iAuto.lv izmēģina jauno "Dacia Duster" (+ FOTO)
www.iauto.lv/zinas/testi/27889-iauto-lv-izmegina-jauno-dacia-duster-foto
iAuto.lv izmēģina jauno "Dacia Duster" (+ FOTO)
www.iauto.lv/zinas/testi/27889-iauto-lv-izmegina-jauno-dacia-duster-foto
Tīri labs izskatās. Būtu ar ko sēnēs un ogās bez bēdu braukt
Dacia Duster 2018 / 2019 foto:
Duster (pilnpiedziņas versijā) ir vienīgais īstais apvidus auto šajā krosoveru kompānijā, tagad arī Duster dizains un gaita uz asfalta ir vidusmēra krosovera līmenī. Taču labākajā komplektācijā vairs nav nekāds lētais.
Nav noslēpums, ka mūsdienās tik populārie krosoveri vairāk specializējušies šosejas braukšanā un ne katrs apvidnieciska paskata modelis spēj pieveikt pat vieglu bezceļu. Lai gan Dacia Duster konceptuāli ir tāds pats krosovers, faktiski šis budžeta klases auto joprojām ir kārtīgs bezceļnieks, protams, ja iet runa par pilnpiedziņas versiju.
Jaunais Duster no priekšgājēja atšķiras ar mūsdienīgāku dizainu, taču raksturīgākās iezīmes ir saglabājušās. Lielākais lēciens ir noticis interjera noformējuma, kā arī pieejamā drošības un komforta aprīkojuma ziņā. Apsēžoties pie stūres uzreiz var pamanīt, ka sēdpozīcija ir kļuvusi krietni ērtāka un dažādu regulēšanu iespējas ir plašākas. Noteikti jāuzsver, ka salonā ir ievērojami uzlabota skaņas izolācija. Labas ziņas ir arī tiem, kas šo auto vēlas izmantot kā apvidnieku. Salīdzinoši viegla un pareizi veidota virsbūve (mazas pārkares, pietiekams klīrenss un gana aizsargāta apakša) apvienojumā ar labu pilnpiedziņas sistēmu nodrošina, ka pārgājamības ziņā Duster joprojām ir uzskatāms par vienu no labākajiem piedāvājumiem tirgū. Vēl jāpiebilst, ka smagos apstākļos jūtami palīdz tāds vienkāršs tehniskais risinājums, kā pirmais pārnesums ar augstu pārnesumu attiecību, kas ļauj ļoti lēni ar stabiliem dzinēja apgriezieniem pārvarēt šaubīgas vietas, nebaidoties nosvilināt sajūgu.
Neskatoties uz uzlaboto versiju, tā kā salonā daudz plastmasas paneļu, salons ir paskaļš un priekšējais panelis absolūti minimālisma garā. Sēdpozīcija priekšā ļoti augsta, blakussēdētājam šai versijā pat nebija regulējama, toties bagāžās nodalījums respektējami liels. Varbūt vajadzētu samierināties ar manuālo kārbu, jo 6-pakāpju automāts pārslēdzas ļoti lēni, līdz ar to cena varētu būt atraktīvāka.
Bezceļos spējīgs krosovers, kas pieejams jau zem 10 000 eiro. Protams, saprātīgā tehnisko agregātu un aprīkojuma kombinācijā Duster maksās jau starp 15 un 20 tūkstošiem eiro, taču tik veiktspējīgam bezceļu apvidniekam šajā cenu kategorijā būs grūti atrast alternatīvu. Jau pirms šī testa brauciena bija iespēja pārliecināties, ka pat ar standarta ielas riepām Duster pilnpiedziņa un klīrenss ļaus izbraukt vietās, kur mēs atļautos dzīt tikai offroad smagsvarus.
Saprotams, ka būs jāsamierinās ar dažiem kompromisiem interjera apdarē un skaņas izolācijā, taču savu pamatuzdevumu - būt uzticamam palīgam ikdienas darbojas - tas pilda teicami. Testa braucienā piedalījās priekšpiedziņa ar automātu. Manā skatījumā pilnpiedziņa ar mehānisko transmisiju būtu krietni pieprasītāka un saprotamāka izvēle.
Nesamākslots un patiess auto.
Duster viens no retajiem īstiem budžetniekiem kdosoveru saimē. Salīdzinot ar priekšgājēju auto ieguvis mūsdienīgākus vaibstus un kļuvis pievilcīgāks. Auto ieguvis dažādas tehnoloģiskas "odziņas", tomēr vadāmība palikusi iepriekšējā līmenī. Auto pārāk ļodzīgs uz ceļa, asākos līkumos jūtamas sānsveres. Sēdēkļa un stūres regulēšanas iespējas, kas ļauj ērtāk iekārtoties pie stūres, taču sēdekļu forma varēja būt ērtāka ar lielāku sānu atbalstu lai līkumos nav jāturas pie rokas bremzes.Neskatoties uz atjaunoto modeli ražotājs joprojām saglabājis trumuļu bremzes aizmugurējām tiltam. Duster ir lieliskas apvidus pārvarēšanas spējas, ko nodrošina augstais klīrens un atbilstošā virsbūves forma, tāpēc neskatoties uz modi, 4x2 transmisija šādam spēkratam mazliet pārsteidz. Nu bet biznes paliek biznes. 1,5 dīzelītis kombinācijā ar domājošo "automātu" nav tas spriganākais variants. Duster 4x4 versijā ir ideāls palīgs sadales tīkliem un valsts mežiem nesteidzīgajā ikdienā.
Piekare laba - mīksta. Savā vienkāršumā pavisam pārspēj Seat Arona ( kaut kāda sjūta no Ladas ) bagažnieks liels, bet aizmugurē sēdēt pagrūti. Nedrošs līkumos. nav USB izejas ( tā nu gan nav grūti ieliekama par nelielu naudiņu)
Pārsteidza zemais trokšņu līmenis salonā un mīkstā piekare. Dinamika arī ļoti pieņemama. Vadāmība nedaudz pieklibo, taču nevar visu gribēt no ekonomiskās klases krosovera kurm ir visas primārās ekstras.
Protams pēc Kia Sportage brauciena pārkāpt Dusterī ir nedaudz kultūršoks. Tomēr tā salīdzināt šādus auto nedrīkst. Dusteris dzīvo citā pasaulē, citos apstākļos un tam ir pavisam cita pircēju auditorija. Protams arī viņi ir mūsdienu cilvēki un kāpēc gan tiem nedrīkstētu būt pieejami jaunākie šnikšnaki. Tā Dusteris arī dara. Paliek pie klasiskajām vērtībām dzinēju gammā, un ar nopietnu attieksmi uzlabo gan dizainu gan tehnisko aprīkojumu. Piemēram jaunulis tici pie sakarīga dizaina aizmugures optikas, kas tagad jau nedaudz līdzinās džipiskajai. Salons arī palicis ērtāks un acij tīkamāks, tomēr mežavecis varētu mierīgi iztikt bez lētās antīkās navigācijas. Tā navigācijas tēma vispār ir nedaudz smieklīga, bet par to citos topikos. Citur nav kur piesieties. Aizomas par slikto vecā moeļa ātrumkārbas darbību dīlera pārstāvis noliedza pilnīgi kateoriski, apgalvodams, ka viss ar to ir kārtībā, un arī vecajā modelī tik daudz kārbu remoni nemaz nav bijuši. Labi. Tomēr mans praktiskā latvieša bonusa punkts pienākas aizmugurējām bremzēm. Tās ir vecie labie trumuļi. Jā, ja kāds jau ir aizmirsis kas tie ir, tad tie ir tādas bremzes, kas praktiski tuvāko pāris simtu tūkstošlu laikā nav jāaiztiek un jāremontē. Tās vienkārši tur ir kā pats Dusters.
AGRISSTANEVICS rakstīja: Neskatoties uz uzlaboto versiju, tā kā salonā daudz plastmasas paneļu, salons ir paskaļš un priekšējais panelis absolūti minimālisma garā. Sēdpozīcija priekšā ļoti augsta, blakussēdētājam šai versijā pat nebija regulējama, toties bagāžās nodalījums respektējami liels. Varbūt vajadzētu samierināties ar manuālo kārbu, jo 6-pakāpju automāts pārslēdzas ļoti lēni, līdz ar to cena varētu būt atraktīvāka.
Ja viņš ir krossovers ,kas vairāk domāts lauku ceļiem un konforts šim auto nav primārais, viņam jabūt pēc iespējas lētakam un praktiskam, viens no nedaudziem krossoveriem kas atbilst tā uzdevumam, ,nevis ta kā vairums, kas nav īsti piemēroti ne šosejai ne lauku ceļiem
Kurai mašīnai salons nav plastmasīgs? Tās jau ir pilnīgi citas cenu kategorijas, lai tā nebūtu... Piemēram, par to pašu vw tiguan auto apskatos dzirdēju, ka salonā sajūta pēc lētas plastmasas, a cilvēks iesēdies 30k mašīnā...
Vot, ja Dacia vispār paneļi nebūtu, lai ietaupītu pāris EUR, nu vot tad gan cita lieta būtu
JanJan , šo opciju teorētiksi izskatu, bet dīlerim neesmu zvanījis, vai var saņemt homolgētu mašīnu bez nevajzdīgām fīčām, kā speed limiter un cruiz control un navigāciju stubajā mazā ekrānā! Tad riktīgi uz mežu un purvu sēņot un ārdīties pa smiltīm kā ar kvadraciklu! Un jumts uz galvas!
Man tas motors, kas bija, patika, eur6 žņaugus nesajutu( tos varēja sajust ik vienā citā DD auto , kas pieteikts konkursam. Malači," neatzīstaties ka manipulējat" nekad nekad! Ceru ka šo motoru apdāvināsiet arī ar 7AT, jo 6 rokas jau ir par daudz , jāstūrē taču!
Duster ir reāls apvidus auto, nevis krosovers. Pie tam, budžeta klases apvidnieks. Tāpēc arī atšķirīgs. Šādam auto Latvijas apstākļos noteikti ir jēga un pielietojums. Gada auto pasākumā 333 bezceļu poligonā Dusterim, atšķirībā no daudziem citiem "apvidinekiem", tika ļauts vizināties pa otrā līmeņa (jeb grūtības pakāpes) maršrutu. Pilnpiedziņas versijā ar manuālo kārbu Duster nopietni pretendē uz "bezceļu karaļa" titulu. Vai ar to var arī normāli braukt pa asfaltu? - Viss atkarīgs no katra braucēja "samaitātības pakāpes"... Ja esi tikko pārsēdies no Q8 vai Touareg, protams, ka jutīsies dīvaini. Bet vispār, rāmi braucot ikdienas režīmos, pie Duster īpatnībām pierast varētu pat vieglāk, nekā pie otra "bezceļu karaļa" - Rexton.
Dieselfan rakstīja: Pārsteidza zemais trokšņu līmenis salonā un mīkstā piekare. Dinamika arī ļoti pieņemama. Vadāmība nedaudz pieklibo, taču nevar visu gribēt no ekonomiskās klases krosovera kurm ir visas primārās ekstras.
Zemais trokšņu līmenis? Nevajag pīpēt kapronu ok?
rolis rakstīja: JanJan , šo opciju teorētiksi izskatu, bet dīlerim neesmu zvanījis, vai var saņemt homolgētu mašīnu bez nevajzdīgām fīčām, kā speed limiter un cruiz control un navigāciju stubajā mazā ekrānā! Tad riktīgi uz mežu un purvu sēņot un ārdīties pa smiltīm kā ar kvadraciklu! Un jumts uz galvas!
Man tas motors, kas bija, patika, eur6 žņaugus nesajutu( tos varēja sajust ik vienā citā DD auto , kas pieteikts konkursam. Malači," neatzīstaties ka manipulējat" nekad nekad! Ceru ka šo motoru apdāvināsiet arī ar 7AT, jo 6 rokas jau ir par daudz , jāstūrē taču!
Pagājušajā nedēļā biju vienās apmācībās par transporta apdrošināšanu, kur teica, ka no nākamā gada mašīnas (tikai tā arī nesapratu, vai janvāra, vai rudens... nu, kad jau nāks 2020.modeļu gads) bez adaptīvās kruīzkontroles un pašbremzējošās sistēmas eUropas sertifikātu dabūt un piereģistrēt nevarēs.. līdzīgi kā tagad ar ABS un ESP... Tā ka, pasteidzies, kamēr vēl var...
Kolēģis, pēc 2 mēnešu lietošanas jau domā atdot atpakaļ
Viņaprāt kaut kāds kārbas gļuks esot. Iespējams, ja sajūgu ilgāk patur auto pats uzdod apgriezienus dēļ tā arī dažreiz nevar ielikt robā. Dīlers uz ko jāgaida nedēļat eica, ka tā ir gudrā fīča, lai nenoslāptu braucot kalnā. Es un lietotājs apšauba šādu varbūtību, jo cilvēks visu laiku ir braucis parastajām kārbām.
Tā sen nebiju darbojies ar pārnesumu pārslēgšanu, kā ar Duster. Pie 40 gribas jau ceturto pārnesumu. Lai ieskrietos līdz 90, izmantoju visus sešus pārnesumus. Tā aizrāvos ar darbošanos ar pārnesumiem, ka brīdī, kad jau bija gandrīz 90, ieraugu fotoradaru un atceros, ka biju 70 zonā. Pārsteidzoši, parasti ātrumu viegli pārsniegt, ja ir izcila dinamika. Tomēr izveidojas dabīgs drošā ātruma ierobežotājs – nav komfortabli braukt virs atļautā ātruma. Īsie pārnesumi dod vairāk vilces spēka, kas nodrošina pārgājību, kas tika izcili novērtēta, piešķirot 4x4 Apvidus auto 2019 balvu. Pabraucu arī pa meža stigu, kur iebraucu arī ar citiem paaugstinātas pārgājības automobiļiem. Kāds labvēlis jau bija pārvilcis koku pāri ceļam, novirzot uz daudz smilšaināku posmu, kur Duster gāja tikpat viegli. Kā vēlāk skatījos, labi, ka nebraucu kokam pāri – klusinātājs izvietots tā, ka koks varēja pret to nepatīkami atsisties. Labs auto, ja retāk jābrauc pa pilsētu, vairāk pa sliktākiem ceļiem un neceļiem.
