Kāpēc braucam ar miglām+tuvie pilsētā?

anonimikis Reģ.: 18.10.2002

Pēdējā laikā ievēroju, ka daudzi pārvietojas ar ieslēgtiem tuvās gaismas un miglas lukturiem. Tāda kombinācija žilbina pretimbraucējus un pilsētas satiksmē nav nekādas nepieciešamības pēc papildus lukturiem. Kādi iemesli ir šādai rīcībai - cilvēks neizprot gaismu ieslēgšanas kārtību savā automobilī?

Būs kā gājējam jāiegādājas dažtūkstošu lumenu kabatas lukturis un jāspīdina pretī?

Miglas lukturus apgaismotos ceļa posmos lietot pat aizliedz CSN. Varbūt jāinicē izmaiņas noteikumos un apdzīvotās vietās vispār jāaizliedz miglas lukturu izmantošana?

 
1 2 3 4
VWfans Reģ.: 21.02.2004
15 0 Atbildēt

Svarīga ir arī tuvās gaismas lukturu līmeņa regulēšana. Ja izmaina līmeni no 0 uz 3, tad atšķirība gaismas stara augstumam ir diezgan liela.

msh Reģ.: 16.04.2007
14 0 Atbildēt

Es ceru ka tu saproti kā to korektoru ir domāts lietot?

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
15 0 Atbildēt

par bremžuguņiem - kad tie patiešām kaitina.

Ir daļa vadīājuu, kuri vai nu nav pārliecināti par savu braukšanu kā tādu un spēju novaldī savu spēkratu, vai vienkārši riebīgs niķis - uzlikt kāju uz bremžu pedāļa nemaz nebremzējot..

Brauc ais tāda necaurredzam busa nelielā stūķī - garām redzēt reizēm nevar, brauc tā ka gar līniju pa kreisi un kustoties sūķī te uzspīdina, te izslēdz, te atkal uzsīdina, te izslēdz bremžuguni, kaut ne par kripatu nesadzēšās un tad pēkšņi uzspīdina, bet nu jau bremzē. Pabrauc gabalu tālāk atkal spīdina ik pa laikam bez piebremzēšanas, te atkal nodzēš te iespīdina bremžuguņus bez bremzēšanas, un pēc kāda laika turpinot degt bremžuguņiem sāk patiešām palēnināties...

Tā teikt nevis informē ar bremžuguņiem ka bremzē vai ka jau stāv, bet nemitīgi dezinformē, padarot bremžuguņus par bezjēdzīgām lampiņām, tieši kā to vēlās visiem zināmais vernons... Kad ir jāzīlē - kad bremžuguņi ieslēgti aiz gara laika (nepārliecības, kājas nesaturēšanas) un kad patiešām auto samazina ātrumu...

100AH Reģ.: 06.07.2016
11 0 Atbildēt

Tevis aprakstītajā situācijā "spīdinātājs", protams, uzvedas nedaudz dīvaini. Tomēr, ir gad'jumi, kad rīkojos līdzīgi:

- pirms regulējama krustojuma pabrīdinu uz aizmugures bampera sēdošo, ka es krustā nebraukšu pāri uz knapi sarkanā un drīz vien bremzēšu strauji;

- redzot, ka no lauku celiņiem izbrauktuvei uz štrāses strauji tuvojas kāds no mehāniskajiem transporta līdzekļiem, tātad, iespējama strauja bremzēšana;

Morāle īsa un saprotama - ja prognozējot situācijas attīstību sajūtu briesmas, brīdinu par straujas bremzēšanas iespējamību. Principā parūpējos ne tikai par sevi, bet arī par aizmugurē braucošo, jo kurš tad būs vainīgs, ja ieliksies man pakaļā???

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
14 0 Atbildēt

Par tavu ap[rakstu piekrītu.

Bet kā jau rakstīju - kaitina tie, kas bremžugunis spīdina bez jēgas un nepieciešamības un patiešām piebremzē, kad tas nav jādara.

mums te viens tēls vēlās lai bremžuguns iedegās pat atlaižot gāzes pedāli - mehāniskai APK tas nozīmē uz katru pārnesuma pārslēgšanu, un nekas neliecina par atšķirību starp atlaistu pedāli un bremzēšanu. Un jā vēl kaut kāds juridisks statuss tam murgam vēl esot nepieciešams.

Jahmls Reģ.: 13.10.2016
3 0 Atbildēt

Visdrīzāk cilvekam bija "automāts"

tā ka tas ir pavisam normāli.

Ja tāds satrauc tevi uz ielas apdzen vai ieturi lielāku distanci

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
14 2 Atbildēt

Piekrītu gan Palaidniekam, gan 100AH! Mani vispār "kaitina" tie, kuri "iemīlējušies bremžu pedālī", mirkšķina ar uguņiem, kad vajag, un kad nevajag, bremzē, kad nav ne mazākā iemesla to darīt...

