Pneimatiskie, regulējamie.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Pneimatiskie, regulējamie.
Kas tā par hjņu!? Kam cūkai apelsīni!?
Nekad mani nav nodarbinaajusi taada probleema. Labaaki ir tie, kas paredzeeti tavai mashiinai peec razhotaaja domaam. Ja neesi tjuuneetaajs vai saciikshu brauceejs. Aizbraucu uz autorizeeto servisu, paprasu, kaadus vajaga, uzzinu cenu, ja shkjiet, ka par daargu, paprasu, kur dabuut leetaak, parasti arii pasaka. Peedeejo reizi uzliku mazaa servisinjaa netaalu no meebelju nama Purciemaa, kaut kaadus sachs vai kaa tur, laikam gaazinieki, savam toreizeejajam E90. Vinjiem veel veikalinjsh kaut kur uz Bikjernieku ielas.
Ja liksi tos, ko paredzējis ražotājs, piemaksāsi dīlerim otru amarta cenu par smuko kastīti ar ražotāja logo - bet brīdī kad prasi kur maksās lētāk, tu jau vairs neņem tos, ko paredzējis ražotājs
Tu esi uz mata tāds pats, kā mans sievastēvs savos uzskatos.
Nu, nav tā gan, kā apgalvo - tur atšķiras ne tikai kastīte un cena. Ir tās oriģinālās detaļas krietni ilgspēlējošākas un pārākas nekā brendotās (pat, ja original brand). Cita lieta, ka vienmēr jāizvērtē, vai ieguvums ir tā vērts.
Minēšu piemērus.
Savulaik Mazda 5 vajadzēja mainīt piekares daļas. Dīleris piedāvāja Lemforder par ~120 eur, opcija bija sūtīt oriģinālo no Japānas, par... 500+ eur
Situācija, kad jāmaina xenon spuldzes.
Varēju nopirkt aftermarket par 60 eur, bet izvēlējos pie dīlera oriģinālās par 130 eur komplektu. Atšķirība ir nenormāla, uz aci momentā pasakāms, kad ir oriģinālās xenon spuldzes, un kad nav (lai arī visur tirgo, piemēram, Osram xenon arī - bet tās galīgi nav identiskas ar tā paša Osram oriģinālajām spuldzēm). Pārbaudīts uz savas ādas un maka
Nav tāds "orižinal brend", ir OEM - Original Equipment Manufacturer.
Daļā gadījumu - iespējams. Tantes stāsta ka fofāgena grupas oriģināldetaļām tiekot izveikta vēl kāda papildus kvalitātes kontrole, attiecībā pret OEMa paša brenda detaļām. No otras puses - tas gan laikam attiecas uz detaļām kas sākotnēji ir atrodamas mašīnā - Pirmais te savulaik stāstīja - jeb vai tas bija Sviests, neatceros - ka var būt arī tieši otrādi, speciāli palētinātas detaļas, lai ierakstītos budžetā.
Jebkurā gadījumā - kā jau tu teici - jāizvērtē vai tas ir tā vērts. Sachs sajūga komplekts zilā kastītē maksās divreiz lētāk nekā pelēkā kastītē ar audī un fofāgena simboliku - kas tiem abiem var atšķirties - bik nevienmērīgāks diska uzlikas biezums? Nu pajāt, tāpat piedils. Šaubos ka victor reinz blīves un blīvslēgi pat tik ļoti atšķirsies no tādiem pašiem, tikai sakrāmētiem pelēcīgās kastītēs un par citu cenu. Tā var paturpināt. Vēl jo vairāk, dīleris pat var tirgot parastu tirgū pieejamu detaļu kā oriģināldetaļu - tas gan vairāk attiecas uz vecākām mašīnām.
Es paretam mēdzu nopirkt iekš SD Autocentra kādu nieku audī vai golfmašīnai, bet tās ir tādas lietas, kuras kāds nezināms ražotājs ir saražojis uz fofāgena pasūtījuma un kuras nekur citur nav pieejamas - piemēram, audī pakaļas difera satelītu šeibes.
Taa jau nu gluzhi nav - ja tur domaats 202. gultnis, tad arii bez bmw ziimes, bet taa pasha razhotaaja tas tik un taa buus taads pat 202. gultnis. Tieshi taa pat ar amortizatoriem.
Katram ražotājam ir vismaz divas amartu sērijas. Kā noteiksi kura būs īstā?
Prieksh tam ir katalogi - kaa jau teicu - tam purciema servisinjam ir veikals Bikjernieku ielaa - tas nav shrots vai vaarturuume ar nezinaamu preci.
Kurā katalogā ir norādīts kura ražotāja kura produktu sērija oriģināli komplektējas x ražotāja y modelī? Kaut kādi mistiski krievu katalogi? Nezinu par citām markām, VAGmobīļiem entuziasti ir atkoduši kas ir kam OEMs, jo pa lielam nekur tāda infa neuzrādās.
Nortel rakstīja: Pneimatiskie, regulējamie.
Taisnība. Nav nekā labāka. Attiecīgi arī dārga apkalpošana un remonti, bet par komfortu ir jāmaksā. Regulējamie arī nekad nedos to komfortu, ko spēj pneimas - fiziku neapmānīsi. Protams, tagad ir, ka komforta režīmā var panākt tādu pašu klusumu no ceļa, bet nelīdzenumu norīšana nekad tāda nebūs.
Īsti gan neatceros kā bija, bet vai tad tagad vairāk ir gāzes? Tas taču vecs standarts. Tagad visi ir puse uz pusi gāze ar eļļu. Un labākie būs dārgā gala un ne lētāki par viduscenu, ja nav naudas. Attiecīgi BMW e39 Sachs maksā 100€. Tātad par 50-60 vēl ir kaut kādi Monroe ņemami, tikai jārēķinās, ka Sachs tev izvilks vēl līdz 15 gadiem, ja vien netrāpīsi uz viltojumu, bet Monroe var arī pēc 2 gadiem noklāties.
kurš tad uz BMW liek tik dārgas detaļas? Šrotā par 5 eiro var atrast un korišs garāžā uzliks pa lēto. Un vispār, kāpēc mainīt, ja nav pilnībā izdrupis?
Sasmīdināji. Tā jau kā anekdote - BMW īpašnieks pārdeva trenūzenes, nodeva pudeles un nopirka detaļu par 100 eiro!!!!
Labāk ielikt orģinālo no šrota, nekā ķīnieti. Eiropas auto ar to nav problēmu, štatniekiem gan tikai ebaymotors un āzijas izcelsmes pārdevējs.
Vareetu savus izpleestos pirkstus iebaazt sev attieciigaa vietaa! Reti mani var sadusmot, bet tava stulbaa vaavuljoshana par to, kas ir labs, kas nee ir paarlieku kaitinosha! Iipashi, ja ir runa par veertiibu kaa taadu. Tu gadiijumaa neesi tas resnais idinjsh Motte, kursh egles staadu nopirka par 1000latu, kaut gan taa cena max 10? Tas jau ar bagaats, toties stulbs kaa zaabaks!
Pēc mana zābaka lomu esi pats ieņēmis ar savu aprobežotību. Runa ir par kvalitāti, nevis labumu vai garšas sajūtu pērkot brilles. Es ne tuvu neesmu bagāts, bet detaļas pērku tikai kvalitatīvas, tas arī nenozīmē ka tikai OEM. Neesmu viens no tiem, kuri pērk auto, lai nobrauktu lupatās un pēc tam iesmērētu kādam labākajā gadījumā saremontētu ar lētām ķīniešu detaļām un iesmērētu kādam.
Par zaabaka lomu vareetu pastriideeties! Piem. tas pats mans nabaga bembis - nojuka prieksheejaa rata gultnis labajaa pusee - uzliku origjinaalo detalju - rumbu ar SKL gultni ar bmw ziimiiti origjinaalaa servisaa - detalja 130+darbs - paari par 150eu. Peec iisa briizha nojuka kreisais gultnis, logjiski, taadu pat detalju at SKL gultni, bet bez bmw ziimiites uzliku par nepilniem 80eu. Tu gribi teikt, ka SKL bmw fabrikjim razho iipashus gultnjus? Tai pat laikaa varbuut tie SKL gultnji ir mashiinaas, kuru veertiiba ir kaadi 100 BMW autinji. Peec tavaam domaam tur var likt sliktaakus? Ietaupiit naudu, nevis teereet bez praata nav zaabaka paziime!
Būsi apbēdināts, tās NAV identiskas detaļas, ko ražo SKF kā savu brendu, un ko ražo tas pats SKF, piemēram, kā oriģinālās BMW detaļas.
Tāpēc arī cenu starpība
Nee, gultnis ir tieshi tas pats - un gultnis tai mezglaa ir galvenaa detalja, paareejais ir vienkaarshs virpots cilindrs no parasta teerauda ar dazhaam viitneem. Cenu starpiiba veidojaas citu iemeslu deelj.
T.s. gāzes amortizatori būs cietāki, stabilāki uz līdzena ceļa, nepatīkamāki uz nelīdzena. Eļļas amortizatorus bez gāzes parasti taisa "mīkstākus", uz līdzena ceļa sliktāk, uz nelīdzena labāk, jo nebūs tik asi triecieni uz bedrēm.
Vispār jau kopējais stingrums ir atkarīgs no tandēma pederes/amarti, nevis vieniem pašiem amartiem, un mīksta mašīna uz nelīdzena ceļa nebūs diez ko patīkama - man tāda ir - vakar normāli, uz 95, braucot pa kalnciema šoseju, mašīnai pa ķieģelisko šūpojoties, tb visiem stūriem vienlaicīgi, un pilnu mašīnu, aizdomājos, diez cik liela iespējamība šitā sasist karteri...
Jebkurā gadījumā, gāzenieki ir dažādas cietības, paredzēti dažādiem pielietojumiem.
Amortizatori
Kādi būtu labāki!? Eļļas vai gāzes!?