Gribat Auto Vulgaris?! Ņemiet Dacia Duster! Man šis auto nedaudz izvilina smaidu – konkursā piedalās vesels blāķis visādu krāšņu un pelēku pāvu, bet, lai nostādītu savu sajūtu kompasu parasta automobiļa līmenī, ir jāiekāpj Dacia. Šeit viss ir pa vienkāršo – spaidi sajūgu, štepselē pārnesumus un baudi tipisko parasta jauna automobiļa plastmasas smaciņu. Vajag aizbraukt pakaļ mežā kupenā norautam kāda modīgāka auto dubļusargam, tad ņem uz sēdies iekš Dacia un droši brauc – auto pārgaājamība ir vienkārši lieliska. Auto kārpas un rāpjas uz priekšu kā īsts bezceļnieks un meža stigās jūtas kā savās mājās. Ja es dzīvotu kādā lauku sētā vai meža nomalē, tad man noteikti būtu šāds auto. Vari braukt visur, kur vēlies un īpaši nesatrukties par katru skrāpējumu automobiļa sānos – auto pats ir lēts un nav diez ko dārgi auto uzturēt. Varbūt gribētos spert pat soli atpakaļ un gribētos auto praktiski vispār bez visādiem elektroniskiem brīnumiem – pa īsto primitīvu un vienkāršu, tādu, kas ari pēc atomkara ir spējīgs braukt.
Es šo automobili esmu rekomendējis daudziem saviem paziņām un daži ir ari nopirkuši – un ir apmierināti. Duster noteikti sniedz vairāk, kā no viņa tiek gaidīts. Parasti šādi auto netiek ļoti taupīti un tiek ekspluatēti visai intensīvi. Duster šo testu iztur labi un savu mūžu nodzīvo uzticami kalpojot saimniekam. Salīdzinoši nelielais dzinējs lieliski kalpo bezceļa apstākļos un pilsētā, un ir ari pietiekams tālākam ceļam bez īpašas steigas – dragreisā tak ar Duster nebrauksiet! Un ja ari Tev, godājamais lasītāj, vajag parastu automobili, tad iesaku Dacia Duster.
Apskatījos Duster cenu lapu - varētu sakomplektēt savu ,,sapņu Duster,, , iekļaujoties 15 tūkst.EUR cenā.
Vizuāli Renault dizaineri nav būtiski izmainījuši Duster ierasto ārējo tēlu – daži sīki papildinājumi no “dižciltīgo” auto sugas, jauni “buferi” un vēl dažas sīkas vizuālas izmaiņas!
Ja ieskatāmies zem automašīnas, tad arī tur ieraugām to pašu veco Duster – un domāju, ka tas nav slikti – vecā šasija ir testēta dzīvē kopš 2011.gada un pierādījusi sevi gana labi – vienīgi gribētu uzlabot kardāna un amortizatoru ilgmūžību, kā arī nostiprināt vadus izplūdes vārstam.
Patiess prieks mūs sagaida vadītāja sēdvietā – beidzot stūre regulējas arī dziļumā, instrumentu panelis ir kļuvis mūsdienīgāks, labākajā komplektācijā ir pieejamas arī 4 kameras, kuru skatu var izvēlēties pa vienam. Jauni arī klimata “kloķi”, pie kuru darbības gan būs mazliet jāpierod. Simpātiski likās MINI “stilā” veidotie slēdži viduskonsolē.
Tā kā tehniskā ziņā jaunais Duster daudz neatšķiras no vecā, tad droši varam salīdzināt un prognozēt sagaidāmās izmaksas. Degvielas patērinš ir tas, ar ko Duster griež pogas saviem lielajiem bezceļa konkurentiem – pikapiem - tas ir par 30…35% mazāks.
Diemžēl remontu izmaksas ir tādā pašā līmenī kā pikapiem – ceturtajā ekspluatācijas gadā tās pieaug līdz 3,7 centiem uz km, bet piektajā un sestajā - ap 5 centiem uz km.
Dacia Duster 2018/2019 tests, atsauksmes un iespaidi
Jaunais Dacia Duster 2018 /2019, kāda pieredze?