Gribēju pievērst uzmanību, ka var arī citādi - izdevās, un divi indivīdi, maskējoties ar tūkstošiem autovadītāju, ko viņi itkā pārstāv, atsaucās, demonstrējot savu ietiepību un nevēlēšanos rēķināties ar citu tūkstošu interesēm.

Tad nu atbilde kashinam79 un icikam - tā arī ir tā attieksme! Nedomāju, ka daudzi mani gānīs, ja teikšu, ka domāju arī par pārējo satiksmes dalībnieku drošību un komfortu, tādējādi reizēm arī savas ērtības...

Paskaidrošu drusku precīzāk. Šeit neiet runa par tām dažām vai desmit sekundēm, kamēr stāvam normālā krustojumā, bez sastrēgumiem. Runa ir par "tūķi", kas nekustas minūti, dzelzceļa pārbrauktuvi, kur būs jāstāv 4, 5 minūtes un tamlīdzīgi! Tad aizmugurē stāvošais aiz tāda "bremžu pedāļa mīļotāja" jūtas kā uz skatuves sarkano prožektoru apspīdēts, jo lielai daļai auto ir arī papildus bremžu uguņi, kas kopā ar pamata bremžu uguņiem sadedzina pat ap 100W - gaismas daudzums pielīdzināms tuvajām gaismām, tikai optika nav, paldies Dievam, kā pamatlukturiem, toties gaisma izkliedēta pa visu auto aizmuguri. Rampas ugunis!!!

Un viss tikai tādēļ, ka grūti nospiest rokturīti līdz P, vai novilkt rokas bremzi, un nokāpt no tā pedāļa! Bet redz - dažiem ir po, un viņiem kloķīša pārbīdīšana "nav iespējama", kā atzīmē iciks!

Kad sāksim aizdomāties arī par apkārtējo komfortu, ne tikai savu "po"?!

msh Reģ.: 16.04.2007
5 2 Atbildēt

Dižajā pilsētā ir daudz tādu mazohistu, kas ir gatavi stāvēt pie slēgtas pārbrauktuves, turot bremzi?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
12 2 Atbildēt

Ir gan - lohu skaits ir tieši proporcionāls iedzīvotāju skaitam reizināts ar koeficientu 1,2, jo šeit, atšķirībā no mazākiem miestiem, viens otru nepazīst - tātad nevar nolamāt pie alus glāzes kopējā tusiņā...

msh Reģ.: 16.04.2007
3 0 Atbildēt

Interesanti. Mani, pirmkārt, pa liepāju braucot, īpaši neviens nekad nav žilbinājis ar bremžu lukturiem, otrkārt, cik jau nu tur sanāk patusēt pie slēgtām pārbrauktuvēm, nejūtu ka kāds tik ilgi turētu bremzi - kaut gan, kā jau teicu, mani neviens nežilbina, un varbūt vienkārši neredzu. Es pats pie slēgtas pārbrauktuves ielieku pirmajā robā un noslāpēju, attiecīgi ir fiksācija, un kad vajag, pēc vienlaicīgas bremzes un sajūga nospiešanas un atslēgas pagriešanas, 4-5 sekunžu laikā var braukt.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
7 3 Atbildēt

Un vēl - daudz vairāk "kruto po" un tamlīdzīgo nihilistu, tā paša iemesla dēļ!

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
13 0 Atbildēt

Tu mani par nihilistu sauc, jo es ATĻAUTI un pareizi turu bremžu pedāli nospiestu pilsētas satiksmē pie katra luksofora?

Biju par Tevi augstākās domās...

Jeb arī "kad sunim nav, ko darīt, tad sāk ....."

Tā nekur un nevienam NAV problēma. Atslābsti

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
4 0 Atbildēt

Piesienos Tavam po, jo tas būtībā ir nihilisms. Nekad, nevienam neatbildi ar po - tas ir slikti!!!

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
9 0 Atbildēt

automātam labāk, lai tur pedāli nevis slēdzelē caur R uz P un atpakaļ uz D maldinot aizmugurē esošos.

jaaanis Reģ.: 29.06.2004
14 0 Atbildēt

Kā jau iepriekš rakstīju, jaunajiem VW, gan "automātiem", gan “manuāļiem", ir "Auto Hold" funkcija, kura automātiski ieslēdz stāvbremzi tiklīdz mašīna ir apstājusies, BET KAUT ARĪ IR IESLĒGTA STAVBREMZE UN NOŅEMTA KĀJA NO BREMŽU PEDĀĻA BREMŽU UGUNIS TURPINA DEGT, ARĪ PAT TAD KAD MAŠĪNA IR NOSLĀPĒTA (START/STOP F-JA). (ar lieliem burtiem, lai Kalnietis var izlasīt )

Kalnieti, vai ir saprātīgi ieteikumi kā VW lietotājiem (iespējams arī citu auto marku lietotājiem) rīkoties, lai Tevi nežilbinātu?

opelis Reģ.: 03.10.2005
8 0 Atbildēt

Kalnietis ieteiks izslēgt aizdedzi...katrā krustojumā...

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
5 1 Atbildēt

Kalnietis neieteiks slēgt ārā aizdedzi pie katra krustojuma, jo tas patiesi būtu stulbi! Par elektrisko bremzi un start/stop funkciju arī esmu informēts (to gan var atslēgt, lai nečakarē pauri, ja nepatīk!). Ja auto ir aprīkots ar visām šīm automātiskajām ietaisēm, izsaku līdzjūtību, taču, patiesi - nav problēmu - var tos sarkanos prožektorus paciest - ko darīsi!!!

Jautājums par attieksmi. Ja var uz tā pedāļa nesēdēt, varbūt var tomēr nesēdēt?

Lai mani nežilbinātu, jādara nav pilnīgi nekas! Varbūt var padomāt par to, lai nežilbinātu arī citus. Ja tomēr kādam no jums kaut kad pēkšņi "iekodīs nervā" kādi bremžu uguņi, atcerēsieties šo diskusiju...

iciks Reģ.: 29.05.2013
7 0 Atbildēt

Nē, nevar nesēdēt. Kāpēc sēdēt, to aprakstīja jau iepriekš.

Un nav ko gudri polemizēt par dzelzceļiem u.tml. vietām - visiem labi zināms, ka tā nav lielākā nelaime no šāda viedokļa. 99,9% gadījumu bremžu uguņus saņemsiet stāvot korķos, pie luksoforiem u.tml. Un tur faktiski neko darīt nevar.

Par šo t.s. problēmu es pat nebiju aizdomājies, līdz man to forumā izskaidroja - es pie stūres ģībis tāpēc neesmu, ka man priekšā kāds ir spiedis bremžu pedāli.

Un ja kādam tas tiešām ļoti traucē - varbūt meklējiet vainu sevī?

VWfans Reģ.: 21.02.2004
10 0 Atbildēt

Bremžu lukturi nežilbina, bet aizmugurējie miglinieki gan.

Un vēl nesen pārliecinājos par Msh teikto. Man no mājas līdz šosejai pa grants ceļu jābrauc 1,2 km. Kaimiņam ģimenē ir pirmās paaudzes BMW-X3. Kādu rītu kopā braucām šosejas virzienā - es pa priekšu, viņš no aizmugures. Distanci viņš turēja normālu - kādus 30-40 metrus, gaismas bija tuvās, taču tās man traucēja, jo vienkārši atradās augstu no zemes, kā jau džipam pieklājas.

msh Reģ.: 16.04.2007
5 0 Atbildēt

Šorīt vispār izbrīnījos par vienu dabas parādību. Minos no rīta uz darbu, pretī brauca nissana joks, ar, laikam, ieslēgtiem dienas gaitas lukturiem - apaļie ņivas lukturi bija tumši, spīdēja tikai tie sūdiņi, kas augšā - un ļoti spēcīgi iecirta acīs. Un te pat līmenis nebija pie vainas, jo braucu ar salieķi, līdz ar to manas acis atradās ne zemāk par kārtīga SUVa braucēja acīm. Kas tie par brīnumiem, žilbinoši oriģinālie dienasgaitas lukturi?

sirga Reģ.: 29.10.2002
2 1 Atbildēt

ka mak ta mauc

Scotinsh77 Reģ.: 14.05.2016
4 0 Atbildēt

VWfans rakstīja: Bremžu lukturi nežilbina, bet aizmugurējie miglinieki gan.

Un vēl nesen pārliecinājos par Msh teikto. Man no mājas līdz šosejai pa grants ceļu jābrauc 1,2 km. Kaimiņam ģimenē ir pirmās paaudzes BMW-X3. Kādu rītu kopā braucām šosejas virzienā - es pa priekšu, viņš no aizmugures. Distanci viņš turēja normālu - kādus 30-40 metrus, gaismas bija tuvās, taču tās man traucēja, jo vienkārši atradās augstu no zemes, kā jau džipam pieklājas.

Ir taada, plashi izplatiita extra-pashaptumshojushies spogulji

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Ar šo ekstru ir divas problēmas - pirmkārt, dārga, otrkārt, kā tie hameleoni novērsīs gaismas pilnu salonu? Pašaptumšojošos aizmugures stiklu diez vai kāds ražotājs piedāvā, tāda opcija vispār maksātu četrciparu skaitli...

