas - tas tavs salīdzinājums ir pirksts ar krānu - jā, baigi jauki ka 1.4 putekļusūcējs ar gliemezi ir 2.0 atmosfēras spēkā - a kāpēc uzreiz neņemt to 2.0 ļurbo? Pieradums braukt ar nemotoriem/feniņdrātes domāšana dod psiholoģisku diskomfortu ja motora litrāža ir divi litri vai vairāk?

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

kolumbs rakstīja:

Pie tam Škoda vienīgie piedāvā N1 kategorijas autiņus saglabājot salonu.

Škoda nav vienīgā, ir ar Citroen kaut kāds kabluks ar salonu un N1, par citiem ražotājiem jāskatās...

Nu tas "kabluks" izskatās pēc piegādes furgona. škoda bija vienīgie no apzvanītajiem kas piedāvāja jebkuru modeli ar N kategoriju.

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

Vispār ja paskatās šo info par Yeti: en.wikipedia.org/... , parulē uz leju līdz motoriem.

Tad 1.4 TSi ir stipri pasauli piesārņojošāks par 2.0 TDi. Tam ir lielāks degvielas patēriņš, lielāks CO izmešu svars.

Tas gan ir ar lielāku max ātrumu un par sekundi labāks paātrinājums, bet iekš LV tak 100 km/h ir maksimums.

Tam gan ir par 50Nm mazāk nekā dīzelim.

Skatiet tabulu un komentējiet

VWfans Reģ.: 21.02.2004
0 0 Atbildēt

Izbraucu pa pilsētu ar jauko Mitsubishi-ASX ar 1,6 litru benzīna motoru. Auto bija pilnīgi jauns ar nobraukumu 32 km. Sanāca benzīna patēriņš ļoti reālā pilsētas režīmā ar visādām apstāšanām pie luksoforiem, taču bez sastrēgumiem 9,5 litri uz 100 km. Tomēr auto vēl neiebraukts bija, tādējādi jādomā, ka pēc iebraukšanas (3-5 tūkst.km) benzīna patēriņš pilsētā varētu būt 8 - 8,5 litri uz 100 km. Cienījami maz!

DekstersFF Reģ.: 28.01.2012
0 0 Atbildēt

msh rakstīja: Pieradums braukt ar nemotoriem/feniņdrātes domāšana dod psiholoģisku diskomfortu ja motora litrāža ir divi litri vai vairāk?

Nē. Tas ir stereotips tavā galvā ar vēsturiski aizkavētu nobīdi un tendenci iesprūst pagātnē ar 1986. gada tehnoloģijām.

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

bobcat rakstīja: papildinājums VW Jetta ar absolūti nebaudāmo rīmu 1.6 benzīnu /75 kW

Dīvaini man līdz šim šķita jeta 1,6 benzīns ir tas sabalansētākis ...ekonomija/komforts

rudens68 Reģ.: 17.04.2006
0 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Izbraucu pa pilsētu ar jauko Mitsubishi-ASX ar 1,6 litru benzīna motoru. Auto bija pilnīgi jauns ar nobraukumu 32 km. Sanāca benzīna patēriņš ļoti reālā pilsētas režīmā ar visādām apstāšanām pie luksoforiem, taču bez sastrēgumiem 9,5 litri uz 100 km. Tomēr auto vēl neiebraukts bija, tādējādi jādomā, ka pēc iebraukšanas (3-5 tūkst.km) benzīna patēriņš pilsētā varētu būt 8 - 8,5 litri uz 100 km. Cienījami maz!

Darba kolēģim kaislīgam makšķerniekam ir ASX 1,6 benzīns . Pēc viņa vārdiem šis ir ekonomiskāks par 1,6 golf variant . Plus viņam kā makšķerniekam , šat tad gribas iebraukt drusku dziļāk neceļos .

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
0 0 Atbildēt

lielākie motori parasti ir sabalansētāki, mazāk vibrē un klusāki, vienīgi svars lielāks. Tie arī ir bijuši ilgmūžīgāki, taču mūsdienās neviens vairs desmit gadus nebrauks, atdos dīlerim.

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Visi nav kā tu - nopirkt, braukt, reizēm paķert kredītu un aizbraukt uz servisu un viss.

Kāds šim sakars ar tēmu?

Jā, visādi sūdīgāki ražotāji mēdz standartā no visādiem maziem klakšķīšiem izspiest tādus ciparus, kādi ir normālu ražotāju lielākiem ķīseļiem, lai sabāztu batonus ausīs tādiem kā tev

1. Kādus batonus?

2. VW skaitās sūdīgs ražotājs?

- bet neaizmirsti ka tu salīdzini sūdīgākas komplektācijas 2.0 ķīseli ar 1.6

Salīdzināju tāpēc, ka bobcat arī brauc ar 2.0 vājāko. Ja nespēj izsekot sarunai, tad varbūt nejaucies, puisīt...

cik zirguspēku bija 2.0 TDI augšgalam - 170?

178... pagaidām.

Un tas ir tikai standartā. Pieņemot ka tas motors nav ar konstrukciju, kas ir galīgi uz puņķiem, ieliekot viņā zināmu naudas daudzumu, veiktspējas cipari būtu tādi, ka tu varētu regulāri ņemt kredītus lai savam passātam kārbu remontētu...

Kāds tam sakars ar diskusiju? Tikai pasmirdēt gribēji?

Un pat ja aizmirstam modifikācijas - tas tavs salīdzinājums ir pirksts ar krānu

Tiešām? Vai nav tā, ka drīzāk tavējais? Galu galā, es salīdzināju 2 diezgan līdzīgus dzinējus, bet tu sāki bezmaz dačiju ar bentliju salīdzināt.

- jā, baigi jauki ka 1.4 putekļusūcējs ar gliemezi ir 2.0 atmosfēras spēkā - a kāpēc uzreiz neņemt to 2.0 ļurbo? Pieradums braukt ar nemotoriem/feniņdrātes domāšana dod psiholoģisku diskomfortu ja motora litrāža ir divi litri vai vairāk?

Kādos pāķos jādzīvo, lai kaut ko tādu uzrakstītu?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

msh rakstīja:

Visi nav kā tu - ... reizēm paķert kredītu un aizbraukt uz servisu un viss.

Un jā, vai paskaidrosi šo sīkāk? Kas ar to bija domāts?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti