"Latvijas Valsts ceļi" (LVC) rosinās noteikt stingrākas prasības velosipēdistu grupu braucieniem pa valsts galvenajiem autoceļiem. Pašlaik Ceļu satiksmes noteikumos ir teikts vien tas, ka riteņbraucēju grupu braucienos nepieciešams pavadošais transports, taču nav noteikts, kā tieši šim transportam ir jābūt aprīkotam. Noteikumos arī nav noteiktas nekādas stingrākas prasības attiecībā uz bērnu treniņu braucieniem. Viedokļi?
Cik sapratu no tiem pāris raksteļiem, ko izlasīju, tā problēma bija tajā, ka velosipēdisti močīja pa visu joslu ar mašīnu no muguras, un fūre paņēma to mašīnu - kamēr ja visi būtu smuki, kā normāli velosipēdisti, močījuši rindiņā pa malu, bez jebkādas mašīnas, tad fūre būtu pabraukusi garām - es kaut ko esmu nepareizi sapratis?
Treniņi (vārda vistiešākajā nozīmē SPORTA treniņi, nevis braukšana no A uz B) bez pavadošā auto nav atļauti! Tam tāpat kaut kur jāatrodas uz brauktuves!
Problēma kādam "kurinātājam" ir braukt droši, pārskatāmi un tiesībās lekt uz galvas nezināmā vietā ūdenī! Tā teikt - pārlieku lielā "kurinātāja" pieredze pašu vien gadu gaitā iemiddzināja un iegāza...
jo velosipēdistu vietā varēja pagadīties dajebkas! Šitāda publiski skaļa un emocionāla trokšņošana nebūtu, ja tas poļu kurināšanas censonis būtu iekrāvis pakaļā kādam universālajam ekskavatoram...
LVC sākuši murgot. Tīri juridiski kādā veidā viņi iedomājas formulēt tās stingrākās prasības? No cik cilvēkiem sāksies grupa? Kas tiks nosaukts par bērnu treniņu braucienu? Minimālo ātrumu noteiks? Ja virs 30, tad treniņu brauciens, ja mazāk, tad vienkārši pārbrauciens? Varbūt vēl CSDD reģistrēties vajadzēs visiem treneriem un pavadošajiem auto atsevišķas Tehniskās apskates prasības ieviest?
Tas viss izskatās pēc marasma. It īpaši, ja ņem vērā, ka konkrētajā negadījumā riteņbraucēju vienīgā vaina bija tā, ka šie atļāvās atrasties uz ceļa, pa kuru pārvietojas atsaldēti deģenerāti. Kāpēc fūriniekiem neieviest prasības? Laika ierobežojumus, kad šie var braukt? Citās valstīs tas diezgan stingri.
Krapsis vienīgais pauda izsvērtu viedokli. Visi pārējie vaimanātāji - LVC, Zivtelis, visādi kaktu eksperti, sāka vilkt līdz stulbā pūļa dziesmai, ka velo uz tās šosejas nebija vieta.
Palaidniek, nu tad definē kas ir "sporta treniņi" - varbūt šāda definīcija ir, bet es to vienkārši esmu palaidis garām. No maniem personīgajiem novērojumiem "sporta treniņi" ir pasāciens, kur, visbiežāk viens, reizēm 2-3 cilvēki pilnā aprīkojumā - skafandrā - pods galvā, brilles uz acīm, velopamperi kājās, attiecīga maika mugurā, uz neērta velosipēda, mērkaķa pozā, minas pa šosejas malas BEZ jebkādas pavadošās mašīnas. Braucot pa A11 ar mašīnu vai velosipēdu šādus skatus bieži redzi, un nekas cits kā treniņi tas arī nevar būt jo 1) kurš normāls cilvēks pārvietotos ar kaut ko tik neērtu 2) divvirziena braucieni, līdz kaut kurienei aizbrauc, tūlīt pat apcērt uz riņķi un dragā atpakaļ.
"Ir noticis traģisks negadījums, taču likumu pārrakstīšana pēc katra negadījuma nav risinājums. Pēc katra negadījuma nevar aizliegt kādai no satiksmes dalībnieku grupām pārvietoties pa koplietošanas ceļiem. Ir jādomā, kā šīm grupām veicināt drošu pārvietošanos, - gan sportistiem, gan viņus pavadošajiem transportlīdzekļiem jābūt viegli pamanāmiem, taču arī autovadītājiem ir jāievēro noteikumi," uzskata Krapsis.
Palaidniek, nu un kāpēc sporta skola nevarētu organizēt treniņu rindiņā pa šosejas malu? Ja to aizliedz likums, tātad stulbs likums, ka liek traucēt satiksmi.
Ir, protams, daudz visādu stulbu ļautiņu, kam ir aizspriedumi braukt pa šosejas malu, es šogad nobraucot līdz septembra beigām ap 4k km, varu teikt ka autovadītājiem ar kultūru attiecībā pret šosejas malās braucošiem velosipēdistiem viss ir kārtībā - vismaz manā galā.
Es saprotu, ka tu viens pats ar savu salieķi spēj vinnēt Giro d'/Italia vai Tour de France. Bet ir vesels bars ar kaut kādiem nīkuļiem - saucās šosejas velobraucēji. Viņiem, kā jau nīkuļiem ir savs nezinkādais, stulbi bezjēdzīgais treniņu plāns - ātrie īsie, lēnie garie, grupas braucienu, vieninieku treniņi. Kaut ko tur mudās un darās. Vārdu sakot lohi kaut kādi...
Aizbrauc uz Murjāņiem un tev apskaidros. Vēlams ar saļieķi un piereģistrē savu varoņbraucienu un atrādi treneriem, moš uzreiz pieņems olimpiskajā komandā.