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
4 0 Atbildēt

Atpakaļskata spogulītim ir tāda ekstra kā slēdzītis, kas pārvieto stikliņu, lai tas lauztu staru un Tu varētu vērot aizmugurē notiekošo "šķērsajā" atstarojumā. Pamēģini! Un nav tik dārgi, kā pašaptumšojošie spoguļi...

Kaimiņam iesaki tomēr noregulēt lukturus. Kaut kas tur nav labi, ja Tev "spiež" acīs pat atpakaļskata spogulītī. Tas nozīmē, ka pretim braucošos arī varētu žilbināt! Arī pats kaimiņš uz ceļa bedres varētu neredzēt.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Tu laikam neizlasīji fana postu... Fans brauc ar fabiju, kaimiņš ar X3 - kurai mašīnai, tavuprāt, lukturi atrodas augstāk un kurai pakaļlogs zemāk?

Salona pašaptumšojošo spoguli var ielikt jebkam, un par lētām naudām - vot sānu spoguļus gan būtu interesanti katra krāna dēļ grozīt...

Michux Reģ.: 30.04.2015
1 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja: Miglas izgaismo ceļa malu un tikai dažus metrus autiņam priekšā, ja tad tik pamani bedri - ir jau krietni par vēlu...

Kā nu kuram autiņam...citiem vairāk priekšu apgaismo, citiem vairāk sānus...citam krietni par vēlu lai izvairītos, bet citam vēl ir cerības. Iebraukšana bedrē ir atkarīga arī no reakcijas un prasmēm, un protams ātruma! Braucot uz 100km/h bieži vien tuvās gaismas šķiet par īsu...es nesaku ka migla tālāk spīd, tā vnk vairāk izgaismo ceļu un ļauj vairāk pamanīt.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
3 0 Atbildēt

Noregulē pareizi pamatlukturus!!!

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
6 0 Atbildēt

diennakts gaišajā laikā vienmēr iesaku noregulēt lukturus no 0 uz 4 un bez vajadzības nelietot miglas lukturus

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
2 0 Atbildēt

Arī nevaru saprast tos kas brauc dienā/naktī ar tuvajām+miglas.Manam pežulim tik labas tuvās ka naktī no miglām nav nekādas jēgas,jeb miglas sūdīgas,fig viņ zin.Karoče,man ar tuvām pietiek,pat tālās nav jāslēdz.

aigi Reģ.: 01.08.2005
1 0 Atbildēt

Man netraucē ka kāds brauc visu diennakti ar visam četrām. Nekad nav radījuši man diskomfortu, ko nevar teikt par tiem, kuri velk ar tālajām un pārslēdz tikai tad, kad jau bez maz pabraukuši garām

jaaanis Reģ.: 29.06.2004
5 0 Atbildēt

Esmu dzirdēji nostāstus, ka Droša Braukšanas Skola tā māca, maksimāli ilgi braukt ar tālajiem, arī braucot aizmugurē .

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
4 2 Atbildēt

Tad tā ir švaka drošās braukšanas skola!

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Lukturus sakārto. Varbūt ir tāda īpaša braucēju suga, kas apzināti dara, kā tu saki, bet ja tādi brauktu manam golfam tumsā pretī, tad 230w halogēna spēks viņus pamudinātu tā nedarīt. Normālā situācija, pie kuras es esmu pieradis - pretī braucošais pārslēdzas kāda kilometra attālumā. Ja piesēžos pie kādas citas mašīnas stūres, kurai parasti ir sliktāki lukturi, vai vienkārši sliktāki tālie - tad atklājas ka pretī braucošie pārslēdzas jau stipri, un ne pārāk patīkami, tuvāk. Tā ka vaina visdrīzāk tomēr būs tavos lukturos.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

msh rakstīja: Tu laikam neizlasīji fana postu... Fans brauc ar fabiju, kaimiņš ar X3 - kurai mašīnai, tavuprāt, lukturi atrodas augstāk un kurai pakaļlogs zemāk?

Salona pašaptumšojošo spoguli var ielikt jebkam, un par lētām naudām - vot sānu spoguļus gan būtu interesanti katra krāna dēļ grozīt...

Izlasīju! 30 - 40 m attālumā tuvajām gaismā nevajadzētu žilbināt spoguļos!

Ja žilbina no sānskata spoguļiem, tad tie nav pareizi noregulēti!!!

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Nu - tu droši vien no mums abiem esi spējīgāks izmērīt tādam CUVam lukturu augstumu no zemes - izmēri un salīdzini ar kādas golfa vai polo klases mašīnas spoguļu augstumu - nejustos pārsteigts ja tas cipars būtu līdzīgs. Pieskaiti vēl to ka tam X3 noteikti bija ksenons, tātad, protams, sūdainie līmeņotāji - un braukšana notika pa granti.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
2 0 Atbildēt

Dažādā augstumā novietotiem lukturiem ražotāji nosaka atšķirīgus starā krituma leņķus. No, ja nekļūdos 0,5 vai 1% līdz kādiem 1,5 vai 2 %

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
14 0 Atbildēt

Vēlējos noskaidrot sīkāk, tīri pašizglītošanās dēļ, kā var būt nepareizi noregulēti sānskata spoguļi?

