Godīgi - pēdējā laikā bieži tas arī tiek darīts - maršruts tiek izpētīts pirms braukšanas. Vai arī viena lieta, kas ļoti patīk - ievadot adresi (gps), WAZE prot izvest pa vismazāk sastrēgušajiem ceļiem
Labs piemērs - no Kuldīgas braucu uz Rīgu, WAZE mani izveda caur Zemīti (pirmo reizi mūžā tur biju) - izrādās absolūti jauns perfekti gluds ceļš praktiski bez neviena cita auto Izbraucu pirms Tukuma lielajā aplī un pagriezu uz Rīgu bez neviena stresa ceļā
nu, hz, stunda wazē estlandē, kas gan tika ierubīta tur jau esot (nebij karte ielādēta), izmaksāja diezgan sālīti, jo bij laikam kādi 50 centi mb. tagad esot uz pusi mazāk
Vēl pērnā gada sākumā pa jauno Rīga Koknese braucu gandrīz viens . Kā tagad zinām.
Tāpat ar šo Zemītes ceļu . Viņš laikam pat nav vēl oficiāli nodots . . Vismaz pagājušo svētdien, bija pietiekama satiksme , mūsu kompānijas 4 autiņi visi pirmo reizi pašo ceļu . Un ja vēl esot 30 vai 40 km īsāks ceļš
Sākumā tik jaapmet līkums lai uzrādītu,ka šamie ir,un ,liekas,ka ar vienu dzēsēju ne vienmēr pietiek.Bet no drošības viedokļa ir labāk nedzēst,jo tad sāc sabremzēties.
Savulaik tēmu ierosināju, daudz mēģināts realizēt dzīvē, gribētu padalīties ar pieredzi.
Igaunija - rodas sajūta, ka satiksmē aktuālās lietas atķeksē teju vai tikai mūsējie savu braucienu laikā. Tallinā - arī vietējie. Ārpus - praktiski nē. Lieku reizi pārliecinājos, ceļu viennozīmīgi zinu, tipa WAZE nav pat jāieslēdz. Skuju, aiz Ulemiste (lidostas RIMI) lielā pagrieziena uz Parnu mnt. pusi es reiz iekūlos tāāādā mega korķī uz 45 min.(bez variantiem nogriezties vai no tā izkļūt), ka tikai pēc tam atskārtu - būtu ieslēdzis WAZE, būtu lepni izbraucis ārpus Tallinas pa citu ceļu.
Lietuvā WAZE praktiski neviens nelieto. Ar maziem izņēmumiem Viļņā. Mēdzu pats atķeksēt svarīgāko WAZE.
Brīdinājums visiem - braucu tikko uz Poliju, pa ceļam Lietuva bija jau 2 pārvietojamie FR Pazīme - bulku vāģis pilnīgi blakus, var redzēt pa gabalu. WAZE neviens nebija atspoguļojis!!!
Polija - man par lielu brīnumu, WAZE ir un pat visai noderīgi. Piemēram, CP ekipāžu vienā mazā miestiņā es kā 3. atzīmēju Ceļa remonti un sastrēgumi (arī mazie pie remontdarbiem) - noderīga lieta!
Protams, kārtējais Polijas brauciens "kārtīgi iztīra dīzeļa sprauslas" uz ilgu laiku
Zviedrija (Stokholma) - WAZE neviens nelieto! Iespējams, viņiem nav aktuāli.
Par data roaming - WAZE nenotērē praktiski neko! Braucu ar ieslēgtu WAZE visu laiku, nobraukti jau pāris tūkst.km arī ārpus LV - mob. rēķini kā bija mazi, tā palika mazi!
Waze Lietuvā nepopulārs, jo slinki uz kartes zīmēšanu, slinki uz kartes zīmēšanu, jo waze nepopulārs. Apburtais loks. Ja bail pārmaksāt tad var jau īsziņu aizsūtīt un samaksāt 3EUR par diennakti.
Ir braukāts ar Waze pa Eiropu, kopumā OK, lai gan tāds nosegums ar info kā LV nav. Pluss, kartes ir svaigas un zina jaunos ceļus. Lielā problēma par Waze, ka īsti vairāk par 900km negrib rēķināt. Datu lietošanai pāris € dienā sanāk atkarībā no pieslēguma, bet tas vienalga ir lētāk kā pirkt navigāciju. Noteikti Waze ir lētāk kā nomāt autonomā naviāgiciju.
Vienīgais nav pieredze Pindosu galā (USA) ar Waze, varbūt kāds zin, vai tur vipār tāda pastāv.
Ja neviena navigācija vēl neuzrāda ļoti jaunus ceļus, tad Waze mani mierīgi veda pa jauno Augustow apvedceļu bez problēmām!
Pirms nebiju nopircis sev GPS, arī īrēju no Sanda Lielvārdes ielas GPS centrs. Tikai šobrīd redzu, ka standarta GPS ierīcei gandrīz nav jēgas. Telefonā Waze ir visjaunākie ceļi!