Kā arī kas traucē uz divjoslu ceļa apbraukt dajebko, kas pārvietojas lēnāk pa 1. joslu???
Un vēl - nomale nav tas tīrākais segums, kā arī daudz trakāk ir tad, ja tas velopeletons ir spiests apbraukt tur pieparkotu sēņotāja mašīnu, nevis permanenti brauvc pa pirko joslu...
Kādam autovadīšanas nespējniekam jābūt, lai nespētu uz 2joslu ceļa apbraukt velopeletonu, kas brauc pa pirmo joslu???
blakus tēmā jau nervons sarakstīja visādus forsmažorus, kas nabaga fūrīti padarījuši par situācijas upuri... lasi komentāru kur katrā teikumā "aiz neuzmanības"
Bet es prasu lai paskaidro tu, tieši tu, nevis atsaucies uz murjāņiem un sāc kaut ko pļūtīt par manu velobraukšanu tikai tāpēc, ka man nav tikpat stulbi aizspriedumi pret to kā lielākajai daļai, kuri ir tikai aiz nevēlēšanās braukt. Drīksti arī noskaidrot šī trenera viedokli un te iepostot.
Šodien braucot ar mašīnu pa radio dzirdēju tā šofera viedokli - priekšā braucošā fūre pārkārtojusies lai tur to procesiju apbrauktu, un viņš nav paspējis noreaģēt. Izklausās diezgan ticami, braucot garus gabalus pa šoseju diez vai kāds šoferis šādā situācijā, kur priekšā ir redzama tikai mašīna, aiz kuras redzams nav nekas, brauks kā uz nažiem, gatavs jebkurā brīdī raut sānis.
Ā, un ar "nomali" es domāju braukšanu pa nepārtraukto līniju - es personīgi parasti cenšos noturēties joslā, kas izveidojas tai līnijai kādus 25 cm uz abām pusēm.
Tam polim nevajadzēja pārkāpt ātrumu, un vajadzēja ievērot distanci, kā to pras 119. un viņa gadījumā arī 120. punkts, tad nevajadzētu tagad bīdīt tādus tekstus komplektā ar žēlu suņa skatienu un krokodila asaru
Emeša - treniņi ir atļauti un nevienam viņi netraucē. Ja brauc individuāli no punkta A uz B un nekur nesteidzas un nav sportiska uzdevuma - mierīgi bar iztikt ar nomali. Ja brauc organizētā sporta treniņā, >10 brauceji ar pavadošo mašīnu un dzeltenu bākuguni, neredzu itinnekādu problēmu, ka kāds trennējas divjoslu sosejas pirmajā joslā!
Nevienu, izņemot to "profesionali" tie nepārsteidza. Ja kādu trauce vairakjoslu ceļā ar sadalošo joslu kāds lēnāk baucošais - peletons, traktors, kombains, bojāts auto, kas dodas uz servisu, tad viens no diviem - vel jāmācās braukt vai to vajag aizmirst un izmantot citu vai sabtrans. pakalpojumus.
Profesionālo "kurinātāju" iegrūda "nelaimē" paļaušanās uz priekšā braucošo un pieredzes radītais stereotips, ka ne ātrums, ne distance nav jāievēro. Ta ir baisa bumba ar laika degli. Ja jau tads peletons būtu tik nepamanāms, tos būtu notriekuši tikko izbraucot uz ceļa.
Stingrākas nevajag, bet precizēt tiešām derētu, jo CSN atsaucas uz neesošu regulējumu. Ir teikts, ka jābūt speciāli aprīkotam atbilstoši noteikumiem, bet tādu normatīvu nav. Pie tam cepiens jau bija vasarā, ka treniņi notika arī remonta laikā tā kā neiztur argumentu, ka pa nomali nevarot jo slikts segums. Ja jau varēja pa ceļa darbu laikā tad varētu arī pa nomali. Bet vispār LVC varēja paklusēt, jo pārbūvējot ceļu neko nedarīja, lai atvieglotu treniņus par kuriem ir zināms jau sen.
Nu 25 gadus treniņi ar pavadmasīnu iztikuši bez CSNg, bet te viens kurinātāsj izpildās un visi pēkšņi dabon caureju...
Kur vēl,ja ne uz vairākjoslu ceļa ar sadalošo joslu, trenēties šosejas velobraukšanā? Uz mazāka parasta divjoslu ceļa,kur vinu apbraukšana ir reāli saistīta ar apdzīšanas manevriem??. Kāds kaut ko ir nokavējis, nav pamanījis peletonu, kād diez viņi no Rīgas līdz Garkalnei nokļuva, taču nejau teleportējoties. Ka treniņi varēja notikt visus šos gadus?
Nav mums bāņu, bet normali vadītaji uz tā ceļa parasti tiek garām velopeletoniem, traktortehnikai, kombainiem utt... Visur ir paguvuši, neko nav nokavējuši... A te treneris vainīgs...
Valsts ceļi: Stingrākas prasības riteņbraucēju grupām
"Latvijas Valsts ceļi" (LVC) rosinās noteikt stingrākas prasības velosipēdistu grupu braucieniem pa valsts galvenajiem autoceļiem. Pašlaik Ceļu satiksmes noteikumos ir teikts vien tas, ka riteņbraucēju grupu braucienos nepieciešams pavadošais transports, taču nav noteikts, kā tieši šim transportam ir jābūt aprīkotam. Noteikumos arī nav noteiktas nekādas stingrākas prasības attiecībā uz bērnu treniņu braucieniem. Viedokļi?