Manuprāt, ja aizmugurējais žilbina ar dajebkādām gaismām priekšā braucošo tā atpakaļskata vai sānskatu spoguļos, tad vaina jāmeklē tieši tajā gaismas starā, kas spiež, nevis spoguļos! Jo, kā es domāju, ja es tajos spoguļos redzu aizmugurē braucošo, tad es nevaru vienlaicīgi neredzēt viņa izstaroto gaismu, lai kā arī regulētu spoguļus, vai ne tā? Labi, salona spogulīti var pārklikot uz tumšo, bet sāni?

30-40m attālumā tuvajām gaismām nevajadzētu žilbināt, ja tās ir pareizi noregulētas, ja ar tuvajām metina kā pagadās, tad nav jābrīnās ka priekšējie visi žilbs, vai tie ir pretimbraucošie, vai tajā pašā virzienā, viss viens.

Scotinsh77 Reģ.: 14.05.2016
2 0 Atbildēt

Logu toneeshana baigi paliidz

msh Reģ.: 16.04.2007
5 2 Atbildēt

Varbūt. Toties tā rada jaunu problēmu - to pašu, ko lielas kastes - tonētai mašīnai cauri neredz. Blīvā satiksmē diezgan kaitninoši tādam braukt no muguras.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
11 0 Atbildēt

es tik tā, teorētiski uzjautāju, ja jau Didzis zināja ieteikt ka sānu spoguļi esot nepareizi regulēti. Gribēju izglītoties, KĀ tad pareizi vajag regulēt.

P.S es neizskatu tādu opciju ka man būtu jālīmē ciet savi logi dēļ visādiem pizdjukiem, kas nevīžo savas srānās lampas noregulēt.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
2 0 Atbildēt

Šodien ap 16:00 atdevu jauno Tiguan, visu laiku braucu ar Auto Hold. Lukturus gan negāju pārbaudīt...

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
5 1 Atbildēt

lunx85! Izlasi savu komentāru un uzreiz arī sapratīsi, kā var būt nepareizi noregulēti sānskata spoguļi...

Ja nopietni, tad, riskējot saņemt pamatīgu kritikas vētru no tiem, kas te baigi gudri visu māk, mēģināšu izskaidrot pareiza regulējuma būtību.

SĀNSKATA (jau ietverts nosaukumā) spoguļi jāregulē tā, lai normālā pozīcijā sēžot pie stūres ne vienā, ne otrā pusē NEREDZĒTU SAVA AUTO SĀNUS!!!! Gluži tāpat - ne viena, ne otra spogulīša augšpuses 1/3 NAV JĀAIZŅEM DEBESĪM!!! Lielākajai daļai spoguļa jāatstaro ceļš! Tādējādi jūs gandrīz pilnīgi izvairīsieties no "aklajām zonām" - viegli un droši manevrēt. Ticiet man - tie apmēram 15 cm "tukšuma" starp jūsu redzes leņķi un auto sāniem neko nenozīmē, jo tur pat velosipēdists nevar "pazust" tā, lai jūs viņu nepamanītu. Bet aizrauties arī nevajag - lai būtu viegli braukt atpakaļgaitā, aizmugures sāna stūrim jābūt saskatāmam spoguļa pašā maliņā, ja DRUSKU (NEDAUDZ) pašķiebjat galvu uz vienu vai otru pusi. Arī šeit ieguvums - daudz plašāk redzat lauku aizmugurē, līdz ar to daudz vieglāk braukt atpakaļgaitā, manevrēt un savlaicīgāk pamanīt kādu šķērsli!

Tā regulējot sānu skata spogulīšus, jūs praktiski neredzat aizmugurē braucošos, kam ir paredzēts ATPAKAĻSKATA SPOGULĪTIS (vienalga - parasts, vai pašaptumšojošs)!!!

Ja tomēr rodas nepieciešamība sānskata spogulīšos apskatīt, kas notiek TIEŠI aiz jums - tas ir viegli izdarāms nedaudz piešķiebjot galvu uz vienu, vai otru pusi, gluži tāpat, kā braucot atpakaļgaitā!

Kaut kā tā! Pamēģiniet - sākumā liksies nepierasti, pēc tam vairs sānskata spogulīšos uz sava auto sāniem skatīties negribēsiet!!!

Gribu gan teikt, ka šādi noregulēt spogulīšus nav ļoti viegli, īpaši sākumā. Tam jāvelta drusku vairāk laika un uzmanības, kā esat raduši, toties efekts garantēts!