Gan jāpiebilst, Polijā vairākus ieteikumus tomēr ignorēju. Izrādījās, būtu ekonomija 1 minūte, bet braukt vajadzētu pa kaut kādiem galīgi neceļiem. Ir arī labais piemērs. Tagad cels remonti, braucot no Kaunas uz Panevezys. Galīgā tumsā riskēju tos apbraukt pa kaut kādiem ļoti savādiem lauku ceļiem, kuriem nebija ne norāžu, ne līniju, ne stabiņu ar atstarotājiem
Nebija omulīgi. Īpaši iedomājoties, ja nu kas...
Bet izveda mani jau uz autobāņa, īsi pirms apgriešanās vietas uz Panevezys. Super
Ikviens, kurš pabijis Ķelnē kādā lielajā izstādē KOELNMESSE, zin, ko nozīmē satiksme no tās pēc darba laika beigām
Reāli korķis izskatījās bezgalīgs, līdz brīdim, kad ieslēdzu WAZE. Rezultātā navigators izveda caur pavisam nepazīstamiem Ķelnes mikrorajoniem, līdz viesnīcai Dusseldorf Sud spējot atvest 35 min. ierasto gandrīz 60 min vietā! Ļoti priecēja, ka daudz WAZistu atzīmējuši aktuālo info uz ceļiem (tie bija oranži vai jau sarkani atkarībā no satiksmes intensitātes), absolūti precīzi prognozējot ierašanās laiku galapunktā. Super
Starp citu waze ignorē lietotāju ziņojumus par sastrēgumiem. Lai ceļa posms kļūtu oranžš vai sarkans pa to kādam gliemeža ātrumā ir vispirms jāizbrauc. Tas manuprāt ir nejēdzīgi, jo kam tad nepieciešams tas ziņojums. Tāpēc pirms braucu paskatos vai nav jau priekšā ziņojumi.
Tiem, kam liekas, ka "pāris eiro dienā ir lētāk, nekā pirkt navigāciju", varu vien teikt, ka esat nepareizā diskusijā. Par Waze ir vērts maksāt vien satiksmes informācijas kontekstā. Ir pieejamas labas bezmaksas navigācijas un arī maksas segmentā cenas sākas no ļoti mazām summām. Man, piemēram, ir iegādāta navigācija, kuru ar lifetime licenci, ieskaitot karšu jauninājumus, visai Eiropai (t.sk. Krievijai, Baltkrievijai un Ukrainai) par ziemassvētku cenām iegādājos par 19,90 Eur. Nākamajos ziemassvētkos padevos kārdinājumam un par vēl 19,90 nopirku visas pasaules karšu licenci (ko gan nezinu, kad izmantošu).
Nu jā - es, protams, runāju par programmatūru, nevis ierīci - apspriežot Waze, ir pašsaprotami, ka atbilstošs viedtālrunis ir pieejams.
Nupat paskatījos, ideālā ceļa piedāvājums no WAZE puses - no Ķelnes līdz Diseldorfai pirmā reize - apm.50 MB un 11.50 eur Atkārtoti tas pats vēlreiz nupat - tikai nepilns 1 eur.
Un es nobrīnījos, kā man Vācijā tik ātri izmaksas uzskrēja...
Pa Igauniju braucu visu ceļu - izmaksas teju nekādas.
waze mega uzplauks, kad būs spēkā EU normas par telefonu viesabonēšanas maksām.
Bet, arī, piem, Igo var dabūt satiksmes informāciju online, google maps, ja izmnato viņu navigāciju, arī
Pats izmantoju telefonā vai planšetē Igo, ja ārzemēs, Waze, ja iekšzemē, un MapFactor GPS tām valstīm, kur Igo nav. Nu, Kirgīzijai, piemēram. Izmanto opensource kartes, līdzīgi kā Waze. Nekāda vaina, lietot var, ja ņem vērā, ka bezmaksas
Waze neuzplauks. Google ir krietni vien spēcīgāka un satiksmes informāciju piedāvā ne sliktāku. Waze vienīgā priekšrocība ir savstarpējie ziņojumi, kas ir aktuāli valstīs, kurās CP "medī". Bet arī šo funkciju sāk piedāvāt kā opciju lielākā daļa off-line navigāciju. Kas būs rezultātā? Manuprāt Google visus "paņems uz masu" un tirgus standarts būs off-line produkti, kas konkurēs ar funkcionalitāti un dizainu un kuros kā papildus ieslēdzamu servisu varēs piepirkt satiksmes informāciju no Googles.
Jā tas tiesa, leiši un latvieši ir aktīvākie ineta lietotāji. Piemēram lejupielādējot pat mazpazīstamas programmas, ļoti bieži jau ir iztulkotas latviski un lietuviski.
WAZE un Data roaming ārpus LV
Tīri no pieredzes, cik apēdīs data roaming WAZE, turot to ieslēgtu arī Lietuvā un Igaunijā?