Ik pa brīdim nākas pārvietoties ar ne savu auto - mans novērojums: ļoti daudzu autovadītāju sānskata spogulīšos horizontāli apmēram 1/2 aizņem "zvaigznes", vertikāli 1/3 - sava auto sāni. Paskaitiet paši, cik % virsmas izmantota lietderīgi - labi ja 25%. Jūs viņu lamājat, ka viņš 'jūs neredz spogulītī, bet viņš neredz arī! Un "aklā zona" viņam ir teju viss, kas atrodas apkārt!!!

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
7 0 Atbildēt

Es bez slēptākās domas piefisties jautāju, nopietni.

Pats gan sānu spoguļus regulēju tā lai redzes lauka robeža būtu bākas vāciņš - tādā veidā es labi redzu pagrieziena signālu tiem,kas mani taisās apdzīt, jo nereti tas notiek tādā distancē, lai atpakaļskatā to vairs nespētu redzēt. Līdz ar to es morāli neesmu gatavs sev šo, itkā 15cm 'tukšumu' atņemt, jo priekš manis tur ļoti bieži slēpjas man nepieciešamā informācija.

Vēlreiz atkārtošos ko arī iepriekš rakstīju: 95% gadījumu vaina nav spoguļos, bet gan nepareizi saregulētās pakaļā braucēja gaismās. Tāds nu ir mans viedoklis. Tepat jau tēmā bija ļauži kas teicās - naktī tālās gaismas nevajag, pietiekot ar tuvajām, tad nu jautājums, cik metrus tad spiež tādas "tuvās" un vai tās tad ir pareizi noregulētas?

TUVĀS gaismas (jau ietverts nosaukumā (c) Didzis) taču nav paredzētas lai izgaismotu 100+ metrus, kas ir pats pats minimums lai naktī brauktu ar vismaz 70kmh+, vai ne tā?

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Tuvās gaismas ir pareizi noregulētas, ja tumsā uz taisna ceļa tuvo gaismu uz augšu nošķeltais stars it kā izgaist - nav vairs saskatāma robeža uz asfalta, BET NE AUGSTĀK!!!, Šajā gadījumā tās nespiež acīs ne pretimbraucošajiem, ne spogulīšos. Tai pat laikā, pateicoties "ūsiņai" pa labi, šāds regulējums pietiekami tālu izgaismos ceļa apmali, un tālās gaismas būs kā tām jābūt, nevis pašam acis apžilbinās no tuvumā izgaismotā ceļa!

Cik tas ir metros, neesmu mērījis, bet ir gana tālu, lai skaidrā laikā pa labu ceļu braucot, nebūtu organiska nepieciešamība katru mīļu brīdi slēgt tālās gaismas.

jaaanis Reģ.: 29.06.2004
1 0 Atbildēt

Izlasot Tavu aprakstu uzreiz var saprast, ka Tu nekad neesi vadījis kravinieku vai bussu, kuriem nav "ATPAKAĻSKATA SPOGULĪTIS".

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Papildināšu - garus aizmugurē sēdētājus un pārkrautu bagāžnieku.

Vienmēr jau tas tā nav, taču reizumis gadās un tad šis spogulis maz ko dod.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

jaaani! Esmu gan! Man pat īpašumā ir viens furgoniņš... Tādiem regulēju, lai normāli sēžot pie stūres, redzu pašu aizmugures stūrīti. Šajā gadījumā jāpiecieš, ja kādam tuvie galīgi nesaregulēti, vai brauc no aizmugures ar tālajiem. Runa bija par vispārējo pasažieru auto.

icikam varu teikt, ka atpakaļ skata spogulītī var redzēt gana daudz, ja tam regulāri uzmet skatu, tomēr, kad patiesi auto tā piekrāmēts, ka spogulītis pilnīgi aizsegts tad vai nu pārregulēju sānskata spogulīti, tā, lai aizmugurē ko redzu, vai, īsākos gabalos, iztieku ar galvas piešķiebšanu, jo, kā jau teicu - tas leņķītis garām sāniem ir gana mazs!!!

Lai jūs nemeklētu, ar ko vēl neesmu braucis, kā dēļ šāds spogulīšu regulējums ir slikti, pateikšu: esmu braucis arī ar tanku, kam spogulīšu nav vispār!!!

Atbildot lunx85 varu teikt, ka, ja kāds tuvojas un grasās Tevi apdzīt, spogulīšos jāieskatās drusku biežāk, lai redzēt, ko viņš tur dara. Patiesībā, mirklis, kad kāds Tev grasās braukt garām, nav nemaz tik būtisks, un to pagrieziena rādītāju Tev nemaz nav obligāti jāpamana, izņemot gadījumus, kad pats grasies veikt manevru. Tad paseko līdzi un centies savlaicīgi par savām iecerēm ar pagrieziena rādītāju brīdināt aizmugurē braucošo. Pie kam - ja pats grasies veikt apdzīšanas manevru, vienmēr arī piešķiebsi galvu drusku pa kreisi, lai pārliecinātos, ka pretim neviens pārlieku netuvojas. Tur Tev arī tas Tava auto aizmugures stūrītis parādīsies.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
2 0 Atbildēt

Es tomēr palikšu pie sava sākotnējā viedokļa, ka problēma ir svešos lukturos nevis manos spoguļos. Spoguļu regulēšana paliek kā cīņa ar sekām, bet kā ar cēloni?

P.S bļin, sāku jau pēc nervona izklausīties...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 1 Atbildēt

Lai izklausītos pēr nevrona - kā reizi jācīnās ar sekām

Visiem jāpamana bezbremžu setras, gājējiem jāmūk no gājēju pārejas, jo grafiks, spoguļos jālūr visu laiku un priekšējo stiklu drīkst līmēt ciet...

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
0 0 Atbildēt

Padomju laikos Krievzemē smagie esot turējuši pa rokai kasti ar 10 mm uzgriežņiem - ja kāds spīdina acīs, hlibic, saņem sauju ar uzgriežņiem. Mainot lukturus tos arī noregulēs...

Savam auto spoguļus un gaismas saregulēt varu, bet pārējiem kustības dalībniekiem nē! Tad nu neatliek nekas cits, kā rūpēties pašam par sevi! Ko padarīsi?

Šobrīd situācija ir stipri uzlabojusies - agrāk gan lukturi šķībi rādīja katram trešajam auto...

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 0 Atbildēt

Ka tikt pie šķībiem lukturiem, ja nav rūsas iznīcinatu stiprinājuma vietu un/vai šķībrokainu remontetāju?

msh Reģ.: 16.04.2007
0 1 Atbildēt

Nav ne jausmas, kā, bet es diezgan bieži redzu kādu, kam viens lukturis tēmē kaut kur. Manam golfam labais lukturis ir iešķībi, tik nezinu, uz augšu vai uz leju - vienam no diviem regulējamajiem stiprinājumiem, augšējajam, plastmasas detaļa izšķīdusi, pieļaujot lukturim dažu milimetru brīvkustību - kaut kā nav neviens, kurš beidzot uzliktu pāri ar skaistiem lukturiem, kuri jau pāris mēnešus detaļu noliktavas plauktā pūst...

Bet nu lielākoties, droši vien ir vai nu nevērība, vai nezināšana, vai vienkārši pohujisms - kā vienam paziņam, kas braukā ar mk3, kam vienam lukturim ir ieplīsis stikls un lukturis spēcīgi aizsvīdis - "pohuj apskate ir tad un tad".

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

Nu tas, ka tev ir ieliktas 100w spuldzes jau vien ir pofigisms uz citiem.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Ja tu to saki man, tad jāprasa kur tu to esi izrāvis...

JanisGrinhofs Reģ.: 20.04.2013
5 0 Atbildēt

Žēl, bet ja nopietni, tāda attieksme ir daudziem. rezultātā no tā cieš citi. Nav patīkami, ja uz šosejas pretī braucošajam šādi lukturi. Tā ir mūsu sabiedrības problēma, ka ne vienam neinteresē vai netiek sagādātas problēmas citiem. Tas neattiecas tikai uz lukturu lietošanu. Tā ir ar apdzīšanu, spiešanos rindā, pagriezienu nerādīšanu u.t.t.

lynx85 Reģ.: 21.12.2005
14 0 Atbildēt

Žēļ, nudien, ka tāda PR akcija tikusi nepilnus 10km garam, vienīgajam(!) posmam valstī, kur ir trīs joslas katrā virzienā. Ja šo nelietderīgi iztērēto "lohu kampaņas" enerģiju pieliktu autolukturu sakārtošanas jomā, tad būtu sasniegta REĀLA satiksmes drošības uzlabošanās. Bet pagaidām - plika dir$ana bez taustāma labuma.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
0 0 Atbildēt

Tomēr palasi komentārus - tad sapratīsi, cik tāls un grūts ceļš mums vēl ejams līdz sapratnei un kultūrai!

Uggga Reģ.: 04.01.2006
1 0 Atbildēt

Šodien pirmo reizi saskāros ar situāciiju, kad bremžuguņi tiešām spieda acīs - pastumdījos gabaliņu sastrēgumā aiz Jaguar XK. Kad sāka vēl rādīt pagriezienu, vispār likās, ka kāds ar jaudīgu lukturi acīs spiež. Un nebija tas vakarā tumsā, bet gan jau no rīta ap 8:30.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Uzreiz kļuva labāk! Vismaz neesmu tāds vienīgais, kuram dažkārt tas traucē! Pie acu ārsta un psihiatra, kurp mani te dažs labs sūtīja, varēsim iet kopā!!!

Uggga Reģ.: 04.01.2006
1 0 Atbildēt

Līdz šim par to vispār nebiju domājis, jo netraucēja, tikai pēc Tevis teiktā vispār par to iedomājos. Šim modelim, šķiet, inženieri mazliet pārcentušies, reāli traucēja.

Konuss Reģ.: 10.02.2015
2 0 Atbildēt

iAuto rakstīja: Šodien ap 16:00 atdevu jauno Tiguan, visu laiku braucu ar Auto Hold. Lukturus gan negāju pārbaudīt...

Pārbaudīts! Ar ieslēgtu autohold bremžu gaismas nedeg - ja nu vienīgi aiz ieraduma tur kāju uz bremžu pedāļa.

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
1 0 Atbildēt

Tiguanam varbūt arī nespīd. Pasātam spīd ka prieks!

zhuks Reģ.: 01.12.2005
2 0 Atbildēt

Šoreiz piefiksēju, vizinoties pa Poliju, neviens vietējais ne dienā, ne naktī neslēdza iekšā miglas lukturus- ne priekšējos, ne aizmugurējos. LED apgaismojums kā dienas gaitas lukturi šiem ar nav izplatīta parādība. Vienā nakts brauciena posmā bij migla- tad gan šie saslēdza miglas, bet pēc tam tik pat ātri arī izslēdza. Lietuvā bij visādi eksemplāri- arī bez gaismām!

opelis Reģ.: 03.10.2005
1 0 Atbildēt

Polijā aizliegts braukt ar ieslēgtiem miglas lukturiem gan dienā, gan naktī, ja nav miglas. Pirmā ekipāža tur nost un liek sodu, kas ir diezgan liels (neatceros gan, cik liels).

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
2 0 Atbildēt

Jau rakstīju, ka Polijā tieši tā arī ir! Reiz knapi izspruku no soda, jo biju pēc miglas zonas aizmirsis izslēgt migliniekus. Ļoti pareizi!

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
6 0 Atbildēt

Mani ir pārbaudījuši un aizrādījuši par miglas lukturu lietošanu skaidrā laikā naktī. Tiešām - nav atļauts pie paniem

feciic Reģ.: 09.05.2008
1 0 Atbildēt

Palaidniex rakstīja: Ka tikt pie šķībiem lukturiem, ja nav rūsas iznīcinatu stiprinājuma vietu un/vai šķībrokainu remontetāju?

Nav jābūt šķībiem lukturiem-pietiek ar šķībi ieliktu spuldzīti, parasti uzreiz var pamanīt jo gaisma no luktura nav vienmērīga.

Šādā ziņā izteikts līderis ir G sērijas Opel Astra.

k442 Reģ.: 22.02.2014
2 0 Atbildēt

Cik šķībām rokām jābūt, lai kaut ko tādu pamanītos izdarīt??

Man savai 98. gada Astrai līdzšinējo 10 gadu laikā to izdarīt nav izdevies...

Uggga Reģ.: 04.01.2006
5 0 Atbildēt

Es vienreiz pamanījos šķībi ielikt spuldzīti Galantam, protams, uzreiz pamanīju, bet lielākā jautrība bija spuldzi izņemt, jo šķirba starp lukturi un akumulatoru nav paredzēta latvieša rokām, bet akumulatoru nost ņemt negribās.

Guzis Reģ.: 23.08.2006
1 0 Atbildēt

Tēva Corollai to ir sanācis izveikt vairrākkārt. Ir spuldžu tipi, kam tas ir viegli, it sevišķi šaurībā ap stūri.

feciic Reģ.: 09.05.2008
0 0 Atbildēt

Ja spuldzi maina siltā garāžā tad nav problēma.

Lielai daļai auto gan spuldzes nomaiņai ir nepieciešama plauksta ar trim pirkstiem un roka ar diviem elkoņiem, turklāt tav visam brīvi jārotē par 360grādiem plus vel ir visādi intersanti spuldzes fiksēšanas paņēmieni ar ieliktnīšiem un spuldzes ieklikšķināšanu vietā.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
1 0 Atbildēt

diennakts gaišajā laikā vienmēr iesaku noregulēt lukturus no 0 uz 4 un bez vajadzības nelietot miglas lukturus, būsim savstarpēji pieklājīgi!

nomiks Reģ.: 30.10.2002
5 0 Atbildēt

Interesanti, kādā veidā biksenononiem var regulēt augstumu?

Ja nemaldos, šādu lukturu obligāts priekšnosacījums ir automātiska lukturu augstuma regulēšanas funkcija.

Par miglām piekrītu.

1 2 3 4
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti